- 1 Od soboty spore utrudnienia na A1 (27 opinii)
- 2 Wojsko oferuje 6 tys. zł za wspólne wakacje (150 opinii)
- 3 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (238 opinii)
- 4 Po 80 latach dzwony wróciły do Gdańska (145 opinii)
- 5 Z Sopotu na fotel wiceprezydenta Krakowa (53 opinie)
- 6 Szukają szczątków legionisty na Westerplatte (39 opinii)
SKM: od 1 marca podwyżka cen biletów
Marzec będzie dla pasażerów SKM naprawdę ciężkim miesiącem. Oprócz utrudnień związanych z trzema nakładającymi się remontami, czekać będzie ich także podwyżka cen biletów. Kosztować będą one średnio o 4,52 proc. więcej niż obecnie.
- Podwyżka cen biletów jednorazowych w wielu popularnych relacjach to skok cen w górę tylko o 20 groszy. Za bilet z Gdańska Głównego do Sopotu obecnie płacimy 3,40 zł, a po 1 marca - 3,60 zł. Bilety miesięczne również nie spustoszą naszych portfeli. O cztery złote drożeje przejazd pomiędzy Gdańskiem Głównym a Sopotem, z 72 na 76 złotych - mówi Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży SKM.
Podwyżki nie są jednak równomierne, bo o ile przykład podawany przez przedstawicieli SKM to skok jedynie o 1,79 proc., to np. cena biletu miesięcznego z Gdańska do Rumi wzrośnie już o 5 zł, czyli o 3,82 proc., a na niektórych dystansach za bilety zapłacić będziemy musieli nawet o 7-8 proc. więcej.
Zobacz pełen wykaz nowych cen biletów i ich porównanie z obecnymi cenami (excel)
Co ważne, bilety okresowe (a więc np. bilety miesięczne czy kwartalne) kupowane z wyprzedzeniem, będą sprzedawane jeszcze, po starych cenach. - Przykładowo, kupując bilet 25 lutego, z terminem ważności od 1 marca, zapłacimy za niego według ceny obowiązującej przed podwyżką - mówi Głuszek.
Miejsca
Opinie (470) 9 zablokowanych
-
2012-02-29 17:21
Do 6 km
A najwięcej podnoszą cenę przejazdu najkrótszego bo o ponad 8%.
Czyli jadą jeden przystanek będzie już 2,60zł- 0 0
-
2012-02-14 16:22
Ceny biletów w górę, (1)
a gdzie wzrost jakości?
- 50 0
-
2012-02-29 16:20
Na kolei nikt nie słyszał o jakości.
Byle jakość- to norma, widać codziennie.
- 1 0
-
2012-02-29 16:19
no comments...
SKM: wyższe ceny, nowy rozkład - " standard" ten sam .... i tyle w temacie.
- 3 0
-
2012-02-29 16:11
nam podwyzki cen biletów bo trzeba z czegos zaplacic za podwyzki prezesom kolesiom z PO
- 2 0
-
2012-02-29 15:54
i dlatego od jutra przesiadam sie do tramwaju
w porannym szczycie już są przepełnione kolejki, mimo że jeździ ich 8 na godzinę... a od jutra ma być 6 na godzinę... za wyższą cenę...
mogli poczekać z tymi podwyżkami aż skoncza remonty, jakoś lepiej by to wyglądało...- 1 0
-
2012-02-29 15:16
ABSURD! (2)
To jakiś kompletny absurd ! ...
Do tej pory cała SKM to był jeden wielki żart. Pociągi jeżdżą niepunktualnie, a poza tym bardzo rzadko jak na taką aglomerację miejską. Zarówno w dni pracy, rano, w południe, a także w weekendy, wieczorami i nocą , gdy w Trójmieście ruch duży, to właściwie kolej zamiera i zawsze są problemy z powrotem do domu...
Ponad to prawie zawsze jest taki ścisk i tłok, że nie da się nawet wejść, ciągle coś się psuje, same kolejki są obskurne, zafajdane, brudne, śmierdzące i obrzydliwe.
Brakuje ochrony, gdyż ciągle muszę natykać się na gromady pijanych, agresywnych ludzi, którzy piją , palą w przedziałach, włączaj sobie muzykę i terroryzują pasażerów, w końcówkach wagonów jest zawsze "żul-party" - panowie upatrzyli sobie to pomieszczenie jakby niemal do tego służyło... Kompletna degrengolada! ...
I teraz co? Jeszcze więcej trzeba będzie płacić za tą przyjemność, za spóźnienia, za pozgniatane żebra itp ... bajkowo! ...
Kompletny kabaret !
Ciekawe czy Trójmiasto doczeka się metra :(- 2 1
-
2012-02-29 15:18
sypnij kasą to zbudujemy metro (1)
- 0 1
-
2012-02-29 15:46
Rozumiem, że według Pana/Pani SKM funkcjonuje idealnie, a podwyżka to iście rewelacyjny pomysł !
- 0 0
-
2012-02-14 17:14
PODWYŻKA ZA NIC I NA NIC ! (2)
PATRZĄC NA WYREMONTOWANE PRZYSTANKI TRÓJMIASTA ZROZUMIAŁBYM TĘ PODWYŻKĘ... ALE PRZYSTANKI JAK WEJHEROWO-REDA-RUMIA TO KPINY ! DWORCE SĄ W OPŁAKANYM STANIE, JAKBY NIE MIAŁY WŁAŚCICIELA. PO WOJNIE W LEPSZYM STANIE BYŁY ! PANIE W KASIE SĄ NIE MIŁE ! NIE CHCĄ UDZIELAĆ ŻADNYCH INFORMACJI, TOTALNY BAŁAGAN, KORYTARZE POSIKANE PRZEZ MENELI ! SMRÓD I WYLĘGARNIA BAKTERII !!!
- 21 0
-
2012-02-29 15:39
tamte dworce są własnością PKP PLK
inna firma, inny budżet.
- 0 1
-
2012-02-14 23:24
masakra
jest masakra a te remonty to i tak nie z pieniędzy za bilety tylko unijne dotacje ,ale dziwi mnie to że tyle lat co jest skm nigdy nie mieli pieniedzy z sprzedaży biletów to gdzie te pieniądze sa przez tyle lat kto je przejadł ,?????????????
prezesi ,- 0 0
-
2012-02-14 17:04
Ceny coraz wyzsze a w SKMkach smierdzi coraz bardziej. Szczochy plywaja po wagonach jak pociag hamuja lub przyspiesza. (2)
- 15 0
-
2012-02-29 15:38
trzeba zainwestować w pampersy lub załatwiać się w domu
- 0 0
-
2012-02-14 18:47
A najgorsze jest to, że to samo pływa jeszcze od czasów PRLu.
- 3 0
-
2012-02-14 16:58
"jeśli chcielibyśmy podtrzymać obecny wiek emerytalny, to aby móc wypłacać emerytury, musielibyśmy np. trwale podnieść VAT na (2)
wszystkie produkty o 8 pkt.%." D.Tusk wiec przygotujcie się na wiekszą podwyzkę niz 20gr i to nie tylko na SKM. A ty rudy bandyto może w koncu zwolnij połowe urzędasów to nie bedzie trzeba podnosic ani wieku emerytalnego ani podywzszac podatków
- 15 4
-
2012-02-29 15:38
maksymalna stawka w UE wynosi 25% więc powodzenia
- 0 0
-
2012-02-14 17:10
Te wszystkie zabiegi, wybiegi i przedbiegi służą przekonaniu pań, że planowane wydłużenie czasu pracy to pomysł dla nich wprost zbawienny- nie tylko będą miały dzięki temu wyższe emerytury ale i będą mogły realizować się na rynku pracy- czuć się potrzebne i pożądane. Jak pracownice oczywiście. To po Prost zbawienne dla ich zdrowia, urody , kobiecości a przede wszystkim dla ich rodzin. Oto ich dzieci, wychowane starannie przez wyspecjalizowane instytucje opiekuńcze, nie będą musiały się martwić o stare matki, które uraczone koło siedemdziesiątki wypracowaną gigantyczną emeryturą wreszcie będą mogły leżeć i pachnieć zadbawszy wprzódy o swoją urodę.
- 5 0
-
2012-02-14 16:07
A nie możnaby kupić chociaż używanych składów z Niemiec? (8)
Była ponoć kilka lat temu taka propozycja, ale się SKM nie zgodziło, rzekomo dlatego, żeby dać zarobić polskim wytwórcom taboru. Tylko że polscy też nie zarabiają, bo nic u nich SKM nie zamawia.
- 26 2
-
2012-02-14 16:12
Po co nowe (2)
jak stare się sprawdza i działa? Nie zabija się starej kury znoszącej złote jaja.
- 4 4
-
2012-02-14 16:24
Stare się sprawdza, jeśli jest modernizowane (1)
A nasze nie jest. Poza tym kible nigdy nie nadawały się do ruchu miejskiego.
- 7 0
-
2012-02-29 15:31
SKM nigdy nie była operatorem komunikacji miejskiej
a podmiejskiej.
- 0 0
-
2012-02-14 17:39
Ooo, a kiedy to było...? (3)
I w którym niemieckim mieście kursuje tabor aglomeracyjny zasilany prądem stałym o napięciu 3000 V?
- 3 1
-
2012-02-14 18:21
A co? Nie ma mechaników, którzy mogliby podłubać, by przerobić? (2)
- 2 1
-
2012-02-15 02:50
W nosie se podłub.
- 0 0
-
2012-02-14 20:40
Są.
Tylko, że taka modyfikacja kosztuje i to znacznie więcej niż modyfikacje robione w polskich EN57. A jeszcze byłby koszt zakupu tych używanych wagonów, podczas gdy EN 57 SKM po prostu ma.
I mogłoby się okazać, że nawet całkiem nowy tabor byłby tańszy. A na nowy tabor firmy tez nie stać. No chyba, że pasażerowie zechcą płacić za bilety znacznie więcej niż te 4 %.- 2 0
-
2012-02-14 16:36
Z Niemiec? toż to kraj objęty światowym kryzysem. Nie wypada zielonej wyspie sprowadzać graty!
- 7 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.