• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

SKM pokazuje wnętrza nowych pociągów

Krzysztof Koprowski
11 lutego 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nowe pociągi SKM oceniamy na 4 z plusem
  • Tak prezentują się od środka nowe pociągi Newagu dla trójmiejskiej SKM.
  • Tak się prezentują od środka nowe pociągi Newagu dla trójmiejskiej SKM.
  • Tak się prezentują od środka nowe pociągi Newagu dla trójmiejskiej SKM.
  • Tak się prezentują od środka nowe pociągi Newagu dla trójmiejskiej SKM.

Szybka Kolej Miejska prezentuje wnętrza niemal gotowych pociągów Newag Impuls, które dotrą do Trójmiasta już w marcu br. Koszt zakupu dwóch pojazdów wyniósł ok. 35,5 mln zł.



Jak oceniasz wnętrze nowych pociągów SKM?

Obecnie pierwszy pociąg przechodzi testy na Centralnej Magistrali Kolejowej, gdzie jest rozpędzany do prędkości 160 km/h. Po wykonaniu jazd próbnych oraz sprawdzeniu wszystkich podzespołów, pociągi trafią do Trójmiasta na początku marca br.

Każdy pojazd produkcji nowosądeckiego Newagu liczy 74,4 m długości i przystosowany jest do przewozu 511 osób, w tym 152 na miejscach siedzących. Wnętrze przystosowane jest do potrzeb pasażerów niepełnosprawnych oraz pasażerów z rowerami.

Dla wygody podróżnych w pobliżu siedzeń zainstalowane zostaną gniazdka elektryczne, umożliwiające podczas jazdy np. podładowanie telefonu komórkowego. Przewidziano również toalety z obiegiem zamkniętym oraz bezgotówkowe automaty biletowe.

Przestrzeń pasażerska oraz kabiny maszynisty będą klimatyzowane. Wejście do pociągu ułatwi dodatkowy, wysuwany stopień, zmniejszający odstęp między pojazdem a peronem.

Impulsy wykorzystywane będą przede wszystkim na odcinku od Wejherowa do Tczewa. SKM nie wyklucza skierowania ich także do obsługi tras do Lęborka i Słupska.

Zobacz zdjęcia z postępu prac nad budową pociągów w styczniu br.

Miejsca

Opinie (231) 4 zablokowane

  • W końcu... (1)

    ...gniazdka do ładowania telefonu!

    • 5 2

    • #sekretykuźniara

      • 4 0

  • A ja bym wolał żeby dalej jeździły te stare skmki ze skajowymi obiciami lub czerwonymi plastikami. Przynajmniej można było usiąść normalnie w 4 chłopa z nogami przez które nie przejdą żadne rurki...

    • 11 4

  • (1)

    Nareszcie zmiana, te stare skm co mają po 30 lat , to wstyd .

    • 5 2

    • one mają więcej lat...

      mega wstyd. a tak na marginesie - te jeszcze starsze, z Berlina były technicznie lepsze i lepiej zaprojektowane do miasta

      • 7 0

  • Ile bedzie miejsc na rowery? (2)

    Poza tym to skład na trasy regionalne a nie na podmiejskie. Po co ta prędkość 160km/h? Proponuję te osiągi na odcinku Gdańsk Główny Gdańsk Stocznia ;p

    • 3 2

    • niestety 3

      • 2 0

    • skład na trase miejską to jest nie regionalna a te 160 km/h to testy

      • 2 0

  • (1)

    Czteroczłonowe zdadzą egzamin poza godzinami szczytu. W godzinach szczytu sześć wagonów nie starczy. Znowu szmal wydany źle. Pamiętacie jak jakieś 5 lat temu jeździły składy siedmiowagonowe? W 3 lata temu przez krótki czas dziewięciowagonowe. Można? Można.

    • 10 0

    • nie wiem ile masz lat, ale chyba niewiele... jeszcze 20 lat temu normą były składy 3 x EZT

      i szeroki stopień w drzwiach kasujący mega dziurę. Ale przyszły obecne waadze tej firmy i zrobiły z tego SyfKiłęMogiłę

      • 8 0

  • lepiej niech SKM (5)

    zadba wreszcie o czasy przejazdow swoich pociagow oraz ich punktualnosczeby to od gdyni stoczni do wejherowa nanic jechalo sie 31 minut??a nieraz nawet i 35!!!najczescie jedzie bo to widac na predkosciomierzu we wnetrzu na tablicy 55 do 60km\h.naprawde,zniewalajaca predkosc:) .do tego stoi albo w chyloni albo w redzie po 2-3 minuty.moze mi ktos jeszcze powiedziec po co kazdy faktycznie SKM zatrzymuje sie na elektrowozowni???gdzie tak jest jeszcze??to tak jakbymetro zatrzymywalo sie w polowie tunelu bo tam jeden lub 2 pracownikow chce wsiasc czy wysiasc.czy nie mozna tak zrobic zeby jeden na godzine sie tak zatrzymywal?przeciez to roztrwanianie czasu przejazdu!!nieby teraz sa odnawiane kolejki,wprowadzany nowy tabor...co z tego???skoro czas przejazdu jest wrecz tragiczny!!naprawde niech wreszcie szefostwo na SKM troszke pomysli dla ludzi cos,zainwestuje wreszcie moze w tory.bo o ile wiem przy orlowie-zwalnia i to na niezly odcinek.teraz przy dojezdzie do rumi-znow zwalnia!!!do 30km\h!!wstyd!!

    • 17 2

    • przecież toto ma tak wyjeżdżone torowisko, że niedługo będzie wolniejsze od matki z wózkiem dziecięcym

      buja i zwalnia. To zwykły tramwaj przy tym jest szczytem luksusu i stabilnosci

      • 5 0

    • (1)

      Powinny by krótkie składy co 1,5-2 minuty

      • 3 0

      • Dokładnie. Może by nie było kilkuminitowych opóźnień na trasie.

        • 0 0

    • Rano jeżdżą coraz wolniej :(

      • 0 0

    • przesiądź się do auta albo usiądź na siodełku swojego rowerku tępaku

      Jak wyżej.

      • 0 3

  • siedzenia powinny być plastikowe. Te zaraz będą wypierdziane na cztery wiatry.

    • 14 1

  • dać sprintery ze Słupska do Gdańska Głównego a nie tylko do Gdyni Głównej !

    • 9 3

  • moga i wygladac ja TeZE WE

    ale dopoki beda jezdzic z Wejehrowa do Wrzeszcza ponad godzine a niekiedy i ze spoznieniami ktore sa dosc czeste to nawet i nowoczesne kolejki nie zmienia tego ze ludzie przesiada sie z samochodow.czas przejazdu jest najwazniejszy,pozniej dopiero powinno sie odnawiac sklady

    • 10 0

  • (1)

    I po co to? Dla tego bydła co wszystko niszczy? Z Bombaju sprowadzić pociągi najlepiej a nie za takie bańki kupować ćwokom co zaraz potną i pomalują. A w kiblu będą ćpieć

    • 6 0

    • Chyba c****ć?

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane