• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zwężenie jezdni sparaliżowało obwodnicę. Utrudnienia do piątku

Patryk Szczerba
5 września 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
aktualizacja: godz. 12:35 (6 września 2022)

Korki na obwodnicy

Skąd korki na obwodnicy przy Trasie KaszubskiejMapka? Według zapowiedzi z piątku miał być dostępny jeden pas w stronę Gdańska i dwa w odwrotnym kierunku. Okazało się, że po jednym pasie jedzie się w dwóch kierunkach. - Wykonawca poinformował, że jest za mało miejsca i to jedyne wyjście - mówi Piotr Michalski z GDDKiA. Taka organizacja ruchu będzie obowiązywać do najbliższego piątku do północy.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Aktualizacja 6.09.2022 (wtorek) godz. 12:35



GDDKiA poinformowała o kolejnych zmianach w ruchu na obwodnicy. Od wtorkowego wieczora będzie można jeździć dwoma pasami w obydwu kierunkach. W piątek wieczorem na weekend do jednego pasa zostanie zwężona jezdnia w kierunku Chyloni. Dwoma pasami będzie można jeździć w kierunku Gdańska.

Od wieczora bez zwężeń na obwodnicy. Kolejne zmiany w weekend Od wieczora bez zwężeń na obwodnicy. Kolejne zmiany w weekend



W naszym raporcie pierwsze informacje o paraliżu obwodnicy zaczęły się pojawiać już przed godz. 7. Dziękujemy za zgłoszenia!

06:59 5 WRZEśNIA 22 (aktualizacjaakt. 12:10)

PILNE! Obwodnica w stronę Gdyni stoi (140 opinii)

Korek na obwodnicy nie maleje w obie strony. Stoimy od zjazdu z Estakady Kwiatkowskiego. Natomiast w stronę Gdyni Google maps proponuje jakieś dziwne objazdy przez Osowę.
Korek na obwodnicy nie maleje w obie strony. Stoimy od zjazdu z Estakady Kwiatkowskiego. Natomiast w stronę Gdyni Google maps proponuje jakieś dziwne objazdy przez Osowę.


W piątek Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad informowała, że jezdnia prowadząca w kierunku Gdańska (Łodzi) zostanie zwężona do jednego pasa ruchu na długości ok. 1 km.

Ruch na jezdni w stronę Gdyni-Chyloni (Szczecina) miał zostać przełożony na jezdnię główną (na wprost) i miał odbywać się dwoma pasami ruchu.

Trasa Kaszubska: trzeba zwęzić obwodnicę. Zmiany od poniedziałku do piątku Trasa Kaszubska: trzeba zwęzić obwodnicę. Zmiany od poniedziałku do piątku

Korki na obwodnicy: zwężenie po dwóch stronach



W poniedziałek rano okazało się, że zwężenia są w obydwu kierunkach - zarówno Gdańska, jak i Gdyni, co spowodowało gigantyczne korki na obwodnicy. Zwężenie odbiło się także na ruchu w innych częściach Trójmiasta: na głównych arteriach oraz dzielnicach mających połączenie z drogą ekspresową.

Zatory były już na dojazdach na obwodnicy. Tu zdjęcie z Chwarzna. Zatory były już na dojazdach na obwodnicy. Tu zdjęcie z Chwarzna.
Przedstawiciele GDDKiA tłumaczą, że wykonawca zgłosił taką potrzebę.

- Tłumaczył, że jest za mało miejsca, by układać warstwę bitumiczną, i konieczne jest zajęcie pasa przeciwległego - mówi Piotr Michalski, rzecznik GGDKiA.
Utrudnienia i zwężenie obwodnicy potrwa do piątku do północy 9/10.09.2022.

Miejsca

Opinie (265) 3 zablokowane

  • Korek

    Powinni to w nocy robic. Sparaliżowali pol miasta

    • 5 1

  • Dlaczego nie wylali ostatniej warstwy ścieralnej na wiaduktach tydzień temu - problemu by nie było...

    Otworzyli ruch, ale droga była wykonana bez warstwy ścieralnej. To teraz zapchali całą północna Polskę bo muszą dolać kilkanaście metrów asfaltu...
    Gdzie tu logika ( z punktu widzenia mieszkańca stojącego ponad dwa lata w korkach).
    O ekranach oddzielających las od ulicy nie wspomnę - wysokie do nieba i potrzebne jak dziura w moście... (na wysokości Karwin.).
    Betonoza do sześcianu!!!

    • 12 0

  • Opinia wyróżniona

    Ta budowa mnie fascynuje (21)

    Może ktoś mądrzejszy mi to pojaśni, bo nie mogę się doszukać sensu. Ogromny węzeł Wielki Kack stoi rozgrzebany od wieków, postępy wolne i mało widoczne dla laika. Jeżdżę tamtędy na szczęście sporadycznie, ale jak dla mnie tam nie widać za wiele prac. Niewielkie grupki pracowników, trochę sprzętu tu i ówdzie. Było lato, niezła pogoda i długie godziny światła dziennego, można było podgonić, skoro i tak jest już duże opóźnienie. Od węzła prawie do PKM Karwiny też wszystko rozgrzebane, a pracowników ledwie widać. Jaki jest sens prowadzenia prac na raz na takim ogromnym obszarze, jeśli nie ma się po temu zasobów? Nie można skończyć jednego, zanim się rozkopie kolejne? Przecież tysiące ludzi tkwią w korkach od długich miesięcy, a alternatywny transport nie istnieje. Jak jeszcze pojawiły się pogłoski o rozpoczęciu przebudowy skrzyżowania Wielkopolska - Sopocka, ręce mi opadły. Chcą rozgrzebać kolejny temat, jeszcze mało korków? Naprawdę nie rozumiem, jak można tak prowadzić inwestycje. Nikt tego nie nadzoruje? Nie ma żadnego "bata" na nieudaczników zarządzających tą budową?

    • 368 6

    • Podobno przebudowy z sopocka ma nie byc, bo cos nie dogadane. To tak dla "smiechu"...

      • 18 0

    • Miało być tanio, tanio = mało pracowników.

      • 29 0

    • tam są dwie inwestycje (4)

      Kaszubską robi Polaqua, a od PKM Karwiny (conajmniej) do Shella - MTM

      • 24 0

      • (1)

        No tak, mtm i wszystko jasne

        • 16 5

        • MTM - Mamy Trzy Maszyny.

          • 31 4

      • Do Górniczej

        • 4 0

      • MTM bo to inwestycja gdyńska

        No kto ma wygrać przetarg w Mieście Słońca Bulwaru, jak nie MTM.

        • 9 0

    • Tak planuje Gdynia

      Mieli zacząć przebudowę PKM przed węzłem, ale nie pykło im, później razem z węzłem, ale tęgie głowy w UM stwierdziły, że nie, bo równoczesne prace to zło (niby słusznie, ale było dużo opinii, że to by był dobry czas bo zanim rozbiorą stare elementy węzła to Wielkopolska/PKM już by była w połowie pracy albo i dalej przez co i tak prędzej by skończyli niż węzeł), a teraz kiedy już dotacja ma przepadać (jest ograniczony czas na nią) to UM musiało się wziąć za robotę w momencie największych trudności na węźle Wielki Kack, bo nie mają wyjścia (inaczej stracimy kasę z UE). Raz, że Polaqua daje ciała, ale tutaj standardowo wkracza planowanie po Gdyńsku. Doświadczenie pokazuje, że budowy dróg w Polsce praktycznie nigdy nie są gotowe na pierwszy termin oddania, ale urzędnicy mają swoje różowe okulary i wiedzą lepiej.
      Wyraźnie widać braki profesjonalnego analitycznego podejścia i nadzoru bieżącej sytuacji, która przy takich inwestycja jest dynamiczna i trzeba sensownie reagować, a tutaj jest "jakoś to będzie" i "przemęczycie się, jeszcze 2 tygodnie".

      • 24 5

    • (3)

      Ukraińcy wyjechali, a nasi nie skorzy do pracy. 500+ im wystarcza.

      • 17 8

      • Co wy z tym 500+ (2)

        Jak myślisz, ile trzeba mieć dzieci, żeby egzystować dzięki 500+?

        • 6 1

        • Żeby dobrze egzystować w PL

          Żeby dobrze egzystować trzeba mieć 30%
          Najlepiej słabo wykształconych, niedosłyszących i niedowidzących.

          • 4 1

        • Na wsiach mają od 4 do 8

          i z tego żyją. Nic, nie robią. Nigdzie nie jeżdżą. Tak się tworzy patologię na rynku pracy.

          • 0 0

    • Budowa trasy (1)

      Dyrektor gdańskiego GDDKiA wraz z rzecznikiem powinni być wywaleni z roboty na zbity pysk!!!!! Całe szefostwo nie nadaje się do prowadzenia warzywniaka!! Banda dyletantów pierdzi tylko w stołki

      • 38 0

      • i dostaje za to nagrody

        • 8 0

    • Karo

      Nic nie Rozumiesz tak jak słusznie zauważyłeś. Jak torta robisz to też biszkopt po kawałku pieczesz żeby nie robić na raz?

      • 3 9

    • Czego tam brakuje???

      Na filmie widać całą masę samochodów i wielki korek.....czego tam brakuje??? Jakoś nie widać ani pracowników ani żadnych maszyn budowlanych, nie ma nikogo, kto by tam pracował....

      • 36 0

    • Pracę trzeba szanować.

      • 5 0

    • Obydwie firmy, które się zajmują tymi inwestycjami, mają non stop rozkopane po kilka placów budów

      Nie przeszkadza im to wygrywać kolejnych przetargów.

      • 15 0

    • Lok (1)

      Węzeł robi polaqua, od Górniczej do PKM robi już MTM to inna inwestycja. Obie firmy siebie warte.

      • 11 0

      • MTM to ile obecnie ma otwartych robót na Pomorzu?

        Nie ma się co dziwić, że wszystko rozkopane, a ludzi i maszyn nie widać. Co dzień chyba rzucają ekipę na inną budowę, a ewentualne kary za opóźnienia mają pewnie wkalkulowane w kwotę zamówienia.

        • 5 0

    • Jest tak dlatego, bo większe tempo pracy więcej kosztuje

      Myślisz, że te kontrakty są jakoś super wyceniane? GDDKiA nie chce się zgadzać na podwyżki dla wykonawców związane z nieoczekiwaną inflacją. To nie piekarnia, że podniesiesz ceny z dnia na dzień, tylko kontrakt podpisujesz 2-3 lata wcześniej bez zapisów o rewaloryzacji.
      W branży budowlanej tylko sam szczyt zarabia godne pieniądze, to nie jest IT.

      • 0 0

  • Wczoraj 2,5 h jechałem od Żukowa do Redłowa przez tę sytuację - masakra!

    • 10 0

  • Dlaczego przy okazji zablokowano kompletnie Dąbrowę?

    Jaki d**il, innego słowa nie można znaleźć, odpowiada za ruch wahadłowy pod Obwodnicą na Dąbrowie? Oni tam na nowej drodze wycinają dopiero położony asfalt pod studzienki kanalizacyjne. Tych studzienek jest chyba cztery. Cztery sztuki. Skoro to takie ważne i skomplikowane to po jasną cholerę trzeba było likwidować drugą nitkę pod obwodnicą?!!!! Dopiero co tam jeździliśmy i jakoś było. Dziurawo, ale było. Nie można było do cholery poczekać z tym ten tydzień, czy dwa? Czy tam ktoś myśli? Czy tam ktoś ponosi odpowiedzialność za cokolwiek?

    • 29 0

  • Ten wykonawca

    to skończony partacz

    • 15 0

  • Kiedyś by dostali prokuratora a teraz dostaną nagrodę

    Ku chwale Partii rządzącej

    • 9 2

  • No to gratulacje..

    ..Dla logistyka

    • 4 0

  • Proste pytanie ?

    Kto ze strony władz miasta odpowiada za to, że wykonawca robi co chce? kto im to przyklepuje?

    • 9 1

  • Nie było by problemu z aż tak dużym korkiem gdyby kierowcy stosowali odstępy i nie byli burakami na drodze. Wiele kilometrów po Europie robiłem i gdy tylko była budowa każdy wpuszczał i stosował się do znaków, korki +15min a nie +3h. Nawet na A4 koło Krakowa, gdzie jest wieczny remont nie stoisz w korku tylko powoli jedziesz.

    • 2 12

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane