• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Spalony gigant płynie na remont do Gdańska

erka
9 grudnia 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kolejny prom z Remontowa Shipbuilding
Masowiec Yeoman Bontrup przejdzie gruntowny remont w Gdańskiej Stoczni Remontowej. Statek uległ pożarowi w lipcu 2010 roku. Masowiec Yeoman Bontrup przejdzie gruntowny remont w Gdańskiej Stoczni Remontowej. Statek uległ pożarowi w lipcu 2010 roku.

Yeoman Bontrup, masowiec o nośności 97 tys. DWT i długości ok. 250 metrów płynie do Gdańska. Statek przejdzie kompleksowy remont w Gdańskiej Stoczni Remontowej. W lipcu 2010 roku na statku wybuchł bowiem groźny pożar, który zniszczył prawie całą nadbudówkę oraz część pomieszczeń pod pokładem.



Pożar statku Yeoman Bontrup przy pirsie terminalu Glensanda. Pożar statku Yeoman Bontrup przy pirsie terminalu Glensanda.
Pożar statku Yeoman Bontrup przy pirsie terminalu Glensanda. Pożar statku Yeoman Bontrup przy pirsie terminalu Glensanda.
Statek Yeoman Bontrup, holowany jest obecnie przez norweską jednostkę BB Troll z portu Ijmuiden w Holadii. Według najnowszych informacji, w Gdańsku spodziewany jest w poniedziałek, 13 grudnia ok. godz. 19 (informacja z 9 grudnia).

Na początku lipca 2010 roku statek cumował przy terminalu kopalni kruszywa w Glensanda, na półwyspie Morven w Szkocji. Wtedy to właśnie zapaliła się taśma transportera kruszywa. Pożar spowodował spore zniszczenia. Doszło też do wybuchu butli z gazem. Siła eksplozji była tak wielka, że wyrwała część pokładu rufowego.

Yeoman Bontrup dosyć często odwiedzał Trójmiasto. Jego wizyty były efektem zapotrzebowania polskiego rynku na kruszywa, stanowiące surowiec do budowy dróg i autostrad. Odbiorcą ładunku była spółka Yeoman Poland mająca biuro handlowe w Sopocie - wiodący dostawca kruszyw na terenie Polski północnej.

Firma jest częścią brytyjskiego koncernu budowlanego Aggregate Industries, jednego z największych na wyspach wykonawcy dróg oraz producenta kruszyw, betonów i mas asfaltowych. Obie firmy należą do grupy HOLCIM, trzeciego na świecie producenta cementu i betonów. Yeoman Poland prowadzi również sprzedaż kruszyw łamanych na terenach Łotwy i Estonii.

Kruszywo dostarczane przez statek Yeoman Bontrup posłużyło m.in do remontu mola w Sopocie, budowy Autostrady A1, Trasy Kwiatkowskiego w Gdyni, remontu falochronu w Porcie Gdynia czy remontu Obwodnicy Trójmiasta.



Cechą charakterystyczną jednostki jest posiadanie urządzenia samowyładowczego. To długie ramię będące zarazem taśmociągiem o długości 85 metrów może wychylić się maksymalnie pod kątem 70 stopni w stosunku do osi statku. Statek wyładowuje kruszywo z szybkością 4,5 tys. ton na godzinę.

Jednostka, pływająca pod banderą wysp Bahama, jest jedną z największych, które zawijały do portów w Gdyni i Gdańsku. Jej nośność wynosi 96 772 ton, długość 249,9 metra, szerokość 38 metrów, maksymalne zanurzenie ponad 15 metrów, a tonaż brutto to 55695 GT.

Gospodarka morska Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Zobacz na bieżąco aktualizowany ruch statków na wodach Zatoki Gdańskiej. Mapa opracowana i prowadzona przez Department of Product & System Design Engineering - University of The Aegean.

erka

Miejsca

Opinie (52) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • A jak wpłynie dpo GRS? (5)

    Jesli remont ma być prowadzony w GSR to będzie problem z wpłynięciem do stoczni. Jego długość uniemożliwia pokonanie Zakrętu Pięciu Gwizdków. Za to bez problemu wpłynie do Gdyni.

    • 3 12

    • panie obserwator

      kiedys do gdanskiej remontowki wplynal statek, ktory mial 300 metrow!!!!!

      wiec jesli sie nie jest w temacie, to prosze sie nie wypowiadac

      • 2 0

    • (2)

      Won mi z Gdyni z tą śmierdzącą bombą pewnie nigdzie w Europie nie pozwolono mu wpłynąć .

      • 1 9

      • (1)

        Ale on do Gdańska płynie a nie do Gdyni....

        • 1 0

        • w basenie gorniczym juz cumowal nie raz

          • 1 0

    • normalnie wpłynie, a właściwie to go tam pociągną holowniki

      250m to nie aż tak znowu dużo, nie takie potworki pokonywały już zakręt pięciu gwizdków.

      • 8 0

  • (2)

    Zapierdziel w remontówce mamy i brak wolnych kiejsc przy nabrzeżach :))

    • 59 1

    • dobrze ze chociaż "praca bedzie"

      a pracownicy biura konstrukcyjnego wciąż bez podwyżek, zarabiają jak w biedronce

      • 0 0

    • i tak 3mać!!

      • 3 0

  • To ci ciekawe.. (6)

    Niech lepiej do Remontowej nie wchodzą, bo pożar będą mieli jeszcze raz na statku.

    • 27 90

    • bo zatrudniają tam przyjezdną hołotę z kociewia (2)

      i innych cieci takich jak ty ;-)

      • 9 14

      • Hołota z reguły pisze się przez CH. (1)

        ale może są wyjątki ;)

        • 1 2

        • zanim się wypowiesz zdobądź choć podstawową wiedzę w danym zakresie

          ale czego ja od HOŁOTY oczekuję ;-)

          • 2 0

    • O jak się brać stoczniowa wzięła za minusowanie.... (2)

      Dalej będziecie ginąć lub być nie daj boże ranni, i nic się nie stało? Tam pożar nikogo nie dziwi. Byłem jak się Stena fajczyła i co? Komentarz waszej braci był bez cenny.

      • 7 18

      • (1)

        wysoki macie poziom rozmowy...

        • 3 1

        • to wynika ze średniej wieku osób wyrażających swoje tu opinie...

          • 4 1

  • w5

    BYL W REMONTÓWCE NA REMONCIE W LUTYM 2009 DOSC CIEZKO PRZESZLISMY TEN REMONT :) PAMIETAM TEN TUNEL I TE WIELKIE 600.BYLE ZNIKŁ JUZ TAM NIE SIEDZIAL

    • 1 0

  • Opinia wyróżniona

    (1)

    "Kruszywo dostarczane przez statek Yeoman Bontrup posłużyło m.in do remontu mola w Sopocie, budowy Autostrady A1, Trasy Kwiatkowskiego w Gdyni, remontu falochronu w Porcie Gdynia czy remontu Obwodnicy Trójmiasta."

    czyżby niszczono dowody w sprawie afery "kruszywo"??
    bo coś się cicho zrobiło:-) pewnie nie była to żadna afera tylko urzędnicza pomoc prywatnym inwestorom
    pomysł dobry, ale wykonanie na półpupy
    powinien pójść na dno w myśl zasady dwa końce w wode

    • 0 5

    • wskakuj dziadku do formaliny,
      i nie marudź

      • 2 1

  • Oby go nie zalali betonem tak jak Heweliusza

    • 1 0

  • To my mamy jeszcze (3)

    jakieś stocznie?

    • 19 43

    • (2)

      mamy ich kilka - tylko nie mamy państwowych

      • 13 1

      • Mamy jedną. (1)

        SMW

        • 3 2

        • Która ledwo zipie

          • 0 0

  • A dlaczego nie w chińskich stoczniach nie opłaca im się remontować? (6)

    Widać w Polsce stocznie mają się dobrze jeżeli są dobrze zarządzane i nie wtrącają się związki zawodowe i politycy.

    • 116 4

    • (2)

      Widocznie zależy im na czasie. A poza tym zaciągnięcie takiego masowca kutrami do Chin to też wydatek.

      • 22 0

      • (1)

        to zapewne największy walor Remontowej bo ciagnięcie statku do Chin to już byłoby szaleństwo

        • 9 0

        • Chińczycy mają poważne problemy z jakością prac, które w Polsce są szybko rozwiązywane. Poza tym Chińczycy do uczciwych nie należą i trzeba dokładnie im patrzeć na ręce podczas roboty... a i tak potrafią dać gorsze materiały. Tego europejskie stocznie nie robią i dla tego są wybierane przez część armatorów.

          • 5 0

    • racja!!!

      ''Widać w Polsce stocznie mają się dobrze jeżeli są dobrze zarządzane i nie wtrącają się związki zawodowe i politycy''

      absolutna racja...związki zawodowe zbyt dużo pieniędzy pochłaniaja ,a poza tym prywatna firma bedzie się starała o to by koszty remontu były zminimalizowane a zysk jak największy .I tutaj stocznia remontowa wygrywa w przeciwienstwie do byłych panstwowych stoczni .Z drugie strony prawdą jest ze taniej jest scholować statek do gdańska niz do chin .

      cieszą mnie tego typu informacje ponieważ od świadczy to o tym ze przemsył okrętowy w polsce po mału sie odradza a sam ide do stoczni od stycznia .

      • 4 2

    • Za drogie

      • 1 0

    • Inna technologia

      Problemem Stoczni Gdańskiej było to, że potrafili zrobić proste konstrukcje z którymi i Chińczycy by sobie poradzili.. ale Chińczycy chcieliby mniejszej zapłaty.. A Remontowa cóż.. sprywatyzowana więc i potrafiła zająć się produkcją i remontami wysokozaawansowanych statków z którymi póki co Chińczycy sobie nie poradzą...

      • 33 1

  • Płynie... (1)

    robota dla stoczniowów-żle ! Stoczniowcy bez pracy-żle !
    jak wam buce dogodzić ?

    • 10 10

    • Robota legal dobrze - robota na czarnucha żle

      • 5 0

  • (2)

    Polski robol zapieprzający na czarno(własne ciuchy ,buty,zero badań) u pod wykonawcy jest tańszy od Chińczyka , który wcale nie jest już taki tani (ok 400 dolców na miesiąc na łapę w stoczniach) .

    • 18 8

    • człowieku to ja nie wiem gdzie ty pracujesz (1)

      jak na czarno bez badań i jeszcze powiesz ze bez upranien to chyba w jakiejs dzikiej stoczni za sobieszewem

      • 2 4

      • Stocznia Nauta tz nowa na terenach dawnej Gdyńskiej

        • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane