• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Sposoby na korki na Estakadzie Kwiatkowskiego

Patryk Szczerba
13 maja 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Estakada Kwiatkowskiego potrzebuje remontu
Zdaniem części kierowców najwięcej korków na Estakadzie generują blokujący lewy pas kierowcy. Zdaniem części kierowców najwięcej korków na Estakadzie generują blokujący lewy pas kierowcy.

Rozpoczęcie drugiego etapu remontu przegubów Estakady Kwiatkowskiego zobacz na mapie Gdyni w Gdyni spowodowało po raz kolejny olbrzymie korki. Zdaniem kierowców można je ograniczyć. Potrzebne jest jednak wprowadzenie nowych rozwiązań i większa kultura wśród kierujących.


Kierowcy radzą sobie z gdyńskimi korkami, nie zawsze w sposób legalny.

Organizacja ruchu na Estakadzie Kwiatkowskiego podczas drugiego etapu remontu. Organizacja ruchu na Estakadzie Kwiatkowskiego podczas drugiego etapu remontu.

Czy chętnie wpuszczasz kierowców zmieniających pas przy zwężeniu drogi?


Przypomnijmy, że od niedzieli zamknięta została dla ruchu jezdnia Estakady w kierunku Obwodnicy Trójmiasta na odcinku od ul. Hutniczej do ul. Morskiej. Na sąsiedniej jezdni Estakady Kwiatkowskiego, na odcinku od ul. Hutniczej do ul. Morskiej, został wprowadzony ruch dwukierunkowy. Zmiany zaskoczyły cześć kierowców, przyzwyczajonych do nakazów i zakazów sprzed miesiąca.

Korki wciąż nie ustępują i tak pozostanie prawdopodobnie do września, kiedy ma się zakończyć remont.

- Pierwsze dni są zawsze trudne. Kierowcy przyzwyczają się bowiem do nowej organizacji ruchu. Sporo samochodów stoi w korku po zmianach na zjeździe z estakady od strony Obwodnicy Trójmiejskiej. Liczymy, że z każdym dniem będzie lepiej - zaznacza Maciej Karmoliński, zastępca dyrektora gdyńskiego ZDiZ.

Nie wszyscy kierowcy dają tym zapewnieniom wiarę i szukają nowych rozwiązań. Jedna z propozycji mieszkańców to udostępnienie na czas remontu obrazu online z Estakady Kwiatkowskiego i przyległych ulic mieszkańcom.

- Wracam SKM z Gdańska nie jak do tej pory godzinę, ale dwie. Czy miasto nie mogłoby się zastanowić nad kamerami internetowymi pokazującymi stan korków? Mieszkańcy mogliby w telefonie lub w pracy sprawdzić, czy lepiej pokonać połowę trasy SKM czy zaryzykować stanie w korku w autobusie. To mogłoby pomóc także kierowcom - sugeruje w liście do naszej redakcji pan Paweł.

Urzędnicy odpowiadają, że dostęp do sytuacji na gdyńskich ulicach można uzyskać, trafiając na odpowiednie strony w internecie.

- Chociażby na stronę Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Na stronie instytucji można zobaczyć obraz z kamer zainstalowanych na węźle Trasy Kwiatkowskiego i obwodnicy. Dodatkowo w internecie funkcjonują strony, gdzie można wizualnie sprawdzić natężenie ruchu na drogach. Rozwiązań, o których pisze czytelnik, nie będziemy wprowadzali - tłumaczy Maciej Karmoliński.

Inni zwracają uwagę na blokowanie lewych pasów przez TIR-y, bądź samochody ciężarowe. W czasie pierwszego etapu remontu obowiązywał zakaz wjazdu samochodów ciężarowych powyżej 10 ton na estakadę. Teraz, w związku z tym, że zmieniła się organizacja ruchu, takiego zakazu już nie ma.

- Korek się wydłuża, bo samochody mogące zmieścić się na dwóch pasach muszą zmieścić się na jednym. Wszystko przez ciężarówki blokujące lewy pas. Bez tego ruch odbywa się o wiele płynniej, o czym sam nie raz się przekonałem. W Europie jazda na "zamek" oraz wykorzystanie wszystkich pasów do samego końca jest standardem. Czemu nie może tak być w Polsce? Ustawmy tam znaki nakazujące taką jazdę, codziennie patrol policji i sytuacja na estakadzie od razu się polepszy - apeluje z kolei pan Michał.

Ta propozycja podoba się urzędnikom z ZDiZ i niewykluczone ze zostanie wykorzystana.

- To ciekawy pomysł, który mógłby pomóc kierowcom. Musimy skonsultować tę kwestię z policją. Jeśli rzeczywiście okaże się, że takie oznakowanie jest potrzebne, na pewno umieścimy stosowne znaki przy zwężeniach - zapowiada Karmoliński.

Remont ma potrwać do 10 września. Pod koniec czerwca, po zakończeniu drugiego etapu prac, robotnicy zejdą z Estakady Kwiatkowskiego, na czas festiwalu Open'er. Później wrócą w okolice ul. Unruga.

Przyczyna korków na Estakadzie Kwiatkowskiego. Golf chce zmienić pas ruchu 150 metrów przed jego końcem. Boi się, że na końcu pasa nikt go nie wpuści.



Estakada Kwiatkowskiego podczas pierwszego etapu remontu przegubów.


Prace przy remoncie Estakady Kwiatkowskiego nie należą do najłatwiejszych.

Miejsca

Opinie (162) 2 zablokowane

  • (17)

    a może szanowni drogowcy nie spieszcie się? pracujcie w czasie openera, przecież jakość jest najważniejsza....

    • 60 4

    • (7)

      dodam tylko, że ludzie jeżdżą coraz gorzej - ruszają jak za przeproszeniem pipy, zero dynamiki, robią ogromne odstępy jadąc w korku - a przez to robicie jeszcze większe korki!!! gdy chcą skręcić, to najpierw wciskają hamulec, potem kierunek :/ ma być najpierw KIERUNKOWSKAZ, a potem hamulec!!

      • 20 5

      • co prawda to prawda,
        coraz wiecej pip na drogach,
        kto im wydał prawo jazdy to ja nie wiem ..

        no ale c..y przeciez musza oszczedzac paliwo,
        czasu maja full ..

        rece opadaja ..

        • 12 3

      • (3)

        Na Morskiej przez światła przejeżdża 10-12 aut na cykl światła...
        zanim ruszy pierwszy mija 20-30 sekund
        i macie odpowiedź skąd ten gigantyczny korek
        jak ktoś nie wierzy niech sobie policzy.
        Co gorsza owe ruszanie nie kończy się na dozwolonym 50 a na 100...

        • 8 0

        • (2)

          Nie wiem czy jest to gdzieś stosowane, ale może pomogłoby podobne odliczanie jak mają tramwaje w Gdańsku. W tedy nawet mniej sprawny kierowca wiedziałby, że zaraz będzie zielone, a nie sekundę przed gdy pojawia się pomarańczowe.

          • 0 0

          • (1)

            szczególnie jak pisze smsa, gada z pasażerem albo szuka biegu to takie odliczanie nic nie da.

            • 2 0

            • tak i co jeszcze? wibrująca nawierzchnia drogi?
              ludzie nie maja w zwyczaju dynamicznie ruszać z pod świateł i rozpędzania do dozwolonej prędkości w mniej niż 40-50 sekund, mają jakieś durne teorie na temat oszczędzania paliwa...
              no ale co zrobić drogo są dla wszystkich ;-)

              • 0 0

      • Ci co minusują to idioci, którzy właśnie postępują w opisany sposób :)

        • 3 2

      • najlepsze to są asy które z lewego pasa przecinają dwa żeby skręcić

        • 2 0

    • odpowiedź (5)

      Prosta recepta: NATYCHMIAST ZDYMISJONOWAĆ PREZYDENTA.

      • 6 1

      • Tuska i Komorowskiego...
        daj spokój :)

        • 2 1

      • Prezydent prezydentem (2)

        ale paru buców z ZDiZ powinno polecieć. Fajną metodę pracy sobie znaleźli - zakorkować całe miasto i poczekać, aż "ruch się dostosuje" tzn. ludzie zaczną jeździć innymi drogami (w sumie mało już ich zostało przejezdnych), ewentualnie ludzie sami zaproponują rozwiązania tymczasowe. A oni tylko spiją śmietanę.

        • 10 0

        • (1)

          Proszę cie, winni są ci co ładują na pakę 2x tyle ile powinni przez co nasze drogi wyglądają jak wyglądają ;)
          ale polskim wzwyczajam pretensje zawsze do tych co muszą coś naprawić ;-)

          • 2 4

          • ogólnie...

            to ten port jest tam potrzebny jak du..e wąsy
            powinien być tylko dla promów pasażerskich a rozładunek innymi drogami

            • 0 3

      • i uważasz że to pomoże...?

        (...)

        • 0 0

    • (2)

      Beton dojrzewa przez 28 dni. Po 7 dniach nie uzyskuje pełnej wytrzymałości i puszczenie ruchu 3 tygodnie przed uzyskaniem pełnej wytrzymałości powoduje tylko początkową przyspieszoną degradację struktury betonu. Przyspiesza to oddanie elementu do użytku o 20 dni, ale jednocześnie skraca okres eksploatacji o kilka lat.

      • 3 0

      • i ci tirowcy co zamiast 20ton wiozą 40 bo parę groszy premii za "przekręt" 100lecia....

        • 0 2

      • no nie wiem

        głupoty opowiadasz, beton SCC ma po 7 dnia wytrzymałość około 40Mpa, co odpowiada około 400kg/cm2, nie wiem, czym chciałbyś wywrzeć taki nacisk? na pewno nie załadowanym samochodem Ciężarowym.

        • 0 0

  • Sposób na korki?Jazda na rowerze! (17)

    Niech chociaż te 20% osób które mogą jeździć (nie muszą dzieci odwozić, pozwala na to ich stan zdrowia itd) jeżdzi codziennie do pracy rowerem. Od razu będzie mniej kierujących. Proste?

    • 86 41

    • Raczej naiwne. (7)

      Nie każdy pracuje jako parkingowy cieć.

      • 22 18

      • (6)

        wiadomo każdy wielki biurowy wklepywacz danych w komputer z wielkim bebzonem rowerem daleko nie zajedzie...

        • 13 6

        • pracowałem z 3 róznymi osobami dojeżdzającymi na roweże... (5)

          tylko jedna z nich nie smierdzała juz o 8.05. co ciekawe była nasjtarsza, najgrubsza i miałą wąsy; po prostu się myła i zmieniała ciuchy po przyjeździe.
          smutne, brutalne, ale tak było. nie zmienia to faktu że korki to by rozładowało

          • 7 0

          • (3)

            jezdze rowerem
            po przyjezdzie zmieniam t-shirtke
            ochlapuje paszki w umywalce
            psikam dezodorantem jeden raz
            marynareczka czasem krawacik
            nikt sie nigdy nie skarzy

            • 3 3

            • i o to chodzi.

              większość rowerzystów (podkreślam że opinia o większości wynika z moich obserwacji, a nie domysłów) jednak tego nie kuma.
              inna sprawa że słusznie, czy nie, ale raczej takie rzeczy niewiele osób Ci powie z obawy że mogloby to zostać źle odebrane

              ps. wiadomo. rower - rowerze. mój bład.

              • 1 0

            • A ja mam z górki i się nie zdążę spocić. Gorzej do domu.. (1)

              • 2 0

              • tak samo mówiła....

                jedna z osób z którymi pracowałem. nie ta najgrubsza i nie ta z wąsami ;)....

                • 0 0

          • wszystko niby cacy.....

            ale na tym "roweże" to już zbyt daleko zajechałeś.....

            • 0 0

    • jednoslady (1)

      ogolnie jednoslady... rower skuter motocykl. No chyba ze jestesmy zbyt "eko" to wtredy glosny i zatruwajacy spalinami motocykl odpada

      • 4 2

      • zobacz www.brammo.com
        empulse RR
        dawno bym to mial, gdyby nie cena

        • 0 0

    • fotkę na rower dostaniesz to ci się odechce :P

      • 2 4

    • :) (1)

      Pewnie, że rower. Ale kierujących mniej wtedy nie będzie, tylko kierowców. Rower to też pojazd.

      • 2 5

      • szkoda, ze estakada rowerowa zamknieta...

        kiedy maja otwierac?

        • 2 0

    • (2)

      Ciekawe po czym...jazda rowerem po ulicy to samobójstwo a ilość dróg rowerowych jest po prostu śmieszna. Poza tym kto zostawi rower na 8 godzin, przyczepiony do jakiegoś słupka bez obaw że po wyjściu z pracy go tam jeszcze zastanie?

      • 0 0

      • A ja jeżdżę po chodniku... (1)

        Nie miałam jeszcze sytuacji, żeby pieszy nie ustąpił mi drogi, albo zachował się niegrzecznie. Wystarczy jechać ostrożnie i zwalniać, jak jest więcej ludzi na chodniku i wszyscy są zadowoleni :)

        • 1 1

        • może fajna d..a z twarzy jesteś...

          • 1 0

    • Ja jeżdżę :)))

      Przyjemnie, trochę ruchu i w ogóle człowiek jak złapie trochę powietrza to się lepiej czuje :)

      • 1 0

  • cale Trojmiasto to jedno wielkie bagno!!! (7)

    • 52 47

    • Wyprowadź się na Podlasie albo na krańce Warmińsko-Mazurskiego (2)

      to zobaczymy jak będziesz śpiewał malkontencie

      • 16 5

      • bagno słyszałes (1)

        • 4 4

        • a ty słyszałeś...?

          szumi i chlupocze - pacanku....

          • 0 0

    • niby racja (1)

      zarówno nazwa Gdańsk, jak i Gdynia pochodzą od słowa "bagno"

      • 7 4

      • Paryża też, a zobacz jaka różnica

        • 0 0

    • to sie wyprowadz do Wa-wy

      to sie wyprowadz do Wa-wy

      • 1 0

    • Pana..

      bagno !

      • 0 0

  • Na zamek (19)

    U nas debile chyba nigdy nie nauczą się jeździć na zamek. Czy tak trudno zrozumieć że na zamek oznacza jedziemy aż do zwężenia, a nie wciskamy się na całej długości dojazdu do zwężenia ? Do tego jełopy w tirach blokujące 2 pasy żeby równo jechały ...

    • 184 20

    • zgadzam sie (6)

      Pomysl z oznakowaniem jazdy na zamek i ustawienie patrolu policji nie jest zly! Solidne mandaty dla blokujacych lewy pas (nie tylko tiry chociaz oni sa mistrzami w tym) i jechaloby sie plynniej.

      • 44 5

      • czasem zablokowanie dwóch pasów to jedyna opcja (2)

        wynika to z tego, że w korku część kierowców osobówek zaczyna zapominać że trzeba jechać, gapi się, zamula przy ruszaniu. wyczuwają to kolejni i jazda robi się coraz bardziej "leniwa". wtedy jedyna opcja to zablokować na moment ruch, aby odetkał się zator. wtedy, gdy masz już miejsce z przodu, dodajesz gazu, ci z tyłu widząc twoje nagłe przyspieszenie też się budzą i wszystko już dalej idzie płynniej przez jakiś czas.

        • 11 52

        • bzdura (1)

          Jak taki madry jestes to moze z tira przesiadz sie na zarzadce ruchu? a poki krecisz kolko to nie lam przepisow i zachowuj sie prawidlowo nie blokujac pasa!! I potem sie dziwisz ze ludzie jada po tirowcach...

          • 13 4

          • blokuje pas, ruszaj jak wagina (autobusy i ciężarówki od takich szybciej się zbierają)ale oczywiście wszystko wie najlepiej ;-)

            • 2 2

      • Blokowanie lewego (1)

        Zgodnie z artykułem 90 kodeksu wykroczeń, jeżeli ktoś z premedytacją blokuje ruch grozi mu grzywna do 500 zł. Kilka mandatów i by się nauczyli ale policji nie widać, tam gdzie ich potrzeba

        • 36 4

        • Policja? Ja bym ich nazwał inaczej a szczególnie tych z drogówki...

          Policja siedzi w krzakach i się opierdziela a jak już wyjedzie z krzaków to czycha tam gdzie to nie potrzebne i zastawia pułapki żeby jak najwięcej mandatów wypisać...

          • 0 0

      • po co od razu mandaty...

        wystarczy patrol z pouczeniem. pamietam ze tak było przy poprzednim remoncie.

        • 1 0

    • Jazda na zamek nie zmniejsza korka (3)

      tylko go skraca. Tego też łosie internetowe się nie nauczą.

      • 27 20

      • Nie zmniejsza tylko skraca :)

        Ale błysnąłeś bystrzaku.

        • 15 9

      • No i o to chodzi!

        Dzięki temu, że korek jest krótszy np. nie sięga poprzedzającego skrzyżowania... Lub można szybciej zjechać w boczną uliczkę...

        • 15 1

      • może i tak łosiu...

        ale dzieki temu jazda jest płynniejsza i nie blokuje sie kolejne skrzyżowania etc etc.

        • 3 0

    • Moze superwózki ITD, nadzorowałyby ruch i blokowanie lewego pasa, wreszcie jakieś rozsądne użycie dla tych aut

      • 13 2

    • jazda na zamek - TAK, ale tylko wtedy gdy kolejka na obu pasach jest równa (1)

      jeśli jeden pas ciągnie się na kilkaset (kilo)metrów, bo na przykład jest jedynym pasem do skręcania w prawo, a na drugim nie ma nikogo, to omijając wszystkich oczekujących, żeby samemu skręcić w prawo ze złego pasa - jesteś zwykłym chamem i cwaniakiem. Często widzi się takich buraków na wjazdach i zjazdach na obwodnicę - wszyscy grzecznie czekają w kolejce do skrętu a on czy ona MUSI - przejechać przed wszystkimi na czerwonym, albo próbować się wcisnąć z sąsiedniego pasa, który jest do jazdy na wprost, przez co zablokowane są oba pasy i dwa kierunki. CHAMSTWO i CWANIACTWO, egoizm i bezmyślność - to są prawdziwe przyczyny korków, a nie to, że policja nie pilnuje jazdy "na zamek".

      • 25 4

      • ale tu zupełnie nie o tym mowa

        tylko o pasie który się kończy bo droga zwęża do jednego pasa, w takim przypadku zawsze jade najdalej jak sie da i mam w d*pie to, ze inni ustawija sie juz na samym początku zatoru, to ich indywidualna sprawa, lubia stać, niech stoją

        • 16 2

    • (2)

      Jazda na zamek rodzi podziały z tego względu, że (wizualnie) długość korków jest inna na każdym pasie. A co za tym idzie nie ma pewności którym pasem będzie szybciej. Jeśli na prawym stoi 50 TIRów i autobusów i każdy ma 18 m to (nie licząc odstępów) mamy 900 m korka. Ta sama liczba osobówek (średnio 4 m) to 200 metrów. No i gdyby na końcu ustawiać się równo to na te 50 TIRów przypadałoby 225 aut i jedziemy 1:1 :) Stąd na końcu korka policja powinna stać i rozdzielać mniej więcej równo napływ aut na lewy i prawy pas bądź zamkną lewy pas na początku estakady i auta jechałyby tylko prawym jeden za drugim tak jak powinny. To jest prawie równe 3 km to wystarczy na upchanie wszystkich aut.

      • 3 8

      • Nie kolego, to Ty dojeżdzając do końca korka masz stanąć na bardziej pustym pasie (1)

        inaczej parę minut później ogarnie Cię frustracja, ze ten obok jedzie a Ty stoisz..

        • 4 0

        • kolego, i wracamy do punktu wyjścia jeśli stanę w korku który ma 200 metrów na prawym pasie to stanę za ok. 10 ciężarówkami, natomiast jeśli wybiorę lewy pas to będzie to ok. 50 osobówek, zakładając, ze na przedzie jedzie auto na auto to 5 razy szybciej dojadę prawym passem, prosta matematyka. Problem w tym, że to boli tych z lewego pasa i się wpychają po kilka aut na jednego TIRa.

          • 1 0

    • estakada została zbudowana....

      dla TIRów właśnie a nie dla was pacanki....wy macie zasuwać komunikacją miejską a nie d*pska wozić w autkach....

      • 3 10

    • jełop to jesteś ty i to w swojim czinkłaczento!!!. nie bluzgaj na kierowców zawodowych w tirach wapniaku.nawet nie wiesz co znaczy słowo TIR mądralo wiec powinieneś napisac ZESTAW bo tir to słowo dla nieznającego się na rzeczy a ty to widac ekspert...więc???... pozatym dobrze ze blokują bo jak w małych autkach kierowcą się w głowach zagrzało .... to nic tylko siła większego się liczy I DOBRZE.!!!

      • 0 2

  • zwiększyć częstotliwość SKM-ki i wydłużyć trasy do Wejherowa (3)

    teraz część SKMek kończy trasę w Chylonii czy Cisowej...

    • 68 6

    • i na południe do pruszcza, tczewa ...

      • 2 0

    • i co to da jak każdy jak by mógł samochodem wjechał by pod samą ladę w sklepie...

      • 2 0

    • a jak SKMką dojadę np

      z Witomina, z Chwarzna, z Karwin, z Wielkiego kacku, ze wszystkich wioch za obwodnicą itd.

      • 3 0

  • jak zwykle, totalna zenada (1)

    i wszystko na ten temat

    • 24 8

    • gdyby wszyscy jechali jak niebieski golf

      to by nie było problemu bo dwa pasy poruszałyby się równo do przodu a na końcu wjeżdżaliby na zamek.
      Ale nie - nie mogę pruć do końca to lepiej zawczasu wjechać na lewy pas (jak np brązowa, chyba kia i zapewne autor filmiku który tak się oburzył) blokując tym samym lewy pas.

      Piętnujmy tych co zbyt wcześnie opuszczają zamykany pas - to oni tworzą korki.

      • 1 0

  • Kamerek nie będzie,

    bo chwilowo wujek Ziutek nie zajmuje się ich importem z Chin. Ale jak tylko zacznie je sprowadzać, okażą się niezbędne dla podniesienia bezpieczeństwa, i rozpisze się przetarg na montaż 10 000 takich urządzeń w całym kraju.

    • 26 5

  • kierowcy baniaki (3)

    Ci co aie wpychaja.Jada pod prad ile sie da i na chama sie wpi... gdyby normalnie jechali jeden za drugim i wpuszczali zamkiem takich korkow by nie bylo a tak to zap... Bus pasami chodnikami czym sie da.Drogowka wystarcY ze stanie na dole na morskiej przy zjazdach i wjazdqch na estakade a bloczki mandatow im sie skoncza szybko.

    • 39 3

    • taka drogowa hołota

      • 5 0

    • w piątek po 16 stali na buspasie przy kosciele, w 5 minut co czekałem na autobus 7 samochodów na chodnik zawrocili i mandaciki poleciały. Powinni tam częściej stać bo nawet te 100m buspasa się nie uchowa.

      • 10 0

    • Ruszanie na zielonym

      To jest główna przyczyna korków. Ludzie, nauczcie się ruszać na zielonym świetle, a nie zastanawiać się, czy ruszać, czy nie!

      • 2 0

  • Nie wytrzymam chyba do 10 września (2)

    • 35 7

    • Popuścisz?

      • 3 1

    • ale możesz już dzisiaj.....

      s****......

      • 0 2

  • NAJLEPSZYM SPOSOBEM (13)

    jest .... wysadzenie tłustej d..y z samochodu i uprawianie sportu . Na rowerek ,rolki itp.

    • 44 56

    • albo motocykl (3)

      Ja preferuje motocykl. Co prawda d..a nadal rosnie ale szybciej w pracy jestem i nie musze brac przysznica w rpacy tak jak po rowerze.

      • 18 2

      • to zależy (1)

        ja jadę na rowerze i też nie muszę prysznica brać, ale nie mam prostą drogę bez górek i jadę dość spokojnie 18-20 km/h.

        • 4 3

        • ?

          Zwłaszcza jak jedziesz z Gdyni do Elbląga i z powrotem (taka praca).

          • 17 2

      • moto

        też mam moto, ale dzieciaki trza pozbierac ze zlobka i przedszkola no i niestety turlam sie autem

        • 0 0

    • (3)

      Kolejny umysłowy prymityw dzielący ludzi na szczupłych, wysportowanych rowerzystów i pozostałych, wyłącznie grubasów. Tylko dlaczego tylu spaślaków na rowerach codziennie na ulicy widać? Poza tym jest setki sportów które można uprawiać. Ale kiedy się ma klapki na oczach to tego nie widać.

      • 16 4

      • (2)

        ok - to uprawiaj szachy - jedna partyjka i juz jestes w pracy. tylko sie nie zapedzaj na drugo bo znowu okaze sie ze jestes w domu....

        • 3 3

        • (1)

          Na "DRUGO" partyjkę nie będę się zapędzać ale weź swój cud rowerek i wróć do szkoły.

          • 3 2

          • o co chodzi - grasz pierszo to i grasz drugo, trzecio, czwarto... Pochodze z ubogiej rodziny to i moja edukacja niepelna jest. Cale szczescie kontrolujesz i wylapujesz w tresci to co istotne.

            • 0 1

    • Powiedz to ekspedientce z mięsnego, która wstaje o 4 rano, by z Obłuża dotrzeć

      do centrum Gdyni. Nie każdy jest tłusty, nie każdy mieszka na Świętojańskiej i pracuje ( czyt. wysiaduje) w urzędzie.

      Albo powiedz to ekspedientce zatrudnionej w Klifie, która napotyka na korki przy swoim miejscu pracy, albo lekarza prującego z Gdańska do Wejherowa.

      • 14 1

    • Opinia została zablokowana przez moderatora

    • Mój chudy tyłek...

      ...mogę sobie wozić rowerem. Gorzej z odwiezieniem dziecka do przedszkola - niby się da, ale jednak strach.

      • 3 0

    • W korku mam wyjść, zostawić auto i na rolki, albo pobiegać, aaaa!

      • 2 0

    • rowerek

      ...tylko jak tym rowerkiem przejechac z Obłuża do ul. Morskiej?? po estakadzie. czy przenosząc rower przez torowiska pod estakadą?? Trójmiasto jest chyba na szarym końcu pod względem budowy ścieżek rowerowych, wiec radziłbym ostrożnie z tym "na rowerek"

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane