• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

SKM Przymorze do remontu. Drugi przetarg na projekt po 4 latach

Michał Brancewicz
10 marca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (106)
Przesuń aby
porównać

W ciągu dziewięciu miesięcy ma powstać projekt modernizacji przystanku SKM Przymorze-UniwersytetMapka. Peron zyska nową wiatę, choć nie tak długą jak pierwotnie planowano, a także nową nawierzchnię oraz windę. To kolejne podejście do opracowania projektu, bowiem poprzedni wykonawca, wybrany w 2019 roku, nie wywiązał się z umowy.



Ogłoszenie przetargu na projekt modernizacji peronu SKM Przymorze-Uniwersytet może budzić zdziwienie. Dlaczego? Otóż we wrześniu 2019 rok Szybka Kolej Miejska wybrała wykonawcę tych prac. Najkorzystniejsza okazała się oferta firmy ZP-Ekoprojekt z Chłapowa opiewająca na kwotę 310 tys. zł.

Projekt przebudowy SKM Przymorze będzie gotowy wiosną Projekt przebudowy SKM Przymorze będzie gotowy wiosną

Umowa z poprzednim wykonawcą została rozwiązana



W jakim stanie jest peron SKM, z którego najczęściej korzystasz?

Co się stało, że spółka ponownie szuka wykonawcy?

- Wybrany wcześniej wykonawca dokumentacji projektowej na modernizację przystanku Gdańsk Przymorze-Uniwersytet nie wywiązał się z umowy. Liczne ponaglenia i rozmowy nie odniosły skutku, więc rozwiązaliśmy tę umowę i ogłosiliśmy przetarg na nowego wykonawcę - wyjaśnia Tomasz Złotoś, rzecznik spółki PKP SKM Trójmiasto. - Odkupiliśmy część dotychczas wytworzonej dokumentacji, mamy też pozyskane wcześniej pozwolenia. Zostaną one wykorzystane przez nowego wykonawcę, co przyspieszy powstanie tego projektu.
Oferty można składać do 24 marca. Wyłoniony wykonawca będzie miał czas do 1 grudnia 2023 roku na uporanie się ze wszystkimi zadaniami.


W ramach modernizacji wyremontowany zostanie także budynek kas biletowych. W ramach modernizacji wyremontowany zostanie także budynek kas biletowych.
Cztery etapy modernizacji przystanku SKM Przymorze:

  • etap 1 obejmuje przebudowę północnego wejścia na peron wraz z remontem tunelu, montaż windy, wymianę nawierzchni części peronu, budowę fragmentu nowej wiaty;
  • etap 2 obejmuje budowę dalszej części wiaty, ale bez fragmentu nad wiaduktem, monitoring i system informacji pasażerskiej;
  • etap 3 obejmuje małą architekturę (ławki, kosze, wiatrołapy), montaż gabloty z informacjami, biletomatu, zegarów, kasowników), wymianę pozostałej części nawierzchni;
  • etap 4 obejmuje remont budynku kas i chodnika od ul. Kołobrzeskiej do południowego wejścia oraz zieleń na skarpie.

Część zadaszenia zniknęła, bo wiadukt mógłby nie wytrzymać



Zadaszenie nad wiaduktem kolejowym, które istniało w pierwotniej koncepcji, zostało usunięte. Powodem jest brak zgody PKP.

Pociągi, autobusy, tramwaje. Rozkład jazdy w Trójmieście



W nowej odsłonie peron SKM na Przymorzu zyska m.in. zadaszenie niemal na całej długości. W nowej odsłonie peron SKM na Przymorzu zyska m.in. zadaszenie niemal na całej długości.
Kolejarze z Warszawy tłumaczą, że wiadukt nad ul. Kołobrzeską jest niesymetrycznie obciążony, a wytężenie jego przęseł wynosi ponad 90 proc., więc dodatkowe dociążenie go metalową wiatą "może mieć negatywne skutki dla pracy całego wiaduktu".

Szansa na pieniądze z funduszu kolejowego



SKM liczy na pozyskanie środków z funduszu kolejowego. Dzięki temu możliwe będzie rozpoczęcie robót już w przyszłym roku. Z pierwotnych szacunków, jeszcze z 2018 roku, wynikało, że modernizacja pochłonie między 6 a 8 mln zł. Teraz należy spodziewać się, że koszty będą znacznie wyższe.

Opinie (106) 5 zablokowanych

  • (2)

    Kiedyś często jezdziłam z tego przystanku. Potem schodziłam tym zejściem przy kasie. Z tamtąd blisko było na ul.Malborską...a tam mieszkał ktoś mi bliski :)

    • 4 1

    • (1)

      Malborska nie ma takiej ulicy na Przymorzu ! Chyba raczej Lęborska .

      • 1 7

      • to był ktoś tak bliski, że myliły jej się nazwy ulic a nawet dzielnic.

        • 0 0

  • SKM Zaspa (1)

    Niepełnosprawni nie mogą dostać się na ulicę Grunwaldzką ponieważ nie ma wind.

    • 10 1

    • Patrzac jak SKM konserwuje windy to jej postawienie nic nie da. Od ilu miesiecy nie działa winda na peron SKM Wrzeszcz?

      • 5 0

  • (4)

    Kilka lat temu pisałem że Stacja SKM Przymorze-Uniwersytet, jest ważniejsza niż stacja Oliwa. Cały wiadukt powinien być przebudowany na wzór np nowoczesnego wiaduktu PKM nad ul.Słowackiego przy Niedźwiedniku. Ul. Kołobrzeska powinna być nowoczesna, wraz ze ścieżką rowerową. Potrzebne są wyburzenia paru budynków, żeby ją poszerzyć.

    • 16 8

    • Zaczniemy od wyburzenia twojego domu. (2)

      • 4 2

      • (1)

        Gdyby nie wyburzenia, nie byłoby dróg ekspresowych, autostrad i wielu budynków

        • 0 1

        • W mieście nie buduje się autostrad czy też dróg ekspresowych, w mmieście się uspokaja ruch.

          • 0 0

    • Nie jest i nigdy nie bedzie wazniejsza od oliwy

      • 1 2

  • Zamiast picować perony niech SKM kupi nowe wagony!!

    • 13 3

  • Przecież dopiero co te 15 lat temu był remont

    Marnujcie dalej ten hajs. Maszynisci od was uciekają, zaraz nie będziecie mieli kim objechać. Wszystkiego najgorszego

    • 17 2

  • Drodzy urzędnicy, projektanci, kolejarze (4)

    Zobaczcie proszę jak wyglada przystanek przy centrum biznesowym na Canary Wharf w Londynie. Podzielcie to przez 10. Chociaż takiego standardu oczekujemy. Ale nie standardu rodem z roku 85. A taki przystanek i jego otoczenie, projektujecie. Zróbcie ten remont razem z porządnym dojściem do miejsc interesu - OBC, Arkonskiej BC i UG - to może i przy okazji zmniejszycie trochę korki.

    • 13 3

    • No właśnie, jak to jest że na wielkie wypasione centra biurowe były środki,

      a na zrobienie przyzwoitego dojazdu komunikacją publiczną do nich nie ma?

      • 3 2

    • To niech obc sie dolozy jak chce miec zejscie od swojej strony, skoro alchemia potrafila wybudowac nawet osobne wejscie.

      • 1 1

    • Ty tak na serio? Przymorze i Canary Wharf? (1)

      To mi przypomina tych, którzy się dziwili, że po 15 latach w Unii dalej zieli nas przepaść od Niemców czy Szwedów.

      • 2 0

      • kto mial stycznosc z pracownikami dyrekcji północnej PKP,ten w mig zrozumie,że to dziadostwo niczego w europejskim standardzie nie wymyśłi.Wąsate Janusze tuczone ziemniakami i schabowymi okupują tam stanowiska kierownicze od lat i zapomnij o Canary Wharf-módl się żeby było chociaż Działdowo.

        • 1 0

  • A nie powinno się raczej w pierwszej kolejności przebudować wiaduktu? (2)

    Skoro on już ledwo zipie to po co na nim coś budować i remontować? Przecież to konstrukcja. Przy okazji, on jest za mały, pod spodem nie ma miejsca. Przydałoby się go więc mocno przebudować, w pierwszej kolejności.

    • 15 1

    • I jak to się stało, że nie został przebudowany/wzmocniony przy remoncie linii kolejowej E65 robionym kilka lat temu?

      • 8 1

    • Po co?

      Jest wystarczający.

      • 0 3

  • Już ewidentnie widać, że SKM (3)

    zarzuci pracę przewozową na rzecz tylko wynajmu torów. Zero inwestycji w tabor, cała kasa idzie w infrastrukturę. Prezes i dyrektorzy się najedzą, ludzie na dole będą szukać innego zajęcia.

    • 59 5

    • Tak to działa niestety dzięki naszemu województwu (2)

      Województwo pomyliło role to i tak masz :) normalnie to województwo powinno dbać o infrastrukturę :) a firma powinna być przewoźnikiem.. a spójrz jak to zrobiono w PKM.. Województwo kupiło tabor a ty masz dać "ludzi" cóż tak to kiedyś było w PKP kończyło się to źle.

      • 1 3

      • Po części się zgodzę

        Z twoja opinią. Lecz zarzad skm naprawdę działa tylko w infrastrukture peronową. Tak jak przedmówca pisał ludzie w skm naprawde to odczuwają że niedługo beda szukać innego zajęcia bo nie będą mieli czym jeździć. To nie wina pracowników ze muszą jeździć takim taborem jaki mają. A robia co tylko w ich siłach by to jakoś działało

        • 1 0

      • Mieszając w to województwo tylko pokazujesz że nie masz pojęcia o czym mówisz

        • 1 1

  • (2)

    Wczoraj miałam okazję z niego korzystać i nie było gdzie się schować przed śniegiem. Oprócz zadaszenia powinna być wiata gdzie można schować się też przed wiatrem i zimnem. Jednak jak się czeka na opóźnioną o 20 min SKM to człowiek może zamarznąć.
    Swoją drogą gorszy jest przystanek politechniki, a zwłaszcza ten rozpadający się domek, dawna siedziba PKP. Za chwilę się całkowicie zawali.
    Tak jak te wszystkie tabory. Pociągi SKM są w fatalnym stanie, zarówno wizualnym jak i technicznym.

    • 16 2

    • (1)

      Dokladnie, tez zastanawiam sie, czemu przystanki na peryferiach chronia przed wiatrem, a w duzych miastach kolejarze postawia wiate, ktora nie ma zadnych scianek. Za granica to pod taka dluga wiata peronowa stawiaja niezaleznie mniejsza poczekalnie lub chociaz wiatrolapy.

      • 2 1

      • Nie trzeba jechać za granicę

        Wystarczy spojrzeć na przystanki PKMki. Te mają mniejsze wiaty chroniące przed wiatrem.

        • 1 0

  • Tabor trzeba kupić dur@@u

    • 8 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane