• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Blisko końca rozbudowy Kartuskiej. Wylewają nowoczesny asfalt

Arnold Szymczewski
22 listopada 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rozbudowa Kartuskiej: opóźnienia w projektowaniu
  • Na terenie budowy trwają już ostatnie prace związane m.in. z wylewaniem asfaltu.
  • Przebudowa Kartuskiej ma zakończyć w połowie grudnia.
  • Na budowie wylewany jest nowoczesny i wytrzymały asfalt grupy Lotos Asfalt.

W połowie grudnia zakończą się trwające od ponad roku prace związane z rozbudową ul. KartuskiejMapka na odcinku od Otomińskiej do Nowatorów. Obecnie na terenie budowy trwa układanie ostatniej warstwy nowoczesnego asfaltu. Dzięki temu kierowcy i okoliczni mieszkańcy zyskają trwałą i cichszą o 2-5 decybeli drogę.



Czy warto inwestować w "cichy" asfalt?

Prace przy rozbudowie ul. Kartuskiej na odcinku od ul. Otomińskiej do Nowatorów trwają od sierpnia 2020 roku. Inwestycja warta ponad 37 mln zł obejmuje przebudowę odcinka liczącego 1,2 km.

Wśród prac, które zostały już wykonane, możemy zaliczyć m.in. budowę dwóch pasów jezdni w obu kierunkach, nowe chodniki, oświetlenie, drogę rowerową, a także budowę sieci podziemnych w tym kanalizacji deszczowej i sieci wodociągowych. W ramach zadania została wykonana także sieć gazociągowa.

Prace do połowy grudnia



Pierwotnie prace przy rozbudowie ul. Kartuskiej miały zakończyć się pod koniec listopada. Jednak budowlańcy będą mieli nieduże opóźnienie.

- Inwestycja zakończy się w połowie grudnia. Wtedy też oddamy całkowicie do użytku ten odcinek drogi - zapowiada Aneta Niezgoda, z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. - Warto wspomnieć, że remontowane jest także skrzyżowanie ul. Kartuskiej z ul. Nowatorów. Kontrakt na tę przebudowę podpisaliśmy we wrześniu. Koniec prac planowany jest na wrzesień 2022 r.

23 listopada w godzinach porannych planowane jest wprowadzenie zmian w organizacji ruchu na ul. Kartuskiej



Od wtorku kierowcy jadący w kierunku Żukowa przed skrzyżowaniem z ul. Nową Inżynierską będą poruszać się po południowej jezdni docelowej. W kierunku Gdańska auta będą jechały po nowej jezdni docelowej. Drogi serwisowe będą służyły do dojazdu do okolicznych nieruchomości. Taka organizacja ruchu utrzyma się co najmniej dwa tygodnie.

- Wprowadzone zmiany związane są z kolejnym etapem rozbudowy ul. Kartuskiej na odcinku od ul. Otomińskiej do ul. Nowatorów i mają na celu wykonanie docelowego układu drogowego - dodaje Aneta Niezgoda.

Nowoczesny i wytrzymały asfalt na nowym odcinku Kartuskiej



Na rozbudowie ul. Kartuskiej trwają już ostatnie prace związane m.in. z podłączeniem latarni do sieci elektrycznej czy z wylewaniem wysokomodyfikowanego asfaltu od grupy Lotos Asfalt.

- Rozbudowywany odcinek ul. Kartuskiej jest jednym z newralgicznych miejsc w Gdańsku, dlatego, aby ograniczyć w przyszłości korki związane z pracami utrzymaniowymi, zdecydowaliśmy się na zastosowanie trwałych i sprawdzonych materiałów, do których należy asfalt wysokomodyfikowany MODBIT HiMA - wyjaśnia Paweł Zieliński z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. - Intensywny ruch na tym odcinku wskazuje na konieczność stosowania technologii odpornych na zmęczenie i deformacje oraz wpływających na poprawę komfortu akustycznego w terenie zabudowanym. Cieszymy się, że inwestycja umożliwi komfortowe przemieszczenie się mieszkańców Gdańska oraz innych regionów łącząc główne arterie z drogą krajową numer 7 oraz autostradą.

Miejsca

Opinie (93) 1 zablokowana

  • Super (3)

    To taki asfalt dajcie również na łącznik ul. Łuczniczej z ul. Niepołomicką

    • 24 6

    • (1)

      Gdzie to ? Materiał był o Gdansku nie słoikowie

      • 6 3

      • Gdzie? Wyjedź czasem poza swoje Pierdziszewo Małe, wpadnij do Gdańska, to będziesz wiedział.

        • 3 1

    • a gorszy możecie położyć na rondzie Starogardzka-niepołomicka-Czerska

      ...byle by ono powstało

      • 10 4

  • (5)

    Ciekawi mnie fakt jak będą jeździły Tiry z dostawami do Lidla czy Biedronki, chodzi oczywiście o rondo które tam zbudowano. Rozumiem że przy skręcie o 90 stopni przez wewnętrzną płaszczyznę ronda kostka którą tam położono zostanie wyrwana i konieczne będą naprawy, rozumiem że o to chodzi. Chyba że projektanci tej inwestycji zapomnieli o koniecznych dostawach do tych sklepów i uwzględnili tylko pojazdy osobowe, wtedy należy napisać gratulacje.

    • 36 6

    • A może:

      Tir stanie na przystanku autobusowym i do lidla / biedry będą pracownicy z paleciakami śmigać

      • 1 0

    • (1)

      Budowanie rond to marnowanie kasy i miejsca. Ronda generują korki.

      • 2 11

      • Internetowy specjalista

        Widzę, że mamy tu nieprzeciętnego znawcę w temacie. Szybko poinformuj samorządy na całym świecie, że się mylą i ronda nie mają sensu. Może uda się oszczędzić miliardy dolarów i ton gazów cieplarnianych. No chyba, że bredzisz. Ale napisałeś to z taką pewnością siebie, że pewnie masz na ten temat obszerną wiedzę

        • 1 1

    • (1)

      Dostawy nie muszą być prowadzone TIR-ami. Są mniejsze ciężarówki.

      • 2 9

      • Rampy przystosowane pod Tiry . Gdy przyjedzie mniejszy to tak hałasuje przy rozładunku że wzywana jest policja.

        • 2 0

  • 37 baniek za 1km

    No nawet autostrady nie są tak drogie

    • 5 1

  • Znaki (1)

    Wszystko pięknie ładnie, tylko że nie było żadnej mowy wcześniej o tym że prawy pas na remontowanym odcinku będzie buspasem!!! Dopiero ok 2 tyg temu pojawił się znak inf. na skrzyżowaniu z otomińską... To jakaś nowomoda niby demokratycznych władz że robią mieszkańców w bambuko? Na remoncie kwiatkowskiegovw gdyni też się okazało że będzie buspas i 1 pas zamiast dwóch dla aut. Na kogo wy ludzie glosujecie....

    • 5 1

    • Tak, znak postawiony przed wyjazdem z Kalinowej . Dosłownie działa 1 metr. Ktoś sobie żart zrobił. Bo nie stawia się znaku metr przed skrzyżowaniem. Jeszcze na znaku jest inna organizacja ruchu niż wynika to z oznaczeń poziomych.

      • 1 0

  • Zanim zaczniecie się pruć o ilość decybeli przypomnę, że 10dB więcej, to 2x głośniej. (5)

    • 12 5

    • 6 Db to dwa razy głośniej nie 10

      • 1 0

    • (2)

      wracaj do szkoły

      • 2 2

      • On w niej ewidentnie był (1)

        w przeciwieństwie do ciebie. To skala wykładnicza, wiec jest dokładnie jak zapisał poprzednik.

        • 2 2

        • weźmiecie się za ręce jak razem będziecie iść na matmę?

          • 1 1

    • Wyjdzie jak zwykle

      Deklaracje, deklaracjami, a życie sobie. Okaże się że jednak coś nie wyszło i asfalt nie jest tak cichy. Ale tak to jest, jak inspektor nadzoru nie ma czasu jeździć na budowę.

      • 2 0

  • (2)

    1,2km....tak ta inwestycja będzie pamiętana po wsze czasy)Imponujące tempo i rozmach na miarę XXI wieku))

    • 30 11

    • Nie kłam, 800 metrów.Hehe..

      • 0 1

    • Lepiej popatrz

      na tempo remontu dawnej nitki ulicy Słowackiego. Od Chrzanowskiego w stronę obwodnicy. Ile to już lat??

      • 2 2

  • (2)

    Ten cichy asfalt powinien być w całym trójmieście!Na słuchu i zdrowiu mieszkańców nie ma co oszczędzać moi drodzy i kochani.

    • 8 16

    • Cichy asfalt . Hmm jakiś przekręt?

      • 0 1

    • Jeszcze prościej ogranicza się hałas zmniejszając prędkość

      Jedyny potrzebny nakład to koszt znaku pionowego. Niezbędny patrol policyjny jest samofinansujący się. Zdrowsi mieszkańcy i wypływy z mandatów od niepokornych pośpiesznych. Czysty zysk.

      • 5 1

  • Asfalt (1)

    Asfaltu się nie wylewa. Asfaltem otaczamy kruszywa w otaczarce. Tak powstałą masę bitumiczną wbudowujemy w drogę

    • 1 2

    • Tak, koniecznie młotkiem.

      • 0 1

  • Kostka już się zapada w okolicach kapliczki. Na pewno nie od kolan modlących. Słaba firma

    • 4 0

  • Ciekawe. Koniec prac miał być pierwotnie z końcem pażdziernika. Teraz połowa grudnia? 800 metrów przebudowy i w ponad rok się nie wyrobili?

    • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane