- 1 Dulkiewicz niechętna do wymiany zastępców (159 opinii)
- 2 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (458 opinii)
- 3 Kleksem asfaltu w gumę przy Zieleniaku (90 opinii)
- 4 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (300 opinii)
- 5 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (139 opinii)
- 6 "Ławka wstydu" zniknęła i nie ma wstydu (108 opinii)
Słowackiego ponownie połączy przedmieścia. Ale za kilkanaście lat
porównać
Gdańsk zamierza przywrócić ciągłość ul. Słowackiego i ponownie połączyć ją z przedmieściami. Mieszkańcy tych okolic nie doczekają się tego wcześniej niż za kilka-kilkanaście lat. Obecnie rezerwowane są tereny na taką drogę w nowym planie w granicach Gdańska. Przebieg trasy poza miastem nie jest jeszcze ustalony.
Zamknięcie drogi wywołało wówczas duże protesty mieszkańców, zwłaszcza korzystających na co dzień z auta, ale było to niezbędne dla rozbudowy lotniska. Dzisiaj dawny przebieg ul. Słowackiego pokrywa się z Terminalem 2 oraz płytą postojową dla samolotów.
Odtworzenie ul. Słowackiego w całkowicie nowym przebiegu
Gdańsk zamierza jednak ulżyć mieszkańcom przedmieść i wraca do pomysłu budowy ul. Słowackiego do granic miasta, lecz już w całkowicie nowym przebiegu - około 200 metrów na północ od torów Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, gdzie nie będzie to kolidować z ewentualną dalszą rozbudową portu lotniczego.
Stosowne zapisy pojawiają się w wyłożonym do publicznego wglądu projekcie planu zagospodarowania "Klukowo rejon ulicy Radiowej i linii PKM". Choć jego głównym celem jest zmiana funkcji z terenów rezerwowanych pod pole golfowe na produkcję i usługi, to większą rewolucją względem obowiązujących ustaleń z 2003 r. jest właśnie wpisanie przedłużenia ul. Słowackiego aż do granic miasta (tu zgodnie z prawem kończy się tzw. władztwo planistyczne Gdańska).
Połączenie drogowe pomiędzy dwiema obwodnicami Trójmiasta
- Przedłużenie ul. Słowackiego ma za zadanie zapewnić połączenie węzła Lotnisko na Obwodnicy Trójmiasta z węzłem Miszewo Obwodnicy Metropolitalnej Trójmiasta. Został podpisany list intencyjny pomiędzy Województwem Pomorskim, Obszarem Metropolitalnej Gdańsk-Gdynia-Sopot a gminami zainteresowani, w którym zadeklarowano współpracę w zakresie podjęcia działań prawnych, planistycznych i projektowych do realizacji tego powiązania - wyjaśniała podczas dyskusji publicznej Alicja Gumienna z Zespołu Transportu Biura Rozwoju Gdańska.
Co ważne, ostateczny wariant przebiegu drogi poza granicami Gdańska nie został jeszcze wybrany - wciąż analizowane są różne korytarze transportowe. Warto dodać, że już w 2017 roku starania o powstanie właśnie tej trasy podjął lokalny radny Andrzej Bystron, który do petycji do władz samorządu województwa pomorskiego zebrał ok. 2 tys. podpisów.
W granicach Gdańska przebieg został natomiast właśnie ustalony nowym projektem miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.
Kolejny krok w stronę budowy Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej
Możliwość docelowej rozbudowy do czterech pasów ruchu
W projekcie planu pod przedłużoną ul. Słowackiego rezerwuje się teren pod dwie dwupasowe jezdnie, jednak wariantem podstawowym pozostaje jedna jezdnia z dwoma pasami ruchu.
- W projekcie planu uwzględniono również obustronne chodniki o szerokości minimum 2 metrów oraz obustronną drogę rowerową o szerokości min. 2,5 m. Zawarty jest także zapis w zakresie szpalerów drzew po obu stronach jezdni - dodaje Gumienna.
Nowa droga będzie otoczona terenami przemysłowo-usługowymi, w których zawierają się m.in. składy, bazy, magazyny, produkcja energii odnawialnej oraz również biurowce czy hotele (z myślą o pasażerach lotniska). W granicach planu znajduje się m.in. kompleks biurowy BCB Business Park, który będzie mógł być rozbudowany w przyszłości.
Domy jednorodzinne, usługi i dwa nowe zbiorniki retencyjne
W północnej części dopuszczono zabudowę mieszkaniową ekstensywną (domy wolnostojące jedno- i dwumieszkaniowe), zaś pewnego rodzaju "buforem" pomiędzy funkcją przemysłowo-usługową są obszary usługowe, w tym biura, hotele oraz niewielkie hurtownie do 2 tys. m k w.
Przewiduje się jednocześnie ochronę cieku wodnego wraz z przyległym terenem zieleni oznaczonego jako "Rów M-4" oraz budowę dwóch nowych zbiorników retencyjnych.
Zabudowa do 25 m wysokości, uwagi do końca października
Pod względem maksymalnej dopuszczonej projektem planu wysokości, nowa zabudowa będzie kształtować się między 12 metrów (tereny zabudowy mieszkaniowej) a 25 metrów w obrębie kompleksu biurowego BCB Business Park.
Należy przy tym podkreślić, że maksymalna wysokość powyżej 11,5 na terenie kompleksu biurowego będzie wymagała uzyskania dodatkowych szczegółowych uzgodnień wynikających z położenia w zasięgu urządzeń radionawigacyjnych i radiolokacyjnych lotniska.
Projekt miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego wraz z prognozą oddziaływania na środowisko dostępny jest na stronie Biura Rozwoju Gdańska. Uwagi do obu dokumentów można składać do końca października.
MTM przebuduje ulicę Budowlanych w rok
Miejsca
Opinie (81) 9 zablokowanych
-
2022-10-19 07:09
Może za 18 lat wybudują
Nikt się nie spieszy a i po co.
- 15 5
-
2022-10-19 07:13
O, chyba się wybory zbliżają. (1)
A przetarg na remont Kielnieńskiej... czeka na otwarcie kopert przed wyborami.
- 26 3
-
2022-10-19 07:32
Nieprawda, jeden z oferentów zgłosił sprzeciw i sąd rozpatruje :)
- 3 0
-
2022-10-19 07:18
Po co miasto ma budować, deweloperzy wybudują
- 12 3
-
2022-10-19 07:21
Trzeba było zrobić wraz z lotniskiem (3)
Dlaczego miasto zamiast myśleć o mieszkańcach to zlikwidowało dojazd na Kaszuby kosztem rozbudowy lotniska?
Komu służy władza samorządowa?- 44 14
-
2022-10-19 07:52
reptilianom
- 6 0
-
2022-10-19 08:38
to zobacz kto jest w zarzadzie
- 0 1
-
2022-10-19 08:40
Likwidacja tego połaczenia to był wielki błąd
- 10 1
-
2022-10-19 07:22
Po co? (6)
Kto się tam osiedlił to chyba liczył się z korkami. Coś za coś, kupujesz taniej nieruchomość to niestety sporo życia spędzisz codziennie w samochodzie dojeżdżając do pracy.
- 29 40
-
2022-10-19 07:42
A ty gdzie kupiłeś?
Czy jeszcze u mamy?- 8 13
-
2022-10-19 07:46
A po co drogi na Przymorzu czy Zaspie? (1)
Kto się tam osiedlił to chyba liczył się z brakiem infrastruktury.
- 9 7
-
2022-10-19 08:10
to tam warto budowac a nie na przymorzu czy zaspie gdzie drogi są :)
- 3 3
-
2022-10-19 07:52
Skoro miasto zamknęło dotychczasową drogę to miasto musi zapłacić za nową
- 6 6
-
2022-10-19 08:39
zwykły pracujący nie jest w stanie kupić działki pod dom w centrum (1)
- 6 4
-
2022-10-19 09:46
Można mieszkać w bloku
Nie każdy musi mieć dom
- 6 2
-
2022-10-19 07:25
(6)
Droga rowerowa po obu stronach jezdni, to w tym miejscu trochę chyba na wyrost. Zaoszczędzone pieniądze możnaby przeznaczyć na inne cele.
Wiele chodników w centrum, gdzie porusza się tysiące osób jest w fatalnym stanie. Także bardziej w centrum Gdańska brakuje jeszcze kilku dróg rowerowych. A jakże przydałaby się droga rowerowa wzdłuż obwodnicy np. między Auchan a Matarnią...- 38 40
-
2022-10-19 07:35
(1)
Przy czterech pasach ruchu droga rowerowa powinna być z dwóch stron i bardzo dobrze, że BRG taką opcję uwzględnił w planach.
- 20 3
-
2022-10-19 09:10
Przy głównych drogach w ogóle nie powinno być ścieżek rowerowych
powinny być one budowane oddzielnie, tak, żeby nie trzeba było jeździć w hałasie, smrodzie spalin, ryzyku wypadku, zatrzymując się co chwilę na światłach, uważając na pieszych itp.
- 3 4
-
2022-10-19 07:47
Remont chodników w centrum nie ma sensu dopóki nie rozwiążemy problemu demolujących je samochodów.
- 13 2
-
2022-10-19 07:59
zostając i osiedlając się w centrum gdzie była stara infrastruktura chyba liczyłeś się (1)
z tym ze nie będie ona remontowana na poczet ulic które takiej infrastruktury jeszcze nie mają
- 2 4
-
2022-10-19 08:58
Fajnie pasożytować na innych jak huba, co nie?
- 2 0
-
2022-10-19 08:32
Wystarczy sama droga rowerowa
- 0 1
-
2022-10-19 07:27
Wystarczy zrobic 300 metrowy wiadukt albo tunel ppd torami pkm-no ale dla geniuszy z u.m to zbyt skomplikowane... zenada i wstyd (3)
- 30 7
-
2022-10-19 07:53
no bo taki tunel to można kupić w każdym sklepie z tunelami xD
- 7 4
-
2022-10-19 07:59
nie trzeba nawet wiaduktu bo w tym miejscu pkm jest na estakadzie (1)
Wystarczy pociągnąć kawałek prosto, potem pod torami w lewo i wzdłuż ogrodzenia portu do starej Słowackiego.
- 11 0
-
2022-10-19 09:57
Racja.dobry pomysl.
- 4 0
-
2022-10-19 08:00
(5)
Nie ma i nie będzie. Gdansk nie chce budować dróg. To najprostsza i najłatwiej wydana kasa. Na wschodzie kraju buduje się na potęgę za fundusze unijne, ulice w miastach pięknieją i powstają nowe drogi. U nas tylko projekty i analizy. Wstyd. Gdansk ma niestety jedne z najgorszych dróg w kraju.
- 76 51
-
2022-10-19 08:29
(2)
Chyba nie byłeś dawno poza miastem, co?
- 12 11
-
2022-10-19 11:21
Ja jestem regularnie na Podkarpaciu i mają tam świetny poziom dróg (1)
Kierowcy nie są nerwowi i agresywni, dużo bardziej wyrozumiali i mniej chamscy niż to bydło w BMW z Trójmiasta. Są świetne trasy autostrada A4 plus via carpatia S19, dodatkowo miasta mają swoje lokalne obwodnice. Tam nie dotarła jeszcze poprawność polityczna.
- 1 2
-
2022-10-20 14:50
Na wschodzie rząd buduje drogi a u nas przekop za 2 miliardy złotych
- 0 0
-
2022-10-19 08:32
Od tego połączenia uchowaj nas Panie (1)
Taka droga to dodatkowe samochody w Gdańsku. Jest dojazd do P+R w Rębiechowie. Nie potrzeba dodatkowej drogi.
- 10 17
-
2022-10-19 08:51
a z tego P+R gdzie dojedziesz? wszędzie z przesiadkami
większość relacji która mogłaby istnieć na tych torach nie jest prowadzona...
- 6 2
-
2022-10-19 08:11
(2)
Ale niektórym osiedlom z Banina się poprawi komfort życia :) Autostrada przy kurnikach, kto to przewidział :)
- 18 8
-
2022-10-19 09:32
bardziej Pępowo dostanie w kość. W Baninie tylko jedno osiedle będzie blisko
- 1 2
-
2022-10-19 11:29
Kurniki w Baninie, kurniki w Letniewie, w falowcu, nie dogodzi.
Każdy w Dworze Artusa mieszka chyba...
- 2 0
-
2022-10-19 08:12
W końcu...
W końcu ktoś pomyślał, żeby budować drogi prostopadle do Grunwaldzkiej, Obwodnicy i Obwodnicy Metrop. Na dojazdach do Trójmiasta tworzą sie największe korki: w Gdyni to Chwaszczyńska i Wielkopolska, W Gdańsku to Spacerowa, Słowackiego, Nowatorów, Kartuska, Jabłoniowa, od Kowal to Staropolska/Świętokszyska. Brak jest porządnych wlotów do Trójmiasta. Proponuje z węzła Owczarnia zjazd do Gdańska a w drugą stronę do Obwodnicy Met. nastepne połączenia i od węzła Osowa, dwupasmowa do oliwy ale i w drugą stronę do Chwaszczyna. Do tego ta nowa Słowackiego i będzie lepiej. Na rzaie patrząc na mapę Trójmiasta wszystkie istniejące główne drogi idą pionowo na mapie, żadnych poziomych się nie buduje.
- 11 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.