- 1 Dwa osiedla obok siebie bez wspólnej drogi (159 opinii)
- 2 Najstarsza fontanna idzie do remontu (70 opinii)
- 3 Miasto pełne znaków. Wiele niepotrzebnych (134 opinie)
- 4 Zamiast Rębiechowa lotnisko na morzu (221 opinii)
- 5 Pomnik twórcy Bitcoina stanie w Gdańsku? (242 opinie)
- 6 Nowe ściany starej kawiarni na Aniołkach (66 opinii)
Ruszyły przetargi na projekt i budowę 64-km Trasy Kaszubskiej
Do 16 listopada firmy i konsorcja mogą składać wnioski o dopuszczenie do przetargów na projekt i budowę Trasy Kaszubskiej. Na 64-kilometrową trasę zapisano w budżecie państwa ok. 3 mld zł. Drogą pojedziemy najwcześniej w 2019 r.
- Zainteresowane firmy i konsorcja mają czas do 16 listopada na złożenie wniosków o dopuszczenie do przetargów - mówi Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA.
Na wiosnę 2016 r. powinna być gotowa koncepcja programowa dla Trasy Kaszubskiej wraz z dokumentacją do przetargu według formuły "projektuj i buduj", którą właśnie opracowuje kosztem 7,7 mln zł firma Transprojekt Gdański. Także na wiosnę pracownicy gdańskiego oddziału GDDKiA powinni zakwalifikować do przetargu firmy lub konsorcja zainteresowane projektowaniem i budową Trasy Kaszubskiej. Wtedy otrzymają one przygotowaną koncepcję i na jej podstawie złożą ostateczną ofertę cenową.
Prace projektowe oraz roboty budowlane wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie powinny być ukończone w ciągu 34-37 miesięcy od daty zawarcia umowy z wykonawcą. Przy czym do czasu realizacji robót nie wlicza się okresów zimowych.
Kryterium oceny ofert w obu przetargach zostało określone następująco: cena - 90 proc., gwarancja - 5 proc., termin realizacji - 5 proc.
Cztery zadania, po dwa na każdy przetarg
64-kilometrowa inwestycja została podzielona na cztery zadania. Inwestor zdecydował się je rozdzielić na dwa przetargi. Oznacza to, że na placu budowy Trasy Kaszubskiej może być dwóch generalnych wykonawców.
Pierwszy przetarg obejmuje odcinek ekspresówki między Luzinem a Łęczycami, liczący ok. 15 km. Powstaną na nim m.in. dwa węzły - Strzebielino i Luzino. Przy ostatnim zostanie uruchomione zaplecze dla drogowców, którzy będą obsługiwać Trasę Kaszubską.
Na końcu tego odcinka - w miejscowości Bożepole - przewidziane jest połączenie z istniejącą drogą krajową. Przewidziano tam także jedno miejsce obsługi podróżnych (MOP), z parkingiem, stacją paliw i być może gastronomią.
Kolejny odcinek w pierwszym przetargu i zarazem ostatni w całej inwestycji (patrząc od strony Trójmiasta) to obwodnica Lęborka. Na jej 17-kilometrowej długości powstaną trzy węzły drogowe - Łęczyce, Lębork Wschód i Lębork Południe. Dalej droga połączy się z planowaną Trasą Lęborską do Słupska. Najciekawszym obiektem będzie tutaj półtorakilometrowa estakada, znajdująca się na południe od Lęborka.
Do drugiego przetargu gdański oddział GDDKiA zakwalifikował zaprojektowanie i budowę Trasy Kaszubskiej między Obwodnicą Trójmiasta a Szemudem (22 km drogi). W jego ramach zostanie rozbudowany węzeł Wielki Kack, a także od podstaw zrealizowany Węzeł Chwaszczyno, który umożliwi skomunikowanie z Obwodnicą Metropolitalną. W ramach tego zadania powstanie niewielki węzeł Nowowiczlińska (na Obwodnicy Trójmiasta), węzeł Rdestowa przy Polifarbie, a także węzeł Szemud.
Drugi odcinek, który trafił do drugiego przetargu, liczy 10 km i zaczyna się w Szemudzie, a kończy w Luzinie. Jest on zdecydowanie prostszy w realizacji. W jego ramach powstanie miejsce obsługi podróżnych - parking z toaletą - nieopodal miejscowości Sychowo. Na trasie przewidziano też dwa długie na ponad 100 metrów mosty nad lokalnymi potokami w gminie Szemud.
3 mld zł na inwestycję
Drogowcy chcą wybrać wykonawcę do końca 2016 r. Oznacza to, że w 2017 r. trasa będzie projektowana, a dopiero później drogowcy zdobędą tzw. zezwolenie na realizację inwestycji drogowej i rozpoczną jej budowę.
Jeśli nie będzie żadnych potknięć, nową drogą powinniśmy pojechać pod koniec 2019 r.
Budowa 64-kilometrowej trasy pochłonie z budżetu 3 mld zł.
Zadanie 1. Leśnice - Łęczyce (PDF ok. 26 MB)
Zadanie 2. Łęczyce - Luzino (PDF ok. 15 MB)
Zadanie 3. Luzino - Szemud (PDF ok. 13 MB)
Zadanie 4. Szemud - Wielki Kack (PDF ok. 22 MB)
Miejsca
Opinie (131) 3 zablokowane
-
2015-09-30 19:20
Auto pod dom = szybki zgon!
Trzeba ruszyć ciało, przecież to zdrowe, miłe i przyjemne... przy okazji przyjemniejsze dla oka, bo mniej otyłości.
- 3 1
-
2015-09-30 19:01
Czemu to wszystko tak dlugo trwa? Gddkia w Olsztynie robi s7 bardzo sprawnie (1)
I bez koncepcji programowej tylko w formie projektuj i buduj
- 5 2
-
2015-09-30 19:15
bo tam nie ma budynia i jego łasych urzędasów....
- 6 1
-
2015-09-30 19:05
ankieta jak zwykle poraża
bo te drogi przydadzą się wszystkim użytkownikom.
- 7 1
-
2015-09-30 18:56
W ankiecie powinna być opcja.: zyskają wszyscy.
- 12 0
-
2015-09-30 18:11
Drogą pojedziemy najszybciej w 2019 r.
Bo w 2020 będzie już tak dziurawa że nie da się nią jeździć szybciej niż np 90km/h ?
Drogą pojedziemy NAJWCZEŚNIEJ w 2019 r.. panie dziennikarzuOdpowiedź redakcji:
Dziękujemy za zwrócenie uwagi. Treść została poprawiona.
- 61 11
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.