• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Sposoby na korki na Estakadzie Kwiatkowskiego

Patryk Szczerba
13 maja 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Estakada Kwiatkowskiego potrzebuje remontu
Zdaniem części kierowców najwięcej korków na Estakadzie generują blokujący lewy pas kierowcy. Zdaniem części kierowców najwięcej korków na Estakadzie generują blokujący lewy pas kierowcy.

Rozpoczęcie drugiego etapu remontu przegubów Estakady Kwiatkowskiego zobacz na mapie Gdyni w Gdyni spowodowało po raz kolejny olbrzymie korki. Zdaniem kierowców można je ograniczyć. Potrzebne jest jednak wprowadzenie nowych rozwiązań i większa kultura wśród kierujących.


Kierowcy radzą sobie z gdyńskimi korkami, nie zawsze w sposób legalny.

Organizacja ruchu na Estakadzie Kwiatkowskiego podczas drugiego etapu remontu. Organizacja ruchu na Estakadzie Kwiatkowskiego podczas drugiego etapu remontu.

Czy chętnie wpuszczasz kierowców zmieniających pas przy zwężeniu drogi?


Przypomnijmy, że od niedzieli zamknięta została dla ruchu jezdnia Estakady w kierunku Obwodnicy Trójmiasta na odcinku od ul. Hutniczej do ul. Morskiej. Na sąsiedniej jezdni Estakady Kwiatkowskiego, na odcinku od ul. Hutniczej do ul. Morskiej, został wprowadzony ruch dwukierunkowy. Zmiany zaskoczyły cześć kierowców, przyzwyczajonych do nakazów i zakazów sprzed miesiąca.

Korki wciąż nie ustępują i tak pozostanie prawdopodobnie do września, kiedy ma się zakończyć remont.

- Pierwsze dni są zawsze trudne. Kierowcy przyzwyczają się bowiem do nowej organizacji ruchu. Sporo samochodów stoi w korku po zmianach na zjeździe z estakady od strony Obwodnicy Trójmiejskiej. Liczymy, że z każdym dniem będzie lepiej - zaznacza Maciej Karmoliński, zastępca dyrektora gdyńskiego ZDiZ.

Nie wszyscy kierowcy dają tym zapewnieniom wiarę i szukają nowych rozwiązań. Jedna z propozycji mieszkańców to udostępnienie na czas remontu obrazu online z Estakady Kwiatkowskiego i przyległych ulic mieszkańcom.

- Wracam SKM z Gdańska nie jak do tej pory godzinę, ale dwie. Czy miasto nie mogłoby się zastanowić nad kamerami internetowymi pokazującymi stan korków? Mieszkańcy mogliby w telefonie lub w pracy sprawdzić, czy lepiej pokonać połowę trasy SKM czy zaryzykować stanie w korku w autobusie. To mogłoby pomóc także kierowcom - sugeruje w liście do naszej redakcji pan Paweł.

Urzędnicy odpowiadają, że dostęp do sytuacji na gdyńskich ulicach można uzyskać, trafiając na odpowiednie strony w internecie.

- Chociażby na stronę Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Na stronie instytucji można zobaczyć obraz z kamer zainstalowanych na węźle Trasy Kwiatkowskiego i obwodnicy. Dodatkowo w internecie funkcjonują strony, gdzie można wizualnie sprawdzić natężenie ruchu na drogach. Rozwiązań, o których pisze czytelnik, nie będziemy wprowadzali - tłumaczy Maciej Karmoliński.

Inni zwracają uwagę na blokowanie lewych pasów przez TIR-y, bądź samochody ciężarowe. W czasie pierwszego etapu remontu obowiązywał zakaz wjazdu samochodów ciężarowych powyżej 10 ton na estakadę. Teraz, w związku z tym, że zmieniła się organizacja ruchu, takiego zakazu już nie ma.

- Korek się wydłuża, bo samochody mogące zmieścić się na dwóch pasach muszą zmieścić się na jednym. Wszystko przez ciężarówki blokujące lewy pas. Bez tego ruch odbywa się o wiele płynniej, o czym sam nie raz się przekonałem. W Europie jazda na "zamek" oraz wykorzystanie wszystkich pasów do samego końca jest standardem. Czemu nie może tak być w Polsce? Ustawmy tam znaki nakazujące taką jazdę, codziennie patrol policji i sytuacja na estakadzie od razu się polepszy - apeluje z kolei pan Michał.

Ta propozycja podoba się urzędnikom z ZDiZ i niewykluczone ze zostanie wykorzystana.

- To ciekawy pomysł, który mógłby pomóc kierowcom. Musimy skonsultować tę kwestię z policją. Jeśli rzeczywiście okaże się, że takie oznakowanie jest potrzebne, na pewno umieścimy stosowne znaki przy zwężeniach - zapowiada Karmoliński.

Remont ma potrwać do 10 września. Pod koniec czerwca, po zakończeniu drugiego etapu prac, robotnicy zejdą z Estakady Kwiatkowskiego, na czas festiwalu Open'er. Później wrócą w okolice ul. Unruga.

Przyczyna korków na Estakadzie Kwiatkowskiego. Golf chce zmienić pas ruchu 150 metrów przed jego końcem. Boi się, że na końcu pasa nikt go nie wpuści.



Estakada Kwiatkowskiego podczas pierwszego etapu remontu przegubów.


Prace przy remoncie Estakady Kwiatkowskiego nie należą do najłatwiejszych.

Miejsca

Opinie (162) 2 zablokowane

  • bo praca w nocy sie nie opłaca,trzeba by ludziom więcej zapłacić.

    • 4 0

  • TAK JAK POWIEDZIAŁ SMOLEŃ

    Trzeba zrobic ściepę narodową i kupic bombę atomową
    I SRUUUUUUUUUU

    • 5 0

  • Rynce opadają !...

    A gdzie do jasnej cholery Policja Drogowa ???- czy oni są tylko od stania po krzakach z radarkami ? , w Niemczech to rzecz niewyobrażalna aby przy takiej inwestycji nie było przy niej na codzień Policji ! , - Tak !-wiem co pisze , mieszkałem tam kupe czasu .Dlaczego ZDiZ nie współpracuje i nie zobliguje policji na czas remontu do ciągłego nadzorowania inwestycji , pomagania kierowcom i kierowania tam ruchem chociażby w godz. szczytu ?!. Myślę ,że tak niekompetentni urzędnicy którzy nie potrafią uporać się z tak prostymi rzeczami, skutkiem czego jest codzienny paraliż komunikacyjny i totalnie zakorkowane całe miasto już dawno nie powini pracować w Urzędzie !

    • 8 1

  • kamery GDDAiK FAKE

    na ich stronie jest jedynie czesc estakady od strony obwodnicy, nie ma sladu okolic estakady przy Morskiej, o samej Morskiej wogole nic nie ma.... fake!!

    • 4 0

  • karetki

    jednak najlepsze w "przejeżdżaniu" korek są karetki, lewy pas do skrętu na Oksywie jest pusty a karetka "musi" rozepchać pas środkowy i prawy ... a kierowcy nie bardzo wiedząc co robić, bo przecież jest wolny pas, wjeżdżają na trawnik.... fajnie takie zachowania ogląda się z góry z okna... i zawsze nasuwa się pytanie - kto dał uprawnienia tym niektórym kierowcom do prowadzenia pojazdów uprzywilejowanych... bo nie wszyscy kierowcy karetek się tak zachowują....

    • 2 0

  • Korki

    Jeżdże autobusem więc powrót do domu na Witomino jest koszmarny. Ale gdyby tak niektorzy kierowcy zamiast wozic powietrze w swoich autach przesiedli sie na komunikacje miejska to moze bylyby mniejsze korki?

    • 3 1

  • staram sie

    jechac rowerem, isc na piechote.
    odrzucajacy jest smrod spalin niestety, ale zawsze to jedno auto mniej, prawda?

    • 3 0

  • Jazda "na suwak"

    Jazda na suwak ma sens... ale oznacza to, że tych z lewego wpuszczamy na końcu, ale dopiero jak mniej więcej zrównają się długości korków na obu pasach. Wiem, to trudno ocenić, ale spryciarzy którzy lecą lewym widać z daleka. Powinni być wpuszczeni, jak najbardziej, przez pierwszego kierowcę, którego nie mijali.

    • 3 3

  • Może najpierw rozładować " korek" kolesi w urzędzie? - i od tego powinno się zacząć !

    Jak można sparaliżować miasto i jeszcze się mędrkować ?...

    • 5 0

  • Po pierwsze oznaczenia !!!! Jak jeden pas zanika to obowiązkiem drogowców powinno być postawienie znaku o jeździe na zakładkę

    Brak takiego znaku powinien skutkować przerwaniem robót z winy wykonawcy. A drogowcy widocznie takich znaków nie zamówili bo w czasie robót drogowych w polsce jeszcze go nie zauważyłem !!!! Cóż w kraju w którym głupota stała się cnotą (ostatnio pokazali w telewizji jak posłowie sejmu rp chwalili się swoim nieuctwem i głupotą w zakresie matematyki - w normalnym kraju już dawno powinni podać się do dymisji), trudno wymagać myślenia......

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane