• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

SKM zawiesza kolejki do Pruszcza do końca maja. Później będzie jeszcze gorzej

Piotr Weltrowski
14 kwietnia 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Od poniedziałku SKM zawiesi do końca maja dziesięć kolejek jeżdżących z Gdańska do Pruszcza Gdańskiego. Od poniedziałku SKM zawiesi do końca maja dziesięć kolejek jeżdżących z Gdańska do Pruszcza Gdańskiego.

W związku z trwającą modernizacją linii kolejowej między Gdynią a Warszawą, od 18 kwietnia SKM wycofa na kilka tygodni dziesięć kolejek kursujących do Pruszcza Gdańskiego. To jednak tylko wstęp do utrudnień, których spodziewać będzie się można już od czerwca.



Czy czasowe wyłączenie kolejek do Pruszcza spowoduje, że SKM straci na stałe część pasażerów?

Decyzja SKM to wynik prac prowadzonych przez Polskie Linie Kolejowe. - Nasze pociągi nie zmieszczą się na torach na stacji Pruszcz Gdański, nie będziemy w stanie zawrócić i stąd trudna, ale konieczna decyzja ich odwołania - tłumaczy Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży SKM.

W formie rekompensaty dla pasażerów, SKM uruchomi dodatkowe połączenie między Gdańskiem Głównym a Pszczółkami (na tej stacji kolejki będą mogły zawracać). Pociągi - jednak już nie dziesięć, a jedynie cztery - zatrzymywać będą się m.in. na stacji w Pruszczu, a także na peronach w Oruni i Lipcach.

Na szczęście nie zmieni się liczba pociągów jeżdżących z Gdańska do Tczewa. Codziennie nadal będzie ich po 11 - z i do Tczewa. One także zatrzymywać będą się w Pruszczu.

Utrudnienia potrwają do końca maja, a później... pojawią się kolejne. - Z powodu wejścia prac modernizacyjnych w zaawansowaną fazę, po 31 maja możemy się spodziewać kolejnych utrudnień na tym odcinku - mówi Głuszek, po szczegóły odsyła nas jednak do PLK.

- Od początku czerwca wejdzie w życie zupełnie nowy rozkład. Ze względu na prace i konieczne wyłączenia torów, na pewno będzie mniej pociągów - zarówno dalekobieżnych, jak i tych SKM, korzystających poza Trójmiastem z naszych torów - między Gdynią a Tczewem. Trudno mi w tej chwili mówić, o ile mniej, bo prace nad rozkładem cały czas trwają. Staramy się w nim oczywiście zmieścić jak najwięcej pociągów - mówi Leszek Lewiński z Zakładu Linii Kolejowych PKP PLK w Gdyni.

Miejsca

Opinie (180) ponad 10 zablokowanych

  • Pociągi nie zawracają. (3)

    Panie Dyrektorze. Pociągi "zmieniają kierunek jazdy" a nie "zawracają". Nie wie Pan o tym?

    • 10 0

    • Czepiasz się słówek, a to nawet nie cytat.

      • 0 0

    • widać co on tam robi (1)

      Czyli nic i na niczym się nie zna

      • 1 0

      • Może jakiś działacz polityczny

        po osławionym kierunku Historia na gdańskim uniwesyteciku?

        • 1 0

  • zawracać? (5)

    Od kiedy składy SKM zawracają? Zmieniają czoło pociągu, a to zupełnie inna sprawa (można tego dokonać nawet na ślepym torze).

    • 6 0

    • Czepiasz się waść słówek.

      • 0 0

    • (1)

      widać Głuszek się nie orientuje. Też nie widziałem, by np. na Dworcu Głownym SKMki wykonywały jakiś manewr zawracania... Głuszek jak zwykle merytorycznie i na temat!

      • 2 0

      • tak to jest...

        ... jak się bierze filozofa czy jakiego innego bajkopisarza do zarządu SKM.
        Składy nie mają jak zmienić kierunku, bo tory na peronie 1 są zamknięte.

        • 0 0

    • ale przejście maszynisty z kabiny do kabiny zabrało by za wiele czasu (1)

      i zablokowało przelot innym pociągom

      • 1 0

      • patrząc na niektórcyh maszynistów i ich żwawy krok po peronie - faktycznie jest to jakiś argument!

        • 3 0

  • Przywrócić SKM na kierunek wschodni (3)

    kiedyś jeździły do Malborka, a nawet do Ilawy. Skierowanie całego taboru na polaczenie kaszubskich wiosek z Gdańskiem, a celowe i planowane odcinanie się od miast nie-kaszubskich jest chyba ukrytym zamiarem naszych samorządowców, czego jawny przykład dał ostatnio niejaki Adamowicz niespodziewanie oglaszając Gdańsk "stolicą" Kaszub.

    • 3 0

    • Pociągi SKM przestały jeździć poza Tczew w wyniku porozumienia z PKP-PR i SKM. Chodziło o "niezdrową" konkurencję na regionalnych, dotowanych trasach. (Malbork, Elbląg, Smętowo)

      • 0 0

    • ahh te zjednoczone emiraty

      kaszubskie.... ;)

      • 0 0

    • poza polityką Budynia jest jeszcze jeden problem

      sami nie wiedzą, gdzie SKM ma jeździc. Rozwiązaniem byłoby połączenie PZPR (wiem, orginalna nazwa) z SKM w jeden wojewódzki, samodzielny oddział.
      Natomiast byłby problem z kadrą - połowa obecnej w SKM i conjmniej tyle samo w PR kadry zarządzającej przy tej okazji trzeba by odesłać na zieloną trawkę. Dla dobra swojego i pracowników.

      Wtedy nie byłoby problemu z wzajemnym podjeżdżaniem. Bo tak to niedługo PRy uruchomią pociągi stające na przystankach Politechnika i Uniwerek.

      Inne rozwiązanie - wspólny bilet.

      • 1 0

  • (4)

    Miej pociągów do Pruszcza większe korki na krajówce z Gdańska do Pruszcza. W godzinach szczytowych.

    • 93 4

    • a benzyna go up (2)

      • 6 0

      • (1)

        goes up...

        • 1 0

        • Zajrzyjcie tutaj, drodzy Pomorzanie

          http://mainhg.demotywatory.pl/uploads/201103/1301590999_by_Lechooo_500.jpg

          I nie dajmy się dymać krawatom. Naprawdę wierzycie, że od 150 lat nie można wymyślić silnika innego niż na ropę? :D

          • 0 0

    • Do tego zamknięcie DW226, utrudnienia na powiatowej 2214G i na Obwodnicy... Ale będzie przerąbane dostać się z Pruszcza do Gdańska.

      • 12 0

  • Na peronie w Pruszczu...

    ...to akurat są roboty torowe- zdjęta sieć trakcyjna, przed świątami jeszcze odkręcili śruby od torów.
    SKM musiało skrócić te połączenia, bo nie ma gdzie biegu kończyć, a zmiana kierunku na peronie 2 oznaczałaby zmianę rozkładu jazdy wszystkich przewoźników.

    • 0 0

  • Kanał wodny (3)

    Proponuję kanałem Raduni.

    • 56 0

    • proponuję (2)

      puścić Radunią tramwaje wodne, a dla lubiących sport rowerki wodne. Ew. można też spływ na czymkowiek.

      • 3 0

      • a jak tramwaj mialby wyprzedzac rower na kanale? (1)

        :)

        • 0 0

        • Rower powinien być wodoszczelny i zanurzać się na czas przepływania tramwaju.

          • 0 0

  • (10)

    "po zakończeniu remontu pasażerowie z radością powrócą do kolejek SKM" już widze te pochody z kwiatami, dzieci "na galowo" będą wręczać motorniczemu kwiaty jak na zjeździe Pierwszemu na PZPR czy Prezesowi na zjeździe PiS. Wszyscy z uśmiechem na twarzy wsiądą do wagonów i śpiewać zaczną radosne piosenki, by umilić sobie czas podróży.

    Prawda jest taka, że część pasażerów SKAZANA jest na jazdę SKMkami, i SKM na tym korzysta! Ta firma nie dość, ze jest kiepsko zarządzana to jeszcze ma jakąs koszmarną strukturę organizacyjną, przez którą podział kompetencji jest niejednoznaczny, co prowadzi do tego, ze nikt za nic nie odpowiada. SKM swoją strukturą i podejście do KLIENTA przypomina Przedsiębiorstwo Komunalne z czasów PRLu. Wszystkie te akcje promocyjne, marketing i PR w wykonaniu pana Głuszka tylko wzbudza frustrację u tych, którzy codziennie korzystają z pociągów SKM, bo wmawia im się, że SKM się zmienia i modernizuje, a obsługa klienta (całościowa: począwszy do kas biletowych, informacji i kończąc na czasie i komforcie jazdy) jest dokładnie taka sama, jak w latach 80!

    • 11 1

    • Wolny Rynek... komu odpowida to jezdzi komu nie to nie jezdzi (6)

      ale lepiej marudzić

      • 0 3

      • nieumiejący czytać imbecyl to napisał (5)

        jaki wolny rynek, skoro przedpiszca napisał wyraźnie:

        część pasażerów SKAZANA jest na jazdę SKMkami

        • 3 1

        • nierozumiejący cap... (4)

          skazany to jest ktos jesli nie ma innego srodka transportu - akurat w pruszczu to skm nie jedyny przewoznik ktory moze zawiezc cie do trojmiasta - masz pociagi pr , busy , autobusy itd. w samym trojmiescie to samo. dlatego zastanów sie bucu kto tu nie rozumie

          • 1 1

          • a widziałeś taryfę PR? (3)

            4,20 wobec 2 zł SKM. Istotnie, fajny wybór. O autobusach osobników ślepych na korki uświadamiać nie będę.

            • 1 1

            • istnieją bilety okresowe (2)

              łączone na PR+SKM.
              W przypadku sporadycznych przejazdów polecam REGIOpiątke - 20% zniżki w danej relacji. Analogiczna oferta SKM daje 12,5%.
              Inne alternatywy to dojazd z osobą ze zniżką ustawową (30% zniżki dla drugiej i kolejnych osób), albo nabycie REGIOkarty.

              • 0 1

              • istnieją bilety okresowe łączone na PR+SKM. (1)

                ..w cenach wzietych spod srebrzyskiego sufitu...

                REGIOpiątke - 20%
                Od 4,20 odjąć 20% to jest 3,34. Żadna rewelacja cenowa

                Inne alternatywy to dojazd z osobą ze zniżką ustawową

                Zwłaszcza w sytuacji, jak się nie ma takiej osoby pod ręką

                albo nabycie REGIOkarty

                kalkulującej się na tej trasie jak cholera

                • 0 0

              • idealnie nie jest.

                natomiast zawsze można marudzić.

                Regiokarta na takim wahadle zwróci Ci się po 63 dniach, 3 miesiace. Albo 8 okresowych Utrudnienia takie czy inne potrwaja do września-pażdziernika conajmniej.

                Jak nosa poza Pryszcz nie wyściubiasz to faktycznie może nie być rewelacyjny interes.
                No, ale przynajmniej prezentacja możliwych opcji ulżenia sobie finansowego w dojazdach do pracy dała Ci powód do marudzenia :)

                • 0 0

    • To korzystaj z Przewozów Regionalnych. Niech SKM poczuje oddech konkurencji. (2)

      Bilety metropolitalne obowiązują u obu.

      • 1 2

      • Tylko bilety PR są 2 razy droższe (1)

        • 3 2

        • Jakość usług 8 krotnie wyższa

          Więc tak naprawdę tańsze.

          • 1 1

  • SKM WPROWADZA W BŁĄD (3)

    W dniu dzisiejszym niestety dzięki temu pojechałem pociągiem Sprinter po godz 18:00 do Gdańska Gł zamiast do przystanku Gdańsk Politechnika. Niestety podczas wsiadania na stacji Gdańsk Wrzeszcz informacja o tym że pociąg Sprinter odjeżdża z peronu podmiejskiego SKM nie była udzielana ( megafony milczały, nawet przed odjazdem pociągu). Pociąg oczywiście dojechał tylko do Gdańska Głównego mijając przystanki Politechnika i Stocznia. Dlaczego -mimo że dojeżdża on tylko do Gdańska Gł. nie zatrzymuje się na przystankach Politechnika i Stocznia?
    Wraz ze mną w podobnej sytuacji było kilka osób ( tylko w jednym przedziale) a podejrzewam że w całym pociągu było ich znacznie więcej.

    • 3 7

    • (1)

      sprinter jest daltego sprinterem, ze ie zatrzymuje sie na wszystkich stacjach - inaczej byłby zwykłą skmką! nie kumam cie

      • 4 0

      • nie bylo ogloszone ze to sprinter, nie kumacie? odjechal ze zwyklego peronu skm po torach skm a nie dalekobieznych

        • 2 0

    • Skoro jechales sprinterem po torach dalekobieznych to miej tylko do siebie pretensje. Trzeba bylo przesiasc sie we Wrzeszczu na zwykla SKM-ke

      • 5 1

  • Rozkład na żądanie (1)

    Czy jeszcze kiedyś SKM wyda nowy rozkład jazdy pociągów na cały rok ?? Bo od kilku lat notorycznie rozkłady są zmieniane co 2-3 miesiące a nieraz nawet kilka razy w miesiącu.

    • 9 0

    • najlepsze są korekty

      na rozkładzie weekendowym nalepiony nowy. Obok też rozkład na weekendy, ale z oznaczeniem że tylko w parzyste. W gablocie obok czerwonymi literami , że pociąg o 15.11 pojedzie o 15.09. Ale tylko w trzecią sobotę tego miesiąca.

      • 1 0

  • A w czerwcu likwidacja. W lipcu deustche bahn :) (11)

    • 185 24

    • (2)

      jaka likwiadacja ??? SKM ??? to czym ja teraz będę do pracy z Redłowa do Wrzeszcza jeździła ?

      • 7 31

      • poplyn

        tylko uwazaj na rybakow!

        • 3 0

      • hulajnogą

        • 16 0

    • (1)

      Bo DB takie wspaniałe i cudowne... tylko pytanie czym niby oni mieliby u nas jeździć? Niemiecki tabor odpada niestety.

      • 8 3

      • Jaki tabor?

        Niemiecki tabor odpada,bo jest dla normalnych ludzi.W PL najlepszy by byl ruski tabor,taki chamski,niezniszczalny..itd.

        • 0 1

    • deutsche bahn

      juz jest w Polsce od 2 lat i jeżdzi na Pomorzu .... ARRIVA RP - grupa Deutshce Bahn. Jak widać czasem ciemnotę trzeba oświecić!

      • 6 0

    • ehhhh

      marzenia....

      • 0 0

    • tramwaje nie jezdza, skm bedzie mniej, no pieknie

      • 12 0

    • a odkąd dokąd je zawiesza? kosztowna inwestycja tak je wszystkie na czymś zawiesić.

      • 3 1

    • DB akurat wejdą do nas - zeby im polska patologia rozkładła co się da i zniszczyła

      hahaha - nie w tym kraju - NEIN !!!

      • 11 0

    • BZDURY OPOWIADASZ

      Każdy myśli, że jak będzie DB to będzie szybciej i taniej. A lichwa dla zarządcy torów...i to wykańcza przewoźnika. Nikt do biznesu nie dołoży.

      • 8 20

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane