- 1 Jak zniszczono Rady Dzielnic w Gdyni (111 opinii)
- 2 Lądowanie w Poznaniu przez nocny Duathlon (130 opinii)
- 3 PKP chce oddać Gdyni tunel. Szansa na zmiany w centrum (120 opinii)
- 4 Wybudują chodnik w miejscu prowizorki (50 opinii)
- 5 Pozostałości baterii mającej bronić portu (67 opinii)
- 6 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (136 opinii)
Spółdzielnia Chełm zbuduje domy jednorodzinne
Znana z realizacji wielu inwestycji mieszkaniowych SM Chełm szykuje się do kolejnej budowy. Tym razem powstanie 27 domów szeregowych sprzedawanych po ok. 700-800 tys. zł na zasadach rynkowych. Wcześniejsze realizacje spółdzielni cieszyły się ogromnym zainteresowaniem, czy teraz też należy spodziewać się wielu chętnych i podpisywanych nocą list kolejkowych?
Deweloperzy rzadko realizują tam swoje inwestycje, a jeśli już tak się dzieje, są to osiedla składające się maksymalnie z kilku budynków, jak chociażby Cieszynka Inwesting czy Panorama Gdańska firmy Panorama Development.
Najbardziej aktywna jest w tej dzielnicy tamtejsza spółdzielnia mieszkaniowa. Od kilku lat SM Chełm stawia sukcesywnie kolejne budynki wielorodzinne przy ul. Grabowskiego , Cienistej i Szopińskiego oraz Szpora .
Popyt na mieszkania oferowane wcześniej przez spółdzielnię był tak duży, że przed siedzibą zawiązywały się komitety kolejkowe. Ludzie koczowali w nich dniami i nocami, a o tym, komu ostatecznie przypadnie mieszkanie, decydowało zajęte wcześniej miejsce na liście. Taki system wzbudzał wiele kontrowersji, dlatego został zastąpiony losowaniem.
Czytaj więcej: Kolejna lista kolejkowa w Spółdzielni Chełm
Teraz przy ul. Szpora spółdzielnia wybuduje 27 jednopiętrowych domów jednorodzinnych w zabudowie szeregowej. Większość z nich będzie do siebie bliźniaczo podobna, ale powstanie też kilka nietypowych segmentów. Standardowy dom będzie miał 125 m kw. (nie licząc garażu), a powierzchnia działki, na której stanie, wahać się będzie między 250 a 300 m kw.
Kiedy ruszy realizacja?
- Liczymy, że pozwolenie na budowę uzyskamy w drugiej połowie marca, a pod koniec tego samego miesiąca rozpoczniemy budowę i sprzedaż domów - zapowiada Leszek Majewski, prezes zarządu SM Chełm. - Budowa potrwa niewiele ponad rok, a domy będą przekazywane mieszkańcom najpóźniej na przełomie maja i czerwca.
Całe przedsięwzięcie prowadzone jest w oparciu o ustawę deweloperską, dlatego domy będą sprzedawane na takich samych zasadach, jak w przypadku każdej innej inwestycji deweloperskiej. Krótko mówiąc: kto pierwszy, ten lepszy. Pytanie tylko, czy cena będzie dla nabywców tak atrakcyjna, by ponownie ustawiali się w kolejce.
- Cena standardowego domu wraz z działką i garażem zamknie się w przedziale 700-800 tys. zł - zapowiada Majewski.
Biuro sprzedaży tej inwestycji znajdować się będzie w jednym z lokali w pawilonie handlowym przy ul. Chałubińskiego .
Za opracowanie projektu i jego realizację odpowiada spółka B-Inwest Deweloper, która zainkasuje ponad 14 mln zł. To oznacza, że zysk spółdzielni wyniesie przynajmniej kilka mln zł.
Inwestycje
Miejsca
Opinie (269) 9 zablokowanych
-
2016-02-16 09:17
Rozumiem, że to dla ludzi zarabiających 2500zł.\mc ? (2)
- 7 1
-
2016-02-16 14:21
Mierz siły na zamiary (1)
Stary, z pewnością nie są to domki dla zarabiających 2.500 zł/mc
- 4 1
-
2016-02-17 06:54
No pewnie masz rację.
Szkoda, że nie myśli się o większości Polaków.
- 0 0
-
2016-02-16 17:05
700-800 tys hehehe. Powodzenia ze sprzedaża (2)
- 16 1
-
2016-02-17 00:05
mozliwe, ze sprzedadza
kilku przyglupow zawsze sie znajdzie
- 1 1
-
2016-02-16 23:03
dzięki
- 1 1
-
2016-02-16 17:20
ile (3)
Ile osób liczy Rada Nadzorcza plus Zarząd?
- 4 0
-
2016-02-16 21:15
nie czytaj (1)
bo Prezes i Zarząd jedno uchwalają, a potem nie stosują się do uchwał i pism, które sami podpisują......
- 1 0
-
2016-02-16 23:51
nie czytaj
Nie czytaj hejtu powyżej, zarząd niczego nie uchwala! Patrz statut!
- 0 0
-
2016-02-16 21:13
Moja rada
Przeczytaj statut! Albo zapytaj członka. Nie własnego ale członka spółdzielni.
- 0 0
-
2016-02-16 08:52
Super! (4)
Więcej tanich domów budować a mniej komunistycznych blokowisk.
- 4 5
-
2016-02-16 09:06
Tanich domów - 800 tys to jest tanio? (3)
Jak to dla Ciebie jest tani to idź do banku i weź kredyt na to z 15% wkładem własnym - 80% społeczeństwa kredytu na kwotę większą niż 350 tyś nie dostanie.
- 10 1
-
2016-02-16 12:02
dlatego 80% społeczeństwa mieszka w blokach (2)
a te szeregowce powstają z myślą o pozostałych 20%
- 6 1
-
2016-02-16 22:28
Szeregowce dla tych 20% - chyba żartujesz (1)
Te 20% w takim czymś nawet by psa by nie trzymało, bo oni jak budę kupują to za przynajmniej 1,5 miliona
- 2 0
-
2016-02-16 23:45
s77
Sorry. Twoj komentarz poniżej pasa....
- 1 1
-
2016-02-16 06:20
800 tys. za mieszkanie w blokowisku w dodatku na parterze gdzie wychodze na balkon i widze buraka sąsiada z kiepem w pysku (3)
jedyna plus, że syn sąsiada z kumplami nie będzie mi cały dzień pod drzwiami stał i domofonu niszczył.
Grupa docelowa na to cudo architektoniczne jest ściśle zaplanowana. Nawet kredyt weźmie na dwa pokolenia.- 67 17
-
2016-02-16 23:21
panie/pani jedyna plus
Jedyna plus, źe Ciebie tam nie będzie. Cena zaporowa dla Buraków!
- 0 3
-
2016-02-16 06:37
no właśnie wydać 800k i zamieszkać na Chełmie - bezcenne (1)
- 35 5
-
2016-02-16 17:17
pazerność nie popłaci!
- 3 0
-
2016-02-16 17:20
(5)
gorzej miejsca juz nie mogli wybrać, chyba najgorsza inwestycja.
- 5 2
-
2016-02-16 22:59
musisz
Musisz mieszkać na ul. Szpora skoro tak hejtujesz. Zabiorą widok na krzaczki?
- 2 1
-
2016-02-16 22:37
nie no miejsce fajne, blisko miasta
- 2 0
-
2016-02-16 17:42
no do tej inwestycji to koljek na pewno nie bedzie. Niech sprzedają 5 lat a i tak nie sprzedaja z tą ceną (2)
- 5 0
-
2016-02-16 21:19
a podobno.... (1)
Jak tutaj wcześniej napisano, to już wszystkie domki rozdysponowane, a "dla maluczkich ochłapy"
- 2 0
-
2016-02-16 22:36
zobaczymy co zostanie na rynku
- 1 0
-
2016-02-16 16:17
Budować, bo lepszy dom w szeregowcu niż mieszkanie w bloku. (1)
- 10 0
-
2016-02-16 22:55
budować, popieram
- 0 0
-
2016-02-16 15:36
ILE????? (1)
Ludzie, w Baninie domy 110m z ogrodem i garażem kupisz za 300 tyś., a z dopłatą mdm za 250/270 tyś. A płacić za wątpliwy"luxus" mieszkania w domu spółdzielni o 400/500tyś droższym to ja chromole.... Kogoś dobrze poebalo
- 10 7
-
2016-02-16 22:41
banino to jest poebane, stosując twoje słownictwo, m4rtin
- 1 2
-
2016-02-16 15:33
jedyna w Gdańsku dzielnica willowa (2)
TYLKO z domami jednorodzinnymi i szeregowymi to Wzgórze Mickiewicza , jest nieopodal tej inwestycji , porównajmy ceny , bo to dziadostwo co proponuje spółdzielnia to jakieś nieporozumienie za tę cenę.
- 8 2
-
2016-02-16 17:39
będą 10 lat sprzedawać. Nikt o zdrowych zmysłach za takego klocka z mini ogrodkiem na starym prlowskim osiedlu nie zapłaci (1)
- 8 0
-
2016-02-16 22:08
No co ty
Ja już w kolejce stoję
- 1 0
-
2016-02-16 07:15
700 patyków (10)
działka np na Osowej 200 tys
dom kanadyjski 120m2 (z postawieniem) 250 tys
albo dom metodą murowaną - cena zbliżona
pompa ciepła (zakup, dziura, podłączenie) 40tys
wyposażenie (zależne od widzimisię ) min 50tys
200+250+40+50 =540
to dla tych co nie umieją sami postawić i wolą Gdańsk Osową od Chwaszczyna, które jest za płotem i jest tańsze
700-540=160 - Duster 4x4 i np Opel Karl- 15 10
-
2016-02-16 08:35
(1)
Pokaż mi działki na osowej za 200, chyba chodziło raczej o klukowo a to co innego
- 4 3
-
2016-02-16 21:52
w Osowie i Chwaszczynie
To raczej działka kosztuje 300 000
- 2 0
-
2016-02-16 10:58
(3)
ja wiedziałem, że tak będzie, dla tego, nic nie pisałem, że mnożniki jakieś zaraz wyskoczą, sam chciałeś, ich nie przegadasz, nawet jak faktury i dom pokażesz, kupiłem działkę za 80 tys. w Chwaszczynie, 30 m od asfaltowej drogi, działka rolno-budowlana, dom szkieletowy - stalowy (jestem spawaczem) reszta to sama wełna mineralna, płyty, folie, do tego kilometr kabla od sąsiada za kratę piwa. Najdroższy był dach - na 10 letniego passeratti by zabrakło, ale kto uwierzy.
sąsiedzi i obce jak widzą to gadają co to za burżuj tu mieszka
a mnie pytają, bo w kombinezonie chodzę, bo spawam przęsła płotu
zamknąłem się (powiedzmy stan deweloperski) w 300 tys złociszy
ale oprócz urzędu skarbowego
KTO CI UWIERZY, NAWET JAK ZOBACZY
p.s.
chciałem tylko zdementować plotki
murowany (ytong) 100m2 to koszt 45tys zł, ale trzeba umieć to samemu postawić
a teraz pomyślcie ile zarabiają murarze
a ile ich szef- 3 3
-
2016-02-16 11:42
Pewnie, a jak wykopiesz sobie sam dół pod fundamenty, to jeszcze wyjdzie taniej. A grunt zagęścić możesz uklepując nogą. (2)
Napiszesz pewnie zaraz, że beton do ław sam sobie zmieszałeś w taczce. Prawda jest taka, że ten dom kosztował cię sporo więcej, tylko 1/4 kosztów nie wliczasz. Napisz proszę: ile czasu to budowałeś: w 5 latach się zmieściłeś? Ile wynajmowałeś dźwig to ustawienia szkieletu? Ile osób musiało Ci pomagać? Ile kosztowało Cię przywiezienie takiej ilości stali, bo na Żuka to tego nie wrzuciłeś? Kilometr kabla od sąsiada, to urocze, a pozostałe 4 km skąd wytrzasnąłeś?
- 7 1
-
2016-02-16 14:34
(1)
Jak miałem zarobione niecałe 400tys zł, to jak mogłem wydać więcej, nie mam już umowy to nie mam nic do gadania w bankach w Polsce, i po kiego to pisałem, @Alan, na cholerę, to tłumaczysz baranom jak i tak ciebie zjedzą a mnie przy okazji
A fundamenty srenty, pomyśl jak postawić metalową szklarnię (bo tak to wyglądało) na kilkunastu betonowych palach ?
Na co mi piwnica ? Na słoiki z Biedronki ?
Czas, w maju wróciłem z daleka:) miesiąc szukałem działki, w październiku ustawiałem pralkę, nie wiem sam policz, możesz doliczyć 1600/mies.za wynajem mieszkania, bo gdzieś musieliśmy mieszkać.
Teściowa mi pomagała, gderała, że mi zabraknie a ona mi nie pożyczy, ma ale nie pożyczy.
transport nie był problemem, w ogłoszeniach pełno ciężkiego sprzętu, kopara była najtańsza, konstrukcja pod halę magazynową (tańsza a taka sama) przyjechali, zdjęli, i ... na te 260 podnieść taką ramkę
PRZECIEŻ TO NIE BUNKIER!!! TYLKO PARTEROWY ZE SKOSAMI !!
Ja się tu produkuję a brama leży
koszt płotu 78 mb
a z resztą- 0 0
-
2016-02-16 17:15
to pisz od razu, że parterowy ze skosami...
...na betonowych słupach.
- 1 0
-
2016-02-16 16:43
Osowa - najgorsza możliwa lokalizacja ....
- 3 3
-
2016-02-16 08:30
dom o pow.120 m ? wydaje mi się, że to maleństwo jak na dom
- 7 5
-
2016-02-16 07:52
to pomnóż sobie teraz to wszystko przez 1,5
bo tyle z reguły wszystko więcej wynosi niż się planuje. 250 tys. za dom murowany? To w marzeniach, liczyć trzeba najmarniej 3 tys. za metr. W ogóle np. nie uwzględniasz kosztów zagospodarowania terenu a np. głupie ogrodzenie potrafi z 10 tys. kosztować.
- 8 3
-
2016-02-16 07:24
nom i masz blisko do centrum
i wcale nie ma korków
- 8 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.