• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

SKM może zaoszczędzić 16 mln na remontach peronów "stoczniowych"

Michał Brancewicz
22 maja 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (81)
Najnowszy artykuł na ten temat Za dwa lata oba perony SKM stocznia będą jak nowe
Peron SKM Gdańsk Stocznia od lat czeka na remont. Wygląda na to, że w końcu się doczeka. Peron SKM Gdańsk Stocznia od lat czeka na remont. Wygląda na to, że w końcu się doczeka.

Sześć firm złożyło oferty na zaprojektowanie i przeprowadzenie remontów peronów SKM Gdańsk Stocznia i SKM Gdynia Stocznia. Budżet obu inwestycji to w sumie ponad 42 mln zł. Większość propozycji mieści się w ustalonych kwotach.



Warto jest wybierać najtańszą ofertę?

Oba przystanki od lat wymagają pilnej przebudowy, chociaż dzisiaj nie korzysta z nich już tak wielu pasażerów jak kiedyś.

Szybka Kolej Miejska zdecydowała się ogłosić jedno postępowanie dla oby przystanków, gdyż ich parametry są bardzo podobne, tak samo jak zakres prac. Podzielono go jednak na dwa zadania.

Wybrani wykonawcy będą musieli zaprojektować, a potem wykonać przebudowę peronów SKM Gdańsk Stocznia oraz SKM Gdynia Stocznia - Uniwersytet Morski.



Oferty na SKM Gdańsk Stocznia

  1. Porr - 13 098 270 zł
  2. Colas Rail Polska - 13 810 440 zł
  3. Torhamer - 16 357 493 zł
  4. Rajbud - 17 460 268 zł
  5. Konsorcjum dwóch spółek Mosty Gdynia - 19 039 785 zł
  6. Konsorcjum spółek Roverpol - 21 734 100 zł

Budżet SKM - 19 926 000
Podobnie przystanek SKM Gdynia Stocznia, tutaj również już na pierwszy rzut oka widać, że remont jest niezbędny i jest szansa, że wkrótce się rozpocznie. Podobnie przystanek SKM Gdynia Stocznia, tutaj również już na pierwszy rzut oka widać, że remont jest niezbędny i jest szansa, że wkrótce się rozpocznie.
Oferty na SKM Gdynia Stocznia

  1. Porr 13 090 890 zł
  2. Colas Rail Polska - 15 370 080 zł
  3. Rajbud - 15 807 568 zł
  4. Torhamer - 17 218 494 zł
  5. Konsorcjum dwóch spółek Mosty Gdynia - 21 119 309 zł
  6. Konsorcjum spółek Roverpol - 25 411 800 zł

Budżet SKM - 23 001 000

Najtańsze oferty pozwolą zaoszczędzić 16 mln zł



W obu przypadkach najkorzystniejszą ofertę złożyła firma Porr. A oferty spółek Roverpol są jedynymi, które nie mieszczą się w budżetach.

Jeśli wybrane zostaną najtańsze oferty, SKM wyda na prace ponad 16 mln zł mniej, niż planowało.

Wybrani wykonawcy będą mieli w sumie dwa lata na uporanie się z pracami. Z tego pierwszych 10 miesięcy przeznaczonych będzie na prace projektowe.



SKM Stocznia Gdańsk - zakres prac:

  • wymiana konstrukcji krawędzi peronowych i nawierzchni,
  • budowa pełnowymiarowego zadaszenia wiat po obydwu stronach kładki,
  • montaż windy na peron,
  • wymiana szyn wzdłuż peronu,
  • konserwacja sieci trakcyjnej,
  • montaż wiatrołapów, przysiadaków i ławek.


SKM Stocznia Gdynia - zakres prac:

  • rozbiórka peronu i budowę nowego o wysokości blisko 100 cm,
  • przebudowa schodów,
  • montaż nowych wiat niemal na całej długości peronu o długości 21 m i 117 m oraz wysokości 3,5 m - zlokalizowanych po dwóch stronach kładki,
  • wymiana szyn wzdłuż peronu, który będzie dodatkowo doświetlony,
  • montaż windy przy kładce po północnej stronie,
  • montaż przysiadaków, wiatrołapów i ławek,
  • konserwacja sieci trakcyjnej.

Miejsca

Opinie (81) 1 zablokowana

Wszystkie opinie

  • Najtaniej to nie koniecznie dobrze

    Jeżeli firma Porr to ta firma która już remontuje już jeden peron mianowicie Gdynia głowna to z pełnym uśmiechem polecam drugą najtańszą opcje

    • 0 0

  • Porrpozycja

    Jeżeli porr to ci sami co robią remont na peronie w Gdyni Głównej to proponuję wybrać drugą najtańszą

    • 0 0

  • w ramach remontu peronu tej stacji (2)

    powinna zostać zbudowana rampa z kładką dla pieszych i rowerzystów od "północnego końca" peronu tej stacji, aby ułatwić dostęp pracowników i "klientów" GUMED a także mieszkańców Młodego Miasta do SKM. Nazwa stacji powinna zostać zmieniona na "Gdańsk Stocznia Gdański Uniwersytet Medyczny".

    • 3 5

    • A co ze stacją Gdańsk Główny Ateneum Wyższa Szkoła Społeczno-Ekonomiczna czy Gdańsk Orunia Polsko-Japońska Akademia Technik Komputerowych? Bez przesady, należy raczej upraszczać nazwy i pozbyć się frazy Uniwersytet z Przymorza. Ale tę jeszcze można było zrozumieć, poźniejsze dodanie nazwy AWFiS czy UMorskiego nie

      • 1 2

    • Proponuję nazwę "Gdańsk Stocznia Gdański Uniwersytet Medyczny Żabka. Mały wielki sklep"

      • 3 2

  • SKM może zaoszczędzic?:) (5)

    Ciekawe na czym....chyba na zmniejszeniu ilości połączeń:) Jak na razie to przewalają kasę na lewo i prawo.... a poprawy dla pasażera to z lupą trzeba szukać:)

    • 21 8

    • Liczby (2)

      Połączenia są policzalne. I wspomnianą liczbę bierze się z tabelki w zamówieniu marszałka województwa.

      • 4 0

      • Której to liczby zamówionej SKM od lat nie realizuje! (1)

        SKM ciągle wywala kasę na przeciągające się remonty z harmonogramem napisanym na kolanie czego najlepszym przykładem był mur we Wrzeszczu robiony na 3 etapy zamiast raz i zamiast 4 miesięcy utrudnień był ponad rok łącznie. Każdy remont to jest własnie obniżenie ilości połączeń bo nie da jeździć się gdy się samemu tory zamknęło.

        • 0 1

        • Realizuje

          Marszałka interesuje liczba połączeń i pasażerów. Jakby interesowała jakość, to by dopisał inne metryki. Nie dopisał.

          • 0 0

    • jeżdża tyle - ile pan Struk zamówi (1)

      jak takiś mądry to kup tabor i możesz wozić za darmo. Pasażerowie cię ucałują.

      • 4 6

      • A to Struk odpowiada też za jakość połączeń? SKM sam zgłasza że nie może jeździć częściej bo remonty. O punktualności nie wspomnę

        • 5 4

  • (1)

    Ani słowa o remoncie kładki nad torami w Gdańsku Stoczni. Jest coś ma temat windy, tylko do czego ją przymocować. Wiem , że tam były kłopoty z dogadaniem się , kto jaką część ma robić . Czyli ile miasto, ile PKP bodajże z podziałem na PLKa i SKM.

    • 8 1

    • Schody od Jana z Kolna zrobione

      Pozostałe elementy tak jak piszesz, spór właścicielski o elementy kładki i jeszcze te dodatkowe schody na nieużytkowany peron do Letnicy, miasto nie chce tego ruszać w razie większej spodziewanej frekwencji na kładce woli ja zamknac

      • 1 0

  • Mogli by zrobić perony i linię do Nowego Portu. (8)

    Reaktywacja lini to jedyny sposób na rozładowanie korków.

    • 22 6

    • To linia nigdy nie była własnością SKM. (3)

      Należała do pkp plk. Można teoretycznie rozważyć reaktywację odcinka do Letnicy, ale to miasto musiałoby tego chcieć. A nie chce. Zdaniem szefa ZTM Gdańsk miasto ogarnie to autobusami i tramwajami. Czy ma rację, czas pokaże.

      • 3 0

      • (1)

        A na Nowej Letnicy osiedli mieszkaniowych przybywa.Wszyscy mieszkańcy muszą autkami jeździc,bo dzielnica jest obecnie wykluczona komunikacyjnie.Przypominam,że PiS obiecał reaktywację kolejki SKM.

        • 0 0

        • Program przystankowy owszem pod warunkiem że miasto zadeklaruje przewozy

          Ale to miasto się wypieło na to, nawet coś tam konsultowali ale generalnie nie bo nie

          • 0 0

      • Autobus nie jezdzi

        Tramwaje też miały wozić kibiców na Euro

        • 0 0

    • (3)

      mogliby, ale tego nie zrobią, bo... bo jest tramwaj, bo są autobusy... po co dublować, #niedasie

      • 2 1

      • Tramwaj jeździ rzadko

        Autobusu brak tylko wiate widmo na Letnickiej posadowili

        • 0 0

      • Do Ziobry to zgłosić.

        Temu musi się przyjrzeć prokuratura.
        Jak to możliwe, że się nie da?
        Kto w tym palce maczał by to zlikwidować?
        Ile na tym zyskał?

        • 2 0

      • Można ale po co

        Powiedz ile tam osób mieszka 100.000, że potrzebują specjalną własną linie SKM.

        • 1 2

  • walesa - jeszdziles nowiotka SKM'ka, miales darmowy bilet i wszytkie twoje dzieciaki zadbane bo zona niepracowala. (3)

    Robota czekala na ciebie i nie mosiales sie wysilac zeby to wszystko oplacic bo nie miales nawet kredytu w banku na mieszkanie. chlopie i ty teraz bronisz konstytucje kwacha ktory sie z ciebie smieje.

    • 6 15

    • To chyba nie ta rubryka..

      • 0 0

    • Teraz mówi, ze mu 11 tys emerytury

      Nie wystarcza na życie

      • 2 0

    • PiSowcom z Moskwy serdecznie już dziękujemy!

      • 7 3

  • Opinia wyróżniona

    Rynek powoli normalnieje. (5)

    Dobry znak. Permanentne zawyżanie cen powoli się kończy.

    • 87 13

    • Nadal wszystko jest zawyżane (3)

      • 15 3

      • to rób taniej. warzywa, owoce, pieczywo, materiały budowlane i inne. bedziesz bogaczem (1)

        • 7 4

        • Nie muszę, już nim jestem.

          • 0 2

      • Notowania PiS również

        • 22 7

    • Nadal daleko mu do normalności

      ceny mają nie wiele wspólnego z kosztami realnymi

      • 2 0

  • \likwidować (1)

    po co te przystanki ? dla pijanych gimbusów ?

    • 0 0

    • Młode Miasto

      • 1 0

  • (1)

    Ten cały przystanek Gdańsk Stocznia wygląda jak z trzeciego świata. Rzadko jeżdzę kolejką od kiedy jestem na emeryturze, ale 13 maja br, jechałam na trasie Gdańsk Śródmieście-Wejherowo-Gdańsk śródmieście i nie ma gorszej/brzydszej stacji niż własnie Gdańsk STocznia, przystanek Gdynia Stocznia nie wygląda dużo lepiej

    • 2 0

    • Dlatego jest to ostatni remont do wykonania na tej trasie

      Pozostałe były remontowane w ostatnich latach

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane