• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ruszył montaż wiaduktu na Puckiej

Patryk Szczerba
29 listopada 2023, godz. 11:00 
Opinie (76)
Najnowszy artykuł na ten temat 15 mln dofinansowania na prace na Puckiej

Wtorkowe popołudniowe prace przy montażu wiaduktu.

Rozpoczął się montaż konstrukcji stalowej wiaduktu drogowego na ul. PuckiejMapka w Gdyni. Trzy stalowe pomosty przyjechały na budowę w częściach. O ile pozwoli na to pogoda, ten etap prac zakończy się w piątek.



Czy lubisz przyglądać się pracom drogowym?

Wiadukt drogowy, który powstaje na ul. Puckiej, ma 185 m długości i ponad 18 m szerokości. Konstrukcja wiaduktu "w części nad torami" składowana jest na placu budowy.

Składa się z 3 oddzielnych elementów stalowych, tzw. pomostów (POM1, POM2, POM3), które scalone zostaną dopiero u góry, przy podporach montażowych, które są już zamontowane.

Waga pomostów wiaduktu na Puckiej:

  • POM 1 - konstrukcja wraz z szalunkami waży 50,2 t
  • POM 2 - konstrukcja wraz z szalunkami waży 28,4 t
  • POM 3 - trzecia konstrukcja wraz z szalunkami waży 51,0 t

Pierwsze prace trwały przez całe wtorkowe popołudnie.



Montaż kolejnych konstrukcji od czwartku



We wtorek rozpoczął się montaż konstrukcji - POM3. W czwartek i piątek nastąpi montaż kolejnych części konstrukcji nad torami oznaczonych numerami POM 2 i POM 1.

Pozostała konstrukcja części wiaduktu wykonana zostanie w późniejszym czasie.

Jak będzie wyglądał wiadukt na Puckiej?



Wiadukt będzie konstrukcją o długości 185 m i szerokości 18,15 m. Będzie po jednym pasie ruchu w każdym kierunku, a także droga dla rowerów o szerokości co najmniej 2 m. Obok niej znajdzie się 1,5-metrowej szerokości chodnik.

  • Tak będzie wyglądał wiadukt nad torami na Puckiej, który  pozwoli na przejazd nad torami prowadzącymi do portu.
  • Tak będzie wyglądał wiadukt nad torami na Puckiej, który  pozwoli na przejazd nad torami prowadzącymi do portu.
  • Tak będzie wyglądał wiadukt nad torami na Puckiej, który  pozwoli na przejazd nad torami prowadzącymi do portu.
  • Tak będzie wyglądał wiadukt nad torami na Puckiej, który  pozwoli na przejazd nad torami prowadzącymi do portu.
  • Tak będzie wyglądał wiadukt nad torami na Puckiej, który  pozwoli na przejazd nad torami prowadzącymi do portu.
Całość zostanie zabezpieczona barierami ochronnymi. Oświetlenie wykonane zostanie w technologii LED.

W całości zmieniona zostanie też kanalizacja sanitarna i deszczowa, a także sieci energetyczne, ciepłownicze oraz wodociągowe. Część z tych prac została już wykonana.

Za wiadukt na ul. Puckiej płaci PKP



Wiadukt budowany jest na mocy umowy pomiędzy PKP PLK a Gdynią. Podpisany jesienią 2019 r. dokument zobowiązał PKP do sfinansowania budowy.

PKP nie pokrywa jednak wszystkich kosztów. Odpowiada za część w granicach obszaru kolejowego. Z kolei miasto płaci za budowę pozostałej części infrastruktury, w tym elementów drogowych, jak jezdnie, chodniki, drogi rowerowe, mury oporowe i połowę kosztów nadzoru inwestorskiego.

Z budżetu miasta będą wypłacone również odszkodowania dla właścicieli budynków przeznaczonych do wyburzenia.

  • Koszt całej inwestycji: 78,970 mln zł brutto.
  • Wykonawca: Strabag.
  • Termin zakończenia: listopad 2024 r.


Gdzie dokładnie powstanie wiadukt na Puckiej?

Miejsca

Opinie (76) 3 zablokowane

Wszystkie opinie

  • a kiedy tunel pod właściwym torowiskiem a nie tam gdzie pociąg raz na rok przejeżdża :D (11)

    • 46 9

    • znów ten "whataboutionism" :P

      • 5 6

    • a kiedy? a od bodaj 50 lat jak nie dłużej już jest czynny (1)

      wyjdź z grata i idź pieszo, są aż dwa tunele a po obu stronach autobusy śmigają, chociaż nie wiem czy dobrze robię że podpowiadam, jeszcze bydło się zlezie i syfu porządnym ludziom narobi w tych tunelach

      • 0 7

      • Bo bezmuzgie niszczyciele muszą swoje bazgroły porobić.

        • 0 0

    • Po co ta inwestycja? Cały ruch stanie 800 metrów dalej przed przejazdem kolejowym. (4)

      • 7 2

      • zawsze to 800m bliżej celu

        • 4 0

      • poniżej, w sekcji "biznes" jest artykuł o przebudowie nabrzeży (2)

        Co pozwoli na wejście do Gdyni największych kontenerowców.

        Jest również informacja o budowie nowych falochronów pod potrzeby Portu Zewnętrznego.
        A jeszcze parę dni wcześniej (bulwersująca) informacja o zamiarach GDDKiA, która potrzebuje na planowanie "drogi czerwonej"... sześć lat.

        Jak widać, dzieje się i prawdopodobnie na sennych dotychczas torowiskach manewrowych, nad którymi budowany jest wiadukt, ruch znacząco wzrośnie. Stąd Kolej stwierdziła, że operacyjnie będzie się opłacać unikanie zobowiązań wynikających ze służebności przejazdu.

        Tunel pod główną magistralą przy Chylonii... No cóż, Rumia dała radę...

        • 6 0

        • Najkrótszy nierealny możliwy termin to 4 lata na budowę portu zewnętrznego. 490 dni na dokumentację i ponad 800

          na budowę. Takiej inwestycji jak pokazują dotychczasowe realia nie da się przeprowadzić w optymalnym czasie. Między pozwoleniem na budowę a jej rozpoczęciem i zakończeniem można lekką ręką dołożyć 3 lata. Będziemy mieli wiadukt nie służący do niczego przez pewnie 8 lat (jeżeli wszystko pójdzie dobrze). Najpierw powinno się zbudować wiadukt lub tunel między Hutniczą a Chylońską, a w momencie zbliżania się prac nad budową portu zewnętrznego budować ten wiadukt w obecnym miejscu. Ale niestety w naszym mieście wszystko jest od du... strony robione.

          • 1 1

        • Tan tunel nigdy nikt nie planował i planować nie będzie.

          Od 1970 roku przewidywano przejazd nad/pod torami w ciągu obwodnicy, dzięki któremu chciano zlikwidować wiecznie zamknięte przejazdy w ciągu ulicy Puckiej.

          • 1 0

    • Masz dwa tunele w Rumi (2)

      • 1 2

      • Masz rację! Jestem trochę nieogarnięty ale teraz rozumiem: zamiast przejechać około 200 metrów pojadę do Rumi,

        przejadę na drugą stronę torów i wrócę do Gdyni w prawie to samo miejsce. Władcy Gdyni myślą dokładnie tak samo :)
        Dziękuję za pomoc. Bez Twojej wypowiedzi do końca życia bym na to nie wpadł.

        • 2 1

      • Dwa tunele w Rumi?

        Wiem o jednym tunelu, jednym wiadukcie i jednym przejeżdzie kolejowym z rogatkami. A gdzie ten drugi tunel?

        • 1 0

  • Opinia wyróżniona

    Ruszyła maszyna po torach ospale:) (3)

    Czekam nie na start a na finisz:) I czy aby nie będzie jak zwykle że " to potrwa" bo pogoda, bo braki kadrowe , bo nie ma pozwoleń , bo nie ma odbiorów , bo trzeba poświęcić , bo musi sie odstać a w ogóle to juz trzeba poprawkowac i remontować:)

    • 11 12

    • Przecież ty i tak samochodu nie masz (1)

      • 2 2

      • No mam nawet 2

        Jeden 2 letni i drugi zabytkowy 24 letni:) ( na żółtych tablicach)

        • 3 1

    • Trochę więcej optymizmu...

      To nie Gdańsk i zbiornik retencyjny "Jaśkowa Dolina".

      • 0 0

  • 185 metrów to kawał wiaduktu oraz dobrej roboty inżynieryjnej :))))))))))))))))))))))))))))))

    • 4 5

  • To nie tu pomyliło się wam

    • 12 1

  • (5)

    A kiedy tunel na Puckiej?Wejherowo buduje już 3ci tunel,Rumia ma na Janowie...a Gdynia?)

    • 35 5

    • to że Rumia jest naiwna to nie znaczy że wszyscy muszą (3)

      nie każde miasto musi niszczyć spokojną okolicę budując drogi tranzytowe tam gdzie nikt ich nie potrzebuje, Rumia nie szanuje swoich mieszkańców i to jest akurat fakt, bo jak inaczej nazwać zrobienie z małej osiedlowej ulicy trasy przelotowej przez miasto służącej głównie wsiom typu Dębogórze

      • 4 13

      • oczywiście deklu psychiczny za to Gdynia szanuje mieszkańców 50 minut na szlabanie by dotrzeć na ulicę równoległą do chylońskiej 500 m dalej

        • 13 1

      • nie wiesz o czym piszesz

        • 3 0

      • chory człowiek

        współczuje

        • 3 0

    • Jak PKP sie zgodzi

      Moze teraz jak zmieni sie wierchuszka kolejowa to beda bardziej przychylni dla 3miasta

      • 5 1

  • Dziękujemy panie prezydencie (1)

    W następnych wyborach niezmiennie ma pan nasz głos.

    • 4 25

    • dziekuj tez kolejarzom a nie tylko miastu

      • 5 4

  • Opinia wyróżniona

    No i spoko (16)

    Jak kiedyś skończą to będzie dobra alternatywa dla estakady

    • 41 7

    • oby nigdy (5)

      dość waszego wszechobecnego złomu rozjeżdżającego wszystko co się da

      • 2 34

      • Uwaga na agentów obcego kapitału (1)

        Racja, po co ma jeździć u nas i rozwijać kraj, jak może jeździć w Niemczech i rozwijać ichnią gospodarke

        • 9 2

        • A co ma ten ruski trol do Niemiec? A może to Ciebie tak boli?

          • 1 0

      • ojojoj, siedzimy w domku i zazdroscimy innym mobilności i ciekawego zycia?

        • 8 2

      • Rowerkiem też będzie można

        • 4 0

      • jest i nasze osamotnione Aktywiszcze rowerowe :D

        • 2 0

    • niezupełnie (2)

      alternatywa będzie dopiero, jak powstanie tunel pod/wiadukt nad torami PKP i SKM pomiędzy Hutniczą a Chylońską. A na to szybko się nie zanosi,
      pozdrawiam,
      R

      • 21 1

      • Będzie na przedłużeniu obwodnicy.

        W ciągu ulicy Puckiej nikt nigdy tunelu, czy wiaduktu nie planował i planować nie będzie.

        • 0 3

      • Ej no, bez kitu, zamykam szampana

        Niewiele to zmieni.
        Tam gdzie budują mało pociągów jeździ

        • 0 1

    • Dlaczego nie ma buspasa ? (3)

      Znowu budują wąskie gardło.

      • 2 10

      • bo to projektuje i płaci za budowe pkp a nie szczur ze swoimi chorymi pomysłami (2)

        On by to spaprał już na etapie myślenia o tym

        • 9 2

        • (1)

          Szczurek nie dogadał się z wójtem Kosakowa w sprawie budowy mostu w Pogórzu to i nie dogadałby się z PKP.

          • 7 0

          • dlatego tunel...

            ...jest w Rumii.

            • 3 0

    • Dopóki nie będzie wiaduktu przy netto w Chyloni (2)

      To nie będzie to alternatywa dla estakady.

      • 8 1

      • (1)

        a gdzie jest Netto na Chylonii?:

        • 0 10

        • Przy skrzyżowaniu ulic Chylońskiej i Puckiej w Gdyni Chyloni.

          • 8 0

  • Opinia wyróżniona

    (1)

    Rośnie w oczach. Oby szybko udało się go skończyć.

    • 35 2

    • Wreszcie, tyle lat czekania

      • 8 0

  • Szkoda, że nie w tym miejscu gdzie są największe korki (3)

    • 22 3

    • (2)

      w obu miejscach potrzebny przejazd

      • 2 4

      • (1)

        na linii towarowej nie zamykano przejazdu na godzinę praktycznie co chwila

        • 7 2

        • na linii osobowej nigdy nie zamykają na godzinę.

          • 2 4

  • (2)

    W Gdyni wszystkie wiadukty na jedno kopyto .

    • 3 3

    • (1)

      Świetnie bo kierowcy czasem czekali tam nawet godzinę na otwarcie rogatek.

      • 1 2

      • Niestety, to nie to miejsce o którym myślisz. To tam, gdzie rzadko były zamknięte rogatki

        • 2 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane