• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Krok w stronę odkorkowania Witomina. Niebawem rozbudowa Chwarznieńskiej

Patryk Szczerba
1 sierpnia 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Najnowszy artykuł na ten temat Chwarznieńska do obwodnicy już gotowa
Przebudowa ul. Chwarznieńskiej w połączeniu z obwodnicą Witomina ma rozdzielić ruch tranzytowy od osobowego. Przebudowa ul. Chwarznieńskiej w połączeniu z obwodnicą Witomina ma rozdzielić ruch tranzytowy od osobowego.

Rozbudowa ul. Chwarznieńskiej w Gdyni coraz bliżej. Do 31 sierpnia urzędnicy czekają na oferty wykonawców prac pozwalających na uspokojenie przejazdu na odcinku od MałokackiejMapka do SłonecznejMapka. Gdy powstanie obwodnica Witomina, zniknie stamtąd ruch tranzytowy.



Rozbudowa ul. Chwarznieńskiej w Gdyni będzie finansowana w dużej mierze z rządowego programu Polski Ład. Gdynia otrzymała w październiku na ten cel 30 mln zł, bo na tę inwestycję miała już gotową dokumentację projektową przygotowaną przez firmę Transprojekt Gdański. Miasto zapłaciło za nią 1,2 mln zł.

Dodajmy, że na pierwszą koncepcję przebudowy ul. Chwarznieńskiej Gdynia wydała 1,4 mln zł. Inwestycja nie doszła do skutku, bo po przetargu okazało się, że najtańsza oferta opiewa na ponad 79 mln zł, a władze miasta były skłonne zapłacić 10 mln zł mniej. Przetarg na początku 2019 roku unieważniono.

Rozbudowa Chwarznieńskiej w Gdyni i droga rowerowa na ul. Rolniczej



Kilka dni temu ogłoszono kolejny przetarg na prace budowlane.

Przebudowa Chwarznieńskiej: zaplanowane prace

  • budowa ul. Chwarznieńskiej od ul. Małokackiej do ul. Słonecznej,
  • przebudowa ul. Sosnowej,
  • budowa skrzyżowania Chwarznieńska/Rolnicza/Małokokacka/Wielkokacka,
  • budowa drogi rowerowej w ul. Chwarznieńskiej oraz odcinka drogi rowerowej w ul. Rolniczej,
  • budowa odcinka ul. Promiennej do ul. Słonecznej wraz ze skrzyżowaniem,
  • budowa odcinka ul. Hodowlanej (od wyniesionego skrzyżowania z ul. Słoneczną do ul. Chwarznieńskiej),
  • budowa i przebudowa infrastruktury technicznej oraz usunięcie kolizji,
  • budowa małej architektury - ławki, kosze, przysiadki, stojaki na rowery oraz nasadzenie zieleni.


Po ich zakończeniu droga biegnąca przez Witomino ma zostać odciążona. Rowerzyści zyskają drogę wzdłuż ul. Rolniczej.

Władze miasta podkreślają, że rozbudowa łączy się z zakończonym 1,5 roku temu remontem ul. Hodowlanej połączonym z utworzeniem zbiornika retencyjnego. Obecnie trwają prace nad zaprojektowaniem obok boiska i placu zabaw - zwycięskich inwestycji z budżetu obywatelskiego.

- Koszt wykonanych do tej pory prac to niemal 25 mln zł. Drugi etap to szeroko zakrojona przebudowa infrastruktury drogowej, która uwzględni szereg rozwiązań dla pieszych i rowerzystów - w tym oczekiwane odcinki dróg rowerowych, a także całkowicie nowy charakter głównego skrzyżowania dzielnicy - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Po przebudowie ul. Chwarznieńska pozostanie drogą jednojezdniową o dwóch pasach ruchu, po jednym w każdym kierunku od ul. Małokackiej do ul. Słonecznej. Pojawią się nowe zatoki autobusowe i sygnalizacja świetlna.

Wzdłuż jezdni zostaną wykonane chodniki, nowe oświetlenie oraz odwodnienie. Droga rowerowa pojawi się poza pasem jezdni.

Na oferty Gdynia czeka do 31 sierpnia. Prace mają potrwać 10 miesięcy od podpisania umowy.

Kryteria oceny ofert

  • cena oferty brutto 60 proc.,
  • okres udzielonej gwarancji 20 proc.,
  • doświadczenie osoby wyznaczonej do realizacji zamówienia - 20 proc.

Rozbudowa Chwarznieńskiej: historia inwestycji



- Całkowicie przebudowana infrastruktura docelowo, z kolejnymi nakładami inwestycyjnymi, zmieni charakter przestrzeni, który obecnie zdominowany jest przez ruch tranzytowy - podkreśla Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.
Kolejne nakłady finansowe, o których mówi prezydent Gdyni to środki na obwodnicę Witomina.

Obwodnica Witomina: uzgodnienia środowiskowe problemem



W połowie lipca informowaliśmy, że dokumentacja branżowa dla tej inwestycji jest już uzgodniona. Droga będzie mieć po dwa pasy jezdni w każdą stronę oraz chodnik i drogę rowerową. Nie ma natomiast ostatecznej decyzji w sprawie uzgodnień środowiskowych, bo wpłynęło odwołanie.

W 2019 r. zakładano, że na obwodnicę Witomina potrzeba 70 mln zł. To mniej więcej tyle, ile kosztuje trzeci etap parku Centralnego z podziemnym parkingiem na 270 miejsc.

Sęk w tym, że według zapowiedzi z początku budowy parku Centralnego ta część miała kosztować 20 mln zł. Bardzo prawdopodobne jest więc, że także za obwodnicę Witomina trzeba będzie zapłacić dużo więcej, niż szacowano początkowo.

Wciąż nie wiadomo też, czy ta inwestycja otrzyma zewnętrzne dofinansowanie. Według gdyńskich urzędników prace mają potrwać 1,5 roku.

Obwodnica Witomina: prace, terminy, daty



Opinie (134) 7 zablokowanych

  • Odcinek 2145

    • 9 0

  • Czy wprowadzony zostanie wreszcie Oficjalny Gdyński Skręt w Lewo (OGSL) ? (1)

    O którym mówili prorocy w Księdze Wyjścia znaczy... Wyjazdu ?

    • 31 1

    • Tak, osobiście zajmie się tym Marek.

      • 2 0

  • Na uspkojenie dobre jest relanium, valeriana ... (2)

    Tutaj trzeba dobrze zorganizowanej i bezpłatnej komunikacji miejskiej. Zdecydowanie mniej samochodów na mieście!

    • 25 24

    • Nie ma czegoś takiego jak bezpłatna komunikacja (1)

      Dlaczego osoby nie podróżujące (a są takie) miałyby się zrzucać na czyjeś podróże ? To jest po raz.

      A po dwa jest potrzebna przede wszystkim komunikacja dobrze zorganizowana i szybka. Tak, żeby czas podróży był porównywalny z samochodem. I metodą na to nie ma być spowalnianie samochodów !

      • 14 0

      • Pewnie na tej samej zasadzie na jakiej zrzucasz się na programy socjalne z których czerpią również ci którzy nie powinni czyli lenie, którzy sobie z tego urządzili styl zycia.

        • 2 2

  • Dzialania Szczurka to wielki koszmar dla miasta. (1)

    Elektryczne rowery rozdane pod stołem, plany może i są ale wykonawstwa brak. Plany sa kosztowne ale to koniec działania.

    • 14 0

    • Oprócz elektrycznych rowerkow to jeszcze działeczki miejskie? Np róg 10 lutego i świętej? Śpicie gdynianie?

      • 1 0

  • Opinia wyróżniona

    Nie teraz jak każdy z Dąbrowy jedzie przez Wito (1)

    Będzie masakra

    • 55 4

    • Poczekaj na wymalowany buspas na Wielkopolskiej. To będzie jazda bez trzymanki.

      • 19 2

  • Bajki z mchu i paproci

    Zbliżają się wybory, to UM wyciąga stały zestaw tematów zastępczych, które i tak nigdy nie zostaną zrealizowane. Następne będzie lodowisko.

    • 19 0

  • przedwyborcze ruchy

    Pozorne...

    • 18 0

  • Sabotaż łucykow i szczurow (1)

    Remont tam jak nie ma alternatywy? Przebudowa wielkopolskiej w trakcie i jeszcze dowalacie tam? To niby co wszystko na estakadę ma iść? Chore

    • 15 1

    • Kocham szczura

      chyba nie wytna?

      • 0 0

  • Jakie to szczęście, że już tam nie mieszkam (2)

    Pożegnałem Gdynię ozięble, bez żalu. Chory jestem jak zmuszony jestem tam czasem pojechać.

    • 27 5

    • Były gdynianin potwierdza (1)

      • 8 0

      • Dołączam się.

        • 4 0

  • Czyli wszystko w normie (2)

    Szczur... - Dyzio marzyciel. Pozatym kolejne przetargi i plany. Dziwię się tylko mieszkańcom że nie wywieźli tego gryzonia z elitą na taczkach.

    • 46 0

    • samorzadnosc

      Jacy mieszkancy / wyborcy/tacy ich przdstawiciele

      • 5 0

    • elita

      Będziecie mogli już za chwilę wybrać super Chorałę to Wam wybuduje wszystko i będzie super,lux , no i oczywiście największe.Ludzie ogarnijta się!!!!!!

      • 0 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane