• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

SKM: od 1 marca podwyżka cen biletów

Piotr Weltrowski
14 lutego 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Średnio za bilety zapłacimy o 4,52 proc. więcej niż obecnie. Średnio za bilety zapłacimy o 4,52 proc. więcej niż obecnie.

Marzec będzie dla pasażerów SKM naprawdę ciężkim miesiącem. Oprócz utrudnień związanych z trzema nakładającymi się remontami, czekać będzie ich także podwyżka cen biletów. Kosztować będą one średnio o 4,52 proc. więcej niż obecnie.



Z jakich biletów najczęściej korzystasz?

Kolejek na trasy od 1 marca wyjedzie mniej. Za mniejszy komfort jazdy pasażerowie zapłacą jednak więcej. Przedstawiciele SKM zapewniają jednak, iż podwyżki będą symboliczne.

- Podwyżka cen biletów jednorazowych w wielu popularnych relacjach to skok cen w górę tylko o 20 groszy. Za bilet z Gdańska Głównego do Sopotu obecnie płacimy 3,40 zł, a po 1 marca - 3,60 zł. Bilety miesięczne również nie spustoszą naszych portfeli. O cztery złote drożeje przejazd pomiędzy Gdańskiem Głównym a Sopotem, z 72 na 76 złotych - mówi Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży SKM.

Podwyżki nie są jednak równomierne, bo o ile przykład podawany przez przedstawicieli SKM to skok jedynie o 1,79 proc., to np. cena biletu miesięcznego z Gdańska do Rumi wzrośnie już o 5 zł, czyli o 3,82 proc., a na niektórych dystansach za bilety zapłacić będziemy musieli nawet o 7-8 proc. więcej.

Zobacz pełen wykaz nowych cen biletów i ich porównanie z obecnymi cenami (excel)

Co ważne, bilety okresowe (a więc np. bilety miesięczne czy kwartalne) kupowane z wyprzedzeniem, będą sprzedawane jeszcze, po starych cenach. - Przykładowo, kupując bilet 25 lutego, z terminem ważności od 1 marca, zapłacimy za niego według ceny obowiązującej przed podwyżką - mówi Głuszek.

Miejsca

Opinie (470) 9 zablokowanych

  • Do 6 km

    A najwięcej podnoszą cenę przejazdu najkrótszego bo o ponad 8%.
    Czyli jadą jeden przystanek będzie już 2,60zł

    • 0 0

  • Ceny biletów w górę, (1)

    a gdzie wzrost jakości?

    • 50 0

    • Na kolei nikt nie słyszał o jakości.

      Byle jakość- to norma, widać codziennie.

      • 1 0

  • no comments...

    SKM: wyższe ceny, nowy rozkład - " standard" ten sam .... i tyle w temacie.

    • 3 0

  • nam podwyzki cen biletów bo trzeba z czegos zaplacic za podwyzki prezesom kolesiom z PO

    • 2 0

  • i dlatego od jutra przesiadam sie do tramwaju

    w porannym szczycie już są przepełnione kolejki, mimo że jeździ ich 8 na godzinę... a od jutra ma być 6 na godzinę... za wyższą cenę...
    mogli poczekać z tymi podwyżkami aż skoncza remonty, jakoś lepiej by to wyglądało...

    • 1 0

  • ABSURD! (2)

    To jakiś kompletny absurd ! ...
    Do tej pory cała SKM to był jeden wielki żart. Pociągi jeżdżą niepunktualnie, a poza tym bardzo rzadko jak na taką aglomerację miejską. Zarówno w dni pracy, rano, w południe, a także w weekendy, wieczorami i nocą , gdy w Trójmieście ruch duży, to właściwie kolej zamiera i zawsze są problemy z powrotem do domu...
    Ponad to prawie zawsze jest taki ścisk i tłok, że nie da się nawet wejść, ciągle coś się psuje, same kolejki są obskurne, zafajdane, brudne, śmierdzące i obrzydliwe.
    Brakuje ochrony, gdyż ciągle muszę natykać się na gromady pijanych, agresywnych ludzi, którzy piją , palą w przedziałach, włączaj sobie muzykę i terroryzują pasażerów, w końcówkach wagonów jest zawsze "żul-party" - panowie upatrzyli sobie to pomieszczenie jakby niemal do tego służyło... Kompletna degrengolada! ...
    I teraz co? Jeszcze więcej trzeba będzie płacić za tą przyjemność, za spóźnienia, za pozgniatane żebra itp ... bajkowo! ...
    Kompletny kabaret !
    Ciekawe czy Trójmiasto doczeka się metra :(

    • 2 1

    • sypnij kasą to zbudujemy metro (1)

      • 0 1

      • Rozumiem, że według Pana/Pani SKM funkcjonuje idealnie, a podwyżka to iście rewelacyjny pomysł !

        • 0 0

  • PODWYŻKA ZA NIC I NA NIC ! (2)

    PATRZĄC NA WYREMONTOWANE PRZYSTANKI TRÓJMIASTA ZROZUMIAŁBYM TĘ PODWYŻKĘ... ALE PRZYSTANKI JAK WEJHEROWO-REDA-RUMIA TO KPINY ! DWORCE SĄ W OPŁAKANYM STANIE, JAKBY NIE MIAŁY WŁAŚCICIELA. PO WOJNIE W LEPSZYM STANIE BYŁY ! PANIE W KASIE SĄ NIE MIŁE ! NIE CHCĄ UDZIELAĆ ŻADNYCH INFORMACJI, TOTALNY BAŁAGAN, KORYTARZE POSIKANE PRZEZ MENELI ! SMRÓD I WYLĘGARNIA BAKTERII !!!

    • 21 0

    • tamte dworce są własnością PKP PLK

      inna firma, inny budżet.

      • 0 1

    • masakra

      jest masakra a te remonty to i tak nie z pieniędzy za bilety tylko unijne dotacje ,ale dziwi mnie to że tyle lat co jest skm nigdy nie mieli pieniedzy z sprzedaży biletów to gdzie te pieniądze sa przez tyle lat kto je przejadł ,?????????????
      prezesi ,

      • 0 0

  • Ceny coraz wyzsze a w SKMkach smierdzi coraz bardziej. Szczochy plywaja po wagonach jak pociag hamuja lub przyspiesza. (2)

    • 15 0

    • trzeba zainwestować w pampersy lub załatwiać się w domu

      • 0 0

    • A najgorsze jest to, że to samo pływa jeszcze od czasów PRLu.

      • 3 0

  • "jeśli chcielibyśmy podtrzymać obecny wiek emerytalny, to aby móc wypłacać emerytury, musielibyśmy np. trwale podnieść VAT na (2)

    wszystkie produkty o 8 pkt.%." D.Tusk wiec przygotujcie się na wiekszą podwyzkę niz 20gr i to nie tylko na SKM. A ty rudy bandyto może w koncu zwolnij połowe urzędasów to nie bedzie trzeba podnosic ani wieku emerytalnego ani podywzszac podatków

    • 15 4

    • maksymalna stawka w UE wynosi 25% więc powodzenia

      • 0 0

    • Te wszystkie zabiegi, wybiegi i przedbiegi służą przekonaniu pań, że planowane wydłużenie czasu pracy to pomysł dla nich wprost zbawienny- nie tylko będą miały dzięki temu wyższe emerytury ale i będą mogły realizować się na rynku pracy- czuć się potrzebne i pożądane. Jak pracownice oczywiście. To po Prost zbawienne dla ich zdrowia, urody , kobiecości a przede wszystkim dla ich rodzin. Oto ich dzieci, wychowane starannie przez wyspecjalizowane instytucje opiekuńcze, nie będą musiały się martwić o stare matki, które uraczone koło siedemdziesiątki wypracowaną gigantyczną emeryturą wreszcie będą mogły leżeć i pachnieć zadbawszy wprzódy o swoją urodę.

      • 5 0

  • A nie możnaby kupić chociaż używanych składów z Niemiec? (8)

    Była ponoć kilka lat temu taka propozycja, ale się SKM nie zgodziło, rzekomo dlatego, żeby dać zarobić polskim wytwórcom taboru. Tylko że polscy też nie zarabiają, bo nic u nich SKM nie zamawia.

    • 26 2

    • Po co nowe (2)

      jak stare się sprawdza i działa? Nie zabija się starej kury znoszącej złote jaja.

      • 4 4

      • Stare się sprawdza, jeśli jest modernizowane (1)

        A nasze nie jest. Poza tym kible nigdy nie nadawały się do ruchu miejskiego.

        • 7 0

        • SKM nigdy nie była operatorem komunikacji miejskiej

          a podmiejskiej.

          • 0 0

    • Ooo, a kiedy to było...? (3)

      I w którym niemieckim mieście kursuje tabor aglomeracyjny zasilany prądem stałym o napięciu 3000 V?

      • 3 1

      • A co? Nie ma mechaników, którzy mogliby podłubać, by przerobić? (2)

        • 2 1

        • W nosie se podłub.

          • 0 0

        • Są.

          Tylko, że taka modyfikacja kosztuje i to znacznie więcej niż modyfikacje robione w polskich EN57. A jeszcze byłby koszt zakupu tych używanych wagonów, podczas gdy EN 57 SKM po prostu ma.

          I mogłoby się okazać, że nawet całkiem nowy tabor byłby tańszy. A na nowy tabor firmy tez nie stać. No chyba, że pasażerowie zechcą płacić za bilety znacznie więcej niż te 4 %.

          • 2 0

    • Z Niemiec? toż to kraj objęty światowym kryzysem. Nie wypada zielonej wyspie sprowadzać graty!

      • 7 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane