• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rusza przebudowa linii tramwajowej na Przeróbce. Zamykają Most Siennicki

Maciej Naskręt
15 czerwca 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Infrastruktura tramwajowa na Przeróbce wymaga od lat naprawy. Infrastruktura tramwajowa na Przeróbce wymaga od lat naprawy.

Rusza przebudowa 2,5-kilometrowej linii tramwajowej na Przeróbce i Długich Ogrodach. Wykonawca przygotowuje zaplecze budowy. Pierwsze utrudnienia rozpoczną się w nocy z 27 na 28 czerwca, kiedy zostanie zamknięty dla ruchu kołowego Most Siennicki. Mieszkańcy Przeróbki i Stogów będą zmuszeni korzystać z objazdów i komunikacji zastępczej, która pojedzie do centrum Mostem Wantowym.



Od kilku dni trwają przygotowania do przebudowy 2,5-kilometrowej linii tramwajowej w ciągu ul. Lenartowicza zobacz na mapie Gdańskaul. Siennickiej zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku - odcinek od ul. Elbląskiej zobacz na mapie Gdańska do ul. Wosia Budzysza zobacz na mapie Gdańska.

- Obecnie wykonawca prowadzi zamówienia materiałów i organizuje zaplecze przebudowy linii tramwajowej. Ponadto odbywają się rady budowy, na których m.in. omawiane są przewidziane do realizacji zadania - mówi Magdalena Skorupka Kaczmarek, rzecznik prasowy miejskiej spółki Gdańskie Inwestycje Komunalne, która jest inwestorem przedsięwzięcia.

Przypomnijmy, że przetarg wygrała spółka Budimex, która roboty nie tylko torowe na Długich Ogrodach i Przeróbce wyceniła na kwotę 65,6 mln zł.

Utrudnienia pojawią się pod koniec czerwca, od razu zamkną Most Siennicki

Mieszkańcy Stogów i Przeróbki muszą się przemęczyć, by jeździć komfortowo komunikacją miejską. I tak już w nocy z 27 na 28 czerwca wprowadzone zostaną zmiany w organizacji ruchu. Zawężona do jednego pasa ruchu w każdym kierunku zostanie ul. Siennicka od ul. Długie Ogrody do Mostu Siennickiego.

Most Siennicki zostanie zamknięty dla ruchu samochodowego, utrzymany zostanie tam natomiast ruch pieszych. Z ul. Przetocznej (ruch dwukierunkowy) nie będzie można wjechać w ul. Siennicką, ale będzie można wjechać w ul. Bajki zobacz na mapie Gdańska, która na odcinku od ul. Siennickiej zobacz na mapie Gdańska do wysokości ul. Krynicznej zobacz na mapie Gdańska staje się ulicą dwukierunkową, dalej - od ul. Krynicznej - ulica Bajki pozostaje jak dotychczas jednokierunkowa.

Fragment ul. Siennickiej do skrzyżowania z ul. Lenartowicza o długości około 120 metrów będzie zamknięty dla ruchu samochodowego, podobnie fragment około 80 metrów ul. Lenartowicza. Dojazd służb komunalnych zostanie utrzymany. Natomiast dojazd do dzielnic Przeróbka i Stogi zostanie skierowany na Most Wantowy.

Most Siennicki ma być remontowany w pierwszej kolejności. Jest więc szansa, że uda się uczynnić ruch tramwajowy do pętli na Przeróbce nieco szybciej. To jednak nie zmieni za bardzo sytuacji mieszkańców Stogów - wciąż będzie kursowała komunikacja zastępcza, bo prace będą się toczyć na ul. Lenartowicza.

Wykonawca przebudowy zapłaci za zastępczą komunikację autobusową podczas prac budowlanych. Urzędnicy zdecydowali, że autobusy pojadą od pętli Stogi Plaża do Akademii Muzycznej. Na Długich Ogrodach pasażerowie komunikacji miejskiej będą się przesiadać, jadąc do centrum.

Autobusowa komunikacja zastępcza będzie realizowana przez trzy linie T3, T8 i T9:

T3: Akademia Muzyczna - most wantowy - węzeł Budzysza Elmont - Sienna - Stogi Pasanil
T8: Akademia Muzyczna - most wantowy - węzeł Budzysza Elmont - Sienna - Stogi Pasanil - Stogi Plaża
T9: Akademia Muzyczna - most wantowy - węzeł Budzysza Elmont - Lenartowicza - Przeróbka

Decyzja o wprowadzeniu tej ostatniej linii zapadła w ostatniej chwili, dlatego nie ma jej na prezentowanych obok mapkach.

Czy obawiasz się utrudnień w ruchu po zamknięciu Mostu Siennickiego?

Plan budowy

W sumie zmodernizowana zostanie 2,5-kilometrowa linia tramwajowa wraz z pętlą na Przeróbce. Inwestycja zapewni nie tylko komfort podróży pasażerom komunikacji miejskiej, ale też... ciszę mieszkańcom Przeróbki, którzy dotychczas uskarżali się na hałas tramwajów. W tym celu wyłonione w zamówieniu biuro projektowe ma zaplanować wbudowanie urządzeń do skutecznego smarowania szyn na łukach.

Wszystkie przejazdy przez torowisko dla samochodów i pieszych zyskają nawierzchnię z gumowych płyt typu strail. Można je napotkać chociażby na skrzyżowaniu przed Zieleniakiem.

Na remontowanym odcinku projektanci muszą zaplanować zmianę konstrukcji przystanków. Wśród nich ma być jeden z pierwszych tego typu w Gdańsku przystanek autobusowo-tramwajowy, z możliwością wjazdu autobusów na torowisko tramwajowe. Taki przystanek powstanie przy ul. Głębokiej, w miejscu dotychczasowego, który zostanie poszerzony.

Oprócz wymiany torowiska nowym rozwiązaniem będzie tzw. przystanek wiedeński, który pojawi się na ul. Lenartowicza przy istniejących przystankach. Stosuje się go w miejscach, gdzie między tramwajem a przystankiem jest jeszcze jezdnia. Wtedy tę ostatnią wynosi się do wysokości przystanku. Drogowe rozwiązanie tego typu zmusi kierowców do jazdy z niewielką prędkością - a więc poprawi bezpieczeństwo w ruchu.

Przebudowana zostanie też pętla tramwajowa na Przeróbce. Po zakończeniu robót zostanie odwrócony tam ruch tramwajowy, by pasażerowie odjeżdżali zawsze z tego samego przystanku bez względu na to, czy tramwaj przyjeżdża od strony Stogów, czy wyrusza z pętli. Obecnie podróż mieszkańców Przeróbki do centrum odbywa się z dwóch oddalonych o ok. 100 metrów przystanków.

Prace przy przebudowie linii tramwajowej potrwają do września 2015 r.

Miejsca

Opinie (124) 3 zablokowane

  • wyjazd na most wantowy (1)

    Tak się zastanawiam, może warto by jednocześnie zwęzić 2 pasy ruchu na wiadukcie nad torami tramwajowymi w kierunku mostu wantowego do 1 pasa?
    Cała wyspa będzie miała jedną drogę wyjazdu. Teraz jadąc ze Stogów na wantowy trzeba się włączyć do ruchu ustępując pierwszeństwa samochodom jadącym dwoma pasami z kierunku Westerplatte.
    Przy tak dużym natężeniu ruchy jaki tam będzie, jedna kolizja w tym miejscu może zablokować cały ruch. Zwężając ruch na wiadukcie do 1 (lewego) pasa i dalej powiedzmy na odcinku 100 m, da się kierowcom ze Stogów i Przeróbki bezpośredni wjazd na most wantowy (prawym pasem), a dalej niech już zmieniają sobie pasy wg potrzeb.

    • 15 3

    • Dla drogowców to za trudne, oni zrobią jak sobie wymyślili i przez ponad rok będziemy stali w korkach już od Elbląskiej aby wjechać na Przeróbkę.

      • 4 3

  • Bajki dwukierunkowa do Krynicznej?
    Chyba ogłupieli, cały ruch puszczą po uliczce z kostki przy Merkusie? Przecież to się wszystko rozpadnie.

    • 4 3

  • Komunikacja

    No to czas przesiąść się z tramwaju na samochód.

    • 11 5

  • Czy będą tam jeździć 33-letnie tramwaje - nowy zakup włodarzy miasta?

    j.w.

    • 11 4

  • (1)

    Szkoda, że nie remontują od razu torów od Okopowej do Elbląskiej. Jak się zdecydują na remont tych torów, to znowu trzeba będzie zamykać ruch tramwajów...

    • 33 4

    • to wyobraź sobie co musza myslec o tym mieszkancy stogow...

      Oni chyba przez 4 lata nie bd jezdzic...
      1. Tory z przeróbki do elblaskiej
      2. Elblaska- okopowa

      3. Przeróbka - stogi
      4.stogi -plaza

      przy czym trzeci odcinek jest tak dlugi ze pewnie będzie i go podziela.. Strata czasu na etapowanie. Chociaz wiem ze budżet tez nie jest z gumy...

      • 10 1

  • Pustki

    Przynajmniej na plaży na Stogach będą pustki, bo nikomu nie będzie się chciało męczyć :P

    • 19 2

  • No i fajnie. (2)

    "tu for ju"

    • 21 2

    • Fajnie, nie fajnie (1)

      Dlaczego robią to latem, kiedy pełno ludzi dojeżdża na Stogi na plaże, no i na Westerplatte.
      Nie można było tego zacząć na jesień zeszłego roku i powiedzmy teraz zakończyć ?
      A jak już tak długo zwlekano z tym remontem to co szkodziło poczekać do października ?
      Przez 3 miesiące chyba by się nic nie zapadło.
      Wybrano najgorszy okres na zamykanie tej trasy.

      • 10 11

      • Zmienić plażę na trzy miesiące jest chyba

        łatwiej niż zmienić szkołę, uczelnię pracę?

        • 21 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane