• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rozbudowa Nowowiczlińskiej. Lepsze połączenie Karwin z Dąbrową

Patryk Szczerba
11 lipca 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
  • Obecnie na ul. Nowowiczlińskiej są korki, bo trwa budowa Trasy Kaszubskiej. Kolejne utrudnienia będą związane już z samą przebudową ulicy.
  • Obecnie na ul. Nowowiczlińskiej są korki, bo trwa budowa Trasy Kaszubskiej. Kolejne utrudnienia będą związane już z samą przebudową ulicy.
  • Obecnie na ul. Nowowiczlińskiej są korki, bo trwa budowa Trasy Kaszubskiej. Kolejne utrudnienia będą związane już z samą przebudową ulicy.
  • Obecnie na ul. Nowowiczlińskiej są korki, bo trwa budowa Trasy Kaszubskiej. Kolejne utrudnienia będą związane już z samą przebudową ulicy.
  • Obecnie na ul. Nowowiczlińskiej są korki, bo trwa budowa Trasy Kaszubskiej. Kolejne utrudnienia będą związane już z samą przebudową ulicy.
  • Obecnie na ul. Nowowiczlińskiej są korki, bo trwa budowa Trasy Kaszubskiej. Kolejne utrudnienia będą związane już z samą przebudową ulicy.
  • Obecnie na ul. Nowowiczlińskiej są korki, bo trwa budowa Trasy Kaszubskiej. Kolejne utrudnienia będą związane już z samą przebudową ulicy.
  • Obecnie na ul. Nowowiczlińskiej są korki, bo trwa budowa Trasy Kaszubskiej. Kolejne utrudnienia będą związane już z samą przebudową ulicy.
  • Obecnie na ul. Nowowiczlińskiej są korki, bo trwa budowa Trasy Kaszubskiej. Kolejne utrudnienia będą związane już z samą przebudową ulicy.
  • Obecnie na ul. Nowowiczlińskiej są korki, bo trwa budowa Trasy Kaszubskiej. Kolejne utrudnienia będą związane już z samą przebudową ulicy.
  • Obecnie na ul. Nowowiczlińskiej są korki, bo trwa budowa Trasy Kaszubskiej. Kolejne utrudnienia będą związane już z samą przebudową ulicy.

Gdynia szuka wykonawcy przebudowy ul. NowowiczlińskiejMapka, gdzie za obwodnicą powstanie m.in. buspas, który połączy się z realizowanymi pasami dla autobusów w ciągu ul. Chwaszczyńskiej i Wielkopolskiej. Inwestycja jest częścią zmian związanych z przebudową węzła Karwiny.



Jak oceniasz zaproponowane zmiany na Nowowiczlińskiej?

Rozbudowa obejmie dwa fragmenty ulicy Nowowiczlińskiej:

  1. na odcinku RdestowaMapka - Obwodnica TrójmiastaMapka prace będą prowadzone na południowej części ulicy,
  2. na odcinku od Obwodnicy TrójmiastaMapka do ul. ChwaszczyńskiejMapka przebudowa będzie całościowa.


Na odcinku 1 ul. Nowowiczlińskiej zaprojektowano m.in.:

  • chodniki,
  • drogę rowerową z oświetleniem,
  • korektę krawężników na skrzyżowaniu z ul. Rdestową i Lukrecjową
.
Na odcinku 2 ul. Nowowiczlińskiej zaprojektowano m.in.:

  • poszerzenie jezdni po lewej stronie, które w przyszłości zostanie wykorzystane jako pas dla prawoskrętu w łącznicę węzła Gdynia Wielki Kack,
  • przystanek komunikacji miejskiej w postaci zatoki autobusowej jako poszerzenie istniejącej jezdni
  • poszerzenie jezdni o buspas o szer. 3,5 m i długości 290 m, który powstanie po prawej stronie na odcinku przed wjazdem do Leroy Merlin do wyjazdu z istniejącej pętli trolejbusowej,
  • korektę skrzyżowania z wjazdem (wyjazdem) do Leroy Merlin i skrzyżowania z wjazdem i wyjazdem na teren istniejącej pętli trolejbusowej,
  • chodnik przejezdny na zjeździe do stacji paliw.

Na tym odcinku powstaną też chodniki dla pieszych oraz droga rowerowa o szerokości 2,5 m i długości 523 m.

Zostaną przebudowane także następujące skrzyżowania:

  • z ul. Rdestową zakres przebudowy na dł. 23,75 m, przebudowa polega na korekcie obustronnych krawężników, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
  • z ul. Lukrecjową - zakres przebudowy na dł. 16,05 m, przebudowa polega na wykonaniu skrzyżowania ulicy z drogą rowerową i chodnikiem jako skrzyżowanie wyniesione,
  • z wjazdem do Leroy Merlin - zakres przebudowy na dł. 35,69 m, przebudowie podlega nawierzchnia, krawężniki i opaski, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
  • z wyjazdem z Leroy Merlin - zakres przebudowy na dł. 41,13 m, przebudowie podlega nawierzchnia, krawężniki i opaski, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
  • z wjazdem na pętlę trolejbusową - zakres przebudowy na dł. 24,89 m, przebudowie podlega nawierzchnia, krawężniki i obustronne chodniki, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
  • z wyjazdem z pętli trolejbusowej - zakres przebudowy na dł. 24,96 m, przebudowie podlega fragment nawierzchni, krawężnik i chodnik po prawej stronie.

- To dobra wiadomość dla mieszkańców, którzy codziennie korzystają z komunikacji miejskiej - wprowadzenie nowoczesnego zeroemisyjnego taboru, ale i powstające buspasy zwiększają jakość i komfort podróży. Ulica Nowowiczlińska zyska buspas, który następnie połączy się z realizowanymi w ciągu ul. Chwaszczyńskiej i Wielkopolskiej. Wszystkie prace są częścią utworzenia węzła integracyjnego transportu publicznego przy przystanku Pomorskiej Kolei Metropolitalnej - Gdynia Karwiny - mówi Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.

Co na Trasie Kaszubskiej zyskają piesi?



Władze miasta przekonują, że całą inwestycję trzeba rozsądnie etapować.

- Węzeł integracyjny Karwiny to inwestycja obejmująca swoim zasięgiem kilka dzielnic - została przez nas podzielona na etapy. Wiązało się to również z koniecznością przyjęcia spójnych rozwiązań i wkomponowania w zmiany wynikające z budowy Trasy Kaszubskiej. Dzięki realizacji osoby poruszające się rowerem sprawnie dojadą z centrum dzielnicy Dąbrowa do Karwin czy Wielkiego Kacka - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Gdynia na oferty w przetargu czeka do 9 sierpnia.

Kryteria oceny ofert

  • Cena - waga: 60 proc.
  • Doświadczenie osoby wyznaczonej do realizacji zamówienia - 20 proc.
  • Czas wykonania - 10 proc.
  • Czas udzielonej gwarancji - 10 proc.

Oferowany okres wykonania robót budowlanych łącznie ze zgłoszeniem gotowości do odbioru nie może być dłuższy niż 11 miesięcy od daty podpisania umowy.

Węzeł Karwiny: informacje, inwestycje, daty



Miejsca

Opinie (111) 5 zablokowanych

  • Czy można społecznie nadzorować moment otwarcia ofert? (2)

    Chętnie popatrzę wszystkim na ręce.

    • 6 0

    • Prawdopodobnie można a już na pewno można zadawać pytania w formie dostępu do informacji publicznej. Zgodnie z ustawą na każde pytanie urząd musi udzielić odpowiedzi.

      • 1 0

    • Po robocie i najlepszych wydatkach/płatnościach w trakcie, to za późno

      • 0 0

  • Brawo!!! kolejne 4-7 lat w korkach!!! (1)

    Brak mi słów na to co dzieje się od 2 lat na Dąbrowie. Wyjazd i przyjazd do domu to dramat. Nawet taxi już tu nie dociera bo nikomu się nie opłaca przyjeżdżać. Teraz jak już remont Drogi Kaszubskiej - może się skończy, to rozkopią kolejny kawałek, żeby nam, mieszkańcom za lekko nie było!!!!
    Mało tego, żeby było ciekawiej, "zmodernizowali" skrzyżowanie Miętowa/Nowowiczlińska. Zawęzili ulice, przygotowali miejsce pod ławeczkę dla pieszych, tylko nie wzięli pod uwagę, ze przegubowy trajtek, żeby moc z tej drogi wyjechać, zajmie 2 pasy i jedna zmianę świateł. Kolejne super posunięcie, usprawniające nam mieszkańcom życie. Brawo!!!

    • 22 0

    • I znów to samo!!!

      Mieszkańcy się nażołądkują, naplują, powściekają, a Ci maja to wszystko głęboko i dalej robią swoje "uszczęśliwiając" Gawędź kolejnymi genialnymi pomysłami :-((

      • 0 0

  • Same zmiany raczej korzystne (1)

    Trzeba stawiać na infrastrukturę rowerową i komunikację publiczną. Martwi natomiast znaczny rozrost sygnalizacji świetlnej (teraz na ul. Nowowiczlińskiej na wysokości Leroya jest wyłączona i działa to bardzo dobrze) oraz brak informacji o możliwosci prawoskrętu w ul. Anyżową z Nowowiczlińskiej (w połaczeniu z tragicznym skrzyżowaniem z sygnalizacją Miętowa/Nowowiczlińska/Anyżowa) spowoduje duże korki na Dąbrowej (bo wszyscy będą stali tam na światłach, które są nie potrzebne - tam trzeba ronda). No i ostatnia bardzo ważna rzecz - dużo dłuższy prawoskręt z Nowowiczlińskiej na obwodnicę w kierunku Chylonii) - Planujmy wszystko tak, żeby było dobrze każdemu uczestnikowi ruchu, tam jest tyle miejsca, że to może się udać.

    • 4 0

    • Przecież wjazd na Anyżową będzie niedługo zlikwidowany, bo jest zbyt blisko węzła :)

      • 0 0

  • Wielkopolska to abstrakcja (2)

    Właśnie wróciłem z 3 tygodniowych wakacji z nadzieją, że ruszyły się prace na ul Wielkopolskiej przez firmę mtm..a tu niespodzianka widać też mieli urlop bo nic się nie zmieniło! Wszystko rozkopane i kompletny burdel.. nie wiem jak można dopuszczać do takich sytuacji. To jest jakiś dramat. Kompletny brak odpowiedzialności za nasze pieniądze jeszcze...

    • 14 0

    • Bo pracują od poniedziałku do piątku od 8 (1)

      Do 16

      • 3 0

      • Z przerwa 2godzinna

        • 3 0

  • I koniecznie

    I koniecznie postawcie znaki zakazu, aby rowerzyści nie jeździli chodnikami przeznaczonymi dla pieszych. To koszmar, ci rowerzyści na chodnikach!

    • 6 0

  • tylko MTM

    • 3 0

  • Dlaczego oni nie pracują w nocy lub na dwie zmiany? O co chodzi?

    • 6 0

  • Ladies and gentelments, the winner is MTM....jak w prawie wszystkich gdyńskich inwestycjach drogowych.

    • 3 0

  • Zakończcie jeden bałagan, a potem zaczynajcie kolejny. Ta dzielnica to horror, brak możliwości wyjazdu w jakimkolwiek kierunku !

    Rozgrzebaliście wszystko na raz wraz z trasą kaszubską, zero harmonogramu, nic się tam nie dzieje od 6 mcy. Mieszkańcy Dąbrowy mają świętą cierpliwość, że w końcu nie wezmą się za was i tych wykonawców od siedmiu boleści.

    • 8 0

  • no to Dąbrowa bedzie zakorkowana

    na kolejne 3 lata

    • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane