- 1 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (405 opinii)
- 2 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (278 opinii)
- 3 "Ławka wstydu" zniknęła i nie ma wstydu (60 opinii)
- 4 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (112 opinii)
- 5 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (125 opinii)
- 6 KO chce w Gdyni dwóch wiceprezydentów (327 opinii)
Słup, o który zawadzają tramwaje, przesuną dopiero za kilka lat
Linię nr 12 obsługują tramwaje Pesy, które pokonują zakręt z niewielkim zapasem. Na słupach zamontowano ostrzeżenia.
Słup trakcyjny na al. Adamowicza, o który lusterkami wadzą tramwaje N8C, zostanie przesunięty dopiero przy okazji budowy linii tramwajowej Nowa Warszawska. Urzędnicy argumentują tę decyzję aspektami ekonomicznymi oraz m.in. tym, że "dortmundy" w okolicy pojawiają się sporadycznie. O konkretną datę skorygowania ustawienia słupa jednak trudno: przetargu na Nową Warszawską wciąż nie udało się rozstrzygnąć. Szacunkowy koszt przesunięcia elementu trakcji to ok. 50 tys. zł.
Minęło kilka miesięcy i nic w tej sprawie się nie zmieniło. Problem rozwiązano jedynie doraźnie. Tramwaje N8C przy wjeździe na węzeł integracyjny Ujeścisko, mijając słup, muszą składać lusterko.
- Przeniesienie słupa planowane jest w ramach budowy linii tramwajowej Nowa Warszawska - tłumaczy Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
W praktyce oznacza to, że trudno w tej chwili o dokładną datę korekty ustawienia słupa trakcyjnego. Miasto ma bowiem spory problem z rozstrzygnięciem przetargu na budowę Nowej Warszawskiej. Mimo to urzędnicy z gdańskiego magistratu stoją na stanowisku, że przesunięcie słupa dopiero w tym czasie jest najlepszym rozwiązaniem "ze względów ekonomicznych i logistycznych".
Czytaj też: Aleja Adamowicza aleją zmarnowanych szans
- Prace związane z budową linii tramwajowej Nowa Warszawska wiązać się będą z wyłączeniem trakcji. Podczas wyłączenia będzie można wykonać roboty związane z przesunięciem słupa - uzasadnia Izabela Kozicka-Prus z Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Przejazdy techniczne po al. Adamowicza. Materiał z maja.
Słup wykonany zgodnie z projektem i przepisami
Co ciekawe, mimo że o słup zahaczają tramwaje, urzędnicy podkreślają, że został on wykonany "zgodnie z dokumentacją projektową", a dokumentacja wykonana została "zgodnie z obowiązującymi przepisami, w tym z obowiązującymi normami w zakresie skrajni".
- Dokumentacja projektowa uzyskała akceptacje powiązanych jednostek. Z uwagi na fakt, że słup został zaprojektowany i zbudowany zgodnie z obowiązującymi przepisami i zachowaniem wszelkiej staranności, nie toczą się obecnie żadne postępowania z biurem projektowym i wykonawcą - tłumaczy Izabela Kozicka-Prus.
Z kolei wstępny, szacunkowy koszt przestawienia słupa trakcyjnego określono na ok. 50 tys. złotych.
Linię numer 12 obsługują tramwaje Pesy
O problemy ze słupem na al. Adamowicza zapytaliśmy także przewoźnika. Anna Dobrowolska z Gdańskich Autobusów i Tramwajów tłumaczy, że wspomniana trasa obsługiwana jest przez dwukierunkowe tramwaje Pesa Jazz Duo, które nie wymagają składania lustra.
- Tramwaje N8C pojawiają się na tej trasie sporadycznie, w zależności od bieżącej sytuacji na trasach - podkreśla przedstawicielka GAiT. Dodaje, że złożenia i rozłożenia lusterka w tramwajach N8C dokonuje się, używając odpowiedniego przycisku na pulpicie sterującym w kabinie motorniczego. - Nie było przypadku uszkodzenia lusterka na tym odcinku torowiska - informuje urzędniczka.
Przy wyjeździe z pętli na Chełmie trzeba złożyć lusterko. Tekst z 2007 roku
Jak często "dortmundy" wjeżdżają na węzeł? W Zarządzie Transportu Miejskiego usłyszeliśmy, że np. 2 września linię 12 (jadącą al. Adamowicza) obsługiwało 14 tramwajów Pesa Jazz i jeden N8C.
Rozkłady jazdy komunikacji miejskiej
W odpowiedzi na nasze pytanie, czy powodem tego, że trasa obsługiwana jest przez Pesy, a nie N8C, są właśnie problemy ze zmieszczeniem się tych drugich składów na trasie, Anna Dobrowolska poinformowała, że "linię nr 12 obsługuje zajezdnia tramwajowa we Wrzeszczu, gdzie stacjonują tramwaje Pesa Jazz Duo". Z kolei składy N8C stacjonują w zajezdni w Nowym Porcie.
Trzeci miesiąc tramwajów na al. Adamowicza
Na koniec przypomnijmy: pierwsi pasażerowie przejechali tramwajami przez al. Adamowicza we wtorek, 30 czerwca.
W ciągu dnia trasę obsługują tramwaje linii nr 12 - co 10 minut w dni powszednie i co 20 minut w weekendy.
Budowa al. Pawła Adamowicza jest częścią opracowanego przez władze miasta Strategicznego Programu Rozwojowego dzielnicy Południe na lata 2014-2020, a kosztowała ok 243 mln zł.
W pierwszej połowie stycznia tego roku władze miasta i przedstawiciele wykonawcy al. Pawła Adamowicza otworzyli ostatni fragment nowo powstałej trasy łączącej Morenę z Jasieniem.
Ruszyły tramwaje na al. Adamowicza. Materiał z czerwca.
Tramwaje składają lusterka przy wjeżdzie na pętlę na Warszawskiej (10 opinii)
Opinie (319) ponad 20 zablokowanych
-
2020-09-08 08:24
Czy tylko ja tak mam, że już nie mogę czytać tej propagandy służb prasowych Dulkiewicz? (3)
Wymiotować się chce od tego pitu pitu nie da się.
- 41 6
-
2020-09-08 08:33
nie tylko Ty :( (2)
- 8 4
-
2020-09-08 10:48
To jest was dwóch (1)
- 1 3
-
2020-09-08 13:06
Teraz możecie ukraść księżyc
- 0 1
-
2020-09-08 08:25
To samo było kilka lat temu na Chełmie na zajezdni (1)
to wiem nawet ja, zwykły czytelnik trojmiasto.pl. A fachowcy?
- 18 3
-
2020-09-08 08:37
Na Chełmie nie ma zajezdni
Są dwie - we Wrzeszczu i Nowym Porcie.
- 5 1
-
2020-09-08 08:28
W Gdyni
Zrobili zrzute za 50k na dzialo to moze w Gdańsku ktoś też podlapie pomysl XD
- 7 0
-
2020-09-08 08:32
Kompromitacja!!
Wszystko zgodnie z normami przepisami a tramwaje hacza winnych brak kompromitacja.
- 15 1
-
2020-09-08 08:43
gdzie OC projektanta, gdzie sprawdający, inspektor nadzoru inwestorskiego? (1)
tradycyjnie w Gdańsku - wykonanie do pupy, winnych brak
- 17 3
-
2020-09-08 09:01
sam widziałeś fotki na tym portalu.
wszystko kolektywnie i przez 30 firm. Rozmydla się odpowiedzialność i decyzyjność. To miasto to patologia i nie-da-się
- 2 1
-
2020-09-08 08:44
(2)
Czyli projektant po nauczaniu on line - czyli niedoszkolony kretyn. Istnieje przepis określający skrajnię ??? Każdy pojazd jest inny.
- 11 3
-
2020-09-08 10:58
Dla pojazdów szynowych są obrysy skrajni
- 0 0
-
2020-09-08 21:01
Inność a komptybilność
Każdy pojazd powinien (chyba) być budowany pod istniejącą infrastrukturę, a każda nowa infrastruktura powinna być budowana pod istniejąca flotę komunikacji. Jeżeli ta flota składa się z niemieckiego demobilu, który pochodzi z różnych rejonów i ich lokalnych uwarunkowań oraz nowych polskich garażowych spółek, plus niekontrolowanych czynników - to mamy co mamy!
- 0 0
-
2020-09-08 08:45
takie fuszerki tylko w polsce
- 9 0
-
2020-09-08 08:45
Lokalna władza mówi, że wszystko jest zgodnie z przepisami i procedurami
To niemieccy konstruktorzy źle zaprojektowali lusterka w dortmundach i powinni na własny koszt zmienić ustawienie tych lusterek, żeby nie uderzały o słup. Gdańska władza zawsze wymyśli coś śmiesznego, żeby nie przyznać się do błędu.
- 22 2
-
2020-09-08 08:46
Brawo brawissimo, tak sie buduje w Gdansku
Gratuluje wielkim budowniczym, medale otrzymuja Ci co zawsze bo sa znajomymi znajomych : DRMG, Ola i Przyjaciele, Ryszard i Przyjaciele. Gratuluje, mam nadzieje ze na kolejnych inwestycjach bedzie tak samo zeby duzo poprawiac i kazdy mial prace
- 18 3
-
2020-09-08 08:49
Czegoś tu nie rozumiem... (1)
jeśli inwestycja została wykonana zgodnie z Normami polskimi i wytycznymi to jak te tramwaje jeżdżą po Gdańsku a mianowicie przez inne skrzyżowania i jakoś sobie radzą?
- 19 0
-
2020-09-08 09:05
nie radzą sobie
przejedź takim tramwajem odcinek od opery do wiaduktu. Łuki torowiska sa za małe i tramwaj przeciska się przez nie niszcząc obręcze kół.
I nie jest to kwestia inności PN - są podobne do niemieckich, tylko Niemcy projektują z zapasem, a nie po minimach wymiarowych- 2 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.