- 1 Pozostałości baterii mającej bronić portu (16 opinii)
- 2 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (119 opinii)
- 3 Neptun jak nowy. Zobacz, jak go myto (73 opinie)
- 4 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (22 opinie)
- 5 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (334 opinie)
- 6 Z bastionu Żubr zniknęły lunety (64 opinie)
SKM: mniej pociągów, ale lepiej dopasowane?
Szybka Kolej Miejska od 12 grudnia wprowadza zmiany w rozkładach jazdy. Mimo że pociągów ma być mniej, spółka zapewnia, że będą lepiej dostosowane do potrzeb mieszkańców.
Zmian nie będzie także w przypadku kursowania pociągów typu Sprinter, które od tej pory będą zatrzymywać się również w Gdyni Orłowie, gdzie istnieje peron dalekobieżny.
W dni robocze pociągi na trasie Gdańsk Gł. - Gdynia Gł. będą jeździć rzadziej niż obecnie. Wprawdzie w godzinach szczytu (6 - 9, 13 - 18) pojawią się na przystankach co 7,5 minuty, to już poza szczytem będą kursować nie co 10 minut (jak dotychczas), lecz co 15.
Z okresu nocnego skreślony zostaje pociąg Gdynia Cisowa - Gdańsk Gł., odjeżdżający codziennie o 1:25 z Gdańska i 3:43 z Cisowej. W sezonie letnim, podobnie jak w obowiązującym rozkładzie, pojawią się także dodatkowe pociągi nocne.
- W nocy odbywają się różne prace serwisowe, tak więc kursy nocne nieco przeszkadzają w ich prowadzeniu. - tłumaczy Bartłomiej Buczek, dyrektor ds. przewozów SKM.
Wprawdzie dzięki zmianom uda się zlikwidować 5 minutowy postój pociągów w Gdyni Gł., tak by wpasować się w takt pociągów na północ od tej stacji, to jednak w weekend pociągi, które teraz kończą trasę w Cisowej, pojadą tylko do Gdyni Głównej. Dalsza podróż będzie możliwa m.in. pociągami do Wejherowa (w weekendy co 30 minut).
Ponadto, część pociągów kursujących dotychczas do Wejherowa w dni powszednie w godzinach 6 - 14, będzie jeździć jedynie do Rumi lub Redy. W godzinach 6:30 - 9 do Wejherowa będą kursować pociągi co 15 minut, od 9 do 14 co 30 minut, a od 14 do 20 co 15 minut.
W dni powszednie nadal zostanie utrzymana ilość 8 par pociągów na trasie Pruszcz Gdański - Gdańsk Główny. Trzy pary z 8 zostaną wydłużone do Tczewa. W weekend komunikację z Pruszczem Gdańskim zapewnią pociągi do/z Tczewa.
Nowy rozkład będzie obowiązywać od 12 grudnia przez okres około roku. SKM zastrzega jednak, że przez dwa najbliższe miesiące będzie zbierać opinie na jego temat i dokonywać ewentualnych drobnych zmian.
Mniejsza liczba uruchamianych jednostek ma na celu poprawienie wyników finansowych Szybkiej Kolei Miejskiej, co przekłada się na większe szanse na pozyskanie dodatkowych funduszy na dalszy rozwój.
- Nowy rozkład jazdy jest pewnym kompromisem pomiędzy potrzebami pasażerów a kosztami funkcjonowania. Przed nami ogromne inwestycje, takie jak gruntowny remont taboru, budowa przystanku SKM Gdańsk Śródmieście czy remont peronu na Żabiance. - tłumaczy zmiany Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu SKM.
SKM chce dążyć do tego, by każdy rok zamykać chociaż na minimalnym plusie. Taki wynik uda się osiągnąć na koniec br., a dzięki zmianom wyniki ekonomiczne powinny być jeszcze lepsze w przyszłym.
Miejsca
Opinie (197) 9 zablokowanych
-
2010-12-06 06:11
Opinia wyróżniona
Skansen Kolei Miejskiej (13)
Mniej pociągów?
- już teraz rano ciężko jest się wcisnąć do krótkich składów!!!
A co z zapowiedziami, że docelowo kolejki mają jeździć co 2-3 min?!- 237 7
-
2010-12-06 06:20
Kolego jak chcesz mieć tak często kolejkę to bedzie trzeba poczekać (2)
- 3 24
-
2010-12-06 06:35
w kolejce?
- 35 1
-
2010-12-06 08:40
Taa..
Wiem, że trzeba będzie poczekać..!
Aż wypie... ten beton zarządzający na zbity pysk!!!- 25 0
-
2010-12-06 07:02
(5)
a gdzie widziałeś takie zapowiedzi?
- 3 14
-
2010-12-06 07:18
(1)
bylo, było. Pisali kiedys o tym na portalu, ze mają wprowadzic jakis nowy system zarzadzania skm, ktory pozwoli na to aby kolejki jedzily co 2-3 min.
- 25 0
-
2010-12-06 08:54
Wprowadzają cały czas, duża częsc lini jest juz objeta nowym systemem sterowania ruchem pociagow, co teoretycznie daje mozliwosc kursowania skladow z częstotliwoscia 2-3 min.
Ale to teoria, nikt nie zapowiadal ze tak bedzie.- 5 0
-
2010-12-06 07:21
(2)
Znalazlem cos ale byl jeszcze obszerniejszy artykul na ten temat.
- 3 1
-
2010-12-06 07:22
(1)
hmm chyba linkow nie mozna zalaczac... bo wcielo.
trojmiasto.pl/wiadomosci/SKM-przygotowuje-sie-do-milionowych-inwestycji-n31691.html- 7 1
-
2010-12-06 08:21
1. mowa o 2012
2. no i pokaż gdzie tam jest mowa o 2-3 minutach?- 1 3
-
2010-12-06 15:33
Dokładnie! Częstotliwość kursowania pociągów powinna być znacznie zwiększona!
W ten sposób rozkład będzie najlepiej dopasowany do potrzeb pasażerów. Najlepiej żeby kursowały co 3 min. między g. 6 a 9 oraz między 15 a 20. W pozostałych godzinach wystarczy co 7 min., a w nocy nawet co 30min.
- 2 0
-
2010-12-06 15:48
Czemu nikt nie napisał że to artykuł sponsorowany (1)
- 3 0
-
2010-12-13 10:00
brawo za domyślność! prawda,prawda, propaganda skm na trojmiasto.pl - pewnie w zamian za reklame na sskladach
- 0 0
-
2010-12-06 21:49
Warto podkreślić,że rano ludzie często już w Rumi(na trasie Wejherowo-Gdańsk) mają problem z wsiadaniem, a już nie wspomne o drodze powrotnej. Najgorsze są wieczorne powroty gdzie kolejki kursują na dalszych trasach co 30 min to jest jakiś żart! Nie wspomne o przerywanych co jakis czas trakcjach kolejowych np. dzisiaj. Co do remontów cały czas widzę,że remontują perony w Gdańsku, a co z resztą peronów znajdujących się na trasie Gdynia Stocznia-Wejherowo? Te już naprawde wymagają remontu.
- 0 0
-
2010-12-06 11:02
Opinia wyróżniona
(1)
Teraz kiedy jest ZIMNO I PADA ŚNIEG, a warunki atmosferyczne nie zachęcają do jazdy samochodem, rowerem czy pieszej wycieczki, to akurat SKM wpada na genialny pomysł oszczędzania.I ograniczania kursowania pociągów. BRAWO !!
I oczywiście jak z nam życie to od 1stycznia podrożeją bilety.
Przecież to jest to kompletnaTeraz kiedy jest ZIMNO I PADA ŚNIEG, a warunki atmosferyczne nie zachęcają do jazdy samochodem, rowerem czy pieszej wycieczki, to akurat SKM wpada na genialny pomysł oszczędzania.I ograniczania kursowania pociągów. BRAWO !!
I oczywiście jak z nam życie to od 1stycznia podrożeją bilety.
Przecież to jest to kompletna dezorganizacją i brak konkretnych planów na lepsze funkcjonowanie najważniejszej arterii komunikacyjnej w trójmieście, z której korzystają setki, tysiące pasażerów.
Od kiedy komunikacja miejska jest dochodowa???????- 1 0
-
2010-12-06 11:11
dochodowość to kwestia postrzegania kosztów i przychodów
Sprawna komunikacja powinna skłonić do przerzucenia się podróznych z indywidualnych na masowe środki transportu. Jeśli okaże się, że zmniejszenie ruchu na drogach spowoduje oszczędności na ich remontowaniu, to opłaca się dotacja na komunikację miejską, o ile dotacja będzie niższa niż przewidywany koszt remontu.
Na prezenty stać tylkoSprawna komunikacja powinna skłonić do przerzucenia się podróznych z indywidualnych na masowe środki transportu. Jeśli okaże się, że zmniejszenie ruchu na drogach spowoduje oszczędności na ich remontowaniu, to opłaca się dotacja na komunikację miejską, o ile dotacja będzie niższa niż przewidywany koszt remontu.
Na prezenty stać tylko Św. Mikołaja.
Okazało sie jednak że żyje on z dotacji rodziców, którzy możliwością otrzymania prezentu chcieli wymóc na dzieciach sprzątanie pokoju :)))- 1 0
-
2010-12-06 12:09
Opinia wyróżniona
mam propozycję... (1)
żeby wydłużyć składy. Wykorzystać te skmki, które zostaną wycofane z rozkładu. W godzinach szczytu jest tragedia, nie ma gdzie nogi postawić, nie wspominając o miejscu siedzącym. Jak jest awaria, co w sezonie zimowym zdarza się często, to jest jeszcze gorzej. MOgę postać dłużej o 5 min na dworcu, ale żebym miała miejsce w skm, za które płacę!!!
- 5 0
-
2010-12-06 19:23
|
płacisz za przejazd nie za miejsce - tak na marginesie
- 0 0
Wszystkie opinie
-
2010-12-06 06:11
Opinia wyróżniona
Skansen Kolei Miejskiej (13)
Mniej pociągów?
- już teraz rano ciężko jest się wcisnąć do krótkich składów!!!
A co z zapowiedziami, że docelowo kolejki mają jeździć co 2-3 min?!- 237 7
-
2010-12-06 06:20
Kolego jak chcesz mieć tak często kolejkę to bedzie trzeba poczekać (2)
- 3 24
-
2010-12-06 06:35
w kolejce?
- 35 1
-
2010-12-06 08:40
Taa..
Wiem, że trzeba będzie poczekać..!
Aż wypie... ten beton zarządzający na zbity pysk!!!- 25 0
-
2010-12-06 07:02
(5)
a gdzie widziałeś takie zapowiedzi?
- 3 14
-
2010-12-06 07:18
(1)
bylo, było. Pisali kiedys o tym na portalu, ze mają wprowadzic jakis nowy system zarzadzania skm, ktory pozwoli na to aby kolejki jedzily co 2-3 min.
- 25 0
-
2010-12-06 08:54
Wprowadzają cały czas, duża częsc lini jest juz objeta nowym systemem sterowania ruchem pociagow, co teoretycznie daje mozliwosc kursowania skladow z częstotliwoscia 2-3 min.
Ale to teoria, nikt nie zapowiadal ze tak bedzie.- 5 0
-
2010-12-06 07:21
(2)
Znalazlem cos ale byl jeszcze obszerniejszy artykul na ten temat.
- 3 1
-
2010-12-06 07:22
(1)
hmm chyba linkow nie mozna zalaczac... bo wcielo.
trojmiasto.pl/wiadomosci/SKM-przygotowuje-sie-do-milionowych-inwestycji-n31691.html- 7 1
-
2010-12-06 08:21
1. mowa o 2012
2. no i pokaż gdzie tam jest mowa o 2-3 minutach?- 1 3
-
2010-12-06 15:33
Dokładnie! Częstotliwość kursowania pociągów powinna być znacznie zwiększona!
W ten sposób rozkład będzie najlepiej dopasowany do potrzeb pasażerów. Najlepiej żeby kursowały co 3 min. między g. 6 a 9 oraz między 15 a 20. W pozostałych godzinach wystarczy co 7 min., a w nocy nawet co 30min.
- 2 0
-
2010-12-06 15:48
Czemu nikt nie napisał że to artykuł sponsorowany (1)
- 3 0
-
2010-12-13 10:00
brawo za domyślność! prawda,prawda, propaganda skm na trojmiasto.pl - pewnie w zamian za reklame na sskladach
- 0 0
-
2010-12-06 21:49
Warto podkreślić,że rano ludzie często już w Rumi(na trasie Wejherowo-Gdańsk) mają problem z wsiadaniem, a już nie wspomne o drodze powrotnej. Najgorsze są wieczorne powroty gdzie kolejki kursują na dalszych trasach co 30 min to jest jakiś żart! Nie wspomne o przerywanych co jakis czas trakcjach kolejowych np. dzisiaj. Co do remontów cały czas widzę,że remontują perony w Gdańsku, a co z resztą peronów znajdujących się na trasie Gdynia Stocznia-Wejherowo? Te już naprawde wymagają remontu.
- 0 0
-
2010-12-06 06:30
(3)
Te wasze sondy na trójmiasto to jest jakaś żenada!
- 101 4
-
2010-12-06 08:06
Pytania są tendencyjne? (1)
Czy odpowiedzi ci się nie podobają?
- 3 4
-
2010-12-06 15:52
Odpowiedzi są nie na temat.
Jedynie nawiązują tematyką do zadanego pytania.
Np ostatnia odpowiedź jest odpowiedzią na pytanie: jak zachować dotychczasowy poziom zysków przy wzroście cen obsługi infrastruktury.- 3 0
-
2010-12-06 21:47
A co jest nabardziej żenujące?
Ano to, że zawsze jest to pytanie z możliwością wyboru JEDNEJ odpowiedzi. A bardzo często poszczególne warianty nie wykluczają się, a nawet uzupełniają...
i weź tu bądź mądry i odpowiedz na pytanie... dlatego nie odpowiadam!
Pzdr dla twórcy ankiet;)- 2 0
-
2010-12-06 06:32
Lepiej dopasowane? (3)
Dla kogo?
- 110 2
-
2010-12-06 07:09
Dla wąsiatych związkowców z SKM i PKP.
- 21 0
-
2010-12-06 07:46
Widać,że skm ci mówi, przesiądz się na samochód albo zkm (1)
- 12 0
-
2010-12-07 01:06
z tym zkm to żeś pojechał
no ale koniec tego śmiechu, czas spać
- 2 0
-
2010-12-06 06:35
po wyborach kolejne wypięcie pupy w stronę wyborców, itd, itd... (4)
- 82 4
-
2010-12-06 12:31
TO PO CO DEBILE WYBRALISCIE TE SAME MORDY NA KOLEJNE 4 LATA !? DO SIEBIE PRETENSJE !
- 10 0
-
2010-12-06 13:06
?? (1)
a co wybory mają do skm?? całe g...
- 1 1
-
2010-12-06 13:15
Wybory mają dużo do SKM. Do tej pory miasta (Gdańsk, Gdynia, Sopot) nie interesowały się na poważnie problemem najważniejszego szklaku komunikacji zbiorowej w aglomeracji a mieszkańcy opowiedzieli się na kontynuacją tej światłej polityki. Gdybym ja wygrał w pierwszej turze to też bym sobie nie zawracał głowy kwestią SKM.
- 2 0
-
2010-12-06 20:12
otóż właśnie
- 1 0
-
2010-12-06 06:44
Mniejsza liczba pociagow ma poprawic wyniki finansowe (2)
Zart. PKP likwiduje pociagi, bo rozklady sa niedopasowane do potrzeb pasazerow i dlatego nikt nie chce tymi pociagami jezdzic. Teraz znow likwiduja i mowia, ze to bedzie lepiej dopasowane. Bzdura. Patrz ramka pod artykulem.
- 85 4
-
2010-12-06 11:39
Dopasowanie rozkładu polega na ZWIĘKSZANIU liczby połączeń,
a nie zmniejszaniu!!! Kiedy włodarze przewoźników to zrozumieją?! Jeśli mają za duże koszty, to niech się restrukturyzują, zwalniają nadmiar pracowników itp., ale niech nie ograniczają głównego źródła dochodów. To jest chore.
- 8 0
-
2010-12-06 15:49
paradoks
SKM mysli jak zwykle krotkoterimonow i tylko przez pryzmat ekonomii w miernym wydaniu. Likwiduja kolejki w weekendy (chyba poczatek 2010) bo jezdzi za malo ludzi. Teraz likwiduja bo szukaja oszczednosci. Ludzie juz jezdza w godzinach szczytu jak, przepraszam za wyrazenie, \"bydło\". Moim zdaniem nalezaloby zwiekszyc liczbe kolejek i postawic na lepszy marketing. Zachecic do podrozy ludzi i przedstawic korzysci z tego plynace. Dzieki efektowi skali przychody, a takze finalnie zysk, by sie zwiekszyly i kazdy bylby zadowolony.
Dla mnie, naprawde szybciej i wygodniej jest podjechac kolejka niz stac w korkach a potem szukac miejsca parkingowego. Nawet ksiazke moge wtedy poczytac czy gazete. Nie mniej w moich oczach ta instytucja traci poprzez czeste awarie i coraz rzadsze kursowanie..- 5 0
-
2010-12-06 06:45
To znak, że trzeba kupić toczkę... i zakorkować wszystko w p...u :) (1)
- 32 2
-
2010-12-06 09:08
Dobrze goda... polać mu...
- 8 1
-
2010-12-06 06:46
ja tam będę jeździł tym co jest tanie i wygodne. w tej chwili autobusy i tramwaje biją skm na głowe dlatego z niej nie (2)
korzystam, i cześć.
- 21 10
-
2010-12-06 14:51
taniej SKM (1)
SKM -2,20
tramwaj 2,50
tak więc na krótkie trasy SKM tańsze- 2 1
-
2010-12-06 19:01
trasa
nowy port - zabianka 3zl 5,5km zkm
zabianka - gdynia gl. 3,1zl 11km skm- 0 0
-
2010-12-06 06:47
Skandal! (11)
Codziennie usiłuję dojechać do pracy skmką. Rano nie sposób się do niej wcisnąć, nie warto patrzeć na rozklad bo i tak nie wiadomo, o której przyjedzie. Jak jest awaria, albo opóźnienie to nikt o tym nie powiadamia! Stoisz jak debil na peronie i nie wiesz - czekać, czy nie! Każdy kto kupuje bilet miesięczny, powinien dostawać order uśmiechu, dyplom i pocałowanie w rękę od zarządu SKM za to, że ma zdrowie i cierpliwość do korzystania z ich usług.
- 173 6
-
2010-12-06 07:04
(1)
to chwila - jezdzisz ta skm czy nie?
jesli jezdzisz to chyba jednak jest sposób na wciśnięcie się do pociagu, który jednak przyjeżdża.- 3 21
-
2010-12-06 21:33
bawi cię to czy już jesteś tak otępiały, że ci wszystko wisi??
znów nas rżną w d.pę... gadanie, że będzie lepiej to można w socjalizmie żenić i czekać aż barany będą klaskać.
żeby tylko jeszcze jakiś autobusik do rumuni z sopotu... mmm...- 0 1
-
2010-12-06 08:39
\"Rano nie sposób się do niej wcisnąć..\" (3)
\"Rano nie sposób się do niej wcisnąć..\"-odpowiadam dlaczego. Bo ludzie zamiast wejść do kolejki do środka to jak muły stoją w drzwiach i ani wysiąść ani wsiąść nie można .
- 11 10
-
2010-12-06 11:22
(2)
to weź, wejdź dalej i spróbuj potem wyjść......
- 2 5
-
2010-12-06 17:32
głupi czy co?
- 0 0
-
2010-12-06 17:33
normalnie... wysatrczy \"przepraszam\" najlepiej z miłym usmiechem i nie ma problemu z przejściem do wyjścia albo nawet dojściem z zatłoczopnego wejścia głębiej. ale po co...
- 1 1
-
2010-12-06 09:24
(3)
bzdura, codziennie dojeżdżam do pracy skm i wszystko gra:)
- 5 6
-
2010-12-06 10:52
no jak jedziesz ze Śmiechowa do Nanic, to może gra...
- 10 0
-
2010-12-06 11:23
ja jedziesz o 5 czy 10 to może jest super...
- 4 0
-
2010-12-06 21:40
też dojeżdzam codziennie i nie zauważyłem nic takiego
a jadę SKM 18 km w godzinach szczytu. Niektórzy chcialiby by było źle, żeby było na co narzekać
- 0 1
-
2010-12-13 10:04
moze należy zacząć wysyłać te komentarze na skrzynkę rzecznika skm? przeciez to co my tu piszemy oni maja gleboko w D!
- 0 0
-
2010-12-06 06:56
Podwyżka cen biletów SKM od 1 stycznia 2011r. (4)
Dziękujemy za szykowana podwyżkę.
- 79 5
-
2010-12-06 11:24
nie narzekaj. Widziałeś jakiej piekne nowe kasowniki dali........ :)
- 4 4
-
2010-12-06 21:28
Podziękuj PO-wcom za podniesienie Vat-u, bo stąd ta podwyżka
- 1 1
-
2010-12-07 00:16
Nowy tabor z sufitu się nie weźmie. (1)
- 0 1
-
2010-12-07 01:54
nie ma planu na nowy tabor
tylko zlom 40 letni beda unowoczesniac.
- 0 0
-
2010-12-06 06:59
SKM (12)
SKM jest dla uczniów i biedoty. Kupujcie samochody!
- 23 88
-
2010-12-06 07:03
?? SKM
jezeli ktos ma bliżej z kolei to po co ma kupować samochód ???
moze lubi kolejką jeźdżić ? nie masz na to wpływu .- 15 2
-
2010-12-06 07:52
ta kupujcie rozklekotane wraki z zachodu i stojcie w korkach...
Swietny pomysl,gratulacje
- 19 1
-
2010-12-06 08:05
Dziękuję, postoję (9)
Tego nam potrzeba - więcej blachosmrodów na ulicach. Poza tym korzystanie z SKM jest znacznie tańsze i (mimo wszystko) wygodniejsze.
- 17 6
-
2010-12-06 08:28
(8)
To prowokacja? :) Wygodniejsze na pewno nie. Tańsze niestety też nie. Jeżeli jeździsz komunikacją publiczną kilka razy w tygodniu, to znacznie taniej wychodzi przejechać się samochodem, nawet stojąc w korku. Ja na takim każdym przejeździe oszczędzam około 3-4pln. No chyba że są mega korki to wychodzi na to samo. Ale za to siedzę w ciepełku i słucham radia
- 7 13
-
2010-12-06 08:44
(5)
\"Wygodniejsze na pewno nie\" - nie siedzę \"przykuty\" do jednego miejsca, w dodatku niezbyt wygodnego.
\"Jeżeli jeździsz komunikacją publiczną kilka razy w tygodniu, to znacznie taniej wychodzi przejechać się samochodem, nawet stojąc w korku\" - teraz to sobie jaja robisz, prawda? Jeżdżę do pracy SKM i płacę sporo mniej za bilet niż koleżanka za benzynę na tej samej trasie. Nie liczę różnych opłat typu ubezpieczenie, opony itp. W dodatku jestem szybciej.
Jedyna możliwość, że transport publiczny wychodzi ci drożej - masz samochód na pedały albo okresowy na EIC ;)
\"Ale za to siedzę w ciepełku i słucham radia\" - siedzisz w korku patrząc, jak jadę obok. A ja sobie siedzę w ciepełku i słucham mp3. Ale częściej zamiast słuchania muzyki, czytam książkę. Chociaż ty, stojąc w korkach, pewnie też masz czas na czytanie :)
Nie wspomnę o wielu innych zaletach, w tym: brak konieczności przejmowania się miszczami kierownicy i brakiem miejsc do parkowania.
No i po co mi samochód?- 17 1
-
2010-12-06 15:50
(3)
W moim przypadku, kiedy kasuję bilety jednorazowe koszt przejazdu w jedną stronę od domu do pracy (Autobus + Tramwaj + SKM) wynosi 6,10 w jedną stronę koszt przejazdu samochodem wynosi 4-6 zł. Oczywiście nie licze kosztów ubezpieczenia, ale koszty te i tak ponoszę czy jeżdżę samochodem do pracy czy nie. Dodatkowo autobus stoi codziennie w mega korku. Ja jadąc osiedlowymi uliczkami unikam stania. Dodatkowo jadę spod domu pod firmę i nie muszę marznąć na przystankach oraz dochodząc do firmy. Jadąc do biura około godziny 9 jestem samochodem w 30 minut, komunikacją publiczną nigdy szybciej niż 1h. Oczywiście wszystko zależy od tego gdzie mieszkasz. W moim przypadku poruszanie się samochodem jest tańsze
- 2 2
-
2010-12-06 15:52
Jeszcze po drodze kogoś zabieraj i możesz mieć czyste sumienie ;)
- 2 3
-
2010-12-06 21:25
Dam Ci inne wyliczenia - z własnej praktyki
Bilet miesięczny imienny z Gdańska Przymorza do Pruszcza i spowrotem (ze zniżką nauczycielską 37%) cena około 55 zł. Czas trwania podróży około 30 minut.
Cena paliwa około 400 zł. Czas trwania podróży około 1,5 godziny (w okolicach godziny 7 rano oraz 16 po południu) w jedną stronę
Nie twierdzę, że SKM jest super, jednak dla mnie zaoszczędzenie 2 godzin dziennie i 350 zł miesięcznie rekompensuje wszystkie niedogodności. Tak jak napisałeś - zależy gdzie mieszkasz. Pozdrawiam- 3 0
-
2010-12-13 10:07
ej, bedziesz mnie do pracy podrzucał???
- 0 0
-
2010-12-06 19:23
siedzisz w ciepełku?
w SKM w godzinach szczytu naprawdę ciężko złapać miejsce siedzące. co do ciepełka to też różnie bywa - czasem jest bardzo gorąco, a czasem kosta.
a co do patrzenia na siebie nawzajem - jeździłem kiedyś do pracy tramwajem, gdy przez okno widziałem długi na dwa kilometry korek to śmiałem się pod nosem. jak się przesiadłem do samochodu to stojąc w tym korku śmiałem się pod nosem widząc przejeżdżający obok tramwaj wypchany niczym puszka sardynek. ot punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. osobiście wolę stać w korku niż zapchanym tramwaju czy SKM.- 0 2
-
2010-12-06 09:11
(1)
krócej jedzie się skmką niż samochodem. Godziny szczytu to korki na ulicach. Na torach nie.
- 12 0
-
2010-12-06 20:40
Na torach nie ma korków bo mało jest pojazdów, upychają ludzi jak sardynki i zadowoleni. Bo będą mieć wyniki! Oszczędzają na klientach, lekceważą co krok. Gdybym tylko miała alternatywę...
- 0 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.