• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rozbudowa Nowowiczlińskiej. Lepsze połączenie Karwin z Dąbrową

Patryk Szczerba
11 lipca 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
  • Obecnie na ul. Nowowiczlińskiej są korki, bo trwa budowa Trasy Kaszubskiej. Kolejne utrudnienia będą związane już z samą przebudową ulicy.
  • Obecnie na ul. Nowowiczlińskiej są korki, bo trwa budowa Trasy Kaszubskiej. Kolejne utrudnienia będą związane już z samą przebudową ulicy.
  • Obecnie na ul. Nowowiczlińskiej są korki, bo trwa budowa Trasy Kaszubskiej. Kolejne utrudnienia będą związane już z samą przebudową ulicy.
  • Obecnie na ul. Nowowiczlińskiej są korki, bo trwa budowa Trasy Kaszubskiej. Kolejne utrudnienia będą związane już z samą przebudową ulicy.
  • Obecnie na ul. Nowowiczlińskiej są korki, bo trwa budowa Trasy Kaszubskiej. Kolejne utrudnienia będą związane już z samą przebudową ulicy.
  • Obecnie na ul. Nowowiczlińskiej są korki, bo trwa budowa Trasy Kaszubskiej. Kolejne utrudnienia będą związane już z samą przebudową ulicy.
  • Obecnie na ul. Nowowiczlińskiej są korki, bo trwa budowa Trasy Kaszubskiej. Kolejne utrudnienia będą związane już z samą przebudową ulicy.
  • Obecnie na ul. Nowowiczlińskiej są korki, bo trwa budowa Trasy Kaszubskiej. Kolejne utrudnienia będą związane już z samą przebudową ulicy.
  • Obecnie na ul. Nowowiczlińskiej są korki, bo trwa budowa Trasy Kaszubskiej. Kolejne utrudnienia będą związane już z samą przebudową ulicy.
  • Obecnie na ul. Nowowiczlińskiej są korki, bo trwa budowa Trasy Kaszubskiej. Kolejne utrudnienia będą związane już z samą przebudową ulicy.
  • Obecnie na ul. Nowowiczlińskiej są korki, bo trwa budowa Trasy Kaszubskiej. Kolejne utrudnienia będą związane już z samą przebudową ulicy.

Gdynia szuka wykonawcy przebudowy ul. NowowiczlińskiejMapka, gdzie za obwodnicą powstanie m.in. buspas, który połączy się z realizowanymi pasami dla autobusów w ciągu ul. Chwaszczyńskiej i Wielkopolskiej. Inwestycja jest częścią zmian związanych z przebudową węzła Karwiny.



Jak oceniasz zaproponowane zmiany na Nowowiczlińskiej?

Rozbudowa obejmie dwa fragmenty ulicy Nowowiczlińskiej:

  1. na odcinku RdestowaMapka - Obwodnica TrójmiastaMapka prace będą prowadzone na południowej części ulicy,
  2. na odcinku od Obwodnicy TrójmiastaMapka do ul. ChwaszczyńskiejMapka przebudowa będzie całościowa.


Na odcinku 1 ul. Nowowiczlińskiej zaprojektowano m.in.:

  • chodniki,
  • drogę rowerową z oświetleniem,
  • korektę krawężników na skrzyżowaniu z ul. Rdestową i Lukrecjową
.
Na odcinku 2 ul. Nowowiczlińskiej zaprojektowano m.in.:

  • poszerzenie jezdni po lewej stronie, które w przyszłości zostanie wykorzystane jako pas dla prawoskrętu w łącznicę węzła Gdynia Wielki Kack,
  • przystanek komunikacji miejskiej w postaci zatoki autobusowej jako poszerzenie istniejącej jezdni
  • poszerzenie jezdni o buspas o szer. 3,5 m i długości 290 m, który powstanie po prawej stronie na odcinku przed wjazdem do Leroy Merlin do wyjazdu z istniejącej pętli trolejbusowej,
  • korektę skrzyżowania z wjazdem (wyjazdem) do Leroy Merlin i skrzyżowania z wjazdem i wyjazdem na teren istniejącej pętli trolejbusowej,
  • chodnik przejezdny na zjeździe do stacji paliw.

Na tym odcinku powstaną też chodniki dla pieszych oraz droga rowerowa o szerokości 2,5 m i długości 523 m.

Zostaną przebudowane także następujące skrzyżowania:

  • z ul. Rdestową zakres przebudowy na dł. 23,75 m, przebudowa polega na korekcie obustronnych krawężników, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
  • z ul. Lukrecjową - zakres przebudowy na dł. 16,05 m, przebudowa polega na wykonaniu skrzyżowania ulicy z drogą rowerową i chodnikiem jako skrzyżowanie wyniesione,
  • z wjazdem do Leroy Merlin - zakres przebudowy na dł. 35,69 m, przebudowie podlega nawierzchnia, krawężniki i opaski, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
  • z wyjazdem z Leroy Merlin - zakres przebudowy na dł. 41,13 m, przebudowie podlega nawierzchnia, krawężniki i opaski, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
  • z wjazdem na pętlę trolejbusową - zakres przebudowy na dł. 24,89 m, przebudowie podlega nawierzchnia, krawężniki i obustronne chodniki, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
  • z wyjazdem z pętli trolejbusowej - zakres przebudowy na dł. 24,96 m, przebudowie podlega fragment nawierzchni, krawężnik i chodnik po prawej stronie.

- To dobra wiadomość dla mieszkańców, którzy codziennie korzystają z komunikacji miejskiej - wprowadzenie nowoczesnego zeroemisyjnego taboru, ale i powstające buspasy zwiększają jakość i komfort podróży. Ulica Nowowiczlińska zyska buspas, który następnie połączy się z realizowanymi w ciągu ul. Chwaszczyńskiej i Wielkopolskiej. Wszystkie prace są częścią utworzenia węzła integracyjnego transportu publicznego przy przystanku Pomorskiej Kolei Metropolitalnej - Gdynia Karwiny - mówi Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.

Co na Trasie Kaszubskiej zyskają piesi?



Władze miasta przekonują, że całą inwestycję trzeba rozsądnie etapować.

- Węzeł integracyjny Karwiny to inwestycja obejmująca swoim zasięgiem kilka dzielnic - została przez nas podzielona na etapy. Wiązało się to również z koniecznością przyjęcia spójnych rozwiązań i wkomponowania w zmiany wynikające z budowy Trasy Kaszubskiej. Dzięki realizacji osoby poruszające się rowerem sprawnie dojadą z centrum dzielnicy Dąbrowa do Karwin czy Wielkiego Kacka - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Gdynia na oferty w przetargu czeka do 9 sierpnia.

Kryteria oceny ofert

  • Cena - waga: 60 proc.
  • Doświadczenie osoby wyznaczonej do realizacji zamówienia - 20 proc.
  • Czas wykonania - 10 proc.
  • Czas udzielonej gwarancji - 10 proc.

Oferowany okres wykonania robót budowlanych łącznie ze zgłoszeniem gotowości do odbioru nie może być dłuższy niż 11 miesięcy od daty podpisania umowy.

Węzeł Karwiny: informacje, inwestycje, daty



Miejsca

Opinie (111) 5 zablokowanych

  • ok, ja jestem zdziwiony

    mówimy o remoncie i przebudowie odcinka pomiędzy wjazdami na węzeł a jakimś cudem jest to osobne zadanie. wiem że pewnie jest ku temu jakiś powód, ale jako podatnik zwyczajnie go nie dostrzegam

    • 6 0

  • Biała farba (3)

    Może wystarczy trawę wymalować białą farbą i będzie buspas jak się patrzy.

    • 41 3

    • Zmień płytę! (2)

      • 2 6

      • Stali bywalcy

        tego forum wiedzą, że biała farba to trafna metafora gdyńskich inwestycji i przedsięwzięć drogowych. A teraz egzemplum: od obwodnicy do centrum Dąbrowy pracę będą polegać na budowie chodnika (są w tej chwili po obu stronach), budowie ścieżki rowerowej (jeden z chodników zamienią na ścieżkę), korekcie krawężników (gdyńska specjalność - korekta). Proszę sobie teraz odpowiedzieć, dlaczego tak często pojawia się wpis o białej farbie.

        • 4 1

      • Nie.

        Trzeba zamęczać gdynian tą białą farbą, aż zrozumieją, w jakim bagnie jest Gdynia.

        • 4 0

  • Jeszcze tam rozkopią,przeciez to w łeb sobie idzie strzelic..

    • 10 0

  • A gdzie droga rowerowa na odcinku 2 - będzie teleport?

    Kolejne korki, brawo Gdynia. A można było skumulować wszystkie remonty w jedno, to byśmy już byli przy końcu. Ale po co, lepiej rozwlec w czasie ....

    • 6 3

  • (3)

    Szczurek i Łucyk! Kiedy podacie do publicznej wiadomości że zrezygnowaliście z przebudowy skrzyżowania ul. Sopockiej i Węzeł Karwiny funkcjonalnie można sobie wsadzić głęboko...

    • 55 3

    • mozna wsadzic, bo jest tymczasowy (1)

      Przebudowa linii kolejowej wymaga wybudowa ia nowych wiaduktow.
      I jest o to awantura, bo miasto nie ma kasy na takie prace

      • 5 0

      • A na co miasto

        ma pieniądze?

        • 7 0

    • Co tam zepsuto? Sam nie wiem, więc warto napisać

      • 0 2

  • Jakosc 10 % (2)

    Czyli byle jak aby było zrobione, typowe w Gdyni

    • 22 2

    • I czas wykonania 10% (1)

      Mieszkańcy postoją sobie w korkach przez kolejne lata...

      • 7 0

      • A i tak się może okazać, że nas nie stać i nic z tego nie będzie.

        • 4 0

  • A ja ciekawa jestem kiedy powstanie przejscie dla pieszych przy Auchan w Osowej nad obwodnicą ? (1)

    • 5 4

    • Było trzeba nie protestować przeciwko kładce w latach 90.

      • 7 0

  • Czytam na temat Gdyni, rozbudowy, remontow i...

    Może to niewłaściwe miejsce ale...wyremontowano Plac Dworcowy. Jadac Chylonska w stronę Cisowej przed Kartuska sa światła. 150 dalej,przy Biedronce, sa nastepne i jakiś madrala ustawił "płynność ruchu" tak, ze zatrzymują z premedytacją ruch tych, którzy właśnie ruszyli. Tak wygląda ekologia i myśl techniczna w Gdyni. Takich przykładów jest wiecej, ale ten skojarzył mi się z remontem dojazdu do Dąbrowy. Już możemy zacząć się bać!

    • 19 0

  • Obecna szajka trzymajaca wladze

    Ma dużo szczęścia, że już ten problem nie będzie ich dotyczył.

    • 13 1

  • Gdynia w buspasach i słupkach najlepsza! A kiedy tak może wspólny bilet z skm? A co z lepszą siatką połączeń? Ciągle trzeba patrzeć na rozkład planując wyjście na przystanek. A tak w ogóle to o ile skroci się czas dojazdu do centrum z powy nowych buspasów?

    • 16 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane