• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rusza budowa biurowca w Airport City

Maciej Korolczuk
24 października 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 

W czwartek na lotnisku w Gdańsku podpisano umowę na budowę pierwszego z siedmiu biurowców w ramach Airport City. Biurowiec Alpha będzie miał sześć pięter i dwie kondygnacje podziemne z 197 miejscami parkingowymi. Ma powstać do maja 2021 r. i kosztować 81 mln zł.



Nowoczesne biurowce budowane przy lotnisku to:

Alpha będzie pierwszym z siedmiu budynków biurowo-usługowych, jakie w ramach Airport City powstaną w ciągu najbliższych kilkunastu lat w pobliżu terminala pasażerskiego. To sześciokondygnacyjny biurowiec z lokalami handlowymi na parterze o powierzchni 8,5 tys. m kw. Pod nim znajdą się dwa poziomy przeznaczone na parking dla blisko 200 aut. Warto dodać, że będzie to pierwszy tego typu projekt realizowany przez port lotniczy w Polsce.

- Przed nami nikt wcześniej nie porwał się z motyką na słońce. My się porywamy - mówi Tomasz Kloskowski, prezes gdańskiego lotniska. - Istotą tego miejsca jest fakt, że zaledwie pięć minut po lądowaniu, pracownik firmy, prezes czy gość może znaleźć się w swoim biurze. Nie ma takiej możliwości nigdzie w kraju, a w Europie i na świecie na podobne projekty decydują się tylko największe lotniska, obsługujące po 50 mln pasażerów rocznie.
Pierwotnie Kloskowski wraz z przedstawicielami wykonawcy miał na miejscu wylądować śmigłowcem, ale widowiskowe rozpoczęcie konferencji trzeba było odwołać ze względu na mgłę i zbyt niską podstawę chmur.

- Budowa Airport City to absolutnie przełomowa inwestycja na polskim rynku lotniczym - dodaje Piotr Borawski, wiceprezydent Gdańska. - Nawiązujemy do największych graczy na tym rynku. Wierzymy, że umowa zostanie zrealizowana zgodnie z terminem.
  • Tak za kilkanaście lat ma wyglądać cały kompleks Airport City przy lotnisku w Gdańsku.
  • Alpha (pierwszy biurowiec z lewej) ma być gotowy w maju 2021 r.

W przetargu na budowę biurowca, poza zwycięską ofertą firmy Hochtief Polska, opiewającą na 81 mln zł, wpłynęły też dwie inne oferty. Budimex za zrealizowanie inwestycji oczekiwał 89 mln zł, a konsorcjum firm Doraco i PORR złożyło najwyższą ofertę w wysokości 91 mln zł.

- Jesteśmy firmą, która podobne obiekty buduje w kraju od 20 lat. Naszą dewizą jest "budowanie świata jutra" i ta inwestycja w tę ideę idealnie się wpisuje i motywuje nasz zespół do ciężkiej pracy - mówi Tadeusz Blecha, członek zarządu firmy Hochtief Polska.
Wykonawca na zrealizowanie inwestycji ma czas do maja 2021 r.

Budowa kolejnych biurowców zależna jest od komercjalizacji pierwszego etapu inwestycji. Budowa kolejnych biurowców zależna jest od komercjalizacji pierwszego etapu inwestycji.
W kolejnym etapie realizowany ma być dwukrotnie większy obiekt Bravo (o powierzchni użytkowej 16,5 tys. m kw. z 381 miejscami parkingowymi). Harmonogram budowy Bravo i termin jego oddania do użytkowania będą uzależnione od tempa komercjalizacji budynku Alpha. Za wynajem powierzchni w obiektach Airport City odpowiadać będzie międzynarodowa firma doradcza JLL.

W sumie budowa Airport City ma kosztować ok. 1 mld zł. Inwestycje będą finansowane z emisji obligacji bankowych i ze środków własnych portu.

Przypomnijmy, że w październiku ruszyła także rozbudowa terminalu. Tzw. pirs zwiększy przepustowość lotniska do dziewięciu mln pasażerów rocznie i poprawi komfort podróży i jakość obsługi pasażerów. Inwestycja ma być gotowa na początku 2022 r., a więc nieco później, niż biurowiec Alpha.

Opinie (204) ponad 10 zablokowanych

  • Jest ok (5)

    Biurowce blisko lotniska tzn więcej pieniędzy dla miasta a tzn więcej inwestycji. Spójrzcie na rozwój Gdańska w ostatnich latach a rozwój innych miast, chyba jesteśmy jednym z piękniejszych miast.
    Korki były i będą może czas się przesiąść na komunikacje miejska

    • 16 17

    • (1)

      Piękniejszych? Hahahha mówisz o tych ulicach jak po bombardowaniu, dziurawych chodnikach, rozwalonych ściezkach, starych rozpadających się kamienicach, śmieciach walających się wszędzie i klepiskach w centrum? Noooo piękne miasto naprawdę xD

      • 4 7

      • Zmień osiedle

        • 2 2

    • (1)

      ostatni autobus 122 z lotniska do Sopotu odchodzi o 22.00 a samoloty właśnie lądują i pasażerowie zostają na łasce nocnych taksiarzy, wiec rodziny wsiadają nocą w samochody i dalej na lotnisko

      • 4 2

      • Nocą raczej korków nie ma

        Ludzie co wy piszecie , biurowce znaczy nowe firmy, nowe miejsca pracy, nowa kasa dla miasta. Co ma biurowiec do samolotu o 22?! Aż mi się przeklnac chce. Większość kasy daje lotnisko tzn ze widzi w tym biznes , będą biurowce będą tez musiały być drogi dojazdowe i parkingi. Niedaleko lotniska już są biurowce i same firmy z Wawy ale pracują ludzie z Gdańska

        • 4 0

    • Chętnie bym się przesiadł. Jeżdżę na lotnisko codziennie. Dojazd samochodem zajmuje mi 15 min a komunikacją miejską 40-60 min. Oczywiście z Zaspy bezpośredniego połączenia nie ma. Czemu 122 np. nie jedzie przez Chłopską/Hynka i dalej na lotnisko?
      Pozostają dwa warianty:
      1. SKM -> Wrzeszcz -> PKM -> Lotnisko.
      2. 227-> (122,110,210)
      A powrót to już istny cyrk. Zdarzało mi się wracać KM z trzema przesiadkami (autobus->autobus->tramwaj-> 15 min z buta)...

      • 0 1

  • Blad, jyz teraz nie mozna dojechac Slowackuego do obwodnicy

    • 13 2

  • dobry pomysł (1)

    biurowce powinny powstawać z boku miasta a nie w centrum np.w pieknej kiedyś Oliwie

    • 13 5

    • Infustrialne peryferie Oliwy.

      Pięknej oliwie z bimetem, halami przemysłowymi i biurowcem z środkowego okresu socjalizmu? Pod parkiem to nie stoi...

      • 2 0

  • Z centrum za miasto !!! (1)

    Wszystkie biurowce , zakłady pracy fabryki, magazyny urzędy i duże firmy powinny być przeniesione poza miasto ponieważ są powodem zatorów drogowych , smrodu i stresów mieszkańców.!!!!

    • 8 10

    • Też tak uważam, całe miasto trzeba przeniesć za miasto,
      a w mieście zrobić wieś.

      • 6 1

  • Panie Kloskowski (2)

    za OLT Express powinien pan juz dawno podac sie do dymisji a nie brylowac.....

    • 15 10

    • Tylko Grecja i Kanary

      Zero lotów na Sycylię

      • 2 0

    • A co ma prezes lotniska do tego?

      • 3 0

  • Pisuary d*psko liżąc klerowi zaraz by walneli kosciół (1)

    • 10 17

    • Podlacz sie do kroplowki tvn to twoj POziom -wyprany mozgu

      • 6 0

  • Wlasnie

    • 1 2

  • Budować budować (4)

    Boksy dla słoików - na Oliwie na Brzeźnie na Wrzeszczu

    • 13 12

    • Panie kloskoski (2)

      A połączenia do Portugalii i Włoch będą - opuści Pan haracz dla linii lotniczych ? Czy tylko Egipt i Norwegia z Gdańska ?

      • 1 2

      • Właśnie (1)

        12 połączeń do Norwegii 7 do rudzielcowi a na Maderę i do Lizbony tylko z Katowic

        • 1 1

        • A mieli w 2007 wracać z zielonej wyspy

          Po katastrofalnej przegranej ryżego z L.Kaczynskim

          • 2 2

    • W Oliwie

      We Wrzeszczu

      • 5 2

  • koreczki koreczki koreczki

    mniam mniam mniam

    • 7 4

  • (1)

    Współczuję szarym zwykłym korpopracownikom, którzy będa musieli tam pracować. Prezes przyleci raz na miesiąc, posiedzi na tarasie jak na górce spotterskiej i na noc wróci do zacisznej willi a korpo dzień w dzień będzie się użerać z hałasem startujących jetów. Żadne super dźwiękoszczelne okna tego nie wyeliminują.

    • 11 9

    • ja pracuję w obc i tęsknię do obecnego kompleksu intela

      • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane