• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Schronów na lotnisku już nie ma

rb
11 września 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Lotnisko ma być gotowe w czerwcu 2012 roku. Lotnisko ma być gotowe w czerwcu 2012 roku.

Wyburzone hangary i kolejne rozstrzygnięte przetargi. Lotnisko w Gdyni wciąż może być gotowe na Euro 2012. Jego władze zapowiadają, że nawet jeśli nie zakończą całej inwestycji, samoloty i tak będą tam lądować.



Czy lotnisko w Gdyni będzie gotowe na Eoro 2012?

Wszystko dzięki metodzie budowy terminalu. Powstawać on będzie w systemie modułowym z gotowych prefabrykatów. - Prace będą mogły być prowadzone nawet zimą, chyba że będą ogromne mrozy - mówi Piotr Szpajer, kierownik ds. marketingu i rozwoju lotniska Portu Lotniczego Gdynia-Kosakowo.

Prace na terenie lotniska trwają cały czas. Zburzone zostały schronohangary, w miejscu których stanie terminal. Niedługo zostanie ogłoszony przetarg na jego wykonawcę, który do pracy ma przystąpić najpóźniej w listopadzie. Tymczasem wyłoniono już wykonawcę dokumentacji przebudowy nawierzchni płaszczyzny postojowej samolotów, przebudowy sieci elektroenergetycznej i teletechnicznej. Trwają przetargi na opracowanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej w zakresie budowy drogi wraz z rondami i parkingami oraz infrastruktury wodno-kanalizacyjnej i zagospodarowania zieleni.

Gdyńskie lotnisko ma się skupić głównie na obsłudze cargo i małych, prywatnych samolotów. Ma być rezerwowym lądowiskiem dla Rębiechowa. Dopiero w późniejszych latach ma zająć się czarterami i obsługą tanich linii lotniczych. Koszt jego budowy szacuje się na 110 mln zł.
rb

Opinie (118) ponad 10 zablokowanych

  • jkk

    yj żal tam mn siora bendzie przylatywła

    • 0 0

  • hehe (2)

    już widzę te korki na płk. Dąbka :)a skoro mamy 110mln na lotnisko to może rozbić jeszcze jakąś skarbonkę i wybudować tunel chylońska pucka?

    • 6 4

    • promy

      Z Oksywia do Gdyni Śródmieście powinny kursować promy, takie jak w Kanale Kilońskim.

      • 0 0

    • jaki tłok????

      Czytaj ze zrozumieniem! Przez najblizsze lata lata gdyńskie lotnisko słuzyc bedzie GA, czyli małym, biznesowym liniom i prywatnym samolotom. A te tłoku na dojeździe nie wygenerują . Spoko!Owszem, za pare lat moze sytuacja sie zmienic, ale do tego czasu i ul. Płk Dabka bedzie inna i pewnie kolej zostanie odbudowana ze stacja na lotnisku ( bo tory tam przeciez prowadza od dziesiatek lat, az na płyte lotniska!)

      • 0 1

  • współcuję ludziom, którzy mieszkają w pobliżu lotniska (5)

    ruch lotniczy będzie rósł, hałas, smród, korki itd .... za kilka lat nie da się w pobliżu żyć ....jak ktoś ma w pobliżu dom - nie już szuka kupca bo za kilka lat cena poleci na łeb

    • 23 38

    • prawda jest taka że cwaniaki kilka lat temu pokupowali działki a teraz liczą że dostaną odszkodowania i zarobią.

      • 0 0

    • mógł o tym myśleć wcześniej... (1)

      nikt im lotniska nie buduje pod nosem od zera - przypominam ze na tym lotnisku miały stacjonować nasze F16 i MIGi, do tego miało ono być jednym z głównych polskich lotnisk NATOwskich... przy takim użytkowaniu ruch cargo to piardnięcie muchy ;)

      • 18 3

      • migi

        Migi to już stacjonowały a dokładnie mig 21.

        • 7 0

    • kupiłeś za grosze - za grosze sprzedasz

      • 8 0

    • jak ma się duży ogródek to można parking sobie zrobić, kasa pewna.

      • 19 0

  • 110 mln? - ciekawe ile by kosztowalo jakby to nie bylo gminne/panstwowe.. (14)

    pewnie wg cen rynkowych z 55 mln, moze 60?? ale co tam... kto na to patrzy...ps. a potem wygra firma najtansza przetarg i albo beda do bani materialy albo wydyma i nie zaplaci podwykonawcom... i bedzie jak zawsze czyli sukcessss !!!!

    • 37 8

    • Gdynianie... (1)

      .....cieszcie sie cieszcie megalomanią Szczurka i trzymajcie sie za ...portfele.Czy wam sie wydaje,że wasz wódz buduje to ze swoich pieniędzy???? Hi,hi to min. z waszych podatków a i z waszych podatków będzie również utrzymanie tego lotniska bo to też kosztuje....powodzenia.

      • 5 2

      • ...

        Lepiej zeby z naszych podatków wybudował coś z czego będziemy korzystać niż podwyższyć sobie pensje i być zadowolonym z tego co jest. Gdańsk goni do normalności, Gdynia myśli do przodu

        • 0 0

    • (11)

      110 mln to jest zart! Ogolne koszty beda pare razy wieksze. Wystarczy spojrzec ile kosztowala budowa innych terminali w Polsce. A tu powstaje lotnisko prawie od podstaw. Wydaje mi sie, ze te pieniadze mozna by o wiele lepiej wykorzystac. Nie ma potrzeby budowania drugiego lotniska dla tak malej aglomeracji, a nawet wojewodztwa. Ale jak ktos sie uprze to nic nie zrozumie...

      • 15 7

      • Weź pod uwagę to... (7)

        ...że rębichowo nie było, nie jest i nie bedie w stanie przyjąć największych samolotów - jego płyta po prostu tego nie wytrzyma :) Ex wojskowe lotnisko na babich dołach to jedno z niewielu lotnisk w Polsce gdzie płyta lotniska utrzyma największe jednostki - nie jest to budowa od zera a modernizacja. Poza tym nie rozumiem ubolewania nad tą kasą - ile wyniosła obecna modernizacja Rębiechowa? Super że jest nowy terminal ale nadal jest jeden lipny pas startowy przez co więcej drobnicy nie wyląduje więc ludzi też x razy więcej spodziewać się nie można ;)

        • 4 17

        • (5)

          Zobacz sobie na YouTube filmik pt. "Airforce One in Gdansk: landing" i powiedz mi jeszcze raz, że pas startowy lotniska w Gdańsku nie nadaje się na największe samoloty. Jak na razie to raczej w Kosakowie ma być ograniczenie do 24 m rozpiętości skrzydeł. Ciekawe czemu? Czyli nawet Eurolot z Krakowa (ATR-42) nie da rady wylądować w Kosakowie.

          • 14 1

          • (4)

            Czemu? Chyba przez szerokość dróg kołowania w Kosakowie. Mają 14 m szerokości. To dobre dla Miga ale nie nawet najmniejszego Boeinga czy Airbusa. Tylko nie wiem czemu oni od remontu dróg kołowania nie zaczynają budowy. Inaczej to będą mieli nowy błyszczący terminal dla kukuruźników.

            • 8 1

            • (3)

              Nie 14 metrów a 10 a potrzeba zgodnie z przepisami 15. A co do wytrzymałości psów startowych to Rębiechowo ma rzeczywiście o włos za małe na Jumbo Jeta z pełnym obciążeniem (to znaczy nie może startować z pełnymi bakami i kompletem pasażerów). Ale główny pas Kosakowa jest nie dość, że 300 m krótszy to jeszcze o 10% słabszy wg. oficjalnych danych (46 w porównaniu z 50, gdzie jednostka to 1000 funtów na koło przy jakimś tam napompowaniu opon). Ale drugi pas Kosakowa to w ogóle dowcip. Ma tylko 11 w tej samej skali i... 600 metrów długości. Czyli dwa pasy Kosakowa to tez mit - drugi może służyć jedynie awionetkom.

              • 6 1

              • konfabulacja rodem z Gdanska (2)

                Są płaszczyzny postoju samolotów o powierzchni 20 tys. metrów kwadratowych oraz system dróg kołowana (DK) o szerokości 12-14 metrów. Lotnisko posiada dwie utwardzone drogi startowe: betonowy na kierunku 14/32 o długości 2500 m, szerokości 60 m i nośności PCN 51R!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!/B/W/T, czyli o jeden wiecej niz w Gdasnku jak i asfaltowy na kierunku 09/27 o długości 580 m, szerokości 49 m i nośności PCN 15 F/B/X/T. Pas w Rebiechowie jest 300metro dłuższy ale za to 15 metrow WĘŻSZY!!!! Słabo kłamiesz mistrzu!!

                • 0 3

              • Aha, a pasy też się chyba wam zleżały bo w danych PAŻP maja nośność 46 i 11 (a nie 51 15). Używaj danych oficjalnych a nie strony w Wikipedii, gdzie rzeczywiście pisze jak twierdzisz.

                • 1 0

              • To dane z PAŻP

                Nie konfabulacja z Gdańska ale oficjalne dane Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej datowane na styczeń 2011 r. Wpisz w Google'a "EPOK - Oksywie" i wybierz trzeci link od góry (plik PDF). Na piątej stronie są dane dróg kołowania. Jeśli uważasz, że nieprawdziwe, zgłoś do PAŻP a nie wylewaj żali tutaj

                • 1 0

        • Co to za bzdura?

          W Rębiechowie lądowały B-747, An-124 Rusłan oraz C5A Galaxy. Czyli z największych samolotów świata nie mieliśmy jeszcze tylko Airbusa 380 ale podobno on nie ma większych wymagań od pasa startowego niż Jumbo Jet. Czyli mala wytrzymałość pasa w Rębiechowie to taki sam gdyński mit jak nieustanne mgły w Rębiechowie.

          • 20 3

      • Zdecydowanie jest potrzeba (1)

        Chyba nie miałeś okazji latać z i do Rębiechowa. Drugie lotnisko w Trójmieście już dawno powinno powstać. Nawet miasta niewiele większe niż sama Gdynia, jak chociażby Belfast, mają po dwa cywilne lotniska. W Trójmieście jest ono potrzebne choćby z tego powodu, że Rębiechowo jest fatalnie położone i często są tam mgły. Nawet nie masz jak wiele samolotów musi zawracać albo lecieć na inne lotniska, właśnie z tego powodu. Często jest tak, że samolot z Warszawy leci do Gdańska, zawraca, bo jest mgła, i ląduje z powrotem w Warszawie, a pasażerowie są zawożeni do Gdańska np. autokarem. W Gdyni mgły praktycznie nie powinno być, bo jest bardzo korzystne umiejscowienie lotniska. To pozwoli ograniczyć niepotrzebne powroty samolotów do absolutnego minimum. Poza tym będzie można puszczać część ruchu lotniczego , do Gdyni, dzięki czemu nie będą za bardzo zapchane dojazdówki, będzie dogodniejszy dojazd z lotniska, a w Gdyni będą zapewne niższe opłaty lotniskowe niż w Gdańsku, więc część linii będzie mogła zaoferować niższe ceny biletów. Zyskają na tym wszyscy.

        • 4 3

        • jeszcze raz poruszysz prolem mgły a w ogole nie bee z Tobą rozmawiał. Rebichowo i tyle:)

          • 0 1

      • 5 razy tyle kosztowal glupi stadion, ktory juz otrzymal miano najdrozszego stadionu swiata! Nigdzie na swiecie nie ma tak drogich stadionow jak u nas! KTO ZWINAL KASE?! CZEMU SLUZBY ATAKUJA INTERNAUTOW ZAMIAST POLITYCZNA MAFIE?!

        • 10 8

  • 110 MLN NA LOTNISKO? (1)

    Z całym szacunkiem wiem, że Gdynia jest gospodarna , ale przez przesady.Wybudują lotnisko na swoją miarę, czyli podobnie jak stadion, jak halę etc...dobre dla lokalnej społeczności, ale zupełnie bezużyteczne globalnie.3-City potrzebuje rezerwowego lotniska, to fakt niezbity ale LOTNISKA a nie LĄDOWISKA.Dla mnie oczywiście o wiele lepiej będzie lądować w Kosakowie niż na Okęciu, ale jakoś nie wyobrażam sobie, aby można było posadzić tam chociażby 737.

    • 2 1

    • Jak na razie to nawet nie będzie wolno posadzić tam 737. Kod B o jaki stara się Kosakowo jest dobry na Cessnę ale już nie na ATR-a.

      • 0 0

  • Głupota (3)

    Nie ma żadnego uzasadnienia dla budowy portu lotniczego w Kosakowie. Ani ekonomicznego, ani ekologicznego, ani żadnego innego. Lotniskiem zapasowym dla Gdańska i tak będzie Bydgoszcz, Poznań i Warszawa, bo takie są przepisy. Stanowi o tym Polska Agencja Żeglugi Powietrznej. Na klepisku nie będzie próbować lądować żaden doświadczony kapitan, gdy ma do wyboru inne porty lotnicze, które dobrze zna. Teoria mówiąca o podejściu od wody jest wyssana z palca. Na tym kierunku nie da się wybudować drogi startowej o wymaganej nośności i długości. Obecny "czarny pas" ma 580 m długości; gdzie wziąć rozbieg? Gdzie wyhamować? Gdzie ustawić elementarne pomoce nawigacyjne? Dlaczego nikt o tym nie myśli? Jedynym kierunkiem, na którym mogłyby się odbywać operacje lotnicze jest 13/31, ale podejście na 31 wymuszałoby niski przelot nad miastem, więc ten wariant automatycznie odpada. Lotnisko nie wpisuje się również w siatkę dróg lotniczych. Wygląda na to, że to kolejny śmieszny pomysł tego zakompleksionego miasta, które nie może od lat znaleźć miejsca w szeregu. Płońsk też nigdy nie będzie Warszawą...

    • 16 8

    • BRAVO!!!!I to jest samo sedno! Gdynia ma kompleks niższości, a wódz p. Szczurek już nie wie co zrobić, aby pokazać że jest lepszy!!!!Oj, Gdynianie popłyniecie za to, popłyniecie!

      • 3 0

    • fachowiec sie znalazł!

      ...od siedmiu bolesci. Lotnisko w Gdyni - Kosakowie wpisane jest do strategii komunikacji lotniczej województwa i do planu obsługi komunikacyjnej EURO 2012. Czy przypuszczas, ze amatorzy o tym zdecydowali??? Jesli jestes innego zdania, to zamiast na anonimowym forum trzeba było zgłosic sie w stosownym czasie, dać sie poznać i być wybranym np. marszałkiem województwa!

      • 1 7

    • Właśnie

      To przyznanie (nie w powyższym artykule ale W Dzienniku Bałtyckim), że lotnisko będzie miało kod referencyjny B, czyi będzie dla awionetek) wynika chyba z rzeczy, o których włodarze Gdyni dowiedzieli się gdy już porozpisywali przetargi na terminal i remont płyty. Bo ten terminal do niczego nie będzie służył póki nie rozwiążą problemu wąskich dróg kołowania a ich w ogóle nie planowano remontować. Czyli totalna amatorszczyzna. A co do drugiego pasa, tego od strony morza, to przy jego długości i wytrzymałości to nigdy nie będzie służył do czegokolwiek innego niż loty sportowe.

      • 9 0

  • ok! Zróbcie sobie lotnisko ale bez żadnych dopłat z podatków (7)

    zobaczymy wtedy na ile jest potrzebne i przydatne

    • 46 20

    • bez żadnych dopłat z podatków

      Natomiast wszystkie dopłaty z podatków dla gdańskich muzeów, ECS, dróg lotnisk itd.

      • 0 0

    • (2)

      Gdansk ma stadion a Gdynia bedzie miala lotnisko! Maja prawo, przydatnosc lotniska oczywista, stadionu-znikoma? Zamknac geby zazdrosnicy z Gdanska!

      • 11 19

      • (1)

        po co gdańszczanie mają zazdrościć gdynianom lotniska?przecież mają "swoje"

        • 11 3

        • "swoje" to macie kredyty po stadionie do spłacenia, a lotnisko bynajmniej nie jest własnoscia gdańska ale o tym w fakcie nie pisali to nie wiesz

          • 1 2

    • A gdańskie lotnisko jak powstało? (1)

      • 11 5

      • Może jeszcze lotnisko w Sopocie?

        Gdańskie lotnisko powstało dawno temu, na terenie dzisiejszej Zaspy. W latach siedemdziesiątych zostało przeniesione do Rębiechowa, bo gdzieś musiało przecież być, a nie mogło zostać niemalże w centrum aglomeracji. Lotnisko w Gdyni w zasadzie przecież już jest. Ale niestety, dwa lotniska tak blisko siebie nigdy na siebie nie zarobią, będą nierentowne.

        • 5 1

    • zrobcie sobie stadion bez zadnych doplat z podatkow!

      • 2 4

  • A saperzy wraz z BIB-olami

    -Tyle potu przy budowie tych schronów wylali

    • 0 0

  • Wybuduje, ale kto to będzie utrzymywał ???

    • 0 0

  • (7)

    Po co to komu? zapasowe lotnisko blisko zatoki? dobre sobie

    • 46 47

    • No właśnie dlatego że jest blisko zatoki specjalisto (1)

      • 19 7

      • bez sensu, i co nad ta zatoką robic?

        • 0 2

    • Lepiej na bagnach i torfowiskach z wieczną mgłą? :P (2)

      • 14 10

      • (1)

        spojrz na zdjecie sledziu i zobacz jaka jest "przejrzystosc" "powietrza" twojego niedoszlego lotniska.

        • 6 4

        • prawie dwukrotnie lepsze niz w rebichowie dlatego powstaje prosze ksiedza.

          • 2 2

    • Nie ma co ci tłumaczyc, miną ze dwa miesiące zanim sie połapiesz po co

      • 1 1

    • Lotnisko

      A co ma zatoka do lotniska?

      • 9 9

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane