• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

SKM pokazuje wnętrza nowych pociągów

Krzysztof Koprowski
11 lutego 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nowe pociągi SKM oceniamy na 4 z plusem
  • Tak prezentują się od środka nowe pociągi Newagu dla trójmiejskiej SKM.
  • Tak się prezentują od środka nowe pociągi Newagu dla trójmiejskiej SKM.
  • Tak się prezentują od środka nowe pociągi Newagu dla trójmiejskiej SKM.
  • Tak się prezentują od środka nowe pociągi Newagu dla trójmiejskiej SKM.

Szybka Kolej Miejska prezentuje wnętrza niemal gotowych pociągów Newag Impuls, które dotrą do Trójmiasta już w marcu br. Koszt zakupu dwóch pojazdów wyniósł ok. 35,5 mln zł.



Jak oceniasz wnętrze nowych pociągów SKM?

Obecnie pierwszy pociąg przechodzi testy na Centralnej Magistrali Kolejowej, gdzie jest rozpędzany do prędkości 160 km/h. Po wykonaniu jazd próbnych oraz sprawdzeniu wszystkich podzespołów, pociągi trafią do Trójmiasta na początku marca br.

Każdy pojazd produkcji nowosądeckiego Newagu liczy 74,4 m długości i przystosowany jest do przewozu 511 osób, w tym 152 na miejscach siedzących. Wnętrze przystosowane jest do potrzeb pasażerów niepełnosprawnych oraz pasażerów z rowerami.

Dla wygody podróżnych w pobliżu siedzeń zainstalowane zostaną gniazdka elektryczne, umożliwiające podczas jazdy np. podładowanie telefonu komórkowego. Przewidziano również toalety z obiegiem zamkniętym oraz bezgotówkowe automaty biletowe.

Przestrzeń pasażerska oraz kabiny maszynisty będą klimatyzowane. Wejście do pociągu ułatwi dodatkowy, wysuwany stopień, zmniejszający odstęp między pojazdem a peronem.

Impulsy wykorzystywane będą przede wszystkim na odcinku od Wejherowa do Tczewa. SKM nie wyklucza skierowania ich także do obsługi tras do Lęborka i Słupska.

Zobacz zdjęcia z postępu prac nad budową pociągów w styczniu br.

Miejsca

Opinie (231) 4 zablokowane

  • Uważam że to przesada z tym komfortem... Podróż trwa często chwilę więc takie wygody są zbyteczne. Poza tym dużo bydła jeździ skm i słoiki którzy i tak stoją w drzwiach blokując przejścia i chyba lubią jak się o nich ocierają ludzie!? Szkoda kasy na te luksusy poza tym siedzenia powinny być plastikowe bo po śmierdzielach łatwiej umyć a tak to później wszystko śmierdzi i jest zaraza.

    • 2 1

  • i znowu tapicerka... litości (3)

    będzie brudna po jednym kursie:/ wymiotować się się chce jak się widzi ten syf.. Czemu siedzenia w środkach komunikacji publicznej nie są wszędzie plastikowe???? Take można łatwo odkazić i wyczyścić...

    • 45 10

    • (2)

      jak jeździły skmki z czerwonymi plastikowymi siedzeniami , ludzie spinali sie , ze nie wygodnie i w d*pę kłuje . Wiec to raczej Polska mentalność , nigdy nie mozna takim osobą dogodzić

      • 20 0

      • Można zrobić plastikowe które bedą wygodne jednak to zbyt zaawansowana myśl technologiczna dla skm wiec albo brudzący się materiał albo niewygodne plastiki na wysokości 10cm od podłogi

        • 0 0

      • były wygodne, bo dobrze wyprofilowane w odcinku lędźwiowym kręgosłupa

        problemem był brak izolacji od grzejników pod nimi - zimą roztapiały jeansy, tak grzało od d. strony ;)

        • 14 1

  • (5)

    Dopóki nie ma, jak w metrze, bramek umożliwiających wejście na peron tylko z biletem, uważam że bez sensu są obicia z materiału na siedzeniach. Za dużo meneli jeździ na gapę żeby się ogrzać, a przy okazji zasikuje i zasyfia siedzenia.

    • 276 7

    • i oby tak dalej

      • 1 0

    • niestety

      menele potrafią zasyfić nawet kanapy ze skaju w bibliotece w ch Manhattan.
      chyba tylko siedzenia z plastiku by zdały egzamin.

      • 16 0

    • Bramki

      Bramki nic nie dadzą jeśli SOK SKM będzie nadal "udawał że pracuje".

      • 38 1

    • Do metra też można wejść bez biletu. Są darmowe bilety otwierające bramki.

      • 7 13

    • Brawo Ty!

      w samo sedno...

      • 41 3

  • Co nowsze składy to mniej miejsc siedzących...

    • 1 0

  • a dziura między peronem a składem nadal będzie ?

    • 1 2

  • Wszystko ok, ale... (2)

    To ma być S-Bahn, a nie pośpieszny.

    W jakiej relacji on pojedzie te 160 km/h, bo mamy tylko jeden odcinek z ową prędkością Orunia - Zajączkowo Tczewskie.

    Więc wybór padnie na Gdańsk - Tczew?! Z SKM na tej trasie korzysta niewiele osób..

    Przy zatrzymaniach Orunia, Lipce, Pruszcz, Cieplewo, Różyny, Skowarcz, Pszczółki, Miłobądz to bez sensu.

    To by musiał stanąć tylko Pruszcz i Pszczółki by się rozpedzić te 160 km/h.

    • 14 1

    • SKM obsługuje ciągle Tczew?

      • 0 0

    • No jo

      Jechalem pendolino z Gdanska do Krakowa. Do wawy lecial tak ok 120-130km/h.

      Od wawy do krakowa prawie cala trasa 160-210km/h z tendencja do blizej 200km/h

      • 9 0

  • (1)

    Szału nie ma ale wszystko lepsze od kibli

    • 3 3

    • bzdura

      wygoda kibli, a tych współczesnych wynalazków, to niebo a ziemia

      • 0 0

  • Jest rzecz najważniejsza (2)

    gniazdko do podładowania smartFONA.

    luks malina

    • 0 1

    • Jak jakas gimbaza, dres albo inny matoł nie napcha tam zapałek to będzie sukces.

      • 1 0

    • Uwaga na napięcie...

      bo w sieci trakcyjnej jest 3000 V prądu stałego. Czy ładowarka do smartfona to wytrzyma?

      • 0 0

  • No nareszcie będą czynne toalety!

    • 0 0

  • osły

    to jest popieprzona spółka ta SKM pociagi miały być w styczniu teraz w marcu jak oni zarzadzaja tym syfem to nie wiem tzn wiem tak nikt kuzwa za nic nie jest odpowiedzialny i rozliczany

    • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane