• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rozbudowa Nowowiczlińskiej. Lepsze połączenie Karwin z Dąbrową

Patryk Szczerba
11 lipca 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
  • Obecnie na ul. Nowowiczlińskiej są korki, bo trwa budowa Trasy Kaszubskiej. Kolejne utrudnienia będą związane już z samą przebudową ulicy.
  • Obecnie na ul. Nowowiczlińskiej są korki, bo trwa budowa Trasy Kaszubskiej. Kolejne utrudnienia będą związane już z samą przebudową ulicy.
  • Obecnie na ul. Nowowiczlińskiej są korki, bo trwa budowa Trasy Kaszubskiej. Kolejne utrudnienia będą związane już z samą przebudową ulicy.
  • Obecnie na ul. Nowowiczlińskiej są korki, bo trwa budowa Trasy Kaszubskiej. Kolejne utrudnienia będą związane już z samą przebudową ulicy.
  • Obecnie na ul. Nowowiczlińskiej są korki, bo trwa budowa Trasy Kaszubskiej. Kolejne utrudnienia będą związane już z samą przebudową ulicy.
  • Obecnie na ul. Nowowiczlińskiej są korki, bo trwa budowa Trasy Kaszubskiej. Kolejne utrudnienia będą związane już z samą przebudową ulicy.
  • Obecnie na ul. Nowowiczlińskiej są korki, bo trwa budowa Trasy Kaszubskiej. Kolejne utrudnienia będą związane już z samą przebudową ulicy.
  • Obecnie na ul. Nowowiczlińskiej są korki, bo trwa budowa Trasy Kaszubskiej. Kolejne utrudnienia będą związane już z samą przebudową ulicy.
  • Obecnie na ul. Nowowiczlińskiej są korki, bo trwa budowa Trasy Kaszubskiej. Kolejne utrudnienia będą związane już z samą przebudową ulicy.
  • Obecnie na ul. Nowowiczlińskiej są korki, bo trwa budowa Trasy Kaszubskiej. Kolejne utrudnienia będą związane już z samą przebudową ulicy.
  • Obecnie na ul. Nowowiczlińskiej są korki, bo trwa budowa Trasy Kaszubskiej. Kolejne utrudnienia będą związane już z samą przebudową ulicy.

Gdynia szuka wykonawcy przebudowy ul. NowowiczlińskiejMapka, gdzie za obwodnicą powstanie m.in. buspas, który połączy się z realizowanymi pasami dla autobusów w ciągu ul. Chwaszczyńskiej i Wielkopolskiej. Inwestycja jest częścią zmian związanych z przebudową węzła Karwiny.



Jak oceniasz zaproponowane zmiany na Nowowiczlińskiej?

Rozbudowa obejmie dwa fragmenty ulicy Nowowiczlińskiej:

  1. na odcinku RdestowaMapka - Obwodnica TrójmiastaMapka prace będą prowadzone na południowej części ulicy,
  2. na odcinku od Obwodnicy TrójmiastaMapka do ul. ChwaszczyńskiejMapka przebudowa będzie całościowa.


Na odcinku 1 ul. Nowowiczlińskiej zaprojektowano m.in.:

  • chodniki,
  • drogę rowerową z oświetleniem,
  • korektę krawężników na skrzyżowaniu z ul. Rdestową i Lukrecjową
.
Na odcinku 2 ul. Nowowiczlińskiej zaprojektowano m.in.:

  • poszerzenie jezdni po lewej stronie, które w przyszłości zostanie wykorzystane jako pas dla prawoskrętu w łącznicę węzła Gdynia Wielki Kack,
  • przystanek komunikacji miejskiej w postaci zatoki autobusowej jako poszerzenie istniejącej jezdni
  • poszerzenie jezdni o buspas o szer. 3,5 m i długości 290 m, który powstanie po prawej stronie na odcinku przed wjazdem do Leroy Merlin do wyjazdu z istniejącej pętli trolejbusowej,
  • korektę skrzyżowania z wjazdem (wyjazdem) do Leroy Merlin i skrzyżowania z wjazdem i wyjazdem na teren istniejącej pętli trolejbusowej,
  • chodnik przejezdny na zjeździe do stacji paliw.

Na tym odcinku powstaną też chodniki dla pieszych oraz droga rowerowa o szerokości 2,5 m i długości 523 m.

Zostaną przebudowane także następujące skrzyżowania:

  • z ul. Rdestową zakres przebudowy na dł. 23,75 m, przebudowa polega na korekcie obustronnych krawężników, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
  • z ul. Lukrecjową - zakres przebudowy na dł. 16,05 m, przebudowa polega na wykonaniu skrzyżowania ulicy z drogą rowerową i chodnikiem jako skrzyżowanie wyniesione,
  • z wjazdem do Leroy Merlin - zakres przebudowy na dł. 35,69 m, przebudowie podlega nawierzchnia, krawężniki i opaski, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
  • z wyjazdem z Leroy Merlin - zakres przebudowy na dł. 41,13 m, przebudowie podlega nawierzchnia, krawężniki i opaski, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
  • z wjazdem na pętlę trolejbusową - zakres przebudowy na dł. 24,89 m, przebudowie podlega nawierzchnia, krawężniki i obustronne chodniki, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
  • z wyjazdem z pętli trolejbusowej - zakres przebudowy na dł. 24,96 m, przebudowie podlega fragment nawierzchni, krawężnik i chodnik po prawej stronie.

- To dobra wiadomość dla mieszkańców, którzy codziennie korzystają z komunikacji miejskiej - wprowadzenie nowoczesnego zeroemisyjnego taboru, ale i powstające buspasy zwiększają jakość i komfort podróży. Ulica Nowowiczlińska zyska buspas, który następnie połączy się z realizowanymi w ciągu ul. Chwaszczyńskiej i Wielkopolskiej. Wszystkie prace są częścią utworzenia węzła integracyjnego transportu publicznego przy przystanku Pomorskiej Kolei Metropolitalnej - Gdynia Karwiny - mówi Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.

Co na Trasie Kaszubskiej zyskają piesi?



Władze miasta przekonują, że całą inwestycję trzeba rozsądnie etapować.

- Węzeł integracyjny Karwiny to inwestycja obejmująca swoim zasięgiem kilka dzielnic - została przez nas podzielona na etapy. Wiązało się to również z koniecznością przyjęcia spójnych rozwiązań i wkomponowania w zmiany wynikające z budowy Trasy Kaszubskiej. Dzięki realizacji osoby poruszające się rowerem sprawnie dojadą z centrum dzielnicy Dąbrowa do Karwin czy Wielkiego Kacka - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Gdynia na oferty w przetargu czeka do 9 sierpnia.

Kryteria oceny ofert

  • Cena - waga: 60 proc.
  • Doświadczenie osoby wyznaczonej do realizacji zamówienia - 20 proc.
  • Czas wykonania - 10 proc.
  • Czas udzielonej gwarancji - 10 proc.

Oferowany okres wykonania robót budowlanych łącznie ze zgłoszeniem gotowości do odbioru nie może być dłuższy niż 11 miesięcy od daty podpisania umowy.

Węzeł Karwiny: informacje, inwestycje, daty



Miejsca

Opinie (111) 5 zablokowanych

  • Ja pitole! (5)

    Powiedzcie mi-nie można tego było zrobić od razu z obecną przebudowa Wielkopolskiej i Chwaszczynskiej???(tak tak-zaraz zaczną się te teksty, że to inwestycja Wojewódzka, a to miejska itd)
    Nikt mi nie powie że mimo to nie można było tego zsynchronizować. A tak drudzy mieszkańcy i kierowcy skończy się jeden korek i bałagan trwający prawie 2 lata, po czym rozpocznie kolejny-o ile znam życie na min.1 rok. (Oczywiście wszystko dla dobra mieszkańców,kierowców itd!!)
    Ps-a przy okazji: co z tą kładką pieszo-rowerową na Karwinach?? Ile to lat już ja projektują/przetargowa/budują??
    Wspomnicie moje słowa-grunt to przeciągnąć frajerów, a po kilku latach zrobić swoje czyli normalny most dla ruchu drogowego (oczywiście też dla dobra mieszkańców) :-((

    • 17 0

    • (4)

      Kładka na Karwinach nie powstanie. Miasto nie będzie budować dla grupki aktywistów w obcisłych majtach. Piesi tej kładki nie potrzebują bo i po co. Bombelki nie pójdą same do przedszkola wiec i tak trzeba jechać suvem na około. Albo wiadukt wraz z remontem dróg albo nic.

      • 2 1

      • (3)

        Słabiutko rozumujesz oj słabiutko. Jeszcze powiedz że po co kładkę budować skoro nikt tam nawet przez tory nie przechodzi.

        • 1 0

        • (1)

          Kładki nie ma nawet w fazie projektu czyli moje rozumowanie jest ok. Przez tory chodzą tu, niżej przy Nałkowskiej i dalej w lesie przy ścieżkach. Przy takiej częstotliwości kursowania kolejki to można być niewidomym i głuchym a pod pociąg nikt nie wpadnie.

          • 1 0

          • Nie ładnie nie być w temacie! :-))

            Przecież samorząd Województwa właśnie kupuje nowe składy, a nadto kończy się elektryfikacja PKM do Osowej ( a w planach jest elektryfikacja też odcinka do Gdyni)
            Nadto wszędzie już "Trąbią", jak to ma się zwiększyć ruch na torach, ile to więcej będzie składów itp.
            Szanowny Pan nie wierzy lokalnym politykom i ogólnokrajowym??
            Proponuje więc więcej wiary, albo zainwestować w dobry aparat słuchowy :-))

            • 0 0

        • Nie przechodzi, bo nie ma po czym! ( zaś z racji wysokości skarp nie da się)
          Proponuje zbudować i zobaczymy (idę o zakład że nagle jednak znajda się i piesi i rowerzyści itd.)

          • 0 0

  • A gdzie droga rowerowa na odcinku 2 - będzie teleport?

    Kolejne korki, brawo Gdynia. A można było skumulować wszystkie remonty w jedno, to byśmy już byli przy końcu. Ale po co, lepiej rozwlec w czasie ....

    • 6 3

  • Jeszcze tam rozkopią,przeciez to w łeb sobie idzie strzelic..

    • 10 0

  • Ten skandal zostanie oprotestowany! (5)

    Nie po to 2 lata się męczymy i stoimy w korkach przy budowie nowego węzła, żeby teraz szczur z przystawką praktycznie uniemożliwili korzystanie z niego w wygodnego sposób na rzecz toru dla rozrywki kilku rowerzystów i 100 świateł.

    • 20 1

    • (4)

      mówisz "kilku rowerzystów" ale własnie dlatego jest ich mało bo nie ma porządnej drogi rowerowej, jak będzie to i rowerzystów będzie więcej.

      • 2 7

      • Bzdura (3)

        Brak ścieżek jest jednym z ostatnich powodów, dla których ludzie w miażdżącej większości nie chcą jeździć rowerkami. Prędkość, wygoda, ładowność, bezpieczeństwo, czystość, wszechstronność, ogrzewanie, dach nad głową to tak na start. Pomijając kondycję fizyczną, odległość dojazdu itp.

        • 6 1

        • GRR gadasz głupoty (2)

          Na całym świecie spełnia się zasada, jeśli zbudujesz infrastrukturę rowerową, to rowerzyści będą. Nie mierz wszystkich swoją miarą, to że ty jesteś na rower nie wsiądziesz, nie znaczy, że inni tego nie zrobią...

          • 1 5

          • Nieprawda

            Nigdzie nie sprawdza się taka zasada, ona istnieje tylko w głowach bicykloterrorystów. Namalowana ścieżynka nie spowoduje, że nie pada na mnie deszcz i śnieg, no litości, kto w te bzdury wierzy?

            • 4 1

          • a najbardziej sie sprawdza w plaskiej Holandii

            to przecież musi też działać wśród gdyńskich wzniesień

            • 4 0

  • Kabaret (1)

    Haha zamiast poszerzyć nowowiczlińską na 2 pasy (chociaż w kierunku Dąbrowy, gdzie po po południu stało się w korkach nawet przed remontami) i zrobić rondo na skrzyżowaniu z rdestową albo cokolwiek co usprawni właśnie to skrzyżowanie to oni będą poprawiać krawężniki i robić 300 metrowy buspas śmiechu warte mam dość już

    • 32 0

    • Cóż to za brak wiary w geniuszy inżynierii ruchu z UM?
      Przecież to sami fachowcy-na pewno się znają na rzeczy :-))

      • 0 0

  • ok, ja jestem zdziwiony

    mówimy o remoncie i przebudowie odcinka pomiędzy wjazdami na węzeł a jakimś cudem jest to osobne zadanie. wiem że pewnie jest ku temu jakiś powód, ale jako podatnik zwyczajnie go nie dostrzegam

    • 6 0

  • Sygnalizacja świetlna?

    I co kilkadziesiąt metrów sygnalizacja świetlna? Przecież to najgorsze rozwiązanie. Taka sygnalizacja świetlna będzie przyczyną gigantycznych korków. Przerabialiśmy to na Chwaszczynskiej jeszcze przed robotami drogowymi. Korki powodowała sygnalizacja świetlna co skrzyżowanie ustawiona od zjazdu z Nowowiczlinskiej.

    • 9 0

  • Łucyk

    Jak widzę to nazwisko to już wiem że nic dobrego z tego nie będzie. Szkoda ze miasto szuka dopiero teraz wykonawcy zamiast robic wszystko za jednym bałaganem wygląda na to że kolejne 4 lata w korkach.

    • 21 0

  • Pomysł zwolnienia się z pracy przez beznadziejny dojazd nigdy nie był dla mnie namacalny, ale właśnie to zrobiłem. Chociaż nie powiem, że korki w tym miejscu mi się nie przydały - spędziłem w nich trochę czasu, szukając nowego pracodawcy. ;)

    • 9 0

  • Projektant cierpi na kompleks niższości

    Widać na zdjęciu, że trolejbus ledwo mieści się pod nowo wybudowanym wiaduktem. Jak można swoimi niekompetencjami czy ograniczeniami w braku przewidywalności, ograniczać przepływ transportu ?
    Kto zapłaci za następne zburzenie tego wiaduktu ? Przypomnę, że już czeka nas przy stadionie miejskim w ciągu ul. Stryjskiej podobna historia.

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane