• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ryanair grozi zamykaniem połączeń w Polsce

Arnold Szymczewski
14 września 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
30 proc. połączeń z gdańskiego portu lotniczego wykonuje firma Ryanair. 30 proc. połączeń z gdańskiego portu lotniczego wykonuje firma Ryanair.

Prezes linii lotniczych Ryanair Michael O'Leary napisał list do premiera Mateusza Morawieckiego. Pisze w nim m.in., że propozycja Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej w sprawie podniesienia stawek dla linii lotniczych wskazuje na "oderwanie od rzeczywistości branży przewozów lotniczych". Prezes Ryanaira nie wyklucza zamykania połączeń do i z Polski. Dla Portu Lotniczego Gdańsk może to oznaczać spadek połączeń aż o 30 proc.



Gdyby Ryanair ograniczył swoję działalność w Polsce:

Jeszcze tydzień temu informowaliśmy w artykule pt. "Lotnisko: najlepszy miesiąc w roku, ale ruch to 65 proc. w stosunku do 2019" o coraz lepszych wynikach gdańskiego portu lotniczego.

Dziś możemy mówić o czarnych chmurach, które pojawiły się nad połączeniami przewoźnika Ryanair m.in. do Barcelony, Goteborga, Wiednia, Mediolanu czy Paryża.

O tym, że lotniska boją się konsekwencji podniesienia opłat dla Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej o 70 proc. pisaliśmy pod koniec sierpnia w artykule Bilety lotnicze będą droższe.

"Polska Agencja Żeglugi Powietrznej jest oderwana od rzeczywistości"



Tymi słowami prezes Ryanaira Michael O'Leary komentuje w liście do premiera proponowane podwyżki usług PAŻP. Niektóre z nich mają wynosić nawet 70 proc.

Poniżej treść listu:

- Polskie opłaty za korzystanie ze służb żeglugi powietrznej były niekonkurencyjne w porównaniu do innych krajów europejskich jeszcze przed wybuchem epidemii Covid-19. W 2019 roku średnia opłata za korzystanie ze służb w terminalach europejskich wynosiła 166 euro, podczas gdy analogiczna opłata na polskich lotniskach regionalnych to aż 181 euro.

Dlatego propozycja PAŻP, aby podnieść opłaty za korzystanie ze służb żeglugi powietrznej w polskich regionalnych portach lotniczych o nawet 70 proc., przy jednoczesnym zwiększeniu opłat trasowych o 26 proc., wskazuje na oderwanie PAŻP od rzeczywistości branży przewozów lotniczych, która została zdziesiątkowana przez pandemię.

Takie proponowane podwyżki będą podwójnie szkodliwe dla polskiej sieci regionalnych połączeń powietrznych, nakładając najwyższy w Europie handicap kosztowy na regionalne porty lotnicze w stosunku do głównych lotnisk stołecznych.

Zobacz pełną treść listu O'Leary'ego do premiera Morawieckiego

Prezes Ryanaira wzywa polski rząd do zbadania podwyżek cen i podjęcia interwencji



Michael O'Leary jest oburzony zaproponowanymi stawkami przez Polską Agencję Żeglugi Powietrznej i wzywa polski rząd do zbadania proponowanych podwyżek cen i podjęcia interwencji w celu ochrony polskiej sieci połączeń lotniczych.

Prezes Ryanaira Michael O'Leary: - Proponowane podwyżki będą podwójnie szkodliwe dla polskiej sieci regionalnych połączeń powietrznych, nakładając najwyższy w Europie handicap kosztowy na regionalne porty lotnicze w stosunku do głównych lotnisk stołecznych. Prezes Ryanaira Michael O'Leary: - Proponowane podwyżki będą podwójnie szkodliwe dla polskiej sieci regionalnych połączeń powietrznych, nakładając najwyższy w Europie handicap kosztowy na regionalne porty lotnicze w stosunku do głównych lotnisk stołecznych.
- W zakresie, w jakim PAŻP potrzebuje dodatkowych środków na skutek epidemii Covid, takie finansowanie powinno zostać zapewnione przez właściciela, jak ma to miejsce w Niemczech, Grecji i innych krajach. Finansowanie przez właścicieli zapobiega nadmiernemu obciążeniu linii lotniczych, które już ponoszą ogromne koszty inwestycji w przywracanie ruchu lotniczego poprzez oferowanie biletów po obniżonych cenach - pisze O'Leary.
Michael O'Leary z jednej strony słynie z ekspresyjnych i nie zawsze wyważonych wypowiedzi. Z drugiej strony wielokrotnie udowadniał, że jest w stanie posunąć się daleko, by obniżyć koszty funkcjonowania kierowanej przez siebie linii.

Port Lotniczy w Gdańsku boi się spadku połączeń o nawet 30 proc.



Połączenia irlandzkiego przewoźnika oferowane z lotniska w Gdańsku stanowią 30 proc. wszystkich lotów.

Mowa tutaj o siatce połączeń z Gdańska do: Aarhus, Alicante, Barcelona-Reus, Belfast, Billund, Birmingham, Bristol, Burgas, Chania/Kreta, Cork, Dublin, Edynburg, Goteborg, Hamburg, Kopenhaga, Korfu, Kijów-Boryspol, Kraków, Leeds-Bradford, Londyn-Stansted, Malta, Manchester, Mediolan-Bergamo, Newcastle, Odessa, Oslo-Torp, Pafos, Paryż-Beauvais, Piza, Santorini, Sztokholm-Skavsta, Vaxjo, Walencja, Wiedeń, Wrocław, Zadar.

- Część z tych połączeń została uruchomiona niedawno i to nad nimi wisi największa groźba likwidacji - mówi Agnieszka Michajłow, rzecznik prasowy lotniska w Gdańsku.
Michael O'Leary do premiera Mateusza Morawieckiego.

Miejsca

Opinie (549) ponad 20 zablokowanych

  • A gdzie standardy prasowe? Gdzie stanowisko PAŻP ???

    Artykuł tendencyjny brak stanowiska drugiej strony!

    • 3 1

  • brawo PIS, kolejna usługa podrożeje, wstalismy z kolan ! (1)

    • 1 7

    • Co podrożeje ? Kolejny bełkot lewaczka ?

      • 1 2

  • Zamiast tego będzie rainbow air, donald już ciągnie samolot z Brukseli (1)

    Nowoczesny i przyjazny dla lgbtqxyz*, na pokładzie miejsce dla 50 osób plus nowoczesne toalety dla 60 płci. Tajne przez poufne podpisano: Aleksandra dulkiewicz

    • 6 1

    • Ze tez poswiecacie czas na takie wpisy

      no ale peanie macie "templatki" no i 60 groszy za wpis wpada

      • 1 4

  • To niech się zamykają i spadają z Gdańska. Podatki trzeba płacić a nie tylko wyzyskiwać nasz kraj.

    • 7 0

  • Tylko najsilniejsi przetrwają na rynku nie dają sobie rany niech wypadają z gry.

    • 6 0

  • Cel rządu - zarżnąć regionalne lotniska

    .... by zrobić miejsce dla CPK. A tym, że Baranowo to wciąż pole, nikt się nie przejmuje. W końcu myślenie i planowanie nie jest mocną stroną rządzących (chyba, że chodzi o posadki i kręcenie lodów - wtedy są bardzo zaradni :) )

    • 1 8

  • Chcieliby za półdarmo siedzieć na głównych lotniskach w Polsce. Skończyło się.

    Brawo rząd!!! Trzeba egzekwować podatki od takich przewoźników, Polska musi rosnąć w siłę a nie być tylko tanim rynkiem.

    • 7 0

  • ten o'Leary to jest koleś (1)

    czytałem jego wypowiedzi w wielu innych sprawach. trzeba mu oddać, że gra ostro, jedzie po bandzie i ma w d*pie konwenanse. bym powiedział że to prawdziwy wymiatacz

    • 1 3

    • no to niech

      wymiata z tąd

      • 4 0

  • Ryanair

    Grozi....
    Znajdą się inny przewoźnicy.

    • 7 0

  • dobrze ?

    to sie wpisuje w cały plan .. siedziec w domu i zapie... za miske ryżu
    a my społeczeństwo czekamy bo sie nam wydaje ze bedzie jak było

    • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane