• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Spółka deweloperska wycofała się z rewitalizacji Dolnego Miasta

Krzysztof Koprowski
4 kwietnia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Koncepcja zagospodarowania zajezdni Łąkowa, przedstawiona w październiku 2018 r. Koncepcja zagospodarowania zajezdni Łąkowa, przedstawiona w październiku 2018 r.

Rewitalizacja Dolnego Miasta w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego nie dojdzie na razie do skutku. Z inwestycji zrezygnowała spółka deweloperska, która po kilku miesiącach od wyłonienia w postępowaniu zrezygnowała z podpisania umowy z miastem. Powodem decyzji jest "negatywny wynik analiz rynkowych i prawnych". Deweloperowi nie grożą żadne kary finansowe.



Czy Dolne Miasto to atrakcyjny obszar dla deweloperów?

O wyborze spółki Dolne Miasto, zawiązanej przez doświadczone na rynku deweloperskim firmy BBI Development z Warszawy oraz Doraco z Gdańska, pisaliśmy we wrześniu 2018 r.

Zakres prac w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego był bardzo szeroki. Inwestor prywatny miał zrealizować inwestycję za kwotę ok. 0,5 mld zł, w tym zagospodarować 11 ha terenów, wybudować lub zmodernizować kilkanaście obiektów, zbudować 2 km dróg i odnowić tereny zieleni. Ponadto planowano przekształcić dawną zajezdnię tramwajową zobacz na mapie Gdańska w nowe dzielnicowe centrum na potrzeby handlu i wydarzeń kulturalnych.

Zarówno we wrześniu, jak i październiku, kiedy przedstawiono bardziej szczegółowy zakres prac i pierwsze wizualizacje, podkreślano, że wciąż nie doszło do podpisania umowy z miastem.

Koncepcja z października ubiegłego roku Koncepcja z października ubiegłego roku

Realizacja projektu nie była przesądzona



W środę BBI Development opublikował komunikat dla inwestorów, w którym czytamy:

- W dniu 3 kwietnia 2019 r. spółka celowa Emitenta Dolne Miasto sp. z o.o. (...) otrzymała pismo z Urzędu Miejskiego, w którym Miasto Gdańsk stwierdza, że z przyczyn leżących po stronie Dolnego Miasta [spółki] nie dojdzie do zawarcia pomiędzy [spółką] Dolnym Miastem a Miastem Gdańsk umowy partnerstwa publiczno-prywatnego.
W komunikacie podkreśla się, że realizacja projektu cały czas nie była przesądzona, zaś spółka Dolne Miasto nie zdecydowała się na dalsze przedłużenie rozmów z miastem "z uwagi na negatywny wynik przeprowadzonych przez Dolne Miasto analiz ryzyk ekonomicznych i prawnych związanych z realizacją przedmiotowego projektu".

Obszary do zagospodarowania w ramach umowy partnerstwa publiczno-prywatnego Obszary do zagospodarowania w ramach umowy partnerstwa publiczno-prywatnego

Nie było podpisania umowy, nie ma kar finansowych



Odstąpienie od podpisania umowy przez spółkę deweloperską potwierdzają urzędnicy, którzy jednocześnie tłumaczą, dlaczego nie zostanie nałożona żadna kara finansowa.

- Za brak podpisania umowy nie przewidziano żadnych kar, ponieważ nie doszło do zaciągnięcia zobowiązań umownych przez żadną ze stron - mówi Jędrzej Sieliwończyk z Biura Prezydenta ds. Komunikacji i Marki Miasta. - Miasto planuje kontynuację postępowania w sprawie zagospodarowania Dolnego Miasta w formule PPP.

Propozycja współpracy dla kolejnego oferenta w postępowaniu



Zgodnie z zasadami postępowania na wybór partnera dla rewitalizacji Dolnego Miasta wkrótce magistrat zwróci się z propozycją współpracy do kolejnej firmy, która złożyła najkorzystniejszą po spółce Dolne Miasto ofertę.

Jest nią firma GGI Dolne Miasto z Gdańska, powiązana ze spółkami deweloperskimi Euro Styl i Inopa (Inopa przejęła od Euro Stylu inwestycje biurowe).

Opinie (223) 5 zablokowanych

  • "Deweloperowi nie grożą żadne kary finansowe"

    A czy jakiś deweloper zapłacił kiedyś w Gdańsku karę?

    • 4 1

  • Jak miasto mozna oddac w

    W prywatne rece.....skurw....zaplacicie za to ...

    • 2 1

  • analizę ryzyk ekonomicznych to zrobiłbym przed przystąpieniem do przetargu jako poważny kontrahent (3)

    a przetarg tak zorganizowany, że podmiot pół roku sobie robi makiety, plany i wizualizacje oraz pliki w exelu, a potem bez żadnych konsekwencji finansowych mówi nagle "nie da się", "a nam się nie chce już". to jest poważne partnerstwo i podejście do biznesu? nie znasz się, to nie zakładaj spółki i nie zawracaj gitary, zaoszczędzisz ludziom nerwów, pracy, czasu i pieniędzy... partnerstwo publiczno-prywatne...

    • 44 7

    • "..nie mamy pańskiego płaszcza i co pan nam zrobi.."

      • 1 0

    • To prawda, jest duży problem z firmami, które przystępują do przetargu, wygrywają, a np. dzień przed podpisaniem umowy rezygnują z jej realizacji bez żadnych konsekwencji.
      Zdecydowanie powinny ponosić kary finansowe.

      • 1 0

    • w tym kraju? w tym kraju robi się badania dla badań. bez wdrożeń.
      wydaje miliardy na grafen itp wynalazki - które wykorzystuje pózniej i zarabia na nich - zachód.

      A z tym? - się wrzuci w koszty i będzie dobrze.... :(

      Tak naprawdę może to być sygnał, że idzie dekoniunktura na budownictwo, finansowanie itd itp. Wkopać się z milionowymi umowami i kredytami jest łatwo - a być może (jak w Hiszpanii) - będzie to stało puste i niesprzedane... To jest za duża rzecz - żeby robiła to jakaś firemka lokalna, Owszem - każdy chciałby się nachapać po drodze i mieć frukty z dużego tematu. Ale może się nie udać - a wtedy - trzeba znikać z kraju...

      • 4 0

  • Powiem tak miasto Gdansk jest jak koncern, ktory dba tylko o nowych klientow (5)

    Tych co pozyskal wczesniej, wieloletnich mieszkancow ma w d*pie i ich głos. A wrecz chce ich sie pozbywac jako niepotrzebnych bo domagaja sie i walcza o swoje.

    Tu jest tyle dobrze, ze nie bedzie budowac ta spoleczka od "rewitalizacji" Sopockiego kameralnego dworca.

    • 36 14

    • Toś mONdrze powiedział.

      • 0 0

    • Pie....sz jak potłuczony (3)

      Miasto buduje i remontuje tam mieszkania komunalne i TBSy

      • 5 11

      • aha. A co zrobiono z Cala ulica Powstancow, ze szkola, z MOPRem, ze Scena Muzyczna (2)

        z warsztatami, do ktorych kazdy mial blisko.

        Jesli tego nie widzisz to jestes slepy. To samo ze zmianami komunikacji. Wywalenie tras 168, 167 do Dworca (mimo glosow mieszkancow). Za tym poszly ostatnio chore zmiany 115 itd. Tylko 210 cudem sie uchowalo. Chwala Lisicki, dzieki takim ruchom juz nie korzystam z publicznej komunikacji z ZTM.

        • 10 5

        • (1)

          Kos chyba wydaje dotacje dla bezrobotnych na ćpanie

          • 3 9

          • no na bohaterow z ecs z pewnoscia. co cpa lechu ze widzi ufo?

            • 8 3

  • (3)

    Wiadomo. Developer nie mogl wybudowac betonowych apartamencikow po 15tys za metro to zrezygnowal

    • 32 5

    • A Ty byś chciał coś zrobić i dopłacić do tego co zrobiłeś ? Zapoznali się z dokumentacją , policzyli i wyszło im że się nie opłaca . Bedą robić tam gdzie im się opłaci ,normalna sytucja .

      • 1 0

    • (1)

      Mogł tylko policzył, że coraz mniej frajerów się na to nabiera

      • 12 2

      • czyli nie mogl bo bank by mu nie dal.

        • 5 2

  • Doraco (2)

    Doraco to lubi się zawijać z Inwestycji. brak profesjonalizmu

    • 6 5

    • (1)

      Patrz pan , nie chcą dopłacićać do interesu. To granda.

      • 3 2

      • ma takie analizy byl czas wczesniej einsteinie

        • 0 1

  • jak miałoby wyglądać jak FORUM to lepiej nic nie robić !

    takiej kiłyyy to nigdzie w Polsce nie zabaczycie

    • 2 1

  • Ciekawe co obiecał im Adamowicz, że się teraz wycofują...

    • 5 2

  • No Pablo No deal

    • 5 1

  • Odszedł Ojciec Chrzestny gdańskiej deweloperki to od razu nic się nie opłaca.Za jego czasów wystarczyła porządna łapówka ,jakieś mieszkanko i wszystko grało

    • 8 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane