• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Skarga na Nową Politechniczną oddalona przez sąd

szym
5 sierpnia 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nowa Politechniczna: w tym roku przetarg na budowę
Transparenty sprzeciwiające się budowie trasy tramwajowej przez Bohaterów Getta Warszawskiego wywieszane w 2016 roku. Transparenty sprzeciwiające się budowie trasy tramwajowej przez Bohaterów Getta Warszawskiego wywieszane w 2016 roku.

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gdańsku oddalił skargę stowarzyszenia Królewska Dolina na decyzję Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska, dotyczącą budowy linii tramwajowej Gdańsk Południe-Wrzeszcz. Mieszkańcy ul. Bohaterów Getta WarszawskiegoMapka nie zgadzają się na to, by w pobliżu ich mieszkań przebiegała trasa Nowej Politechnicznej.



Kto w sporze o trasę Nowej Politechnicznej ma rację?

Przypomnijmy: w czerwcu informowaliśmy, że decyzja GDOŚ, która zezwoliła na budowę trasy przez ul. Bohaterów Getta Warszawskiego, została zaskarżona do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie.

WSA odrzuciło skargę Królewskiej Doliny, uznając ją za bezzasadną.

- Przez cały czas trwania przygotowań do inwestycji, od 2016 roku prowadzone były rozmowy z mieszkańcami. Ostatnia z nich odbyła się 27 czerwca 2022 roku właśnie z przedstawicielami Stowarzyszenia Królewska Dolina - mówi Joanna Bieganowska z UM w Gdańsku.
Przypomnijmy, że do końca roku trwać będą prace projektowe Nowej Politechnicznej. Wykonawcą jest firma Ingeo (złożyła ofertę w konsorcjum z BPBK, które jest w stanie upadłości). Opracowanie projektu, a potem nadzór autorski nad robotami budowlanymi kosztować będzie 4,88 mln zł.

Decyzje środowiskowe i odwołania stowarzyszenia Królewska Dolina



  • Dla obu wariantów w 6.02.2017 roku wystąpiono do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska o wydanie Decyzji środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia.
  • Decyzję dla preferowanego wariantu z włączeniem tramwaju w Aleję Grunwaldzką na wysokości ul. Boh. Getta Warszawskiego uzyskano 9.12.2019 roku.
  • Strony postępowania wniosły odwołania od powyższej decyzji.
  • Strony postępowania (obszar ul. Bohaterów Getta Warszawskiego) wniosły odwołania od powyższej decyzji.
  • Decyzję GDOŚ uzyskano 3.03.2022 roku.
  • Strony postępowania wniosły odwołanie do WSA 22.04.2022 roku, GDOŚ 24.05.2022 roku przekazał sprawę do WSA z wnioskiem o oddalenie skargi.
  • 28.07.2022 roku WSA wyznaczyło termin posiedzenia niejawnego.


Wizualizacja trasy GP-Wrzeszcz. Film z 2016 r.

szym

Opinie (339) ponad 20 zablokowanych

  • ta trasa jest konieczna (5)

    i to teraz!!! dojazd z Moreny to jakieś nieporozumienie

    • 14 22

    • "dojazd z Moreny to jakieś nieporozumienie" (1)

      Bo został zepsuty celowymi działaniami urzędu.
      Na dodatek, proponowane rozwiązanie nic nie naprawi...
      To działania pozorne, kryjące chęć dalszej zabudowy Piecek...

      • 7 0

      • Po co korkować bardziej skrzyżowanie Rakoczego z Jaśkową to nie wiem

        • 0 0

    • ta trasa nie rozwiąże problemów komunikacyjnych Moreny

      • 6 1

    • To jak ty jezdzisz...bo ja nie mam z tym problemu!.

      • 5 0

    • dla durni napewno

      • 10 2

  • DO-STU-DZIEN-KI!!!! (2)

    W jakim celu jest ta szykana na końcu tej trasy? Dodatkowe skrzyżowanie kilkadziesiąt metrów od istniejącego i uniemożliwienie późniejszego przedłużenia torów w stronę Przymorza. W ankiecie 2/3 głosów popiera ten przebieg, a jak chwilę temu budowali przejście przy Locie, to kwik jak przy świniobiciu, bo "Panie tera to korki bedo!".

    • 19 11

    • Żeby było głośniej i wolniej. A co?

      • 0 0

    • Super wyburzmy całą pierzeję zabudowy przedwojennej (w tym mega fajnej ceglanej moderny) od strony Politechniki.

      żeby mieszkańcy kaszalotów z południa mogły sobie stać w korku z samochodami na studzienki. Fajnie

      • 2 1

  • (1)

    WyEbane mam juz na Gdańsk. Urodzilem sie tu i wychowalem, jestem gdanszczaninem z 4 pokolen. To co teraz Dulkiewicz robi, to kryminal. Na szczescie mam ziemie tu za granicami administracyjnymi tego smiesznego miasta i wlasnie zaczynam budowe domu. Naraz z Pania Ola.

    • 2 0

    • powodzenia

      nikt nie będzie za tobą tęsknił. "gdańszczanin od 4 pokoleń" na bank :P

      • 0 1

  • mieszkańcy po prostu nie chcą

    aby tramwaj jechał pod ich oknami. Bzdurą jest że linia to zagłada dla kamienic. Prawdziwą zagładę by miały kamienice przy Do Studzienki jeśli tam jechałby tramwaj, bo potrzeba by było je po prostu wyburzyć. W we wszystkich dużych miastach tramwaje jeżdżą pomiędzy kamienicami więc o co chodzi? To już nie są stare Konstale, tylko nowoczesne ciche stosunkowo tramwaje więc mieszkańcy niech nie stękają, w końcu mieszkają w mieście, praktycznie w centrum a nie na wsi.

    • 0 2

  • A jakie są argumenty... (7)

    ... Za pokręconą trasą via bgw (dwa dodatkowe zakręty i przecięcie pasa na przebudowanej "do studzienki" , zamiast za oczywistym skrętem w "do studzienki", poza oczywiście możliwością zaproponowania deweloperowi działki po dh "Jantar"?

    • 34 10

    • (3)

      Brak możliwości włączenia się z grunwaldzkiej w do studzienki z oddzielnym torem do skrętu. A bez tego tramwaje będą stały w mega korki czekając aż jeden skręci w do studzienki

      • 3 10

      • A ten tor do skrętu... (1)

        ... To będzie dla tramwajów od strony Gdańska czy od strony Wrzeszcza? Czy dla obu kierunków? A może nie będzie wcale, bo nie?

        • 1 0

        • Tor przy jeździe z Wrzeszcza w kierunku Moreny

          No trzeba przyznać, że nie ma tu dobrego rozwiązania. Moim zdaniem miasto powinno wykupić z górką mieszkania przy BGW i sprzedać potem te lokale na biura, siedziby firm itp.

          • 0 0

      • Bzdury

        • 8 3

    • Jakie? A takie, że byłoby to dokończenie dzieła zniszczenia Wrzeszcza przez Armię Czerwoną i wyburzenie całej pierzei

      zabudowy przedwojennej (w tym mega fajnej ceglanej moderny) od strony Politechniki. To już wolę opcję Boh. Getta lub nic

      • 1 1

    • Po co inne argumenty? Jantar to mało? (1)

      A że zniszczą BGW i tramwaj połamie kręgosłup na zakrętach? A kogo to obchodzi?

      • 12 3

      • Pesy rozwalą te tory w mniej niż 5 lat

        • 10 1

  • Do popierających wariant Studzienki.

    On zakłada wyburzenie praktycznie całej pierzei przedwojennej zabudowy (w tym rewelacyjną ceglaną modernę) na wysokości Politechniki. Nie dajmy sobie wmówić, że albo Bohaterów albo studzienki bo oba rozwiązania są do kitu. Poprowadzenie tramu przez Studzienki nic nie zmieni bo tram nie będzie miał oddzielnego pasa i będzie stał w korku z samochodami.

    • 1 1

  • Tramwaj Boh.Getta Warszawskiego

    Dlaczego nie ma na wizualizacji starych kamienic .Dlaczego wyciszony jest glos.Tak się manipuluje faktami.Jeszcze kilkanascie lat temu byl zakaz wjazdu w Boh.Getta Warszawskiego samochodom powyżej 3.5 t.Teraz moze jechac tramwaj ktory waży 60 T plus pasażerowie.Kto da nam nowe mieszkania na jakie straty miasto naraża mieszkańców B.G.W.?

    • 4 0

  • (1)

    I bardzo dobrze, od dawna wiadomo, że większość mieszkań na tej ulicy to pustostany. Nieliczni mają możliwość zamieszkania na tej ulicy. Tam tylko wieczne imprezy i nic poza tym.

    • 0 2

    • Co za bełkot W którym maglu takie wiadomości sprzedają? :-D

      • 2 0

  • Mam wrażenie (1)

    że miasto świadomie nie prowadzi żadnych porządkowych prac na ulicach Do Studzienki oraz BGW. Jedynym, w opinii urzędników, sposobem na polepszenie warunków na tych ulicach jest budowa trasy tramwajowej. Ale, oczywiście, to tylko manipulacja publiczną opinią.

    • 25 10

    • nie tylko nie prowadzi prac porzadkowych

      A aktywnie dezorganizuje komunikacje, wylaczajac potrzebne polaczenia i wydluzajac czasy przejazdu poza granice wytrzymalosci...

      • 3 0

  • Trzeba zmienić KPA bo teraz wystarczy, że

    napisze się odwołanie - blabla, nawet bez konkretnych wskazań naruszenia przepisu i rusza kosztowna w czasie machina odwoławcza. Dla inwestorów to istny cyrk, a czasami blokada koniecznych inwestycji

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane