• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

SKM Przymorze do remontu. Drugi przetarg na projekt po 4 latach

Michał Brancewicz
10 marca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (106)
Przesuń aby
porównać

W ciągu dziewięciu miesięcy ma powstać projekt modernizacji przystanku SKM Przymorze-UniwersytetMapka. Peron zyska nową wiatę, choć nie tak długą jak pierwotnie planowano, a także nową nawierzchnię oraz windę. To kolejne podejście do opracowania projektu, bowiem poprzedni wykonawca, wybrany w 2019 roku, nie wywiązał się z umowy.



Ogłoszenie przetargu na projekt modernizacji peronu SKM Przymorze-Uniwersytet może budzić zdziwienie. Dlaczego? Otóż we wrześniu 2019 rok Szybka Kolej Miejska wybrała wykonawcę tych prac. Najkorzystniejsza okazała się oferta firmy ZP-Ekoprojekt z Chłapowa opiewająca na kwotę 310 tys. zł.

Projekt przebudowy SKM Przymorze będzie gotowy wiosną Projekt przebudowy SKM Przymorze będzie gotowy wiosną

Umowa z poprzednim wykonawcą została rozwiązana



W jakim stanie jest peron SKM, z którego najczęściej korzystasz?

Co się stało, że spółka ponownie szuka wykonawcy?

- Wybrany wcześniej wykonawca dokumentacji projektowej na modernizację przystanku Gdańsk Przymorze-Uniwersytet nie wywiązał się z umowy. Liczne ponaglenia i rozmowy nie odniosły skutku, więc rozwiązaliśmy tę umowę i ogłosiliśmy przetarg na nowego wykonawcę - wyjaśnia Tomasz Złotoś, rzecznik spółki PKP SKM Trójmiasto. - Odkupiliśmy część dotychczas wytworzonej dokumentacji, mamy też pozyskane wcześniej pozwolenia. Zostaną one wykorzystane przez nowego wykonawcę, co przyspieszy powstanie tego projektu.
Oferty można składać do 24 marca. Wyłoniony wykonawca będzie miał czas do 1 grudnia 2023 roku na uporanie się ze wszystkimi zadaniami.


W ramach modernizacji wyremontowany zostanie także budynek kas biletowych. W ramach modernizacji wyremontowany zostanie także budynek kas biletowych.
Cztery etapy modernizacji przystanku SKM Przymorze:

  • etap 1 obejmuje przebudowę północnego wejścia na peron wraz z remontem tunelu, montaż windy, wymianę nawierzchni części peronu, budowę fragmentu nowej wiaty;
  • etap 2 obejmuje budowę dalszej części wiaty, ale bez fragmentu nad wiaduktem, monitoring i system informacji pasażerskiej;
  • etap 3 obejmuje małą architekturę (ławki, kosze, wiatrołapy), montaż gabloty z informacjami, biletomatu, zegarów, kasowników), wymianę pozostałej części nawierzchni;
  • etap 4 obejmuje remont budynku kas i chodnika od ul. Kołobrzeskiej do południowego wejścia oraz zieleń na skarpie.

Część zadaszenia zniknęła, bo wiadukt mógłby nie wytrzymać



Zadaszenie nad wiaduktem kolejowym, które istniało w pierwotniej koncepcji, zostało usunięte. Powodem jest brak zgody PKP.

Pociągi, autobusy, tramwaje. Rozkład jazdy w Trójmieście



W nowej odsłonie peron SKM na Przymorzu zyska m.in. zadaszenie niemal na całej długości. W nowej odsłonie peron SKM na Przymorzu zyska m.in. zadaszenie niemal na całej długości.
Kolejarze z Warszawy tłumaczą, że wiadukt nad ul. Kołobrzeską jest niesymetrycznie obciążony, a wytężenie jego przęseł wynosi ponad 90 proc., więc dodatkowe dociążenie go metalową wiatą "może mieć negatywne skutki dla pracy całego wiaduktu".

Szansa na pieniądze z funduszu kolejowego



SKM liczy na pozyskanie środków z funduszu kolejowego. Dzięki temu możliwe będzie rozpoczęcie robót już w przyszłym roku. Z pierwotnych szacunków, jeszcze z 2018 roku, wynikało, że modernizacja pochłonie między 6 a 8 mln zł. Teraz należy spodziewać się, że koszty będą znacznie wyższe.

Opinie (106) 5 zablokowanych

  • Dzięki wizualizacji

    Zobaczyłem jak pięknie może wyglądać Kołobrzeska z płaska jezdnia i równymi chodnikami

    • 9 0

  • (1)

    Winda na tym przystanku już jest i działa. Są ławki, zadaszenie.

    • 7 0

    • Ale od Alchemika może s tam mało kto korzysta , potrzeba przebudować wiadukt i umożliwić ludziom z uniwerku , Oliwi ininnych miejsc pracy dojście prosta droga czyli Kołobrzeska na przystanek skm w prostej drodze a nie bieganie naokoło!!!

      • 0 0

  • Moze zrobcie przejscie kladke nad grunwaldzka

    Prosto z wiezowcow na peron, bo czemu nie

    • 5 0

  • Z kazdej strony wyjscie na prawo i lewo, a nie, ze od strony Gdyni trzeba kolka robic. Zadaszenie od poczatku peronu nastepni co zrobia tylko na srodku, masz zmoknac abys poczul, zes plebs a kasa zmarniwana bo za panstwowe

    • 5 0

  • Kasa wyrzucona w błoto. Nie ma wejścia od strony hali Oliwii, to zadaszenie nie spełnia żadnej ochrony. Do tego dostaniemy windę, która będzie ciągle popsuta. Pudrowanie trupa.

    • 7 4

  • Nowe pociągi ,nowe przystanki,nowe obietnice -na to stać państwowego molocha

    • 2 0

  • niech lepiej zrobią drogę rowerową przez całą kolobrzeską i porządny chodnik dla pieszych.

    • 2 0

  • Lepiej żeby wydali pieniądze na nowe pociągi SKM a nie przepalali pieniędzy na remonty przystanków nie wszystkie przystanki SKM są w złym stanie i wymagają remontów

    • 2 0

  • Dach który nie chroni przed deszczem ani sniezyca

    Brak wiat by się schronić przed wiatrem ale cóż ma być pięknie a nie funkcjonalnie

    • 2 1

  • Wszystko się da... (1)

    Zadaszenie dało by się postawić na całości peronu, i to w wersji przedstawionej na zdjęciu. Wystarczyło by jedynie odpowiednio je przekonstruować, tak aby naciski rozkładały się inaczej. Trzeba jedynie ruszyć głową...

    • 1 0

    • Można tez zrobić ze 3 wiaty i wiatrołapy po co jedna długa??? Czy my już nie mamy architektów??? Ludzie tam od lat mokną , wieje, zimno , ludzi die nie szanuje !!! I te biegi wkoło na przystanek od Olivii !!! Ludzie myślcie bo zginiemy!!!

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane