• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

SKM czwartą siłą w Polsce

bra
7 lutego 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (246)
Pasażerowie często narzekają na opóźnienia, awarie i przestarzały tabor, ale i tak korzystają, bo nie mają wyjścia, z usług SKM, która w 2022 r. pobiła rekord w liczbie przewiezionych osób. Pasażerowie często narzekają na opóźnienia, awarie i przestarzały tabor, ale i tak korzystają, bo nie mają wyjścia, z usług SKM, która w 2022 r. pobiła rekord w liczbie przewiezionych osób.

43,58 mln pasażerów przewiozła Szybka Kolej Miejska w 2022 r. To o blisko 0,5 mln więcej niż przed pandemią w rekordowym 2019 r. To czwarty wynik w Polsce.



Jak często korzystasz z SKM?

Z raportu Urzędu Transportu Kolejowego wynika, że w 2022 r. z usług polskiej kolei skorzystało 342,2 mln pasażerów.

To najlepszy wynik od 2000 r.

Swoją cegiełkę dołożyła spółka PKP SKM w Trójmieście. Jej pociągi przewiozły 43,58 mln osób.

W najlepszym do tej pory roku 2019 było ich 43,09 mln.

Jeśli nie SKM, to może tramwaj albo autobus. Sprawdź rozkłady jazdy



Wynik SKM czyni ją czwartym największym przewoźnikiem w kraju.

W 2022 roku SKM Trójmiasto przewiozła ponad 43 mln pasażerów. W 2022 roku SKM Trójmiasto przewiozła ponad 43 mln pasażerów.
Najwięksi przewoźnicy kolejowi w Polsce:

  1. Polregio - 87,16 mln
  2. Koleje Mazowieckie - 59,1 mln
  3. PKP Intercity - 58,97 mln
  4. PKP SKM Trójmiasto - 43,58 mln

- Na tak duże zainteresowanie usługami kolei miało wpływ wiele czynników. Z jednej strony zaczęto znosić obostrzenia sanitarne, które w różnym zakresie funkcjonowały jeszcze w 2021 r. Większa frekwencja w pociągach to również efekt wojny na Ukrainie - kolej obsługiwała dużą grupę uchodźców uciekających przed wojną. Konsekwencja agresji Rosji to również znaczny wzrost cen paliw i inflacja - czynniki te mobilizowały coraz większą grupę osób do poszukiwania alternatywnych, tańszych możliwości dojazdu do pracy, uczelni czy na wakacje - czytamy w raporcie UTK.
bra

Miejsca

Opinie (246) ponad 20 zablokowanych

  • Tylu pasazerow (4)

    Pieniądze przeżarte. Gdyby firma była zarządzana tak jak powinna to dziś by jedzily tam same impulsy

    • 5 6

    • firma jest zarządzania jak trzeba... (3)

      Maksimum zysku, minimum kosztu.

      Każdy "prywata" przyzna rację...

      • 2 0

      • A ten zysk na co jest przeznaczany? (2)

        Tylko nie fantazjuj!

        • 0 0

        • na to, co kazdy wlasciciel

          I tobie nic do tego...

          Jak bedzie mial ochote, to bedzie zyskiem polil w piecu...

          Weglowym.

          • 0 0

        • Kasę z biletów zabiera marszałek.

          I kupuje nowe pojazdy, ale... tylko dla Polregio.

          • 2 0

  • Opóźnienia (1)

    Właśnie jadę spóźniona skmka, opóźnienie 30min, trzy składy które miały być wg rozkładu się nie pojawiły

    • 2 2

    • Co za bzdury

      Dużo płacą w urzędzie marszałkowskim za takie wpisy?

      • 1 1

  • Szkoda że za wzrostem pasażerów nie idzie wzrost jakości, do poziomu minimalnego komfortu podróży (4)

    To jest absurdalne, że mamy 2023 rok, a na SKM jeżdżą wagony które mają kilkadziesiąt lat. Absurdalne są ciągle opóźnienia, z tych samych powodu od kilkunastu lat. Paranoja.

    Za taki stan, prezesi tej firmy powinni wylecieć na zbity p y s k

    Jak mam jechać dłuższy odcinek w 3 city, i mam wygodną przesiadkę z stacji na autobus to zdecydowanie wybieram polregio niż to niebiesko-zolte go n w o. Taki przykład:

    Gdańsk Główny - Gdynia Główna, czas jazdy:

    SKM : 35 min rozkładowo, realnie nawet 50
    Polregio : 21-24 minuty

    Cena : ta sama

    Komfort :

    SKM : kilkudziesięcioletnie składy, bez klimatyzacji, wifi, średni wiek wagonu to 35 lat, najstarszy skład ma 48 lat XD

    Polregio : w większości połączenia obsługują składu Newag Impuls z lat 2018-2020 z klimą

    • 31 9

    • A ile ma jeździć tabor ? Porównujesz to z samochodami ? Jeśli tak, to się ośmieszasz. Kiedyś w Trójmieście jeździł tabor (1)

      z Berlina, gdzie tam jeździł ok. 70 lat. I to w Berlinie Zachodnim w pamiętnych latach zimnej wojny. Zatem jeśli ci zdaje że EN57/71 są najdłużej jeżdżącym taborem to jesteś w błędzie.

      • 2 2

      • Sam se porównałeś do samochodów, Panie śmieszny

        • 0 0

    • Zapomniałeś dodać (1)

      Że te nowe Impulsy z klimą to własność Urzędu Marszałkowskiego. Pan marszałek hojnie wspiera Polregio, kosztem SKM. Gdyby nie to wsparcie, Polregio w naszym województwie dawno nie miałoby czym jeździć.

      • 7 0

      • A SKM nie wspiera? Wspiera xd

        Ale nawet przetargu z wyprzedzeniem nie potrafią ogarnąć

        • 2 2

  • A zarząd SKM ma w nosie bieszczadzkim pasażerów (1)

    Zero odpowiedzialności. Oby być do przejścia na emeryturę na stołku.

    • 16 6

    • Jakieś dowody na to zero odpowiedzialności?

      A o ekonomice transportu zbiorowego coś wiesz? O sytuacji spółki SKM? Jak jest finansowana? Na co przeznacza zyski? Kto ustala ceny biletów? Przestań ciągnąć miazmaty z nosa i dowiedz się czegoś o prawdziwym życiu.

      • 4 1

  • (1)

    Konserwator zabytków poleca;)

    A tak na serio, to pociągu regionalne i SKM to najlepsza opcja na podróż dla poruszających wzdłuż osi: Gdańsk-Sopot-Gdynia. Szczególnie dla osób nielubiących stanie w korkach.

    • 22 12

    • Tak, ale nie w tym szrocie a jiye za tak duże pieniadze

      Bo znów bilety w górę :((

      • 0 0

  • Ale do Indian Railways to jeszcze kilku pasażerów brakuje...

    • 2 0

  • pasażerów będzie więcej

    jeśli SKM Trójmiasto wymieni te stare wszystkie składy En57 na nowe modele pojazdów szynowych. Bez tego ani rusz. A ponadto znowu w Gdańsku, Sopocie i Gdyni wycięli kilkanaście połączeń autobusowych, więc SKM jeszcze raz idzie na rekord. Ot i cała tajemnica nagłego wzrostu liczby osób przewiezionych w ubiegłym roku. Wszyscy płaczą i płacą więcej za bilety, bo do roboty jakoś dojechać to trzeba przecież.

    • 3 0

  • zestawienie inwestycji Koleje Mazowieckie vs SKM 3miasto (7)

    Koleje Mazowieckie w 2021 roku zakupiły 88 nowych zespołów trakcyjnych.
    SKM od kilku lat nie może dopiąć zakupu 10 szt ETZ.

