- 1 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (249 opinii)
- 2 Od soboty spore utrudnienia na A1 (45 opinii)
- 3 Wojsko oferuje 6 tys. zł za wspólne wakacje (280 opinii)
- 4 Siedem pchnięć, dziura w głowie od kuli i złamana ręka (14 opinii)
- 5 Po 80 latach dzwony wróciły do Gdańska (164 opinie)
- 6 Szukają szczątków legionisty na Westerplatte (52 opinie)
Są sterty piachu, będzie tramwaj
Zanim ponad pół roku temu na al. Armii Krajowej w Gdańsku pojawiły się pierwsze koparki i spychacze, mieszkańcy Chełmu nie zdawali sobie chyba sprawy, że przez najbliższe miesiące elementem osiedlowego krajobrazu staną się gigantyczne sterty piachu, rozkopana al. Sikorskiego i ubrani na jaskrawokolorowe kamizelki robotnicy. Na szczęście pomału stają się nim także tory powstającej linii tramwajowej.
Na całej długości budowanej trasy - czyli od węzła Unii Europejskiej aż po skrzyżowanie al. Sikorskiego z ul. Witosa - są już ustawione wysokie słupy mocujące przyszłą trakcję tramwajową.
Pierwsze tory pojawiły się na Chełmie ok. dwóch tygodni temu. Zanim pokryją one resztę trasy, w specjalne wykopy trzeba wysypać ok. 60-70-centymetrową warstwę piasku, który następnie zostanie ubity przez tzw. zagęszczacze. Na przygotowane w ten sposób podłoże wysypie się 20 cm tłucznia, który także zostanie ubity.
- Po wykonaniu tych czynności teren jest już gotowy do ułożenia betonowych podkładów, będących podstawą do ułożenia szyn kolejowych. - tłumaczy jeden z pracowników firmy drogowej MTM, wykonującej część robót. - Na szyny jeszcze raz wysypuje się tłuczeń, a potem plaser ustawia tor w poziomie i pionie.
Wzdłuż alei Armii Krajowej dwaj robotnicy zabezpieczają jeden z dwóch wiaduktów. Chronią go przed uszkodzeniami - szpachlują, myją i malują. Twierdzą, że potrwa to nawet do dwóch i pół miesiąca. Po drugiej stronie mostu trwa praca nad zabezpieczeniami tymczasowymi, które mają dbać o bezpieczeństwo pieszych.
Przez ostatnie kilka dni, przy stale padającym deszczu, prace były dodatkowo utrudnione i co za tym idzie, spowolnione. Na terenie planowanej pętli, przy skrzyżowaniu ulic Witosa i Sikorskiego, robotnicy starali się zaprowadzić porządek pośród morza błota powstałego z kolosalnych gór piachu. Rury wodociągowe skręcane ręcznie przez robotników były montowane do rozkopanych rowów. Koparki natomiast wyrównywały teren i starannie mierzyły wymiary do mających powstać tu niedługo torów tramwajowych.
Kolejnym krokiem w pracach budowlanych jest montowanie drenażu, który zbiera gromadzącą się wodę i odprowadza ją na bezpieczną odległość.
Do ukończenia inwestycji zostało sześć miesięcy. Inżynierowie i robotnicy zapewniają jednak, że spokojnie zdążą z pracami do końca listopada.
- 5,8 km torów (dwie linie po 2,9 km)
- budowa przystanków tramwajowych na wysokości ulic: Pohulanka, Odrzańska, Chałubińskiego i Witosa z bezkolizyjnym dojściem do peronów
- wykonanie dojść do przystanków, wind, remont schodów
- budowa sieci trakcyjnej z 76 nowymi słupami
- przebudowa i uzupełnienie sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu Armii Krajowej - 3-go Maja, Sikorskiego - Chałubińskiego i Sikorskiego - Witosa,
- budowa systemu zdalnego sterowania i nadzoru
- budowa stacji prostownikowej wraz z budynkiem, wyposażeniem i automatyką.
- całkowity koszt: 60, 8 mln zł
Opinie (54) 9 zablokowanych
-
2007-07-13 00:08
wiedziałem
że to kobieta napisała - już bardziej rozlazłego artykułu nie można było napisać.
- 0 0
-
2007-07-12 23:45
Piotrek wzgoorze
prezes?
- 0 0
-
2007-07-12 23:41
Czemu betonowe podkłady??
Kto mi jest w stanie powiedziec dlaczego raz stosuje sie podklady drewniane innym razem betonowe?? róznica w sprezystosci ale czemu tu akurat beton
- 0 0
-
2007-07-12 23:40
Wiwat klienci Czerwonych Nosów:)
hłe hłe. pozdrawiam
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.