• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rusza przebudowa dróg przy SKM Kamienny Potok

Krzysztof Koprowski
19 maja 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
  • Tak będzie wyglądał rejon skrzyżowania Wejherowskiej-Małopolskiej. Projekt nie obejmuje rozbudowy przystanku SKM o nowy gmach.
  • Wizualizacja parkingu, który powstanie przy wykonanym już rondzie Wejherowska-Obodrzyców (zamiast pawilonów handlowych).
  • Tymczasowa organizacja ruchu od poniedziałku 20 maja.

Od poniedziałku w Kamiennym Potoku rozpocznie się nowy etap przebudowy układu drogowego w obrębie przystanku Szybkiej Kolei Miejskiej zobacz na mapie Sopotu. Pasażerowie komunikacji miejskiej i kierowcy aut muszą przygotować się na utrudnienia w ruchu. To już kolejna inwestycja drogowa w tej części Sopotu.



Czy nowy parking skłoni kierowców do przesiadki na SKM i autobusy?

Od poniedziałku 20 maja przez około miesiąc zamknięta dla ruchu zostanie ul. Wejherowska od skrzyżowania z ul. Obodrzyców do ul. Małopolskiej.

Na ul. Małopolskiej, która w dolnym odcinku stanie się ulicą dwukierunkową, będzie obowiązywał zakaz parkowania. Dojazd do ul. Obodrzyców będzie odbywał się ul. Łużycką.

Zmiany na liniach autobusowych



W przypadku komunikacji miejskiej, zmiany obejmą wszystkie linie autobusowe kursujące do/z pętli Kamienny Potok SKM. Zmiany dla kursów wykonywanych w kierunku Kamiennego Potoku wejdą w życie w poniedziałek od godz. 8, zaś dla kursów z pętli już od samego rana.

  • Autobusy linii 177 i 187 w obu kierunkach od/do pętli przy SKM będą kursowały ul. Małopolską - Łużycką. Na trasie objazdu przewidziano zatrzymania na żądanie na przystankach na ul. Łużyckiej 03 i tymczasowym 90. Przystanek Łużycka 01 na ul. Obodrzyców nie będzie obsługiwany przez linie 177 i 187.
  • Autobusy linii 185 w obu kierunkach pojadą ul. Kujawską - Łowicką - Małopolską - Łużycką - Obodrzyców - Wejherowską. Na trasie objazdu w kierunku Rynku Non-Stop będą obowiązywały przystanki: tymczasowy Kamienny Potok SKM 90 na ul. Małopolskiej (za skrzyżowaniem z ul. Kaszubską) oraz Łużycka 01 n/ż (na ul. Obodrzyców za skrzyżowaniem z ul. Łużycką). Przystanek Kamienny Potok 03 na ul. Wejherowskiej nie będzie obsługiwany. Na trasie w kierunku Kamienny Potok autobusy zatrzymają się na tymczasowym przystanku Łużycka 90 n/ż na ul. Łużyckiej. Drobnej korekcie (1-2 min) ulegną czasy przejazdu.
  • Autobusy linii 287 w kierunku Kamiennego Potoku będą kursowały ul. Obodrzyców - Łużycką - Małopolską. Na trasie objazdu przewidziano tymczasowy przystanek Łużycka 90 n/ż na ul. Łużyckiej. Przystanek Łużycka 01 nie będzie obsługiwany przez tę linię. Trasa w kierunku Osiedla Mickiewicza nie ulega zmianie.

Rozkłady jazdy komunikacji miejskiej w Trójmieście


  • Fragment ul. Wejherowskiej, który od poniedziałku będzie wyłączony z ruchu autobusów i samochodów.
  • Parking na 75 samochodów w miejscu dawnych pawilonów handlowych.
  • Przy przystanku SKM powstaną: postój dla taksówek, dwa miejsca typu kiss and ride oraz siedem stanowisk parkingowych.

Prace potrwają do 11 września



Zmiana w organizacji ruchu wymuszona jest kolejnym etapem prac w ramach realizacji nowego układu komunikacyjnego w obrębie przystanku SKM, na który składają się:
  • przebudowana ul. Wejherowska od Obodrzyców do Łowickiej, wzdłuż której powstanie wydzielona droga rowerowa o szerokości 2 m i nawierzchni asfaltowej,
  • przebudowana pętla autobusowa przy przystanku SKM wraz z postojem taxi, dwoma stanowiskami typu Kiss & Ride oraz siedmioma miejscami parkingowymi (w tym dwa dla osób niepełnosprawnych),
  • budowa parkingu dla 75 samochodów (w tym trzech dla osób niepełnosprawnych) - w miejscu zajmowanym dotychczas przez pawilony handlowe,
  • montaż nowego oświetlenia w technologii LED,
  • przebudowa kanalizacji deszczowej wraz z budową trzech podziemnych zbiorników retencyjnych,
  • budowa rurociągu teletechnicznego dla monitoringu miejskiego,
  • nowe nasadzenia drzew i wykonanie trawników.

Wykonawcą robót jest Firma Budowlano - Drogowa MTM z Gdyni, która w przetargu zaoferowała kwotę prawie 4 mln zł. Zakończenie wszystkich prac planowane jest do 11 września.

  • Nowe rondo u zbiegu ul. Wejherowska-Obodrzyców
  • Nowe rondo u zbiegu ul. Wejherowska-Kraszewskiego
  • Przebudowany fragment ul. Wejherowskiej pomiędzy rondami

Wcześniej dwa ronda, wkrótce kolejny etap remontu wiaduktu



Przypomnijmy, że to już kolejna zmiana w układzie drogowym w tym rejonie Sopotu. Wcześniej zbudowano dwa ronda u zbiegu ulic Obodrzyców - Wejherowska i Wejherowska - Kraszewskiego, a także wykonany został I etap remontu pobliskiego wiaduktu nad torami kolejowymi w ciągu al. Niepodległości. Latem tego roku planowany jest kolejny etap prac przy tym wiadukcie.

Materiał z marca br.


Opinie (80) 5 zablokowanych

  • zamieniać tradycyjne skrzyżowania na ronda (2)

    Ronda są dużo bardziej efektywne od świateł: 1) na światłach często samochody stoją a z poprzecznego kierunku nikt nie jedzie. Na rondzie nie ma takich sytuacji. 2) rondo z natury rzeczy wymusza zmneijszenie prędkości. Na światłach natomiast dochodzi nawet do śmiertelnych wypadków. 3) rondo jest niezależne od techniki, prądu itp. Światła nie, 4) rondo obsadzone roślinnością jest ozdobą skrzyżowania. Skrzyżowanie ze światłami raczej nie. 5) światła są podatne na polityczne ingerencje inżynierów ruchu np. czerwona fala na wielu odcinakach dróg w Gdańsku i Gdyni a ronda na takie patologie są odporne. Zatem namawiam na zamianę zdecydowanie dużej liczby skrzyżowań na ronda.

    • 9 1

    • byle nie ronda typu "kapsel" czy "pinezka" bo te generują tylko większe korki i pełno stłuczek i niczym się nie różnią od skrzyżowań dróg równorzednych.

      • 0 0

    • Racja racja

      • 1 2

  • Za mało kolorków...

    • 1 0

  • W Sopocie duże inwestycje, a w Gdyni ciągle przekładają lub odwołują (1)

    • 23 6

    • dopóki szczurek ma wyznawców którzy na niego głosują dopóty nic nie musi robić

      • 2 0

  • A w Gdyni jak w lesie (5)

    • 34 16

    • szczur najleprzy prezydent:)

      • 2 2

    • Janusz ....

      A ty lepiej pakuj walizki i jedź na wakacje bo Grażyna czeka...

      • 3 3

    • (2)

      W Gdyni "się nie da"

      • 7 4

      • spokojnie (1)

        statek z farbą i mandarynkami już płynie. ma być na święta. włodzimierz szczurek obiecał.

        • 9 3

        • To może by chociaż wystawili jakąś wizualizacje tej farby ;)

          • 6 2

  • Brawo. Tak trzymać. (2)

    Elegancko zaprojektowane. Mam nadzieję, że wykonają jak najszybciej i bez fuszerek.

    • 49 14

    • żart przedni ;) (1)

      • 6 6

      • Tylny nieżart

        • 1 2

  • brawo wszystko zamalujcie a po deszczu nieda sie jechac motorem bedzie bezpieczniej
    pozdrawiam

    • 1 2

  • Kiedy w końcu zakaże się ustawowo d*bilnych projektów?

    Patrząc na to jak będą wyglądały chodniki i ddr, to cel tej inwestycji jest jeden - pokazanie biedapieszym i biedarowerzytom, że są podludźmi drugiej kategorii.

    • 8 2

  • Powoli wychodzimy z PRL i lat 90 - bardzo powoli

    A u nas jak zwykle - droga rowerowa i chodnik obniżają się do poziomu jezdni, a nie odwrotnie (rondo Wejherowska-Obodrzyców). Skrzyżowanie Wejherowskiej i Małopolskiej to bardzo pozytywny ewenement, bo jest wyniesione do poziomu chodnika i drogi rowerowej. Tak jest tam od wielu lat i to naprawdę jest w Polsce rzadkość. A na rondzie nieopodal nawet o tym nie pomyślano... No i teraz uwaga - bo zmiana nawierzchni będzie. Oby nie stosowano zwykłego, standardowego betonowego klocka.

    • 5 1

  • Poziom

    Potok kamienny rusza skm przy drog przebudowa

    • 0 1

  • I po co ta DDR w strefie Tempo 30? (5)

    Tylko marnotrawstwo kasy to jest i dodatkowo generuje większą ilość punktów kolizyjnych.

    • 39 8

    • to nie jest ddr tylko droga pieszo rowerowa (4)

      można z tego nie korzystać.

      • 4 0

      • (3)

        Dla drogi dla rowerów i pieszych takie wątpliwości są, dla dróg dla rowerów i dróg dla pieszych już nie :/

        • 1 4

        • owszem są. (2)

          ustawa jasno określa czym jest droga dla rowerów. nieodseparowana droga dla rowerów od chodnika jest zawsze tylko drogą pieszo-rowerową.
          żadne rozporządzenie zmienić tego nie możne.

          • 4 1

          • ależ są mitomani (1)

            twierdzący, że asfalt sąsiadujący z chodnikiem jest ddr-em :), a nie drogą pieszą i rowerową z wyznaczonymi strefami dla pieszych i rowerzystów. Twoje argumenty nie są brane pod uwagę, gdyż oni są mądrzejsi od logiki.

            • 0 1

            • i przegrane w sądach nie uczą ich niczego
              tylko łatają to "prawo" dotyczące infry rowerowej, łata na łacie
              parodia i farsa

              • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane