• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Śmiała koncepcja zmian przy wysepce we Wrzeszczu

rb
4 maja 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Widok na wysepkę we Wrzeszczu od strony ul. Jesionowej.
  • Koncepcja zakłada przeniesienie ruchu samochodowego na północną stronę wysepki, a ruchu tramwajowego, autobusowego i pieszego na południową.
  • Przestrzeń nad obiema nitkami między wysepką a Galerią Bałtycką mogłaby zostać zakryta płytą z nasadzeniami.
  • Z odzyskanej dla pieszych przestrzeni mogłyby też korzystać tramwaje i autobusy.

Przełożenie ruchu tylko na jedną stronę wysepki, schowanie samochodów pod nowym skwerem oraz współdzielona przestrzeń dla pieszych, tramwajów i autobusów - to niektóre założenia w koncepcji zmian przestrzeni przy wysepce we Wrzeszczu k. Galerii Bałtyckiej przygotowanej przez Pawła Mrozka z FRAG. Pojawiła się też śmiała propozycja zmian na al. Grunwaldzkiej i al. Zwycięstwa, które miałyby zostać zwężone z trzech do dwóch pasów.



Zaproponowane zmiany przy wysepce i na Grunwaldzkiej są:

Koncepcja opracowana przez Pawła Mrozka zrodziła się kilka lat temu po warsztatach zorganizowanych przez Biuro Rozwoju Gdańska. Jak mówi nam członek Forum Rozwoju Aglomeracji Gdańskiej, prace nad zmianami przy wysepce trwają po godzinach pracy i są dla niego zajęciem całkowicie hobbystycznym.

- Warsztaty BRG i pewne wizje studentów z Politechniki Gdańskiej zainspirowały mnie do działania. To jedyne takie miejsce we Wrzeszczu z zachowanymi gabarytami urbanistycznymi sprzed wojny i jednocześnie dość specyficzne, bo z ruchem tramwajowym w szczelinie między budynkami. To od zawsze nie był układ docelowy i przetrwał dziesięciolecia tylko przez jakieś dziwne zbiegi okoliczności. Ma ogromny potencjał, który warto wykorzystać - mówi Paweł Mrozek.
Zaproponowana przez niego idea zakłada przełożenie ruchu na al. Grunwaldzkiej na jej północną nitkę (jezdnię bliższą Galerii Bałtyckiej). Wówczas tory tramwajowe zostałyby przeniesione z centralnej części wysepki na obecną południową jezdnię, gdzie powstałby ciąg pieszo-jezdny.

Obecnie linia tramwajowa poprowadzona jest w prześwicie między kamienicami. Obecnie linia tramwajowa poprowadzona jest w prześwicie między kamienicami.
Paweł Mrozek zakłada, że tzw. woonerf mógłby sięgać aż do Garnizonu. Co ważne, przełożenie ruchu tylko na jedną stronę wysepki nie musiałoby oznaczać ograniczenia przepustowości al. Grunwaldzkiej, ale z pewnością wiązałoby się z likwidacją obecnego chodnika i miejsc postojowych oraz przebudową skrzyżowań i przeplotem z torowiskiem tramwajowym. Jednocześnie północną nitkę, na której odbywałby się ruch w obu kierunkach, można by przykryć płytą i stworzyć na poziomie +1 skwer.

- Likwidacja chodnika byłaby pozorna, bo cały ruch pieszy przeniósłby się na drugą stronę wysepki, gdzie powstałaby szeroka i atrakcyjna przestrzeń współdzielona z tramwajami i autobusami - podkreśla projektant. - Warto zauważyć, że już teraz mieszkańcy wysepki to wyłącznie lokatorzy mieszkań komunalnych bez możliwości wykupu mieszkania na własność. To oznacza, że miasto zakłada zmiany w tym miejscu i systematycznie się do nich przygotowuje, przenosząc mieszkańców w inne miejsca - dodaje.
  • Widok na wysepkę od strony ul. Jesionowej. Po prawej w tle Galeria Bałtycka.
  • Zdaniem Pawła Mrozka uwolnione działki na wysepce byłyby bardzo atrakcyjne pod kątem nowych inwestycji.
  • Wizualizacja planowanej inwestycji w miejscu stacji paliw.
  • Schody prowadzące na skwer nad jezdnią przy Galerii Bałtyckiej.
  • Koncepcja zmian przy wysepce z lotu ptaka.

Jak podkreśla, uporządkowanie przestrzeni wokół wysepki mogłoby zostać sfinansowane nie tylko przez miasto, ale też inwestorów zewnętrznych. Przeniesienie ruchu samochodowego i torowiska tramwajowego uwolniłoby bowiem bardzo atrakcyjne działki pod kątem inwestycyjnym. Pojawiłaby się pierzeja, usługi w parterze, ogródki kawiarniane.

- Jako autor tej pracy jestem świadomy tego, że nie jest to projekt łatwy i szybki do realizacji, ale podobnie jak wiele innych projektów pokroju Wyspy Spichrzów, Młodego Miasta czy właśnie Garnizonu, jest możliwy do realizacji przy wsparciu władz miasta, które otworzą się na możliwość znalezienia prywatnego partnera do takiego przedsięwzięcia. W nadchodzących czasach, taki właśnie projekt mógłby być wizytówką rozwoju tego miasta i jednym z ambitnych celów, jakie stawiamy sobie jako mieszkańcy - dodaje Mrozek.

Aleja Grunwaldzka dwupasmówką?



O jeszcze bardziej radykalne zmiany na al. Grunwaldzkiej apeluje na łamach Gazety Wyborczej Trójmiasto dziennikarz Michał Jamroż. Wicenaczelny trójmiejskiego oddziału "GW" uważa, że narodowa kwarantanna spowodowana epidemią koronawirusa to z jednej strony - wielkie wyzwanie dla miast, by utrzymać jakość transportu publicznego na dotychczasowym poziomie, a z drugiej - idealny moment na "oddanie miast rowerzystom i pieszym". Pierwszym krokiem do rewolucji miałoby być zwężenie al. Grunwaldzkiej i al. Zwycięstwa z trzech do dwóch pasów.

Czy wkrótce jeden z trzech pasów na al. Grunwaldzkiej zostanie przeznaczony wyłącznie dla ruchu rowerzystów? Czy wkrótce jeden z trzech pasów na al. Grunwaldzkiej zostanie przeznaczony wyłącznie dla ruchu rowerzystów?
- Ze zbliżającego się ogromnego problemu zdają sobie sprawę miasta na całym świecie i podejmują bardzo zdecydowane i odważne działania. Ich cel jest jeden: nie pozwolić, aby odejście mieszkańców od transportu publicznego zamknęło ich w samochodach. Wszędzie robią to samo: oddają ulice pieszym i rowerzystom. Oddają rowerzystom pasy ruchu na wielopasmowych drogach, tworzą współdzielone ulice, wprowadzają ograniczenia prędkości, zamieniają ulice w deptaki - napisał Jamroż w swoim artykule.
A jakie jest wasze zdanie na ten temat? Zachęcamy do dyskusji w komentarzach i oddania głosu w naszej ankiecie.
rb

Miejsca

  • FRAG Gdańsk, Ogarna 118

Opinie (506) ponad 10 zablokowanych

  • O znalazł się FRAG (11)

    Jak była dyskusja na temat Polanki Redłowskiej to nagle "specjaliści" z FRAG nabrali "wody w usta".
    Widać że kogoś fantazja poniosła. Mamy XXI a nie XIX.

    • 144 50

    • Szanowny FRAG

      Proszę zajmijcie się bardziej intensywnie tymi kuriozalnymi projektami deweloperskimi, które powstają w naszym jeszcze pięknym mieście (np. te bunkry przy Wałowej, albo osiedle w stawie w Oliwie, podobno ma być z parkiem, o i jeszcze piękny przykład to co się pobudowało w okolicach centrum handlowego na Przymorzu). Betonowane jest dosłownie wszytko, a 50-metrowce powstają jak grzyby po deszczu - gdzie się da (wydawało mi się, że mieszkam 10-cio piętrowym klocu, ale teraz po sąsiedzku budują mi 3 18-piętrowce i mój blok okazał się przytulnym domeczkiem). Czasami mam wrażenie, że nikt się nie zastawiana jak taki projekt ostatecznie wpasuje się w to co jest - wizualizacje są życzeniowe. I jeszcze jedno - w komentarzach sporo ludzi jednak mówi o braku zieleni. Pomijając TPK to wśród betonozy jest około 4% zieleni. Żeby miasto mogło oddychać, przyjmować wodę i żeby ludziom się dobrze żyło to powinno być około 20 %. Dlatego zastanówmy się czym dla nas jest faktycznie rozwój, bo moim zdaniem działania powinny być podejmowane kompleksowo, a koncepcja powinna uwzględniać ocenę wpływu rozwiązań na inne składowe życia mieszkańców, a nie być tylko oderwanym od realności życzeniem.

      • 3 1

    • Jak zawsze FRAG oderwany od rzeczywistości. Dzieciaki sie ksiązek naczytału o koncepcjach i teraz w to wierzą (3)

      FRAG jeszcze niczego rozsądnego nie wymyślił. Bo oni tylko rysować potrafią albo opowiadać bajki. A realnie to już policzyć kosztów tej cudownej inwestycji już nie potrafią. Nikt kilku miliardów na to nie wyda by zrobić deptak i betonowy skwer.

      • 27 20

      • Ale żeby zrobić dodatkowy pas, żeby Janusz mógł spychać na niego normalnie jeżdżących ludzi, to już miliardy nie przeszkadzają? (2)

        • 5 13

        • (1)

          niby ci normalnie jeżdżący to rowerzyści? Dobre sobie. Samochody nikomu niepotrzebne, rowerkiem na wieś po kartofelki będziemy jeździć a do roboty na piechotę. To się nazywa trzeźwe myślenia

          • 4 2

          • w mieście nie ma miejsca na szybkie trzypasmowe drogi, koniec kropka!

            jak ktoś ma fantazję, to niech sobie na obwodnice jedzie się ścigać! miasto ma być przyjazne ludziom w nim żyjącym, bez spalin, bez warkotu rozklekotanych diesli w passatach januszy, bez strachu że jakiś wariat w beemce mnie potrąci na pasach. mieszkasz w mieście - jeździsz tramwajem i autobusem. tak być powinno. tylko u nas zamiast rozbudowywać linie tramwajowe, w pierwszej kolejności buduje się trzypasmówki, żeby jeszcze bardziej zapchać to miasto autami. już nie ma gdzie parkować. komunikacja w trojmieście jest fatalna. z kowal do pruszcza autobusem godzina, samochodem 10 minut. powinno być tak samo!

            • 5 1

    • Sprawą Polanki zajmuje się bratnie stowarzyszenie Miasto Wspólne (4)

      doinformuj się, proszę

      • 16 4

      • Fajna odważna koncepcja ale żadna futurystka, szkoda że z realizacją pójdzie pewnie oporowo (1)

        • 2 3

        • Czy wy wiecie ile takie coś kosztuje????

          Przebudowane pół dzielnicy w newralgicznym miejscu, a Dulka nie ma na DPSy....

          • 4 0

      • (1)

        Bratni to był Związek Radziecki

        • 7 6

        • bratnia była pomoc udzielana polskim studentom na Politechnice Gdańskiej

          nie tylko pseudobratnia pomoc ZSSR w Budapeszcie i Pradze.

          • 3 0

    • I co ten XXI wiek oznacza?

      Rozwiniesz myśl i koncepcję XXI wieku?

      • 13 3

  • Juz jest kolejka developerow na ten kawałek gruntu.Wrzeszcz traci swój dawny charakter tylko wieżowce wieżowce i biznes kogo obchodzą mieszkancy

    • 2 0

  • Taka zabudowa wiąże się z liczniejszymi zalaniami tego miejsca

    Jak wiadomo najbardziej wrażliwy punkt na zalania po większym deszczu, a gościu chce go zamienić w sam beton... Pomyślcie ludzie..

    • 3 1

  • Czyli będzie zgodnie z trendami jaki lansują władze miasta (25)

    Zwężenie drogi i kierowcy niech sobie radzą najlepiej niech wskakują wszyscy na rowerki

    • 291 128

    • tu rządzi beton - nie uda się (3)

      • 16 11

      • Ale na tej wizualizacji też rządzi beton

        Więc się wpisuje

        • 3 0

      • Ruch samochodowy zawsze można przenieść na Partyzantów/Lendziona

        • 2 13

      • Rozumiem, że ty mieszkasz w lesie, w lepiance z gó*na?

        • 9 6

    • proponuję uważać z tym wskakiwaniem (8)

      wystarczy najpierw spróbować wypożyczyć np. rower elektryczny na próbę z jakiegokolwiek sklepu rowerowego, który to oferuje. Hulajnogi (w tym elektryczne) na małe odległości także zapewniają wygodny dojazd w wielu relacjach. Podstawą jednak powinny być działania na rzecz poprawy jakości taboru i zwiększania częstotliwości SKM po przezwyciężeniu stanu pandemii. Wówczas rower (ew. wspomagany elektrycznie) plus dojazd SKM zapewni możliwość wygodnego docierania do pracy i rezygnacji z wsiadania do najbardziej terenochłonnego środka lokomocji, którym jest samochód. Miasto i jego mieszkańcy wreszcie odetchną i zaoszczędzą na wydatkach ;-)

      • 8 19

      • Widac zes malolat (1)

        Już widzę panią Krysie lat 58 i Pana Włodka lat 61 jadących na hulajnodze w deszczu i z chorymi korzonkami

        • 7 2

        • A ja ich widzę parkujących na środku drogi, bo przecież się roszczeniowcom należy

          A samochód jest najwygodniejszy, więc co się czepiasz?

          • 1 3

      • (4)

        Zastanawiam się jakim trzeba być masochista/tką żeby pedałować w zimnie, wietrze, deszczu, śniegu albo wymienione razem wzięte
        Dotyczy również rolkarzy, hulajnóg itp.
        Może jeszcze ścieżki rowerowe podgrzewane na sezon zimowe żeby snieg szybko się topil

        • 9 4

        • spytaj się żeglarzy i alpinistów (3)

          deszcz pada tylko w ciągu 6% dni w roku. Biedni ci Holendrzy i Duńczycy.... sami masochiści. Warto sięgnąć po książkę "Miasta szczęśliwe". Bez wyobraźni ani rusz. kanapowcowi niewiele się da wytlumaczyć.

          • 5 8

          • Rozumiem ze leki z apteki mi zasponsorujesz (1)

            Po takiej wyprawie w deszczu i wietrze na rowerze.

            • 3 4

            • Jak zaczniesz na takie wyprawy jeździć

              To może w końcu nabędziesz jakiejś odporności, bo widzę, że po wożeniu tyłka samochodem słabo...

              • 2 3

          • nie muszę sobie wyobrażać.

            byłem, widziałem...
            Gdzie strach wejść do miejskiego autobusu beż żyranta...
            Poza tym, cała Dania ma mniej ludności niż województwo pomorskie a drugie miasto tego kraju jest wielkości... Gdyni.

            • 4 0

      • Rower, hulaja

        To dobre na maksimum pół roku, te ciepłe...

        • 16 4

    • (5)

      slychac wycie? znakomicie

      • 44 51

      • Po koronawirusie nie wielu będzie stać na samochód (3)

        • 2 20

        • Następny :D (2)

          Niewielu, to stać na parking dla swojego samochodu.
          Na samochód może odłożyć licealista po wakacjach w McDonaldzie.

          • 16 2

          • (1)

            Ale na OC i zatankowanie już nie.

            • 4 0

            • Err, tak?

              Załóżmy, że nie masz zniżek i kupisz stare BMW.
              Miesięcznie OC 300pln, benzyna ze 200.

              To tydzień pracy na minimalnej...

              Jak już powiedziałem, jedyne na co biedaków nie stać, to miejsce parkingowe dla swojego ślicznego, superdrogiego pojazdu za 30k....

              • 0 1

      • nie lubie roweru, będe jeździł konno

        • 43 4

    • Przecież ta wizja

      Nie będzie zrealizowana, bo za co?

      • 6 2

    • i betonoza,

      i zlanie jezdni z trotuarem, żeby więcej ludzi wchodziło pod tramwaje,
      i zalewanie ulicy przez wodę opadową.

      Tak, mamy wszystkie elementy!

      • 15 4

    • Gdańsk sprawia na hotelarzy (2)

      Buduje się tylko miejsca hotelowe ,nic poza tym

      • 20 17

      • No fakt, bez sensu. A te tysiące turystów rocznie, to u siebie będziesz nocował? (1)

        • 7 10

        • Miasto na tym nie zarabia

          Zarabia wlasciel hotelu który podatki odprowadza na Malcie np,nie zarabiaja Ukraińcy którzy pracują w hotelu ,zresztą Gdańsk zmierza w kierunku np monachium.tam nic poza oktoberfestem nie ma ,miasto nudne i tyle.turysta przyjedzie (jak przyjedzie) 1 noc rano wyjście na starówkę i do hotelu z powrotem ,po zarazie odpadają Skandynawowie co przyjeżdżali do lekarza i podymac ,także z tymi miejscami hotelowymi to bym nie przesadzał.turysta nasz polski za 7 dni w Gdańsku w hotelach za tą samą kasę może 1 MSC siedzieć w Bieszczadach.

          • 15 6

    • Zapytajcie w gdyni jak to się zrobi- zwęzic ulice, uspokoic ruch, tramwaje będą jeździć po jednej szynie itp.

      Mądrość kaszóbów którzy wiedzę o świecie i ludziach czerpia z osobistych doświadczeń z uprawiania monokultur kartoflanych jest ogromna. Przecoeż świat nawet jest podobny do kartofla, podobnie jak słońce.

      • 10 6

  • Pojdzmy dalej-1 pas i ograniczenie do 30. (4)

    Pojdzmy dalej-1 pas i ograniczenie do 30.

    • 21 4

    • Wysiąść i przepchać przez Wrzeszcz, a co!

      • 0 0

    • I co 10 metrów progi zwalniające.

      • 0 0

    • Albo w ogóle strzelajmy do kierowców samochodów, a co tam, niech nie zaśmiecają miasta...

      • 1 0

    • Jestem za

      95% osób przejeżdżających jedzie tranzytem przez Wrzeszcz i ogląda zza szyby samochodu

      • 2 0

  • (30)

    Dwa pasy na Grunwaldzkiej....taaa

    • 301 39

    • A autostrady... (3)

      mają po 2 pasy. Uważasz, że to normalne, że w centrum miasta drogi są szersze od autostrad?
      Jak to jest, że w Londynie, Paryżu czy Barcelonie nie ma takich molochów, a jakoś miasta funkcjonują?

      • 2 11

      • (1)

        no nie, bo zaraz padne....
        Moze w londynie nie ma 6-cio pasmowych ulic, za ta jest cale mnostwo glownych szlakow komunikacyjnych po 2 i 3 pasy.
        Nalezy tez pamietac, ze londyn ma rewelacyjny system metra ktory w tej chwili praktycznie wyczerpuje swoje mozliwosci w godzinach szczytu i to z pociagami kursujacymi co 2 minuty!

        • 7 1

        • A u nas na taki nie ma pieniędzy

          Bo ciągle nowy wiadukt, tunel, remont drogi, parking, autostrada...

          • 2 2

      • Kiedy???

        Kiedy byłeś w Londynie, Paryżu i Barcelonie??? Gdzie widziałeś tam główne szlaki komunikacyjne z dwoma pasami?? W Berlinie przez miasto przebiega sieć autostrad. Byłeś chyba w Lądku zdroju, a nie w Londynie.

        • 2 1

    • I przejazd z gd do oliwy 90 min (9)

      Transport zbiorowy jest niewydolny przekonaliśmy się podczas pandemii.Dla niedowiarków proszę zamknąć po jednym pasie na tydzień i obserwować.

      • 43 11

      • Z Wrzeszcza do Oliwy rowerem wspomaganym elektrycznie przejedzie się szybciej niż samochodem (6)

        SKM w godzinach szczytu takoż. Dlatego przyszłość systemu komunikacji w Trójmieście to stawianie na ruch pieszy i rower na małe odległości, na większe rower wspomagany elektrycznie lub przejazd w relacji rower+SKM (PKM) plus reaktywacja roweru miejskiego. Oczywiście także poprawa komfortu i bezpieczeństwa dla ruchu pieszych i rowerzystów wokół stacji SKM.

        • 5 19

        • szczególnie zimą (4)

          • 19 1

          • Kiedy ostatnio była porządna zima? (2)

            A jak jest, proszę bardzo, jedź samochodem, przez 2 tygodnie w roku nikomu nie zaszkodzisz :)

            • 3 10

            • Wtedy jest największy smog (1)

              • 2 0

              • Filtr kabinowy smogu nie zatrzymuje

                Więc co za różnica?

                • 1 0

          • szczególnie emeryci

            ludzie schorowani i inwalidzi... Nie żyjesz sam na świecie, są też tacy co są skazani na samochód lub tramwaj.

            • 12 0

        • Rower zimą

          Rower zima przy -15 stopniach, no gratulacje.....

          • 2 1

      • (1)

        ummm rower? Nikt nie zabrania...
        Transport zbiorowy działa z poważnymi ograniczeniami i rozkład jazdy został stworzony biorąc pod uwagę ówczesny popyt. Wzrost popytu spowoduje że miasto zacznie zwiększąć możliwości podażowe.

        • 12 12

        • Miasto zacznie zwiększać...

          Akurat

          • 5 2

    • Takie są lewackie pomysły, mówi o tym Trzaskowski czy ta nasza (8)

      • 28 40

      • te pomysły nie są lewackie (4)

        W Moskwie także się poważnie rozważa zwężanie ulic, uspokajanie ruchu i postawienie na ruch rowerowy. Jeśli ktoś nadal myśli że "wschód" to lewica, to znaczy że ma problem.

        • 8 8

        • W Moskwie masz kolego 8 pasów (3)

          4 w jedną i 4 w drugą także mają co zwiedzać.

          • 11 0

          • I jak widać, na korki nie pomogło (2)

            Więc się z tego wycofują.

            • 3 6

            • na korki pomoże zwężenie ulic ? (1)

              nowa koncepcja ?

              • 6 1

              • Skoro korki są tak, czy siak.

                A roszczeniowym kierowcom ciągle mało, to można olać ich bezsensowne apele o stanie tyle samo czasu w korkach krótszych, ale szerszych i zostawić miejsce dla innych uczestników ruchu.

                • 2 1

      • Trzaskowski mówi o dwóch pasach na Grunwaldzkiej w Gdańsku??? (2)

        Weź odstaw te pigułki bo Ci szkodzą...

        • 41 13

        • to nie pigułki, to media "narodowe"

          dla duzej czesci spoleczenstwa zastepuja dopalacze

          • 19 11

        • głupku, trzaskowski mówi o tym w warszawie

          • 9 21

    • dwie nitki po trzy pasy, tak jak teraz

      • 0 0

    • (3)

      No właśnie, fajnie to jest tylko na wizualizacji jak się kilka samochodów wstawi. Najpierw trzeba ruch tranzytowy wyprowadzić a to praktycznie niemożliwe. Wtedy to nawet można Manhattan zburzyć i odbudować przedwojenne centrum Wrzeszcza.

      • 8 2

      • Od tego mamy obwodnicę. (2)

        Jeżdzienie samochodem wzdłuż trasy SKM trochę mija się z celem...

        • 4 22

        • (1)

          Policzyles jak daleko jest obwodnica od miasta i ile zajmuje do niej dojazd?

          • 18 2

          • Zaraz, chcesz jeździć samochodem między Wrzeszczem a Oliwą?

            O tranzycie była mowa, nie o Januszach, co po paczkę fajek jadą samochodem...

            • 1 6

    • Dwa pasy na Grunwaldzkiej to przyszłość. (1)

      • 7 20

      • Przyszłość zaczyna się dziś .

        • 2 3

  • Chory pomysł

    Facet naoglądał się filmów katastroficznych i zamarzyło mu się obejrzeć to w realu.
    Jak można chcieć jedyną główną drogę przelotową przez miasto jeszcze bardziej zakorkować ?
    Wystarczy wyłączony jeden pas przez roboty drogowe albo wypadek i mamy zakorkowane dojazdy
    z Zaspy, Przymorza ,Oliwy , Wrzeszcza .

    • 2 0

  • Żart? (1)

    Gdańsk ma jedną przejazdówkę a oni chcą ją jeszcze zwęzić? Mam inny pomysł. Niech miasto w końcu przestanie upychać bloki developerów i zainwestuje w miejsce na zieleń, komunikację miejską itd. To nie jest sztuka sparaliżować miasto i krzyczeć hasła "zostawcie auta i przesiądźcie się na komunikację publiczną". ta komunikacja musi jeszcze istnieć!!! Już teraz autobusy, tramwaje i SKMki jeżdżą przepełnione. Jak oni chcą jeszcze tam kogoś upchnąć? Cudowna polityka miasta. Podnieśmy ceny parkowania żeby komunikacja publiczna była bardziej konkurencyjna. Szkoła moskiewska? "Idźcie do przodu albo będziemy strzelać", a potem hasła "nasza armia zawsze idzie do przodu i się nie cofa". Co z tego, że ponosi 80% strat. Później się zrobi jakiś artykuł pochwalny dla kierowcy autobusu za to, że uratował pasażera gdy ten zasłabł bo był taki ścisk. Oczywiście o ścisku nikt nie będzie wspominał bo to propagandowo nie pasuje.

    • 6 0

    • no wiesz, jak ludzie się zaczną przesiadać, to trzeba kupować nowy sprzęt dla miejskich przewoźników

      to się samo nakręca...

      • 0 0

  • Trasa Przelotowa (3)

    Tak zdecydowanie pandemia ma różne oblicza co pokazuje z jaką beztroską i brakiem rozwagi przyklaskujemy zawężeniu trasy przelotowej łączącej Gdańsk z pozostałą częścią Trójmiasta.
    Ciekawe skąd się biorą takie tępe pomysły

    • 13 2

    • z chęci zaistnienia

      a zaistnieć można wywołując skandal.
      Na pewno nie zistniejesz proponująć optymalne i skuteczne ale nudne rozwiązanie.

      • 0 0

    • z wiedzy o rozwiązaniach przyjmowanych w wielu miastach świata i Europy (1)

      • 0 1

      • z braku zrozumienia

        co jest przyczyną i naturalnym procesem przyjmowania takich rozwiązań w wielu innych miejscach na świecie.
        Może i fajna idea ale totalnie oderwana od rzeczywistości.
        Po drugiej stronie torów stworzono całkiem fajne miejsce, jakim jest Wajdeloty. Wystarczyło drobne zachwianie koniunktury, aby wyzionęło ducha...
        Taka jest głębokośćv rynku i potrzeby na takie "przestrzenie publiczne".
        Szczególnie z Bałtycką w tle...
        Niech sobie właściciele tych przybytków naganiają gawiedź na własny koszt...

        • 0 0

  • frag i wszystko jasne

    jak można tych inceli traktować poważnie

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane