• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rusza projekt drogi, o którą rowerzyści prosili od 8 lat

Michał Sielski
30 lipca 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Rowerowa estakada nie rozwiązuje problemu dojazdu z Obłuża do ul. Morskiej, bo trzeba jeszcze pokonać ul. Hutniczą i tory. Rowerowa estakada nie rozwiązuje problemu dojazdu z Obłuża do ul. Morskiej, bo trzeba jeszcze pokonać ul. Hutniczą i tory.

W 2007 wśród gdyńskich rowerzystów przeprowadzono ankietę, z której wynikało, że jedną z najbardziej oczekiwanych przez nich dróg jest połączenie Obłuża z ul. Morską zobacz na mapie Gdyni. 8 lat później rusza przetarg na przygotowanie jej koncepcji. Budowa ruszy najwcześniej 10 lat po ankiecie, bo na razie nieznane są nawet koszty przyszłej inwestycji.



Czy władze Trójmiasta sprawiedliwie traktują uczestników ruchu?

To nawet jeszcze nie projekt, a koncepcja, która ma być gotowa do grudnia 2015 roku. Potem przyjdzie czas na jej analizę, konsultacje ze stowarzyszeniami rowerzystów, a następnie ruszy przetarg na projekt wykonawczy. Procedurę zakończy wyłonienie wykonawcy. Dlaczego tak długo trzeba było czekać na jej rozpoczęcie?

- Hierarchia zadań została określona przez Bypad [zewnętrzny audyt dróg rowerowych w Gdyni - przyp. red.]. Realizujemy teraz każde z nich, ale nie jest możliwe zrobienie wszystkiego jednocześnie. Koncepcja pokaże nam jednak warianty i możliwości oraz zbliży nas do oszacowania kosztów - mówi Zygmunt Zmuda-Trzebiatowski, przewodniczący Rady Miasta Gdyni i pełnomocnik rowerowy prezydenta miasta.
Koncepcja ma być gotowa 4 grudnia. Tymczasem na połączenie Obłuża z ul. Morską, co pomogłoby dojechać do innych dzielnic Gdyni i centrum miasta, rowerzyści czekają od wielu lat. Już w 2007 roku wskazywali je jako jedną z najbardziej oczekiwanych dróg. Na razie pojawiła się tylko kontrowersyjna kładka od ul. Unruga zobacz na mapie Gdyni, wzdłuż Trasy Kwiatkowskiego do ul. Janka Wiśniewskiego zobacz na mapie Gdyni. Potem trzeba jednak przebić się przez ul. Hutniczą oraz dwie linie kolejowe.

Czytaj więcej: Rowerowa droga na "nie".

Koncepcja ma wyznaczyć docelowe połączenie trasą rowerową Obłuża i Oksywia z ul. Morską oraz dokładnie określić rodzaj i parametry rozwiązania ruchu rowerów. Wskaże najlepsze rozwiązanie, wybierając optymalną i bezkolizyjną trasę. Może np. zasugerować kolejną estakadę, tunel rowerowy, ale też pas w jezdni czy drogę dla pieszych i rowerów. W koncepcji znajdą się wszystkie rozwiązania wraz z docelową organizacją ruchu, czyli wyznaczeniem pierwszeństwa, montażem sygnalizacji świetlnej czy elementów uspokojenia ruchu.

- Pomoże to nam ocenić ewentualne koszty i oszacować perspektywę, w jakiej ten problem będzie można w końcu rozwiązać - kończy Zygmunt Zmuda-Trzebiatowski.

Opinie (192) 2 zablokowane

  • Nosz ku... (1)

    Gonić to tałatajstwo rowerowe.
    W tych rajtuzach wyglądają jak zboczeńcy.
    Niech płacą OC jak kierowcy.
    Egzaminy z Prawa o Ruchu Drogowym.
    Radary na ścieżkach rowerowych ,bo co niektórym odpier..... i pędzą na łeb i szyję.
    Badania alkomatem.
    Patrole mobilne co by idiotów zatrzymywać.

    • 3 5

    • rany

      Narciarze, wodniacy wszelkiej maści, biegacze, nurkowie i alpinisci. Wszyscy zboczency przez obcisłe, czarne pianki. No nie! Uprawiales kiedyś w życiu jakiś sport? Pewnie nie, loisz browara przed tv i psioczysz na wszystkich

      • 1 2

  • (5)

    Jazda na rowerze a impotencja
    Badacze z Yale School of Medicine doszli do wniosku, że jazda na rowerze nie jest w pełni bezpieczna dla zdrowia seksualnego.
    Z czego wynika negatywny wpływ jazdy na rowerze na ludzkie możliwości seksualne? Otóż jak się okazuje wszystkiemu winne są siodełka, które wg amerykańskich uczonych powodują, że "podczas jazdy na rowerze dochodzi do ucisku nerwów oraz naczyń krwionośnych prostaty, co sprzyja zaburzeniom erekcji".
    Nacisk skumulowany na niewielkich, a kluczowych dla sprawności seksualnej małych partiach ciała przyczynia się do problemów z prostatą, a także zaburzeń erekcji.
    Według badań przeprowadzonych kilka lat temu podczas jazdy na rowerze od 24 do 40 procent masy ciała opiera się na przedniej części siodełka - w ten sposób uciskane są mięśnie i naczynia krwionośne krocza.
    Okazuje się, że powody do obaw mają również panie. Amerykańcy uczeni z Yale przeprowadzili eksperyment z udziałem 48 kobiet, które tygodniowo "wyjeżdżają" na rowerze minimum kilkanaście kilometrów.

    • 20 10

    • badania Harvard University of Justice pokazują, (1)

      że 95% badań cytowanych w internetach to bezmyślny hejt i kłamstwa

      • 3 3

      • hehe

        Nie skumali żartu

        • 0 0

    • Twoja dziewczyna twierdzi co innego

      • 1 0

    • ale to fakt

      To nawet nie jest żadna nowość. Słyszałem o tym lata temu. Jednak wątpię żeby wpływ na seksualność był większy niż w przypadku np. palenia tytoniu albo gorących kąpieli (w przypadku panów). Nie mniej trzeba brać na to poprawkę i nie siadać z nabitą 'bronią' ;-)

      • 4 3

    • to musi być prawda - Badania pokazują, że 100 procentom kobiet, które jeżdżą rowerem, "nie staje".

      • 14 5

  • rewelacja !!!

    • 0 0

  • estakada rowerowa - po co ?

    Nie jeżdżą estakada rowerowa , jadą po chodniku nitką estakady po przeciwnej stronie .Jak zjeżdżają z chodnika to nie jada przez parking koło terminalu BCT , tylko pod prąd jezdnią potem przez teren STENA LINE .

    • 0 2

  • Estakada Kwiatkowskiego

    Jeżdżę praktycznie codziennie rowerem z Obłuża na Hutniczą ( muszę przeprowadzić rower przez GPC jest to uciążliwe i władze powinny coś z tym zrobić. Ale w powrotną stronę to już nie wiem jaki inżynier konstruktor wymyślił ślepą ścieżkę od conremu na zjazd do Energetyków????

    • 2 0

  • A kiedy ruszy budowa drogi o którą proszą i za która płacą zmotoryzowani. Po co im drogi rowerowe jak i tak zajmują jezdnie ???

    • 1 2

  • 8 lat po ankiecie rusza analiza, gratuluję tempa.

    Panie i Panowie z UM co się działo w tym temacie od 2007 roku ?

    • 1 1

  • Cieszę się, że nie mieszkam w Gdyni mieście absurdów

    • 2 2

  • najbardziej produktywnym sposobem wydawania pieniędzy na infrastrukturę rowerową Gdyni (2)

    jest opracowanie i wdrożenie projektu zwodzonej kładki pieszo-rowerowej łączącej ulicę admirała Wagi na Oksywiu z placem Gombrowicza.
    Taki skrót poprawiłby skomunikowanie Obłuża i Oksywia z centrum Gdyni oraz zdjąłby część ruchu z wiecznie zakorkowanej samochodami estakady Kwiatkowskiego.
    Do tego trzeba trochę wyobraźni i sporo woli politycznej.

    • 2 0

    • (1)

      kladka to infra, droga sprawa, w razie awarii zablokowala by cały port

      wolal bym prom. promiątko. większą wolnobieżną motorówkę. polery i keje już są.
      taka przeprawa mogła by ruszyć choćby dziś. a w niepogodę po prostu by nie działała, łajba stała by w głębi portu, nikomu niczym nie grożąc

      kładki w tym kraju powstają całymi latami i nie znam polskiego mostka zwodzonego, którego nie trapiły by awarie. a tam jednak jest ponad sto metrów, to raczej dużo, taka kładka kosztowała by miliony.

      • 0 0

      • nie chodzi o to, ile by kosztowała (w Gdańsku ma kosztować bodajże 10 milionów)

        ale ile korzyści by przyniosła. Znane w świecie technologie wystarczają na zapewnienie bezawaryjności, to można wygooglać.
        Jako rowerzysta powinieneś zmienić nastawienie: szukaj rozwiązań do problemów a nie problemów do rozwiązania.

        • 0 0

  • Gdynia nie jest miastem przyjaznym rowerzystom!!! (2)

    • 9 3

    • kolejne pytanie, skądinąd bardziej płodne: czy Gdynia stara się być bardziej przyjazna rowerzystom?

      gdyby szerzej promowała uspokojenie ruchu, byłaby bardziej przyjazna dla wszystkich mieszkańców.
      Warto skupić uwagę na likwidacji podstawowych wąskich gardeł dla ruchu rowerowego: obszarowo uspokajać ruch wokół przystanków SKM.
      budowa zwodzonej kładki pieszo-rowerowej z Oksywia (ulica adm. Wagi) do placu Gomboriwcza (skrót do centrum Gdyni dla mieszkańców Oksywia i Obłuża byłoby bardzo produktywnym działaniem - zdjęło by część ruchu z wiecznie zakorkowanej w godzinach szczytu estakady Kwiatkowskiego.

      • 2 0

    • To jeden z wielu powodow, dla ktorych ja lubie. :)

      • 2 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane