- 1 Zaparkował BMW na plaży. Sezon ruszył (195 opinii)
- 2 Węzeł Południe nie będzie zamknięty latem (130 opinii)
- 3 W kajdankach na masce, w aucie "feta" (73 opinie)
- 4 Stanowcze "nie", dla psów na plaży? (776 opinii)
- 5 Żuraw czeka zmiana lokalizacji o kilkanaście metrów (36 opinii)
- 6 Z parku Centralnego na 25 dni do celi (48 opinii)
SKM czwartą siłą w Polsce
43,58 mln pasażerów przewiozła Szybka Kolej Miejska w 2022 r. To o blisko 0,5 mln więcej niż przed pandemią w rekordowym 2019 r. To czwarty wynik w Polsce.
To najlepszy wynik od 2000 r.
Swoją cegiełkę dołożyła spółka PKP SKM w Trójmieście. Jej pociągi przewiozły 43,58 mln osób.
W najlepszym do tej pory roku 2019 było ich 43,09 mln.
Jeśli nie SKM, to może tramwaj albo autobus. Sprawdź rozkłady jazdy
Wynik SKM czyni ją czwartym największym przewoźnikiem w kraju.
Najwięksi przewoźnicy kolejowi w Polsce:
- Polregio - 87,16 mln
- Koleje Mazowieckie - 59,1 mln
- PKP Intercity - 58,97 mln
- PKP SKM Trójmiasto - 43,58 mln
- Na tak duże zainteresowanie usługami kolei miało wpływ wiele czynników. Z jednej strony zaczęto znosić obostrzenia sanitarne, które w różnym zakresie funkcjonowały jeszcze w 2021 r. Większa frekwencja w pociągach to również efekt wojny na Ukrainie - kolej obsługiwała dużą grupę uchodźców uciekających przed wojną. Konsekwencja agresji Rosji to również znaczny wzrost cen paliw i inflacja - czynniki te mobilizowały coraz większą grupę osób do poszukiwania alternatywnych, tańszych możliwości dojazdu do pracy, uczelni czy na wakacje - czytamy w raporcie UTK.
Miejsca
Opinie (246) ponad 20 zablokowanych
-
2023-02-07 21:09
Tylu pasazerow (4)
Pieniądze przeżarte. Gdyby firma była zarządzana tak jak powinna to dziś by jedzily tam same impulsy
- 5 6
-
2023-02-07 23:13
firma jest zarządzania jak trzeba... (3)
Maksimum zysku, minimum kosztu.
Każdy "prywata" przyzna rację...- 2 0
-
2023-02-08 06:53
A ten zysk na co jest przeznaczany? (2)
Tylko nie fantazjuj!
- 0 0
-
2023-02-08 08:16
na to, co kazdy wlasciciel
I tobie nic do tego...
Jak bedzie mial ochote, to bedzie zyskiem polil w piecu...
Weglowym.- 0 0
-
2023-02-08 08:04
Kasę z biletów zabiera marszałek.
I kupuje nowe pojazdy, ale... tylko dla Polregio.
- 2 0
-
2023-02-08 08:07
Opóźnienia (1)
Właśnie jadę spóźniona skmka, opóźnienie 30min, trzy składy które miały być wg rozkładu się nie pojawiły
- 2 2
-
2023-02-08 08:10
Co za bzdury
Dużo płacą w urzędzie marszałkowskim za takie wpisy?
- 1 1
-
2023-02-07 16:31
Szkoda że za wzrostem pasażerów nie idzie wzrost jakości, do poziomu minimalnego komfortu podróży (4)
To jest absurdalne, że mamy 2023 rok, a na SKM jeżdżą wagony które mają kilkadziesiąt lat. Absurdalne są ciągle opóźnienia, z tych samych powodu od kilkunastu lat. Paranoja.
Za taki stan, prezesi tej firmy powinni wylecieć na zbity p y s k
Jak mam jechać dłuższy odcinek w 3 city, i mam wygodną przesiadkę z stacji na autobus to zdecydowanie wybieram polregio niż to niebiesko-zolte go n w o. Taki przykład:
Gdańsk Główny - Gdynia Główna, czas jazdy:
SKM : 35 min rozkładowo, realnie nawet 50
Polregio : 21-24 minuty
Cena : ta sama
Komfort :
SKM : kilkudziesięcioletnie składy, bez klimatyzacji, wifi, średni wiek wagonu to 35 lat, najstarszy skład ma 48 lat XD
Polregio : w większości połączenia obsługują składu Newag Impuls z lat 2018-2020 z klimą- 31 9
-
2023-02-07 21:06
A ile ma jeździć tabor ? Porównujesz to z samochodami ? Jeśli tak, to się ośmieszasz. Kiedyś w Trójmieście jeździł tabor (1)
z Berlina, gdzie tam jeździł ok. 70 lat. I to w Berlinie Zachodnim w pamiętnych latach zimnej wojny. Zatem jeśli ci zdaje że EN57/71 są najdłużej jeżdżącym taborem to jesteś w błędzie.
- 2 2
-
2023-02-08 08:08
Sam se porównałeś do samochodów, Panie śmieszny
- 0 0
-
2023-02-07 17:52
Zapomniałeś dodać (1)
Że te nowe Impulsy z klimą to własność Urzędu Marszałkowskiego. Pan marszałek hojnie wspiera Polregio, kosztem SKM. Gdyby nie to wsparcie, Polregio w naszym województwie dawno nie miałoby czym jeździć.
- 7 0
-
2023-02-07 19:47
A SKM nie wspiera? Wspiera xd
Ale nawet przetargu z wyprzedzeniem nie potrafią ogarnąć
- 2 2
-
2023-02-07 16:18
A zarząd SKM ma w nosie bieszczadzkim pasażerów (1)
Zero odpowiedzialności. Oby być do przejścia na emeryturę na stołku.
- 16 6
-
2023-02-08 04:28
Jakieś dowody na to zero odpowiedzialności?
A o ekonomice transportu zbiorowego coś wiesz? O sytuacji spółki SKM? Jak jest finansowana? Na co przeznacza zyski? Kto ustala ceny biletów? Przestań ciągnąć miazmaty z nosa i dowiedz się czegoś o prawdziwym życiu.
- 4 1
-
2023-02-07 16:18
(1)
Konserwator zabytków poleca;)
A tak na serio, to pociągu regionalne i SKM to najlepsza opcja na podróż dla poruszających wzdłuż osi: Gdańsk-Sopot-Gdynia. Szczególnie dla osób nielubiących stanie w korkach.- 22 12
-
2023-02-08 00:16
Tak, ale nie w tym szrocie a jiye za tak duże pieniadze
Bo znów bilety w górę :((
- 0 0
-
2023-02-07 23:31
Ale do Indian Railways to jeszcze kilku pasażerów brakuje...
- 2 0
-
2023-02-07 23:14
pasażerów będzie więcej
jeśli SKM Trójmiasto wymieni te stare wszystkie składy En57 na nowe modele pojazdów szynowych. Bez tego ani rusz. A ponadto znowu w Gdańsku, Sopocie i Gdyni wycięli kilkanaście połączeń autobusowych, więc SKM jeszcze raz idzie na rekord. Ot i cała tajemnica nagłego wzrostu liczby osób przewiezionych w ubiegłym roku. Wszyscy płaczą i płacą więcej za bilety, bo do roboty jakoś dojechać to trzeba przecież.
- 3 0
-
2023-02-07 16:31
zestawienie inwestycji Koleje Mazowieckie vs SKM 3miasto (7)
Koleje Mazowieckie w 2021 roku zakupiły 88 nowych zespołów trakcyjnych.
SKM od kilku lat nie może dopiąć zakupu 10 szt ETZ.
Potem prezes KM się chwali, że odnowili najstarszy EN57 i pieszczotliwie nazwali go "babcią" - będzie służył do przewozów okazjonalnych.
Zaś prezes SKM może co najwyżej powiedzieć "u mnie pracują na torach same babcie i nie zamierzam tego zmieniać"- 47 1
-
2023-02-07 19:06
wiele jezdzi EN w barwach KM (6)
Wystarczy postac na Zachodnim...
Nie jest tak rozowo...- 4 1
-
2023-02-07 19:19
Zobacz jakie są proporcje (5)
nowoczesnego do starego taboru.SKM-T można biorąc pod uwagę ilość taboru, jedynie z SKM w W-wie
- 3 1
-
2023-02-07 20:22
SKM-W jest nową, powstałą od podstaw firmą (4)
Poza tym, mówimy tu o KM.
Oczywiście, sytuacja zdecydowanie przemawia na niekorzyść SKM-T.
Można to to podsumować jednym komentarzem:
"Gdzie kucharek sześć, tam nie ma co do garnka włożyć..."
To nie jest czarno-białe.
W Warszawie jest na ten przykład "wspólny bilet" i znacznie korzystniejsze taryfy. O dostępności usługi nawet nie wspominając...
W czasie gdy powstawały KM i SKM-W, Pomorskie miało transport publiczny, szczególnie wewnątrz województwa, głęboko w... poważaniu. Każdy miał mieć furę, bo to synonim postępu i dobrobytu... Gdy "ostre cięcia" PKP pod koniec 20w w innych regionach były stymulacją do rozwoju własnych możliwości, Pomorskie ochoczo zamieniało linie kolejowe na ścieżki rowerowe. Nawet busiarskie szwagrexy u nas mają się słabo. A potem były inne "zabawki"...
No i jesteśmy z ręką w nocniku, ostatnie miejsce w Polsce, gdzie eksploatowano SA101...- 7 1
-
2023-02-07 21:09
A te linie przeznaczone na drogi rowerowe szybko w razie czego można przywrócić. Zapewne o wielki ty "znawco" kolei (1)
nie słyszałeś, że nowy tor z podtorzem można ułożyć na asfalcie drogi rowerowej.
- 0 5
-
2023-02-07 23:12
w razie czego?
czyli czego?
Może nasz "przemysł turystyczny" zrobi ściepę na odtworzenie linii wzdłuż wybrzeża, aby "warsiawka" nie stała w korkach, tylko wygodnie została rozwieziona "Słonecznym"?- 2 0
-
2023-02-07 21:07
Piszesz jakieś bzdury koleś. I nie broń mocno bocznych linii kolejowych, bo nikt nimi nie jeździł i nie będzie jeździć. (1)
- 0 5
-
2023-02-07 22:38
nie będzie?
Zapraszam w piątkowe i niedzielne wieczory na ostatnią linię kierunek Człuchów i Chojnice z kulminacją na tczewskim peronie...
Oczywiście, nikt nie będzie jeździł tym czego nie ma. To podstawowa zasada "wygaszania popytu".
Nie tam gdzie trzeba, nie wtedy kiedy trzeba - dokładnie jak na PKM.
Pomorskie w porównaniu do ściany Wschodniej ma to lepsze, że ludzie naściągali szrotu i się komunikują doprowadzając do rozpaczy miasta zalewane samochodami. Bo gdzieś na chleb zarobić trzeba...
Albo dają zarobić najmującym pokoje lub idą w niewole do banku...
To warianty przerabiane w wielu miejscach świata, prowadzące do fawelizacji miast i wyludnienia prowincji.- 5 0
-
2023-02-07 21:55
gdy
gdyby istniała alternatywa dla tego ...........to napewno nie jeżdzilibyśmy skm,drogo brudno i ciągle spóźniony
- 3 0
-
2023-02-07 21:48
Jak to mówią pracownicy SKM
Firma działałaby idealnie żeby nie pasażerowie i pociągi
- 6 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.