    Potem prezes KM się chwali, że odnowili najstarszy EN57 i pieszczotliwie nazwali go "babcią" - będzie służył do przewozów okazjonalnych.
    Zaś prezes SKM może co najwyżej powiedzieć "u mnie pracują na torach same babcie i nie zamierzam tego zmieniać"

    • 47 1

    • wiele jezdzi EN w barwach KM (6)

      Wystarczy postac na Zachodnim...
      Nie jest tak rozowo...

      • 4 1

      • Zobacz jakie są proporcje (5)

        nowoczesnego do starego taboru.SKM-T można biorąc pod uwagę ilość taboru, jedynie z SKM w W-wie

        • 3 1

        • SKM-W jest nową, powstałą od podstaw firmą (4)

          Poza tym, mówimy tu o KM.

          Oczywiście, sytuacja zdecydowanie przemawia na niekorzyść SKM-T.
          Można to to podsumować jednym komentarzem:
          "Gdzie kucharek sześć, tam nie ma co do garnka włożyć..."
          To nie jest czarno-białe.

          W Warszawie jest na ten przykład "wspólny bilet" i znacznie korzystniejsze taryfy. O dostępności usługi nawet nie wspominając...

          W czasie gdy powstawały KM i SKM-W, Pomorskie miało transport publiczny, szczególnie wewnątrz województwa, głęboko w... poważaniu. Każdy miał mieć furę, bo to synonim postępu i dobrobytu... Gdy "ostre cięcia" PKP pod koniec 20w w innych regionach były stymulacją do rozwoju własnych możliwości, Pomorskie ochoczo zamieniało linie kolejowe na ścieżki rowerowe. Nawet busiarskie szwagrexy u nas mają się słabo. A potem były inne "zabawki"...
          No i jesteśmy z ręką w nocniku, ostatnie miejsce w Polsce, gdzie eksploatowano SA101...

          • 7 1

          • A te linie przeznaczone na drogi rowerowe szybko w razie czego można przywrócić. Zapewne o wielki ty "znawco" kolei (1)

            nie słyszałeś, że nowy tor z podtorzem można ułożyć na asfalcie drogi rowerowej.

            • 0 5

            • w razie czego?

              czyli czego?

              Może nasz "przemysł turystyczny" zrobi ściepę na odtworzenie linii wzdłuż wybrzeża, aby "warsiawka" nie stała w korkach, tylko wygodnie została rozwieziona "Słonecznym"?

              • 2 0

          • Piszesz jakieś bzdury koleś. I nie broń mocno bocznych linii kolejowych, bo nikt nimi nie jeździł i nie będzie jeździć. (1)

            • 0 5

            • nie będzie?

              Zapraszam w piątkowe i niedzielne wieczory na ostatnią linię kierunek Człuchów i Chojnice z kulminacją na tczewskim peronie...

              Oczywiście, nikt nie będzie jeździł tym czego nie ma. To podstawowa zasada "wygaszania popytu".
              Nie tam gdzie trzeba, nie wtedy kiedy trzeba - dokładnie jak na PKM.

              Pomorskie w porównaniu do ściany Wschodniej ma to lepsze, że ludzie naściągali szrotu i się komunikują doprowadzając do rozpaczy miasta zalewane samochodami. Bo gdzieś na chleb zarobić trzeba...
              Albo dają zarobić najmującym pokoje lub idą w niewole do banku...

              To warianty przerabiane w wielu miejscach świata, prowadzące do fawelizacji miast i wyludnienia prowincji.

              • 5 0

  • gdy

    gdyby istniała alternatywa dla tego ...........to napewno nie jeżdzilibyśmy skm,drogo brudno i ciągle spóźniony

    • 3 0

  • Jak to mówią pracownicy SKM

    Firma działałaby idealnie żeby nie pasażerowie i pociągi

    • 6 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane