• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Sami sobie tworzymy korki

Łukasz
21 grudnia 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 

- Narzekamy na korki, a w wielu miejscach sami je tworzymy. Może gdyby każdy choć trochę myślał za kierownicą o innych, byłoby lepiej? - zastanawia się pan Łukasz, nasz czytelnik. Oto jego spostrzeżenia.



O tym, że na obwodnicy regularnie tworzą się korki, nawet nie ma co wspominać. Każdy wie, że niezależnie od tego, na jakim pasie dochodzi do zderzenia, to obwodowa stoi w obu kierunkach. Dlaczego? Bo wszyscy zwalniają, żeby popatrzeć.

Czytaj także: Jak jeździć, by nie tworzyć korków?

Zobaczyli radiowóz, więc jadą 50 km/h mniej niż można...

Starasz się ułatwiać jazdę innym kierowcom?

Często jednak nie trzeba żadnego wypadku. Najlepszy przykład ostatnio widziałem na ul. Spacerowej. Kolejny raz kierowcy musieli zwolnić niemal do zera, bo poza drogą stał radiowóz.

Czy był jakiś wypadek? Nie. Czy coś działo się na jezdni? Nie. Czy cokolwiek blokowało ruch? Nie.

Na drodze, gdzie można legalnie jechać 70 km/h zrobił się dwukilometrowy korek w obie strony, bo kierowcy zobaczyli radiowóz i "musieli" zwolnić do 20 km/h.... I pewnie szybko się ten korek nie rozładował, bo za mną utworzył się też ogromny zator. Jakież musiało być zdziwienie, gdy poznali przyczynę.

Ja jadę tylko lewym, wyprzedzajcie mnie prawym...

Na szczęście są też drogi dwupasmowe, jak choćby ul. Morska w Gdyni. Dzięki temu niezbyt rozgarniętych kierowców można spokojnie wyprzedzić. Problem w tym, że niektórzy skutecznie to uniemożliwiają lub utrudniają. Jak choćby taksówkarz z powyższego filmu, który przez kilka kilometrów jechał cały czas lewym pasem.

Czy wyprzedzał? Nie, częściej on był wyprzedzany z prawej strony przez zniecierpliwionych kierowców. Fakt, jechał ok. 50 km/h, a więcej legalnie na tej trasie nie można, ale z drugiej strony w Polsce obowiązuje ruch prawostronny i korona by mu z głowy nie spadła, gdyby - tak, jak ja - jechał normalnie prawym pasem i nie przeszkadzał innym. Bo przy takiej jeździe tylko podnosi ciśnienie tym, którzy i tak je mają zbyt wysokie, gnając na złamanie karku - nie tylko swojego...
Łukasz

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (405) 7 zablokowanych

  • nie mieszkam od 10 lat, przyjeżdżam kilka razy w roku

    ostatnio jak byłem, to stwierdzam, że w kwestii jazdy na zamek nic nie ruszyło od tych 10 lat... O dziwo jak jako jedyny dojeżdżałem do końca, to bez problemu mnie wpuszczano. Nie wiem, czy to przypadek, czy obce rejestracje?

    • 5 0

  • "Fakt, jechał ok. 50 km/h, a więcej legalnie na tej trasie nie można, ale z drugiej strony" (1)

    nie ma żadnej drugiej strony. Właśnie z takiego myślenia bierze się kilka tysięcy śmierci na polskich drogach każdego roku. Nie wolno więcej, to nie wolno. Nie jesteś mądrzejszy od przepisów. Mało tego - jesteś o wiele głupszy, a tekst o "jeżdzeniu szybko ale bezpiecznie" to sobie możesz kazać na nagrobku złotymi literkami wykuć.

    • 15 5

    • Dokładnie, tym bardziej na terenie zabudowanym jechać można lewym pasem tak długo jak sie podoba. Tylko na drogach ekspresowaych i autostradach obowiązuje jazda prawym pasem jeżeli jedzie sie wolniej niż dopuszczona.
      I przez takich ludzi co mysla, że dozwolona jest tylko 50h/km i siedzą na "d*pie" bo im się spieszy są wypadki - bo biedni nie wyhamują.

      • 5 3

  • Jezdze z zasadami. (1)

    Trzymam sie regul i nie ulatwiam piratom drogowym pedzacym 150 i wiecej na lewym, podczas gdy na prawym jest sznur na 90-100. 120 to wystarczajaco duzo wieksza predkosc, by kontynuowac jazde lewym pasem. I zachowuje STALY odstep od poprzedzajacego auta, co skutkuje prawie zawsze wciskaniem sie aut z prawwego pasa, ale to akurat w wielu przypadkach rozumiem i akceptuje, pod warunkiem nie zajezdzania przy 120.

    • 21 7

    • obiad bez wódki, zgodnie z zasadami

      zasady są dla głupich ludzi

      • 1 1

  • kierowcy! wyp...alać z centrów miast.

    wtedy się zwolni, bęzie cicho i czysto. I piesi nie zginą.

    aż miło patrzeć jak wam żyłka pęka i jak paznokcie obgryzacie gdy jedziecie w korku spod obory w żukowie do miasta.

    • 2 2

  • (1)

    Korki powstaja gdy kierowca jedzie i bawi sie smarfonem ;)) moja teoria

    • 5 1

    • A moja teoria jak c

      • 0 0

  • Słoiki nie dają rady w mieście

    • 8 1

  • ogłady (1)

    Jest jakiś wypadek, komuś coś się stało auta zwalniają do bezpieczniejszej prędkości po pierwsze dlatego że wielu ludzi ma słabszy wzrok i nie ogarnia co się dzieje z dużej odległości.
    Ktoś właśnie stracił auto, zrobił sobie lub ktoś mu zrobił krzywdę a być może leży w worku a wy macie ból tyłka bo się korek zrobił i nie możecie pruć 170

    • 4 5

    • jaki sens zwalniać na obwodnicy na pasie w przeciwnym kierunku . Tylko ciekawość.

      • 3 0

  • Wyluzujmy i bądźmy milsi

    Zacznij od siebie, a nie wymagaj tego od innych w pierwszej kolejności, skoro sam za kierownicą zachowujesz się jak burak, drogi kierowco. Sfrustrowani Polacy sami nakręcają się wzajemnie przez swoje nerwowe i agresywne zachowanie na drodze. Specjalnie stwarzają sytuacje zagrożenia wypadkiem, w ramach zemsty na kimś, kto zwyczajnie się zagapił i ruszył chwilę później spod świateł. Zdarzyć się może każdemu, również Tobie sfrustrowany kierowco.

    • 5 0

  • (2)

    kobiety wszystkie powinny oddać prawo jazdy i mężczyźni po 60 roku życia.
    Resztę maruderów wyłapać w późniejszym czasie.

    • 3 11

    • pogadamy jak będziesz miał 60 lat

      • 3 1

    • A każdy kierowca w wieku 18 do 40 lat

      Powinien przechodzić psychotest na zachowania agresywne i skłonności do nadmiernego ryzyka.

      • 3 1

  • pas rozbiegowy

    Włączający się do ruchu na obwodnicy nie mają zielonego pojęcia do czego służy długi pas rozbiegowy. Ledwie skończy się linia ciągła już są na pasie, zamiast rozpędzić się i wjechać pod koniec pasa rozbiegowego . Mają większą prędkość , jest im łatwiej włączyć się do ruchu i nie powodują spowalniania pojazdów jadących . Prawidłowo ten manewr wykonuje zaledwie 20 %. Pozostałych kto uczył i kto dał im prawo jazdy ?

    • 6 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane