- 1 Kolejna kradzież z automatu paczkowego (126 opinii)
- 2 Znika charakterystyczna wieża na lotnisku (39 opinii)
- 3 78 mln zł długów za mieszkania komunalne (181 opinii)
- 4 Absurd drogowy na Przymorzu (173 opinie)
- 5 Piwnica i auto pełne narkotyków (30 opinii)
- 6 Tunel zamiast kładki nad obwodnicą? (177 opinii)
Rozbiórka zamiast remontu kładki nad Jana z Kolna? Urzędnicy rozważają taki wariant
Urzędnicy rozważają rozbiórkę kładki na wysokości przystanku SKM Gdańsk Stocznia . Jak tłumaczą, tory kolejowe można pokonać również Żółtym Wiaduktem, a z będącej w złym stanie technicznym konstrukcji korzysta niewielu pieszych. SKM planuje natomiast dokonać gruntownego remontu przystanku, do którego jedyna droga wiedzie właśnie przez kładkę.
W odpowiedzi udzielonej przez Aleksandrę Dulkiewicz, obecnie pełniącą obowiązki prezydenta, a w momencie udzielania odpowiedzi jeszcze funkcję zastępcy prezydenta, nie tylko zabrakło deklaracji o sfinansowaniu remontu, ale nawet padła propozycja jej rozbiórki.
Problemem - w ocenie miasta - jest bowiem spór kompetencyjny o utrzymanie i remont jej poszczególnych elementów.
- Sytuacja ta powoduje, że do chwili rozstrzygnięcia sporu i jednoznacznego wskazania zarządcy kładki lub jej poszczególnych elementów (np. tylko schodów) Gmina nie ma możliwości ponoszenia nakładów na remont infrastruktury, który nie jest jej własnością - czytamy w piśmie podpisanym przez Aleksandrę Dulkiewicz.
Kładka do remontu albo likwidacji
Obecna prezydent wylicza, że całkowity koszt konstrukcji według szacunków z 2017 r. to 8 mln zł, a kwota ta "kontrastuje z niewielkim, zdaniem Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni, wykorzystaniem kładki jako sposobu przemieszczania się pieszych w tej części miasta".
Zdaniem urzędników w odległości 150 metrów znajduje się Żółty Wiadukt, który również pozwala na pokonanie torów kolejowych (z wyjątkiem osób z niepełnosprawnością ruchową - budowa pochylni lub windy jest na etapie "przygotowania do nowych koncepcji wielobranżowych" bez żadnego terminu realizacji).
Dlatego też proponują, aby dokonać badań natężenia ruchu pieszego i wraz z SKM podjąć decyzję o remoncie kładki lub jej likwidacji.
Brak kładki znacznie utrudni ruch pieszy
- Absolutnie nie dopuszczam pomysłu rozebrania kładki! - mówi stanowczo Anna Golędzinowska - Zapewnia ona dostępność do przystanku SKM, a ponadto połączenie między mającym się rozwijać Młodym Miastem a parkiem Steffensów i dalej przystankiem tramwajowym Chodowieckiego.
Radna PO zwraca ponadto uwagę, że wbrew słowom Dulkiewicz, Żółty Wiadukt oddalony jest nie o 150, lecz ponad 350 metrów, a pokonanie torów oznaczałoby dodatkowo czterokrotne przekroczenie jezdni z sygnalizacją świetlną (ulice: Narzędziowców , Jana z Kolna , dwie jezdnie Nowej Wałowej przy Bramie Oliwskiej).
- Takie rozwiązanie byłoby całkowicie sprzeczne z przyjętym w ubiegłym roku Planem Zrównoważonej Mobilności Miejskiej, który kładzie duży nacisk na likwidację barier dostępu do komunikacji zbiorowej oraz komfort przemieszczania się pieszych - dodaje Golędzinowska.
Czytaj też: Urzędnicy od komunikacji nie przyszli na spotkanie dot. Planu Zrównoważonej Mobilności Miejskiej
Urzędnicy wyjaśniają: jeżeli rozbiórka, to tylko częściowa
Urzędnicy obecnie przekonują, że nie ma mowy o całkowitej likwidacji konstrukcji.
- Nie jest brany pod uwagę wariant całkowitego demontażu kładki. Na bieżąco wykonywane są prace utrzymaniowe, polegające na cząstkowych naprawach drewnianej nawierzchni - zapewnia Olimpia Schneider z Referatu Prasowego Urzędu Miejskiego.
Co warto dodać, urzędnicy nie określili, jaki fragment kładki mógłby ocaleć i czy nadal możliwe byłoby pokonanie wszystkich torów kolejowych czy tylko dojście z ul. Jana z Kolna do przystanku SKM.
Remont przystanku SKM za dwa-trzy lata
Jak informuje Szybka Kolej Miejska, wspomniany spór kompetencyjny z miastem dotyczy tylko niewielkiego fragmentu kładki - schodów prowadzących na peron kolejowy.
Kolejarze jednak nie wyobrażają sobie, by z tego powodu demontować kładkę i zarazem likwidować przystanek SKM, do którego dostać można się tylko kładką.
- Nie zamierzamy likwidować przystanku SKM Gdańsk Stocznia, a wręcz przeciwnie - planujemy jego modernizację w latach 2021-2022. W ramach tej inwestycji przewidujemy m.in. dostosowanie przystanku do potrzeb osób niepełnosprawnych i budowę windy łączącej kładkę z peronem - mówi Tomasz Złotoś, rzecznik PKP SKM w Trójmieście. - Biorąc pod uwagę planowaną budowę na pobliskich terenach postoczniowych tzw. Młodego Miasta, uważamy, że liczba pasażerów korzystających z tego przystanku będzie rosła.
Szybka Kolej Miejska oczekuje obecnie od miasta przedstawienia docelowych rozwiązań przestrzennych dla tego rejonu miasta - w tym podjęcia decyzji o budowie nowego dojścia do przystanku lub remoncie kładki.
- Dopiero wówczas będziemy wiedzieli, w którym miejscu i w jaki sposób możemy powiązać nasz zmodernizowany przystanek z infrastrukturą miasta - kończy Złotoś.
Rozkład SKM sprawdzisz na skm.trojmiasto.pl
Opinie (344) 5 zablokowanych
-
2019-02-04 13:39
Jeden z najładniejszych widoków w mieście. (1)
Szkoda, że tutaj go nie pokazali. Bardzo klimatyczny, historyczny, solidarnościowy... hmm
- 4 0
-
2019-02-04 13:42
Poprzedni artykuł ładniej kadrował zdjęcia.
Trochę lepiej pokazywał stocznie, dźwigi i konstrukcje w budowie.
- 1 0
-
2019-02-04 09:45
tak? czy ich poje...... (2)
teraz jak stoczniowcy beda szli z skm do pracy i z powrotem i mieszkancy? pozatym chca zikwidowac kladke i to ta czesc po remoncie za milion ? a ta czesc na skm od Placu zebran ludowych zostanie ,bo ijakos na przystanek SKM trzeba bedzie dojsc ...tylko ze stoczniowcy beda marnowali swoj czas na dojscie do pracy w okolicach 30 minut !
- 4 0
-
2019-02-04 10:21
(1)
Kij ze stoczniowcami, niech chodza, buraki..
- 0 1
-
2019-02-04 13:25
opinie takich brunatnych hejterów ąę powinny lądować na komisariacie...
- 1 0
-
2019-02-04 13:21
Jak niewielu korzysta, jak wszyscy, którzy tam wsiadają i wysiadają..
Przy jakimkolwiek wydarzeniu kulturalnym bądź kulinarnym na Stoczni, wszyscy dojeżdżający kolejką idą właśnie tędy. I nie jest to wcale mało ludzi..
- 5 1
-
2019-02-04 12:55
Nareszcie ten złom zniknie z panoramy Gdańska.
- 1 6
-
2019-02-04 12:06
W Gdansku potrzeba remontu wielu drog
glowna Aleja Niepodleglosci biegnaca kolo GUM i PG jest do calkowitego remontu, na Siedlach wielu drog po prostu nie ma (polne drogi w praktycznie centrum miasta) czy ta kladka na stoczni, a ustalono plan na remont rynku na Orunii.
Chyba sa powazniejsze inwestycje w tym miescie.
Tak to jest jak sie nie konsultuje potrzeb miasta z mieszkancami, wystarczyla by elektorniczna platforma do konsultacji.- 6 0
-
2019-02-04 11:51
przydu*aska adamowicza nieźle zaczyna.
likwidować- 5 1
-
2019-02-03 20:49
(1)
Przecież tu za chwilę będzie miasto kluby kawiarnie domy. Jeżeli przystanek ma istnieć to kładka musi być. Nawet komunikacja z placem zebrań ludowych chyba odbywa się z tego przystanku a nie z Gdańska głównego. Może kolejna zrzutem ogłosić ludzie dadzą a miasto zaoszczędzi.
- 11 2
-
2019-02-04 11:38
MAREK
Nalezy narazie dogadac sie z S K M i ja wyremontowac a pozniej wybudowac wspulnie miasto sk m i deweloperzy cos madrego a stara kladka jako zabytek duzo ludzi dawalo noge ta kladka przed Zomowcami
- 2 0
-
2019-02-04 11:32
Coś Nowego
Dulkiewicz wszystko rozbierze .
- 6 0
-
2019-02-04 11:18
SKM Gdańsk - Nowy Port
- 5 0
-
2019-02-04 10:48
Most zamiast kładki
Aby rozładować częściowo korki samochodów na Jana z Kolna i ułatwić ruch pieszy oraz rowerowy Władze miasta Gdańska w ramach planu dzielnicy na terenach postoczniowych powinny rozważyć budowę nowego mostu tam gdzie jest obecna kładka. to byłóby rozwiązanie właściwe a nie sprzeczanie się latami jaki kawałek kładki jest czyj? Przecież nikt inny tylko władze wymyśliły i wdrożyły taki bałaganiarski podział własności tej historycznej kładki. Czas na porzadek i zdecydowane "po Gdańsku" działanie.
- 4 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.