- 1 Radna wulgarnie o kierowcy autobusu (282 opinie)
- 2 Od kwietnia podwyżki cen biletów (835 opinii)
- 3 Budowa PKM Południe do 2029 roku (197 opinii)
- 4 Porzucony jacht znalazł kupca (82 opinie)
- 5 Dwóch Gruzinów, siedem przestępstw (113 opinii)
- 6 Kobieta zginęła w wypadku na obwodnicy (498 opinii)
Nowa trasa połączy lotnisko z Obwodnicą Metropolitalną
Choć budowa Obwodnicy Metropolitalnej ma ruszyć dopiero w drugiej połowie roku, pojawiły się już plany budowy jej odnogi. Nowa trasa miałaby powstać między Portem Lotniczym a węzłem Miszewo. Do połowy przyszłego roku ma powstać dokumentacja uwzględniająca kilka wariantów jej przebiegu. Na budowie trasy mają skorzystać nie tylko pasażerowie lotniska, ale też mieszkańcy dynamicznie rozbudowującego się Banina, Pępowa czy Rębiechowa.
Ma to nastąpić w drugiej połowie roku (więcej o tej inwestycji w ramce pod artykułem), ale już teraz trwają prace nad dodatkowym jej połączeniem z Portem Lotniczym w Gdańsku.
Opracowanie to ma być zrealizowane na zlecenie Pomorskiego Biura Planowania Regionalnego, będącego jednostką Samorządu Województwa Pomorskiego.
Kilka wariantów nowej trasy
Przedmiotem przetargu jest opracowanie Studium Korytarzowego dla nowego połączenia drogowego od projektowanego węzła "Miszewo" na Obwodnicy Metropolitalnej do Portu Lotniczego im. Lecha Wałęsy. Studium korytarzowe to pierwszy i bardzo wstępny krok przed rozpoczęciem ewentualnej realizacji inwestycji, która w rzeczywistości stanie się obwodnicą Banina.
Przygotowana dokumentacja będzie podstawą do ogłoszenia właściwego przetargu na opracowanie Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego z elementami Koncepcji Programowej (STEŚ-R).
Zadanie będzie polegać na wyznaczeniu i poddaniu analizie potencjalnych korytarzy przebiegu nowej drogi. Wykonawca ma przygotować minimum trzy warianty i uwzględnić dla każdego z nich m.in. klasę drogi, dopuszczalną prędkość, przekrój poprzeczny, szerokość pasa ruchu, kategorię drogi i jej nośność.
Co istotne, węzeł Miszewo na Obwodnicy Metropolitalnej został tak zaprojektowany, by bez problemu podłączyć nową drogę na lotnisko.
Obecnie trasa między Miszewem (DK 20) a węzłem "Gdańsk Lotnisko" na trasie S6 to drogi o jednojezdniowym przekroju z jedno- lub obustronnymi chodnikami oraz drogami dla pieszych i rowerzystów. Całe połączenie drogowe przebiega przez obszary zurbanizowane z licznymi skrzyżowaniami z drogami gminnymi i zjazdami na prywatne posesje.
Na połączeniu planowanej Obwodnicy Metropolitalnej z trasą Słowackiego i obwodnicą zyskają pasażerowie korzystający z portu lotniczego, mieszkańcy Gdańska i przede wszystkim gminy Żukowo (m.in. z Banina, Pępowa i Rębiechowa).
Warto dodać, że już w 2017 roku starania o powstanie trasy podjął lokalny radny Andrzej Bystron, który do petycji do władz samorządu województwa pomorskiego zebrał ok. 2 tys. podpisów.
Będą konsultacje z mieszkańcami
Aby proces przygotowania inwestycji przebiegał zgodnie z oczekiwaniami mieszkańców, wykonawca zobowiązany jest do przeprowadzenia konsultacji społecznych i spotkań informacyjnych, podczas których mieszkańcy i wszystkie zainteresowane osoby będą mogły zapoznać się z przygotowanymi korytarzami i wariantami każdej trasy, ich parametrami, miejscem węzłów i skrzyżowań, obiektów inżynierskich i obszarów chronionych. Przeprowadzone konsultacje mają zostać opisane w raporcie i przekazane do PBPR.
Przetarg na wykonanie studium ogłoszono kilka dni temu (oferty poznamy w połowie lipca), a wybrany wykonawca na przygotowanie dokumentacji będzie miał 12 miesięcy.
Co z Obwodnicą Metropolitalną?
Rozpoczęcie jej budowy drogowcy planują na drugą połowę roku. Do tego czasu inwestor, a więc Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, ma już uzyskać od wojewody pomorskiego obie decyzje o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej. Obie, bo inwestycja została podzielona na dwa odcinki:
Chwaszczyno (bez węzła) - Żukowo (bez węzła), długość ok. 16,3 km - Budimex SA - 715 169 700 zł,
Żukowo (z węzłem) - Gdańsk-Południe (rozbudowa węzła), długość ok. 16 km oraz obwodnica Żukowa o długości ok. 7 km - Konsorcjum: Mirbud SA (Lider) i Kobylarnia SA (Partner) - 776 999 999 zł (zadanie rozszerzone o doprojektowanie i budowę pasów włączeniowych zarówno na S6, jak i na S7, o łącznej długości niespełna 1,8 km - 49,5 mln zł)
Zadanie nr 1 - najważniejsze elementy:
- opracowanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem wszelkich niezbędnych opinii, uzgodnień i decyzji, w tym decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej;
- budowa odcinka drogi ekspresowej o długości ok. 16,26 km;
- budowa jednego węzła drogowego "Miszewo";
- budowa części węzła drogowego "Chwaszczyno";
- budowa obwodu utrzymania drogi ekspresowej w Miszewie z budynkiem administracyjno-socjalnym i budynkami towarzyszącymi;
- budowa estakady nad linią kolejową nr 201;
- budowa estakady nad istniejącą drogą krajową nr 7, rzeką Radunia i linią kolejową nr 229;
- budowa dróg lokalnych i dojazdowych obsługujących tereny przyległe do obwodnicy;
- uzyskanie decyzji pozwalających na użytkowanie inwestycji.
Zadanie nr 2 - najważniejsze elementy:
- opracowanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem wszelkich niezbędnych opinii, uzgodnień i decyzji, w tym decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej;
- budowa odcinka drogi ekspresowej o długości ok. 16,1 km;
- budowa Obwodnicy Żukowa o długości ok. 6,8 km;
- budowa węzłów "Żukowo" oraz "Lublewo";
- przebudowa węzła "Gdańsk-Południe" na przecięciu z Zachodnią Obwodnicą Trójmiasta i Południową Obwodnicą Gdańska;
- budowa MOP kategorii I w Widlinie - oddzielnie dla każdej jezdni;
- budowa estakady nad linią kolejową nr 229 w ciągu Obwodnicy Żukowa;
- budowa estakady nad linią kolejową nr 229 oraz jarem rzeki Raduni;
- budowa estakady nad jarem rzeki Raduni i drogą powiatową DP 1930 G;
- budowa dróg lokalnych i dojazdowych obsługujących tereny przyległe do obwodnicy;
- uzyskanie decyzji pozwalających na użytkowanie inwestycji.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2022-06-21 07:10
(34)
Co do obwodnicy metropolitalnej- z przykrością trzeba stwierdzić, że jest to zło konieczne i musi być zbudowana, choć bardziej miałoby było, gdyby ten ogromny nakład środków poszedł na remonty i modernizację 70procent gdańskich ulic:) oczywiście to marzenia ściętej głowy, bo przy takim bezwładnym wylewaniu się miasta i urbanistycznej wolnej
Co do obwodnicy metropolitalnej- z przykrością trzeba stwierdzić, że jest to zło konieczne i musi być zbudowana, choć bardziej miałoby było, gdyby ten ogromny nakład środków poszedł na remonty i modernizację 70procent gdańskich ulic:) oczywiście to marzenia ściętej głowy, bo przy takim bezwładnym wylewaniu się miasta i urbanistycznej wolnej amerykance- ta inwestycja jest niezbędna.
Natomiast co istotne, dodatkowa obwodnica długotrwałe nic nie zmieni, jeśli nadal będzie następować dalszy niektorolowaby wysyp zabudowy w kierunku gmin otaczających trójmiasto. W takim wypadku nowa trasa zakorkuje się już po kilku latach. Myslicie inaczej? Poczytajcie oferty nieruchomości zamieszczane na tej stronie przez pato-posrednikow. Przykładowe Żukowo "za moment będzie doskonale skomunikowaną lokalizacją 15 min od centrum". I w tym właśnie będzie problem. W miarę jak gdański rynek coraz bardziej wykańczają zakupy inwestycyjne pod wynajem krótkoterminowe (windując tym samym ceny), ludzie będą zmuszeni migrować na peryferia, a nowa trasa będzie impulsem ku temu- finalnie wyjdzie na to samo(korki, zatory). Dodając to, że jazda zderzak w zderzak, szarżowanie na zbity lep= wróci sytuacja z obecnej obwodnicy.- 107 131
-
2022-06-21 07:18
Czy tak czasem nie wygląda rozwój? (8)
- 18 14
-
2022-06-21 07:29
(7)
Haha rozwój? Zaniedbywanie lokalnego Trójmiasta na rzecz doraźnego ratowania patologicznego stanu rzeczy, postępującego na jego peryferiach, bez jakiejkolwiek inicjatywy w kierunku zalagodzeniu problemowi wyprowadzki płatników do sąsiednich gmin? Tak dzieciaku, w tym wypadku to nie rozwój, tylko pato-rozwoj, który będzie generować coraz większe problemy.
- 26 29
-
2022-06-21 07:44
pato-wszystko
- 0 1
-
2022-06-21 07:44
(3)
patologią jest brak koncepcji rozwoju aglomeracji trójmiejskiej a nie sam rozwój, skoro wiemy, że za 30-50 lat połączymy się blokowiskami z Żukowem to już teraz powinniśmy budować w tamtym kierunku - kolejki typu skm pkm a nawet metro, tunele dla samochodów, węzły itd
zobaczmy jaki kardynalny błąd popełniły władze Gdańska dając do dyspozycjipatologią jest brak koncepcji rozwoju aglomeracji trójmiejskiej a nie sam rozwój, skoro wiemy, że za 30-50 lat połączymy się blokowiskami z Żukowem to już teraz powinniśmy budować w tamtym kierunku - kolejki typu skm pkm a nawet metro, tunele dla samochodów, węzły itd
zobaczmy jaki kardynalny błąd popełniły władze Gdańska dając do dyspozycji tzw "Jasień Południe" nie przygotowując terenu pod te inwestycje, ciągną dopiero tramwaj, o kolejce brak słów, Warszawska i Jabłoniowa w większości bez chodników, wąskie, tymczasowe ronda etc- 38 2
-
2022-06-21 07:54
(2)
A właśnie dlatego nie jest planowana PKM południe?
- 5 4
-
2022-06-21 08:16
planowana?!! (1)
Ona powinna funkcjonowac od co najmniej siedmiu lat!
- 21 1
-
2022-06-21 09:34
Ni było piniądzorów i niema ,znaczy były ale na inne szczytne cele
- 3 0
-
2022-06-21 09:39
Słowackiego z założenia miała iść w stronę Mieszewa do drogi nr 20 (1)
i było to planowane od początku jeszcze gdy były pierwsze przymiarki do projektu robione. Potem miasto bezmyślnie jak większość swoich decyzji pozwoliło na zmianę struktury tej drogi i kolejną zabudowę działek w pobliżu lotniska.
- 10 3
-
2022-06-22 13:04
Od kiedy Miszewo należy do Miasta
Miasto Gdańsk sfinansowało drogę w swoich granicach, a gminy ościenne jak zwykle zlały temat. Każdy temat wspólnej rozbudowy kończy się tym, że miasto buduje, a Gminy stwierdzają, że jakoś to będzie. Oczywiście mieszkańcy Gminy zamiast iść z pretensjami do Gminy to ma pretensje do Gdańska z którego się wyprowadzili.
- 1 1
-
2022-06-21 07:25
witam
słuszne uwagi,szczególnie te o patalogii urbanistycznej.- 6 3
-
2022-06-21 07:39
Niebawem w sprzedaży będą tylko (11)
elektryki i problem sam się rozwiąże... Na samochody spalinowe dowalą takie opłaty że nie wielu będzie stać na własne auto
- 3 15
-
2022-06-21 07:44
W snach szalonych ekologów (4)
Powód do Komuny nie przejdzie .
- 11 4
-
2022-06-21 08:32
jak nie przejdzie skoro w europie sie panoszy. (1)
komuna większa niż za komuny.
- 18 3
-
2022-06-21 12:35
O, jaruś pamięta PRL. I mądrzy się teraz jak to jest w UE. I p,,,li bzdury totalne że UE = ZSRR.
- 2 3
-
2022-06-21 08:37
miejmy nadzieję, drogi kolego.
- 3 0
-
2022-06-21 12:34
Co ty prawiczku pieprzysz jak zawsze ? Co nie przejdzie ? Dla mnie wyznacznikiem zmian
klimatu są zmiany obserwowane przez mieszkańców zagrożonych klimatycznie regionów, a nie Greenpeace.
Jak Szwajcarzy widzą u siebie, że topnieją im alpejskie lodowce, to znaczy że topnieją. I z tego powodu do Greenpeace nie wstąpili. A ty zaraz wyzwiesz ich od lewaków ?- 4 1
-
2022-06-21 09:32
(1)
A skąd się pojawia metale ziem rzadkich do budowy tych elektryków ;]]]]
- 3 1
-
2022-06-21 12:37
Lit nie będzie już wtedy stosowany - za 13 lat. Ty czytasz coś o nowych odkryciach w tym temacie ?
Czytałeś coś na temat nowych odkryć w dziedzinie produkcji elektrod sodowych ? Poszukaj se w Internecie info na ten temat.
- 1 0
-
2022-06-21 09:42
do tego czasu UE się rozpadnie (3)
- 4 3
-
2022-06-21 11:04
UE sie nie rozpadnie
co najwyżej całą Polskę z kaczofaszystami z UE wyrzucą!
- 5 5
-
2022-06-21 12:38
Stara Europa Zachodnia się rozpadnie ? Prędzej wyrzucą PL i H jak trzeba będzie.
Prawi polski prawiczek pierdoły na temat czegoś co Europa Zachodnia budowała od lat 50 XX w.
- 4 1
-
2022-06-21 12:40
I mam nadzieję, że jesteś honorowy i omijasz z daleka drogi zbudowane za kasę z UE ? Do Łodzi
jedziesz np. starą "jedynką", a nie autostradą.
- 4 0
-
2022-06-21 07:43
Obwodnica obwodnicy
No to wybudują kolejną obwodnicę dwóch poprzednich. Polak potrafi !
- 6 7
-
2022-06-21 09:32
Wybudowana OM pozwoli w końcu na remont i modernizację starej obwodnicy...
- 2 0
-
2022-06-21 09:32
Za tą inwestycję nie odpowiada UM w Gdańsku
dlatego ona w ogóle powstaje
- 5 2
-
2022-06-21 10:46
Wariant 5 (2)
Najlepszy, najdalej od centrum
- 1 4
-
2022-06-21 11:16
i**ota (1)
i dzięki temu zamiast pokonywać najkrótszą trasę nadkładasz drogi bez sensu i marudzicie że daleko, długo i korki i smród
- 1 2
-
2022-06-21 11:28
To ma być obwodnica Banina, z założenia obwodnica ma coś obwodzić, a nie przecinać wieś w pół. Lepiej nadrobić te dwa kilometry drogi więcej, ale finalnie przejechać całą trasę szybciej, niż zatrzymywać się co 3 minuty na światłach lub na rondzie
- 7 0
-
2022-06-21 14:12
"modernizację 70procent gdańskich ulic" - puk, puk jest tam kto ?
A pan to z jakiej wsi się odzywa ?. OM budowana jest przez budżet państwa , a o ulice miast ma dbać samorząd , a nie "państwo" . ale sekretarka Adamowicza woli finansować parady "LPG +" niż modernizować infrastrukturę miasta . Kwalifikacje obecnej prezydent miasta Gdańska ? - byłam sekretarką poprzedniego prezydenta miasta , to się znam
- 3 1
-
2022-06-21 14:19
Banino i Żukowo to nie jest gmina Gdańsk (1)
więc mogą budować domy i wyznaczać tereny inwestycyjne zgodnie ze swoim planem , który wcale nie musi być powiązany z planami Gdańska
- 4 1
-
2022-06-22 13:51
Jasne - najlepiej niech każdy sobie projektuje drogi. Jeśli droga z jednej gminy nie połączy się z drogą w sąsiedniej gminie, to tym lepiej - tak?
- 0 0
-
2022-06-21 14:33
Pomorskie to nie tylko Gdańsk
Wy już i tak dużo dostaliście. Pomyślcie o innych małych miejscowościach i gminach. Stać was na to?
- 0 0
-
2022-06-21 14:45
Trzeba było zagęszczać zabudowę starych osiedli
i likwidować RODosy zanim powstały bookingi. Niestety łatwiej i taniej było odrolnić peryferia niż użerać się z protestującymi na osiedlach...
- 3 1
-
2023-01-19 21:07
ludzie będą mieszkać ta gdzie im się to podoba, nowobogackim słoma z butów wystaje i maja wszędzie problem nie zauważając ze problem ten był nierozwiązany od co najmniej 20 lat i musiało się to zakończyć w ten sposób ze korkują się wylotówki z miasta w porannych i popołudniowych godzinach szczytu wiec nie win za to ludzi którzy często przed tymi korkami uciekają właśnie na rogatki miasta a raczej władze lokalne które w tym temacie nic nie robiły przez ostatnie 30 lat
- 0 0
-
2022-06-21 19:54
najpierw trzeba bylo zrobic rezerwe terenowa pod nowe drogi a dopiero potem wydawac pozwolenia na budowe domow (1)
teraz lament bo droga za blisko plotu
wszyscy chca nowych lepszych drog byle dalego od wlasnego plotu- 24 2
-
2022-06-22 11:58
to zrzeszenie. Nie oczekuj logiki w ich działaniu.
Tam liczy się kasa od właściciela pola za podzielenie działek.
- 0 0
-
2022-06-21 08:39
A Budowlanych? (5)
A kiedy remont ul. Budowlanych, z tej ulicy można by zrobić łącznik z obwodnicą, trasa nowatorów i budowlanych nie przecina osiedla i miejsc zamieszkania, głownie koło firm tam jest potrzebna droga. Jeżeli zrobimy wzdłuż Słowackiego to po co PKM?
- 78 15
-
2022-06-21 08:48
po góralsku - gnieniegdzie i kiedyś popada.
tutaj tak samo - niedługo i tu i tam.
- 4 0
-
2022-06-21 10:46
(1)
Nigdy - prezydentka obieca przed wyborami, a PO wyborach powie jak zwykle, niedasię, za drogo, a w ogóle to po co wam ta droga, przecież UE zaraz wprowadzi zakaz użytkowania samochodów... Po za tym takie drogi są w Berlinie.
- 12 4
-
2022-06-21 12:50
Będą e-samochody.
- 0 3
-
2022-06-21 11:33
Najgorsze (1)
jest to, że zawsze się podejmuje decyzje nie badając tego jaki wpływ to będzie miało na okolicę. Przynajmniej skutki działań włodarzy to udowadniają. Teraz się zastanawiamy jak dojechać z lotniska do obwodnicy metropolitalnej, ale czy naprawdę nie widać, że przy okazji zostaje otwarte kolejne zaproszenie dla Kaszubów do miasta? Poranne korki na Słowaku będą się zaczynać koło lotniska hahahaa
- 2 4
-
2022-06-23 18:58
Fakt, trzeba wprowadzić bramki do miasta
Opłaty dla tych, którzy nie byli mieszkańcami miasta Gdańsk od 3 pokoleń.
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.