• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

SKM Redłowo może zyskać kładkę dla pieszych

Patryk Szczerba
9 lutego 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Podczas modernizacji SKM Redłowo i montażu windy konieczna będzie budowa kładki dla pasażerów Podczas modernizacji SKM Redłowo i montażu windy konieczna będzie budowa kładki dla pasażerów

Prace przy dostosowaniu stacji SKM Redłowo w Gdyni zobacz na mapie Gdyni do potrzeb osób o ograniczonej mobilności rozpoczną się najszybciej za rok. Już teraz wiadomo, że nie wystarczy montaż samej windy. Do tego, by stacja mogła funkcjonować po modernizacji, konieczna będzie budowa kładki dla pieszych.



Czy stacja w Redłowie spełnia twoje oczekiwania?

Peron pod wiaduktem w ciągu ul. Stryjskiej to jedna ze stacji, które w najbliższym czasie na pewno przejdą modernizację. Mimo przeprowadzonego kilka lat temu odświeżenia, nadal pozostaje obiektem niedostępnym dla osób niepełnosprawnych i mających trudności w poruszaniu. Strome schody nie ułatwiają wejścia także pozostałym. Spore problemy mają choćby ci podróżujący, którzy niosą ze sobą ciężki bagaż.

Sporo do zrobienia

Szybka Kolej Miejska, do której należy infrastruktura, zapewnia, że robi wszystko, by zyskująca na popularności stacja (zwłaszcza po rozbudowie Pomorskiego Parku Naukowo-Technologicznego zobacz na mapie Gdyni i  biurowców przy ul. Łużyckiej zobacz na mapie Gdyni) była w pełni nowoczesna. Konkretnych inwestycji w infrastrukturę wciąż brak, ale według zapewnień SKM najbliższe dwa lata powinny przynieść widoczne efekty. Wtedy pojawi się wyczekiwane - nie tyko przez spółkę - dofinansowanie unijne.

Przypomnijmy, ze w skład pakietu przygotowanego przez SKM, który trafi na biurka urzędników w Urzędzie Marszałkowskim, wchodzi przede wszystkim modernizacja dworca podmiejskiego Gdynia Główna zobacz na mapie Gdyni w Gdyni, o czym informowaliśmy kilka miesięcy temu. We wnioskach widnieje też budowa centrum monitoringu oraz systemu informacji pasażerskiej, które znajdą się w zaaranżowanej na ten cel sali pod kopułą.

Planowane jest także wyposażenie wszystkich peronów na trasie SKM w urządzenia informacji pasażerskiej oraz w systemy kamer i remont tych, które wymagają modernizacji. Wybrane do remontu to Gdańsk Stocznia, a poza Trójmiastem - Rumia Janowo.

W Gdyni pracy będzie najwięcej. Trzeba zmodernizować przystanki: Leszczynki, Grabówek, Stocznię, Chylonię, Redłowo i Orłowo. Na potrzeby remontu tego ostatniego powinna powstać w najbliższym czasie dokumentacja projektowa, ale niewykluczone, że to Redłowo zyska priorytet, jako najczęściej wykorzystywany przystanek.

- W najbliższych tygodniach chcemy złożyć wniosek o dofinansowanie, a później rozpoczną się prace koncepcyjne. Na pewno w przypadku Redłowa nie obędzie się bez współpracy z miastem, bowiem już teraz wiadomo, że przebudowa będzie kolidowała z infrastrukturą miejską - tłumaczy Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i umów SKM.
Stacja kilkukrotnie przechodziła lifting, ale problemu dostępu dla osób mających trudności z poruszaniem się nie rozwiązano do dziś. Stacja kilkukrotnie przechodziła lifting, ale problemu dostępu dla osób mających trudności z poruszaniem się nie rozwiązano do dziś.
To właśnie jej obecny kształt jest powodem zaangażowania miasta. Przemieszczanie się wiaduktem już teraz powoduje spore trudności kierowców i pieszych. Pierwszym od niedawna mogą towarzyszyć na pasach ruchu stworzonych w ulicy rowerzyści, natomiast drudzy tłoczą się na wąskim chodniku. Nie ma większych szans na jego poszerzenie, ale koniecznością podczas modernizacji stacji i montażu windy może okazać się budowa nowej kładki.

Miasto pomoże

- Rzeczywiście, jesteśmy po wstępnych rozmowach z przewoźnikiem, bo inwestycja wymusi zmiany także na naszym terenie. Na razie nie ma żadnego oficjalnego dokumentu. Czekamy na zakończenie prac koncepcyjnych, które dadzą wstępny zarys, co można będzie zrealizować. Prawdopodobnie nie obędzie się bez dodatkowej kładki, bowiem na wiadukcie już teraz jest za ciasno - wyjaśnia Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.
Na razie to wstępna propozycja, choć realizacja dodatkowego przejścia z peronu na wiadukt wydaje się przesądzona. Kluczowa może się okazać lokalizacja. Niewykluczone bowiem, że kładka pojawi się po przeciwnej stronie wiaduktu niż schody prowadzące obecnie na peron. Miasto zapewnia, że w wypracowane rozwiązanie będzie chciało zainwestować.

- Wszystko, co wydarzy się na terenie gminnym, będziemy chcieli sfinansować z naszego budżetu, podpierając się wsparciem finansowym z innych źródeł. Bierzemy udział w pracach koncepcyjnych, będziemy chcieli także brać udział w projektowych i budowlanych - podkreśla wiceprezydent Gdyni.
Koszt całości inwestycji związanej z remontem dworca w Gdyni, modernizacją peronów i zmianami w monitoringu jest szacowany na 98 mln zł.

W przypadku Redłowa prace projektowe mają zakończyć się najpóźniej wiosną przyszłego roku, by przebudowa mogła ruszyć jeszcze w 2017 roku.

Opinie (118)

  • Nie budowa nowej kładki, a WIADUKTU,

    a nawet przykrycia części torów przy PPNT i odpowiedniego zagospodarowania.
    To niezbędna konieczność. Dobrze, ze prezydent i M.Głuszek zauważają, że tam jest za ciasno, sam dziwię się, że jeszcze nie doszło do poważniejszego wypadku śmiertelnego.

    Z jednej strony chcemy, żeby ludzie korzystali z transportu publicznego, a z drugie strony je ograniczamy. PKM-ka pobudowała przystanki w polu gdzie pies z kulawą nogą nie wsiada, a tu ciągle powstają nowe biurowce (akże PPNT organizuje dodatkowo wiele ciekawych eventów) i przybywa miejsc pracy, a tu mamy takie SKM-owe ograniczenia, czy to nie paradoks ???
    No i co czytam "czekanie dwa lata" - w najlepszym razie, czy to nie dyskryminacja, a nawet bezczelność ??

    • 5 3

  • Winda dla rewrzystów

    • 4 1

  • rebe

    Winda dla rowerzystów. Brawo, pełnosprawni kalecy

    • 6 4

  • heheh

    ten koleś w głębi pod wiaduktem to ma niezłą zaje...kę chyba

    • 0 0

  • kładka (1)

    Chodzi oto żeby winda chodziła w lecie i zimą

    • 3 1

    • jednak optimum to jazda wiosna i jesienią

      • 0 0

  • Dobrze by było zaprojektować kładkę podobną do tej, która jest z drugiej strony Parku Technologicznego, taką, z której korzystali by piesi i rowerzyści. To co zrobili obecnie dla rowerzystów w tym rejonie to straszna prowizorka i jak dla mnie nadal niebezpieczne dla rowerzystów i utrudnienie dla kierowców.

    • 3 2

  • Obecny most nad przystankiem zostawić tylko do ruchu kołoweg,

    • 0 1

  • Czyli = (3)

    Kolejne podwyżki biletów. Za inwestycje ktoś musi płacic. Jak nie miasta, gminy, Urzad Marszałkowski to...pasażerowie

    • 14 10

    • Janusz ekonomii po gimnazjum sie nam rozpisal.

      • 3 1

    • (1)

      i tak już za to dużo płacimy, więc remonty powinny być prowadzone bez wsparcia komuny, zresztą czy bez ue już niczego nie jesteśmy w stanie sami zbudować? zawsze pieniądze dane wprost z obdarowanego ograniczają, czynią osobę bezradną i stwarzają wrażenie zależności

      • 2 0

      • Bo w Polsce wiele rzeczy

        nie oplaca sie - ale tylko polakowi. Wystarczy popatrzec na Polskie Busa. Nie oplaca sie, kazdy ma swoje auto i nim jezdzi...

        • 5 0

  • kładka

    Znowu Pan Prezydent M.Stępa obiecuje to poważnie zaszkodzi SKM Lepiej gdyby się nie wpowiadał

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane