• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

SKM czwartą siłą w Polsce

bra
7 lutego 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (246)
Pasażerowie często narzekają na opóźnienia, awarie i przestarzały tabor, ale i tak korzystają, bo nie mają wyjścia, z usług SKM, która w 2022 r. pobiła rekord w liczbie przewiezionych osób. Pasażerowie często narzekają na opóźnienia, awarie i przestarzały tabor, ale i tak korzystają, bo nie mają wyjścia, z usług SKM, która w 2022 r. pobiła rekord w liczbie przewiezionych osób.

43,58 mln pasażerów przewiozła Szybka Kolej Miejska w 2022 r. To o blisko 0,5 mln więcej niż przed pandemią w rekordowym 2019 r. To czwarty wynik w Polsce.



Jak często korzystasz z SKM?

Z raportu Urzędu Transportu Kolejowego wynika, że w 2022 r. z usług polskiej kolei skorzystało 342,2 mln pasażerów.

To najlepszy wynik od 2000 r.

Swoją cegiełkę dołożyła spółka PKP SKM w Trójmieście. Jej pociągi przewiozły 43,58 mln osób.

W najlepszym do tej pory roku 2019 było ich 43,09 mln.

Jeśli nie SKM, to może tramwaj albo autobus. Sprawdź rozkłady jazdy



Wynik SKM czyni ją czwartym największym przewoźnikiem w kraju.

W 2022 roku SKM Trójmiasto przewiozła ponad 43 mln pasażerów. W 2022 roku SKM Trójmiasto przewiozła ponad 43 mln pasażerów.
Najwięksi przewoźnicy kolejowi w Polsce:

  1. Polregio - 87,16 mln
  2. Koleje Mazowieckie - 59,1 mln
  3. PKP Intercity - 58,97 mln
  4. PKP SKM Trójmiasto - 43,58 mln

- Na tak duże zainteresowanie usługami kolei miało wpływ wiele czynników. Z jednej strony zaczęto znosić obostrzenia sanitarne, które w różnym zakresie funkcjonowały jeszcze w 2021 r. Większa frekwencja w pociągach to również efekt wojny na Ukrainie - kolej obsługiwała dużą grupę uchodźców uciekających przed wojną. Konsekwencja agresji Rosji to również znaczny wzrost cen paliw i inflacja - czynniki te mobilizowały coraz większą grupę osób do poszukiwania alternatywnych, tańszych możliwości dojazdu do pracy, uczelni czy na wakacje - czytamy w raporcie UTK.
bra

Miejsca

Opinie (246) ponad 20 zablokowanych

  • i coraz gorszą ofertę

    pociąg co pół godziny na głównej osi milionów metropolii? śmiech na sali. jak chodziłem do ogolniak trzysklady odjeżdża w szczycie co 6 minu, poza szczytem dwuskłady co dwanaście. i ludzie ledwo się mieścili. dziś co najwyżej można sobie nogi na peronie odmrozić, czekając na pociąg

    • 1 1

  • Jakie pociągi jeżdżą najczęściej po trójmiejskich torach?

    Opóźnione!

    • 1 1

  • Bardzo ciekawa informacja

    o ilości pasażerów. Dla kontrastu proszę podać ilość pasażerów w roku np. 1986. Wtedy okaże się, jaki mógłby być poziom przewozów.

    • 1 0

  • Do Pruszcza kiedy? (2)

    A jeszcze znacznie by podskoczyła popularność gdyby połowa kursów dobijała do Pruszcza

    • 2 1

    • taj jeździ Regio

      podział tortu.
      Ustala to organizator.
      Kto nim jest?

      • 0 0

    • Pruszcz musi dołączyć do unii ukropolii

      Inaczej będzie pomijany jak kazali banderowscy bracia

      • 0 0

  • Ogólnie dramat.. Zatrzymali się lata temu w rozwoju

    • 0 0

  • W ciągu 2 lat bilety u tej spolki wzrosły ponad 30 procent. Np. na trasie do 6 km z 3,20 zł do 4,80 zł ( teraz). Nie ma kto się wziąć za te bandę. Zaorać i pogonić w 4 wiatry.

    • 1 1

  • (4)

    I to jest powód dla którego PKP nie odda SKM województwu Pomorskiemu czy innemu samorządowi i zawszę będziemy się bujać w trójkącie nienawiści: miasta województwo zarząd PKP

    • 62 2

    • Przecież samorządy są współwłaścicielami SKM (2)

      A przewozy zleca marszałek, który też ustala jakie są bilety i za ile.

      • 11 0

      • Ja jestem właścicielem Orlenu i co z tego jak nie jestem większościowym (1)

        • 3 1

        • SKM ma tylko jednego klienta

          Marszalka wojewodztwa.

          • 1 1

    • Nie musi tak być

      Struk ma w tym wielką zasługę

      • 7 4

  • W tej firmie nie powinno byc stanowiska prezesa tylko kustosz (5)

    Nie mają konkurencji wiec sie nie starają

    • 27 4

    • Jeden kustosz lepszy niż cały zarząd SKM (4)

      A może Mikołaj Segeń-emerytowany i prezes na kustosza SKM-y, przez siedem lat od powołania tego bytu, zrobił tam więcej niż wszyscy Jego następcy. Jak muzeum to z zacięciem, rozumem i pasją! Myślę że nawet w jego wieku może tam zrobić znacznie więcej niż tłuste wyleniałe koty.

      • 7 1

      • kolejarz 22 (3)

        W stu procentach się z Tobą zgadzam. Przyjmowałem się do pracy w tej firmie właśnie za czasów Pana Segienia. Nie było lepszego prezesa i dyrektora niż on. Dbał o firmę, szanował pracowników i liczył się z ich zdaniem. Był jak ojciec.
        Odszedłem z firmy kiedy zmieniła się władzą i zaczęli traktować pracowników jak trędowatych i zło konieczne. I tak jest do dzisiaj. Widzę, że nic w tej firmie się nie zmieniło. Układy, kolesiostwo,
        i wkręcanie do firmy swoich znajomych i całych rodzin. Ta cała skostniała patologia o nazwie SKM, to jedna wielka firma rodzinna naczelników,dyrektorów,prezesów,kontrolerów,kadrowych,dyspozytorów czy związkowców. Jednym słowem tych wszystkich, którzy siedzą przy korycie. I nic tam się nie zmieni dopóki ktoś z zewnątrz nie zrobi tam rewolucji. Mają dobre i ciepłe stołki więc nie mają ochoty i potrzeby tego ruszać ani zmieniać. Przydał by się dzisiaj tam Pan Segień. To był złoty szef i jednocześnie ludzki człowiek. W przeciwieństwie do tego kierowniczego szamba, które tam rządzi od wielu lat aż po dzień dzisiejszy. A wiem co mówię, bo przepracowałem w tej firmie cała dekadę jako kierownik pociągu. Tylko Pan Segień nas szanował i o nas dbał. Po jego odejściu aż po dzień dzisiejszy (a wiem to od źródła, bo cały czas jestem w kontakcie z kolegami z którymi kiedyś pracowałem), pracownicy są w większości dla kierownictwa kupą szamba i odchodów z którymi się nikt nie liczy i można na nich wylewać pomyje.

        • 6 1

        • tak wyglada cala Polska

          Niezaleznie od opcji politycznej i relacji wlasnosciowych...

          • 1 0

        • Łubudu , łubudubu...

          i przepraszam, że nie mówiłem wczoraj.Mam zwolnienie.

          • 0 2

        • SEGEN,

          Piszemy i wymawiamy Segeń nie Segień, ale On by się raczej nie obraził. :)

          • 4 0

  • A mamy wybór?

    Metra nie na jazda autem coraz droższa więc tłok nie tłok korzystamy

    • 2 0

  • Powinno oddzielić się pasażerów od turystów. (6)

    Część z tych osób chciała się przejechać największym ruchomym skansenem w Europie

    • 137 19

    • Myślisz, że IC turyści nie jeżdżą? (2)

      • 7 2

      • IC (1)

        są akurat jednymi z najlepszych. W miarę szybkie i nie tak ciasne jak pendolino

        • 5 6

        • Pendolino ciasne?

          Jak bardzo jesteś ulany?

          • 3 1

    • Widać, jak małe masz pojęcie o tych sprawach. Szkoda, że tu do raportu w opiniach, nie można dodawać zdjęć, bo bym (2)

      ci wkleił zdjęcia skandynawskich "szrotów" na torach.

      Ty myślisz, że EN57/71 są najdłużej jeżdżącym taborem wśród krajów Zachodu ?

      • 9 4

      • (1)

        Podobnie jest w Austrii i Niemczech... Tylko w TVN w Niemczech wszystko jest najlepsze. Ale ci - TVNu nie można krytykować...

        • 3 4

        • Coś Ci się pomerdało :)

          To TVP nie można krytykować, żadna inna telewizja nie ma religijnych wyznawców.
          Ba, z młodszego pokolenia większość ludzi nie ma nawet telewizora.

          Ale przekaz napisany przez dziadków mentalnie jeszcze w PRL trzeba powtarzać :)

          • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane