• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ruszył drugi etap przetargu na budowę "siódemki" z Trójmiasta do Elbląga

Maciej Naskręt
23 kwietnia 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kolejne kilometry ekspresówki do Warszawy gotowe

Tak będziemy podróżować ekspresówką przez Żuławy w 2018 r.

Do 3 czerwca firmy i konsorcja budowlane mogą składać oferty cenowe w przetargu na budowę drogi ekspresowej S7 na Żuławach z Trójmiasta do Elbląga. To oznacza, że budowa najszybciej ruszy na przełomie sierpnia i września.



Czy budowa drogi ekspresowej S7 na Żuławach ułatwi ci podróżowanie?

Gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad zakończył pierwszy etap przetargu na budowę drogi S7 od Koszwał do Kazimierzowa koło Elbląga. - Do drugiego etapu przetargu, czyli składania ofert, zostali zaproszeni ci oferenci, którzy przeszli pozytywnie etap weryfikacji - mają potencjał i możliwości do realizacji nowej trasy - mówi Piotr Michalski, rzecznik prasowy GDDKiA oddział Gdańsk.

Przypomnimy, że inwestycję podzielono na dwa zadania: 20-kilometrowy odcinek od końca Południowej Obwodnicy Gdańska do Nowego Dworu Gdańskiego, gdzie zostanie wykorzystany fragment obecnej drogi krajowej nr 7 wraz z węzłem oraz 19 kilometrów nowej trasy z Nowego Dworu do Kazimierzowa, który włączy się w istniejącą Obwodnicę Elbląga.

Na realizację pierwszego zadania chętnych jest 11 firm i konsorcjów. Natomiast o drugie zadanie może rywalizować wstępnie 12 podmiotów. Ze względu na niespełnienie warunków udziału w przetargu zostały wykluczone z dalszego postępowania: konsorcjum firm Obrascón Huarte Lain S.A. (Lider), OHL ŽS,a.s. (Partner) oraz Miejskie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych Sp. z o.o.

Firmy i konsorcja mogą złożyć ofertę tylko na jedno z dwóch zadań. O wyborze ofert będą decydowały trzy kryteria: cena - 90 proc., termin realizacji - 5 proc. (między 27-30 miesięcy) oraz długość gwarancji na wybrane elementy infrastruktury (od 5 do 10 lat).

- Termin złożenia ofert upływa 3 czerwca tego roku. Jeśli wszystko przebiegnie sprawnie, prace budowlane mogłyby się rozpocząć na przełomie sierpnia i września br. - podkreśla Michalski.

Podział na dwa zadania planowanej drogi ekspresowej na Żuławach. Podział na dwa zadania planowanej drogi ekspresowej na Żuławach.
W ramach inwestycji wykonawca będzie musiał zbudować dwa nowe mosty nad Wisłą w Kiezmarku. Istniejący obiekt przejdzie lifting - zostanie dostosowany do ruchu lokalnego - mieszkańców, rolników, rowerzystów i pieszych. To nie wszystko, jeśli chodzi o planowane obiekty inżynierskie. Mają też powstać mosty nad Nogatem i kanałem Linawy.

Przedsięwzięcie zakłada ponadto powstanie pięciu węzłów drogowych - "Cedry Małe", "Dworek" (oba wraz z zapleczem dla drogowców, czyli samochodami technicznymi np. do odśnieżania drogi), "Nowy Dwór Gdański", "Ryki", a także "Elbląg Zachód". Zniknie istniejący węzeł drogowy "Kiezmark". "Mała Holandia" i "Mirówko" - tak będą nazywać się miejsca obsługi podróżnych przy ekspresówce.

Mają się tam pojawić stacje paliw i hotele. Jednak o tym, jakie konkretnie obiekty tam staną, przekonamy się już w trakcie budowy "siódemki". Co ważne, gdański oddział GDDKiA chce zakończyć prace w 2018 r. Wtedy podróż z Trójmiasta do Elbląga zajmie 25 minut, a nie - jak do tej pory - 40.

Wykonawcy zaproszeni do drugiego etapu przetargu.

Na odcinek nr 1, Koszwały - Nowy Dwór Gdański:
1. Konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych Pol-Aqua SA (Lider), Dragados SA (Partner)
2. Astaldi S.p.A.
3. Impresa Pizzarotti & C.S.p.A.,
4. Konsorcjum firm: Eurovia Polska SA (Lider), Warbud SA
5. Salini Impregilo S.p.A.
6. Konsorcjum firm: Mostostal Kraków S.A. (Lider), Ferrovial Agroman S.A.(Partner)
7. Konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Robót Mostowych "Mosty-Łódź" S.A. (Lider), Firma "Gotowski" Budownictwo Komunikacyjne i Przemysłowe Spółka z o.o. (Partner)
8. Konsorcjum firm: Bilfinger Infrastructure S.A., Gülermak Agır Sanayi Unsaat ve Taahhüt A.S.
9. Metrostav a.s.
10. Konsorcjum firm: Aldesa Construcciones Polska Sp. z o.o. (Lider), Aldesa Construcciones SA (Partner)
11. Konsorcjum firm: PORR (Polska) SA (Lider), PORR Bau GMBH (Partner)

Na odcinek nr 2, Nowy Dwór Gdański - Kazimierzowo (Elbląg):
1. Konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych Pol-Aqua SA (Lider), Dragados SA (Partner)
2. Astaldi S.p.A.
3. Konsorcjum firm: Strabag Sp. z o.o. (Lider), Strabag Infrastruktura Południe Sp. z o.o. z (Partner)
4. Impresa Pizzarotti
5. Konsorcjum firm: Eurovia Polska SA (Lider), Warbud SA
6. Mota-Engil Central Europe SA,
7. Salini Impregilo S.p.A.
8. Budimex SA
9. Konsorcjum firm: Bilfinger Infrastructure S.A., Gülermak Agır Sanayi Unsaat ve Taahhüt A.S.
10. Metrostav a.s.
11. Konsorcjum firm: Aldesa Construcciones Polska Sp. z o.o. (Lider), Aldesa Construcciones S.A. (Partner)
12. Konsorcjum firm: PORR (Polska) SA (Lider), PORR BAU GMBH (Partner)

Miejsca

Opinie (81) 4 zablokowane

  • Gdansk - Elblag. Super

    Jeszcze powinni wlaczyc ELBLAG do POMORZA, a nie ze Elblag sie znlazl w innym wojewodztwie. Gdansk - Elblag - Gdansk dobre szybkie polaczenie.

    • 0 1

  • Jak przyjedzie prezydent Komorowski, to i sprzęt się pojawi! (5)

    • 127 21

    • (2)

      może powinniśmy rozstawić komorowskich co 500 metrów wtedy kraj by sie bódowal i godził i bezpiecznił

      • 15 2

      • akcja (1)

        Trzeba rozpocząć narodową akcję rozmnażania Komorów!

        • 1 1

        • dobra rada

          Zafunduj sobie rozmnażanie jedynej szarej komórki jaką posiadasz,może wtedy skończysz więcej klas niż dotychczasowe dwie i to skończone korespondencyjnie w byłym pegeerze.

          • 0 0

    • nudny jesteś

      • 5 5

    • Na ten moment 30 łapek w górę, 2 łapki w dół... Zgadnijmy... jeden jest urzędnikiem i dostał 400 złotych za przyjście na spotkanie z panem prezydentem, a drugi jeździł walcem po polu pod Inowrocławiem?

      • 21 15

  • a co kawałek postawią ograniczenie do 50km/h

    i bardzo dużo fotoradarów

    • 1 0

  • Tam to powinna być autostrada a nie jakaś marna ekspresówka. (20)

    • 18 152

    • (7)

      I jedno i drugie budują za Twoje podatki. Ale za przejazd autostradą musisz potem też płacić.

      • 37 2

      • (6)

        zalezy kto buduje. A1 budowala prywatna firma i na jej uzytkowanie ma 25lat (czyli nie dosc ze cie kasuja za przejazd to jeszcze panstwu placa podatki od tego). po tym czasie autostrada przejdzie na rzecz skarbu panstwa.

        • 7 5

        • (2)

          Cała kasa z bramek trafia do państwa, za to z budżetu państwo płaci inwestorowi tyle ile było w umowie. Dlatego o cenach czy otwarciu bramek decydują urzednicy, dla firmy nie ma znaczenia ile kosztują opłaty czy ile samochodów przejedzie. To co dostają idzie w większości na spłate kredytu + koszty utrzymania+ zysk.

          • 6 2

          • (1)

            g*wno prawda. operator/wlasciciel decyduje o stawkach za przejazd.

            • 2 4

            • Zależy oc umowy z koncesionariuszem...

              U nas na szczęście decyduje minister ile się płaci za przejazd (x gr/km)

              Na [południu Polski jest już inaczej... oni tam usalaja sami stawki, ew. po poinformowaniu ministra Infr.

              Mamy dzięki temu szczęście.... (Inna kwestia że A4 to jeden wielki przekręt...)

              • 0 0

        • środki ze skarbu państwa można wydawać na różne rzeczy

          nie tylko na budowę i utrzymanie przewymiarowanej infrastruktury drogowej i parkingowej

          • 1 1

        • (1)

          A1 to była finansowana wyłącznie z prywatnych środków. Nie opowiadaj bajek

          • 4 3

          • a co ja napisalem?

            • 5 1

    • (5)

      Ekspresówka dużo lepsza. Też masz po 2 pasy, dużo więcej zjazdów niż na autostradzie no i nie trzeba płacić jak na A1

      • 106 1

      • (4)

        I tak płacisz, w paliwie, w podatkach, wszędzie są pobierane od nas opłaty, ale my widzimy tylko ze przy bramkach.
        Trzeba patrzeć szerzej i jak się usunie poważny problem jakim jest rozkradanie naszych pieniędzy to bramki na autostradach nie będą problemem, gdyż będzie Cię po prostu na nie stać :)
        Ale to za ... jakieś 6 pokoleń

        Pozdrawiam !

        • 8 34

        • dlaczego wszyscy mają się zrzucać na budowę bezpłatnych autostrad

          jeśli nie wszyscy z nich korzystają? Budżet USA nie wyrabia z pokrywaniem kosztów utrzymania istniejącej, znacznie przewymiarowanej sieci drogowej tego kraju, a korki na tamtejszych autostradach na dojazdach do miast jak były, tak utrzymują się nadal. Wyłącznie prosamochodowe nastawienie twórców infrastruktury transportowej może nas zaprowadzić w taką samą ślepą uliczkę.

          • 0 3

        • na autostradzie zapłacisz

          za wszystko, co wymieniłeś i jeszcze za przejazd na dodatek, a podatki są na całym świecie i w tej, czy innej formie były od zawsze...

          • 9 0

        • Tak, ale dlaczego mielibyśmy płacić dwa razy? (1)

          Raz w podatkach, a drugi raz przy bramkach. Dlatego ekspresówka jest o wiele lepszym rozwiązaniem, bardziej praktycznym i tańszym dla użytkowników, a pewnie również tańszym przy budowie.

          • 39 0

          • Kiedyś było wyliczenie, że S jest 3x tańsze od autostrady.

            • 11 2

    • dureń

      dureń

      • 2 1

    • Fakt, ubyło by golfów i passaterii zespawanych z trzech które strach mijać na drodze. (1)

      • 8 4

      • racja...

        ...na autostradzie zdecydowanie mniej buractwa.
        Cebulak jak ma zapłacić to woli polnymi drogami cisnąć.

        • 16 5

    • Autostrady.... (1)

      Są drogie w budowie i utrzymaniu. Ekspresówki są niewiele mniej komfortowe i bezpieczne wiec po co przepłacać.

      • 17 1

      • ekspresówka

        w naszym wykonaniu nie odbiega od parametrów autostrady. Praktyczna różnica między autostradą a ekspresówką to szerokość pasa ruchu ( autostrada 3,75 m, ekspresówka 3,50 m, pasa awaryjnego autostrdaa 3m, ekspresówka 2,50m) Poza tym na autostradzie nie mogą być zjazdy gęściej niż co 8 km na ekspresówce nie gęściej niż co 5 km. Dopuszcza się odstępstwa na terenie zabudowy dla autostrady węzeł nie częściej niż co 5 km dla ekspresówki co 2 km. W praktyce jednak różnice dla komfortu jazdy są niezauważalne . Jets jeezcze prędkośc na autostradach 140 km.h na ekspresówkach 120 km/h. W Niemczech np. węzły na autostradach są co 5 km. Hiszpania z ogromnej ilości dróg szybkich 15.000 km., tylko 3.500 km to autostrady ( autopista) , reszta to ekspresówki ( autovia)

        • 16 1

    • gimbus autstrade widziałw TV bo rodzice samochodu nie mają ...

      • 11 1

  • GND: S7 vs DK 7 (6)

    Mnie tylko zastanawia, dlaczego lata temu odcinek "siódemki" w Nowym Dworze był oznaczony jako S7 a teraz litera "S" od jakiegoś czasu jest zakryta i mamy znowu "zwykłą" 7. Zmieniło się coś w przepisach..?

    • 7 16

    • odpowieź (3)

      ten odcinek nigdy nie miał oznaczenia S 7. Od początku jak go zrobili litera "S" była zasłonięta . Myślę, że odcinek jest za krótki, aby robić z niego eskę. Jest to klasyczna wyprzedzalnia. PO budowie odcinka do Elbląga ten odcinek stanowiący obwodnice Nowego Dworu Gdańskiego stanie się częścią eski. W umowie obecnje jets przewidziana pzoa tym reiwtalizacja nawierzchni, bo porobiły się hopki.

      • 3 2

      • tak sie sklada ze bylo tam S (1)

        i to wcale nie tak krotko, natomiast obecnie jest zasloniete, takze sie nie wymadrzaj koleszko ;)

        • 1 0

        • A jednak...

          Czyli dobrze pamiętałem, że początkowo była tam "S" - to mogło być koło roku 2007 - tego już nie pamiętam dokładnie...

          • 1 0

      • Był krótki okres kiedy było tam oznaczenie drogi ekspresowej (łącznie ze znakiem D-7), zaraz po otwarciu obwodnicy.

        • 3 0

    • Od rozbudowy tego węzła litera S była zawsze zaklejona, ten 2 kilometrowy odcinek jest zbudowany w kategorii ekspresową, ale ze (1)

      Także kolego zastanów się co piszesz.

      • 2 1

      • Dzięki

        za odpowiedzi; musiałem nie zauważyć, że zawsze "S" było zaklejone.
        P.S. Tak że się zastanowię a Ty się "kolego" naucz, kiedy piszemy "także" a kiedy "tak że".

        • 8 0

  • Wykonawcy

    :) Same "polskie" firmy

    • 0 0

  • To już nikt A1 nie będzie jeździł :) (3)

    Już teraz 7 jedzie się 4 godziny bez agresywnego stylu.

    • 37 10

    • będzie (1)

      bo A 1 to droga na południe Polski, zaś S 7 do Warszawy . Wprawdzie ma iśc do Krakowa, ale jeszcze trochę zainm całośc zostanie zrobiona. CXały ruch na Katowice, Łódź , Czechy będzie iść

      • 9 2

      • To wlasnie a1 ma isc do Krakowa, a s7 nigdy nikt na poludnie sie pchac nie bedzie bo to za dlugo

        chyba ze do Lublina

        • 1 0

    • Spokojnie - wowczas 7 stanie sie platna.

      • 9 4

  • (2)

    Powinna być linia kolejowa odgałęziona od Gdańska Południowego przez Nowy Dwór Gdański do Elbląga przystosowana na 160 km/h.

    • 41 7

    • Podać to dalej i nalać temu zuo wódki!!

      • 0 0

    • kolej

      i mieszkancy Gdanska mogliby pracowac w Elblagu i na odwrot bo dojazd do pracy zajmowalby b. malo czasu

      • 7 1

  • Budując infrastrukturę transportową warto policzyć koszty jej utrzymania w przyszłości (1)

    Gdybym był decydentem, więcej środków przeznaczyłbym na remonty istniejącej sieci drogowej w miastach niż na jej rozbudowę między miastami. Między dużymi miastami powinna funkcjonować wygodna i szybka kolej, podstawowa sieć drogowa już jest zbudowana. Korki tworzą się na węzłach podmiejskich, bo za dużo mieszkańców wyprowadziło się na przedmieścia uciekając z zatłoczonego samochodami śródmieścia.

    • 1 2

    • Guzik prawda

      Autostrady i ekspresowki napedzaja gospodarke w miejscach gdzie sa zbudowane. Tak jest od zawsze i wszedzie

      • 1 0

  • To dopiero bedzie sajgon !!! (1)

    Jak ruszą remonty to z Elbląga do Stegny elblągi będą jechać 6 godzin co weekend , a o powrocie tego samego dnia o ludzkiej porze będzie można zapomnieć - ruskie będą się pchać poboczem a normalni kierowcy pocić się w korku

    • 9 2

    • Losie, co za krotkowzrocznik..

      Pomyśl, co będzie po zakończeniu remontu - o wiele lepszy dojazd

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane