- 1 Pajęczyny pełne larw na Zaspie (58 opinii)
- 2 Nowy, 20. punkt widokowy w Gdańsku (24 opinie)
- 3 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (227 opinii)
- 4 Andrzej Duda dziękował strażnikom granic (242 opinie)
- 5 Pełno usterek i pustostanów na dworcu (149 opinii)
- 6 Brak koalicji w Radzie Miasta w Gdyni (313 opinii)
Ruszyła budowa linii tramwajowej na Morenę
Prace przygotowawcze pod budowę linii tramwajowej na Morenę.
Ruszyły prace przy budowie 3,6-kilometrowej linii tramwajowej z Siedlec na Morenę w Gdańsku. Niebawem ruszy przebudowa instalacji podziemnych. Całość ma być gotowa pod koniec września 2015 r.
- Aktualne prace przy budowie linii prowadzone są w zależności od warunków atmosferycznych. Została już wycięta część drzew przy Pętli Siedlce, trwają też prace ziemne praktycznie na całym odcinku planowanej linii - wyjaśnia Magdalena Skorupka Kaczmarek, rzecznik prasowy GIK.
Do tej pory wykonawcy udało się odsłonić pas przyszłego torowiska między jezdniami, począwszy od budowanej stacji PKM Brętowo do wysokości ul. Bulońskiej i niewielki kawałek nieopodal stacji paliw Neste. Co ciekawe, grunty organiczne pochodzące z pasów zieleni, na którym zaprojektowano linię tramwajową, nie są wywożone na składowisko poza miasto. Wykonawca gromadzi je w odległości kilkuset metrów - na pasie zieleni przy ul. Bulońskiej.
Przed wykonawcą teraz mozolne prace związane z przebudową sieci podziemnych. Jeśli tej zimy nie będzie trzaskających mrozów, z pewnością uda się wykonać założenia.
Nowa linia z Siedlec na Morenę przebiegać będzie od Pętli Siedlce wzdłuż ul. Kartuskiej przez ul. Nowolipie, ul. Rakoczego aż do przystanku PKM Brętowo, na którym pasażerowie będą mogli wsiadać do kolejki w kierunku lotniska lub Wrzeszcza. W późniejszym etapie budowa linii tramwajowej obejmie także odgałęzienie od ul. Rakoczego do ul. Bulońskiej (rejon ul. Myśliwskiej).
Przystanek PKM Brętowo będzie stanowić nietypowe zwieńczenie trasy w postaci torów odstawczych, gdzie motorniczy będzie kończył bieg podobnie jak pociąg i zmieniał kabinę, aby po przejechaniu rozjazdów między torami powrócić w kierunku Siedlec.
Nowością będzie też utworzenie wspólnego przystanku tramwajowo-autobusowego Warneńska. Z jednej platformy korzystać będą zarówno autobusy poruszające się po specjalnie przygotowanym torowisku, jak i tramwaje. Ułatwi to znacznie przesiadki pomiędzy tymi środkami transportu.
Niewątpliwie jednak najważniejszym obiektem, który należy zbudować, by mówić o połączeniu tramwaju z koleją, będzie estakada, którą pobiegnie właśnie budowana linia tramwajowa. Przeniesie ona ruch tramwajów nad jezdnią ul. Rakoczego w kierunku Niedźwiednika i równolegle wepnie się w przystanek PKM Brętowo.
Planowany termin zakończenia budowy nowej linii tramwajowej to 30 września 2015 r. W tym czasie powinny już kursować składy pociągów PKM.
Miejsca
Opinie (204) 4 zablokowane
-
2013-11-26 20:24
stadion
Po co ten tramwaj? Nie lepiej jeszcze jeden stadion? Będzie bezużyteczny, zrobi koszty dla miasta, ktoś na tym nieźle zarobi a z ludzi zrobi się po raz koleny wała.
- 2 1
-
2013-11-26 07:39
Dlaczego ten tramwaj nie zjezdza Jaśkową Doliną? (7)
- 37 54
-
2013-11-26 07:49
(2)
bo zbyt stromo :) Proza praw fizyki...
- 18 3
-
2013-11-26 10:28
może jeździć tylko w dół :D (1)
- 8 1
-
2013-11-26 19:56
Właśnie łatwiej jest w górę. W dół zbyt mocno rozgrzewały by się hamulce. A mimo wszystko lepiej jakby tramwaj stanął zamiast jechać niż pojechał zamiast stać.
- 2 0
-
2013-11-26 07:45
będzie jeździł Nową Politechniczną (1)
- 17 1
-
2013-11-26 11:12
tylko kiedy?
- 8 0
-
2013-11-26 08:38
chyba konno.... (1)
- 9 1
-
2013-11-26 10:00
dobry pomysl...pojezdzil bym patatajem
- 4 1
-
2013-11-26 19:31
Skoro zaczynają praktycznie od podstaw, to mogliby zamiast żwirowego torowiska zrobić takie jak np. we Wrocławiu, żeby autobusy też mogły jeździć drogą dla tramwajów, z ominięciem korków. Ale po co...
- 4 0
-
2013-11-26 12:50
(1)
Ustawcie biletomat na pętli Łostowice Świętokrzyska!!
- 9 0
-
2013-11-26 19:23
Nie ustawią
Za to w tramwajach zainstalują mandatomaty
- 6 0
-
2013-11-26 17:55
tramwaje to przeżytek (2)
w europie ostało sie parę miast gdzie te zabytki jeszcze jezdzą.
- 2 9
-
2013-11-26 18:15
(1)
Następny mądry. Jakoś tak się składa, że w kilkunastu miastach Europy (w tym tych największych) buduje się na nowo systemy tramwajowe.
- 3 1
-
2013-11-26 18:32
PKM to przeżytek, cofamy się do XIX wieku
- 1 1
-
2013-11-26 13:33
Beda jeszcze wieksze korki na Morenie (2)
Kolej, tramwaje to przezytek XIX-wieczny.
- 2 19
-
2013-11-26 17:59
zgadza sie
po to wymyslono oponę zeby można bylo jezdzić wszedzie , po kazdych drogach a nie tam gdzie są szyny.PRYMITYW.
- 0 4
-
2013-11-26 15:11
Teraz sie lata :wahadlowce ,smiglowce, szybowce ,...owce
- 7 1
-
2013-11-26 14:15
i tak nie będę używał (1)
Powiem tak:
1."Podniecałem" się jak miasto Pruscz gdański "wywaliło w błoto" 3 mln złotych stając się współudziałowcem SKM-przez moment bilty do Gdańska z Pruszcza były po 2 zeta. nic to bo skmek jeżdziło 3 na krzyż-teraz od dwóch lat bo niby remont w ogóle nie ma ich w tamtym kierunku. Stosowałem Park&ride i miałem wybita szybę pod dworcem w Pruszczu-ergo: żaden biznes przestałem uzywać - zimno na peronie/gorąco w wagonie/czas przejazdu dłuższy koszty niewiele niższe niż autem...plus leki na przeziębienie... :-(
2."Podniecałem" się jak pociągnęli tramwaj pod Orunię i zrobili Havla. Dobić się do parkingu i dojechać potem tramwajem z taka ilością świateł i przystanków znowu nie wyszło ani taniej ani szybciej a do tego zimno na przystanku/gorąco+tłoczno w tramwaju + leki na przeziębienie...
3. Po kij mi ta kolej metropolitalna/tramwaj na Morenę i inne cuda wianki- jeździ to to dookola, ani szybciej , ani wygodniej.... zostaję jeszcze NIESTETY przy samochodzie... pomimo, że nie koniecznie chciałbym- 16 2
-
2013-11-26 17:28
No i gościu jasno mówi, gdzie leży bolączka.
Polać mu. A urzędnicy oczywiście i tak po swojemu. Każdy tak by mu się opłacało, a jak się nie opłaca to kiepsko. Prosty rachunek ekonomiczny powie nam praktycznie wszystko.
- 3 0
-
2013-11-26 16:43
Jedyny bezsens tej lini to że trzeba się przesiąść do innej lini tramwajowej albo SKM/PKM albo autobusu (2)
żeby dojechać do centrum Gdańska albo do Wrzeszcza!!!
Nooo ludzie gdzie tu jest sens, kto będzie chciał się przesiadać, żeby taki kawałek (ok 5-7 km) dojechać do centrum Gdańska dwoma środkami komunikacji, to już szybciej samochodem- 2 5
-
2013-11-26 16:52
(1)
Żeby dojechać z Moreny do centrum Gdańska nie trzeba się będzie na nic przesiadać, gdzie to wyczytałeś? Bo jeżeli odnosisz się do slów w artykule:
"Nowa linia z Siedlec na Morenę przebiegać będzie od Pętli Siedlce wzdłuż ul. Kartuskiej przez ul. Nowolipie, ul. Rakoczego aż do przystanku PKM Brętowo, na którym pasażerowie będą mogli wsiadać do kolejki w kierunku lotniska lub Wrzeszcza."
to one dotyczą nowej linii tramwajowej jako torowiska a nie połączenia organizowanego przez ZTM.- 0 0
-
2013-11-26 17:05
Owszem, połączenia. Do obsługi tej linii kupiono 5 tramwajów. Na pętli "Siedlce" powstanie w tym celu węzel przesiadkowy. A jak takie węzły działają w Gdańsku w praktyce, wiemy wszyscy. O przesiadkach "drzwi w drzwi" można od razu zapomnieć.
- 2 0
-
2013-11-26 16:45
Przystanek Emaus (1)
Szkoda że nie wpadli na pomysł żeby zrobić przystanek na Emausie - aż się prosi żeby na skrzyżowaniu zrobić przystanki co ułatwiałoby przesiadki na busy w kierunku Chełmu czy - przede wszystkim - Jasienia, Wiszących Ogrodów itd...A miejsce na przystanki na skrzyżowaniu przy Emausie jest....
- 2 3
-
2013-11-26 16:54
Umiesz czytać? Przecież pętla na Siedlcach będzie jako węzeł przesiadkowy tramwaj-autobus.
- 3 1
-
2013-11-26 16:43
"motorniczy bedzie konczyl bieg podobnie jak pociag"
Hym...Ciekawe ;)
- 7 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.