• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Sposoby na korki na Estakadzie Kwiatkowskiego

Patryk Szczerba
13 maja 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Estakada Kwiatkowskiego potrzebuje remontu
Zdaniem części kierowców najwięcej korków na Estakadzie generują blokujący lewy pas kierowcy. Zdaniem części kierowców najwięcej korków na Estakadzie generują blokujący lewy pas kierowcy.

Rozpoczęcie drugiego etapu remontu przegubów Estakady Kwiatkowskiego zobacz na mapie Gdyni w Gdyni spowodowało po raz kolejny olbrzymie korki. Zdaniem kierowców można je ograniczyć. Potrzebne jest jednak wprowadzenie nowych rozwiązań i większa kultura wśród kierujących.


Kierowcy radzą sobie z gdyńskimi korkami, nie zawsze w sposób legalny.

Organizacja ruchu na Estakadzie Kwiatkowskiego podczas drugiego etapu remontu. Organizacja ruchu na Estakadzie Kwiatkowskiego podczas drugiego etapu remontu.

Czy chętnie wpuszczasz kierowców zmieniających pas przy zwężeniu drogi?


Przypomnijmy, że od niedzieli zamknięta została dla ruchu jezdnia Estakady w kierunku Obwodnicy Trójmiasta na odcinku od ul. Hutniczej do ul. Morskiej. Na sąsiedniej jezdni Estakady Kwiatkowskiego, na odcinku od ul. Hutniczej do ul. Morskiej, został wprowadzony ruch dwukierunkowy. Zmiany zaskoczyły cześć kierowców, przyzwyczajonych do nakazów i zakazów sprzed miesiąca.

Korki wciąż nie ustępują i tak pozostanie prawdopodobnie do września, kiedy ma się zakończyć remont.

- Pierwsze dni są zawsze trudne. Kierowcy przyzwyczają się bowiem do nowej organizacji ruchu. Sporo samochodów stoi w korku po zmianach na zjeździe z estakady od strony Obwodnicy Trójmiejskiej. Liczymy, że z każdym dniem będzie lepiej - zaznacza Maciej Karmoliński, zastępca dyrektora gdyńskiego ZDiZ.

Nie wszyscy kierowcy dają tym zapewnieniom wiarę i szukają nowych rozwiązań. Jedna z propozycji mieszkańców to udostępnienie na czas remontu obrazu online z Estakady Kwiatkowskiego i przyległych ulic mieszkańcom.

- Wracam SKM z Gdańska nie jak do tej pory godzinę, ale dwie. Czy miasto nie mogłoby się zastanowić nad kamerami internetowymi pokazującymi stan korków? Mieszkańcy mogliby w telefonie lub w pracy sprawdzić, czy lepiej pokonać połowę trasy SKM czy zaryzykować stanie w korku w autobusie. To mogłoby pomóc także kierowcom - sugeruje w liście do naszej redakcji pan Paweł.

Urzędnicy odpowiadają, że dostęp do sytuacji na gdyńskich ulicach można uzyskać, trafiając na odpowiednie strony w internecie.

- Chociażby na stronę Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Na stronie instytucji można zobaczyć obraz z kamer zainstalowanych na węźle Trasy Kwiatkowskiego i obwodnicy. Dodatkowo w internecie funkcjonują strony, gdzie można wizualnie sprawdzić natężenie ruchu na drogach. Rozwiązań, o których pisze czytelnik, nie będziemy wprowadzali - tłumaczy Maciej Karmoliński.

Inni zwracają uwagę na blokowanie lewych pasów przez TIR-y, bądź samochody ciężarowe. W czasie pierwszego etapu remontu obowiązywał zakaz wjazdu samochodów ciężarowych powyżej 10 ton na estakadę. Teraz, w związku z tym, że zmieniła się organizacja ruchu, takiego zakazu już nie ma.

- Korek się wydłuża, bo samochody mogące zmieścić się na dwóch pasach muszą zmieścić się na jednym. Wszystko przez ciężarówki blokujące lewy pas. Bez tego ruch odbywa się o wiele płynniej, o czym sam nie raz się przekonałem. W Europie jazda na "zamek" oraz wykorzystanie wszystkich pasów do samego końca jest standardem. Czemu nie może tak być w Polsce? Ustawmy tam znaki nakazujące taką jazdę, codziennie patrol policji i sytuacja na estakadzie od razu się polepszy - apeluje z kolei pan Michał.

Ta propozycja podoba się urzędnikom z ZDiZ i niewykluczone ze zostanie wykorzystana.

- To ciekawy pomysł, który mógłby pomóc kierowcom. Musimy skonsultować tę kwestię z policją. Jeśli rzeczywiście okaże się, że takie oznakowanie jest potrzebne, na pewno umieścimy stosowne znaki przy zwężeniach - zapowiada Karmoliński.

Remont ma potrwać do 10 września. Pod koniec czerwca, po zakończeniu drugiego etapu prac, robotnicy zejdą z Estakady Kwiatkowskiego, na czas festiwalu Open'er. Później wrócą w okolice ul. Unruga.

Przyczyna korków na Estakadzie Kwiatkowskiego. Golf chce zmienić pas ruchu 150 metrów przed jego końcem. Boi się, że na końcu pasa nikt go nie wpuści.



Estakada Kwiatkowskiego podczas pierwszego etapu remontu przegubów.


Prace przy remoncie Estakady Kwiatkowskiego nie należą do najłatwiejszych.

Miejsca

Opinie (162) 2 zablokowane

  • Kamera

    Było by fajnie gdyby kamera online pokazywała ciężką i wydajną pracę ekipy remontowej.
    Szcun dla wszystkich mieszkańców Obłuża i okolic.

    • 9 0

  • (1)

    i dzisiaj pojechali miastem od razu było tłoczniej

    • 2 0

    • Dokładnie.

      Trasa Chwaszczyno - Obłuże przez Witomino godzina czasu.

      • 0 0

  • Arogant z ZDiZ

    Urzędnicy odpowiadają, że dostęp do sytuacji na gdyńskich ulicach można uzyskać, trafiając na odpowiednie strony w internecie.

    - Chociażby na stronę Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Na stronie instytucji można zobaczyć obraz z kamer zainstalowanych na węźle Trasy Kwiatkowskiego i obwodnicy. Dodatkowo w internecie funkcjonują strony, gdzie można wizualnie sprawdzić natężenie ruchu na drogach. Rozwiązań, o których pisze czytelnik, nie będziemy wprowadzali - tłumaczy Maciej Karmoliński.
    Oczywiście ściema. Kamera pokazuje zjazd z Estakady na Obwodnicę

    • 4 0

  • jedna wielka masakra !

    • 3 0

  • jedna wielka masakra ! (2)

    staram sie jeździć po trójmieście i w godzinach popołudniowych jest jedna wielka masakra ! wszystko stoi ! zygać się chce : Sopocka , Wielkopolska , Obwodowa ! za karę jeżdżę do pracy , ciekawe co na te tysiace stojacych samochodów EKOLODZY ?

    • 3 0

    • Ekolodzy dostali w łapę i siedzą cicho.

      • 2 0

    • Ekolodzy nie maja nic do powiedzenia. Nie oni siedza swoimi tlustymi d..i na stolkach u wladzy.

      • 1 1

  • źle ustawione światła....

    Wczoraj problem w okolicach estakady a konkretnie na ul. Morskiej polegał na tym, że były źle ustawione światła. W kierunku do Rumi światło zielone dla jadących ulicą Morską paliło się 50 s. a światło czerwone 3 minuty. W przeciwnym kierunku - z Rumi do Gdyni było jeszcze gorzej.... światło czerwone paliło się 5 minut !!! Był mega korek a skrzyżowanie było puste !!!! I jak nie ma być korków na Morskiej ????? Może warto aby służby zmieniające ustawienie świateł poobserwowały trochę jak wygląda ruch na drodze po zmianach a nie zmieniają ustawienia świateł i mają wszystko gdzieś.....! Żenada ! I bezmyślność !!!!

    • 12 0

  • popieram głosy że powinno zwiększyć się częstotliwość komunikacji miejskiej !!! oraz zweryfikować ceny biletów i zasięg tras!!! a wtedy każdy przeliczy co się opłaca ! do tej pory raczej komunikacja jest bardzo marna każda podwyżka cen biletów powiązana jest ze zmniejszeniem ilości kursów obserwuję ten proceder od prawie 20 lat codziennie pokonując odcinek Gdańsk Gdynia łącznie z z dojazdami autobusami do dworców,jest coraz gorzej ! więc nie dziwcie się państwo włodarze ze każdy kto może woli własnym samochodem w komforcie !!! i bez łaski !!! oczywiście o wiatach przystankowych nie wspominając !

    • 1 0

  • koreczki

    Mają w Urzędzie tęgie głowy, to na pewno wymyślą takie objazdy, że zamiast godziny kierowcy będą stali w kolejnych korkach ze 3 razy dłużej. Mdli mnie już jak muszę gdzieś jechać.

    • 2 0

  • Jazda na zamek (2)

    Nie zmniejsza korka, skoro skrzyżowanie przepuszcza X samochodów to to co się dzieje 100 metrów wcześniej nie ma znaczenia. Jazda na zamek sprawia, że auta stoją podobną ilość czasu w korku, problem w tym, że osobówki mają 4 a ciężarówki 18 metrów przez co prawy pas idzie "wolniej" i frustruje tych na prawym (włącznie z pasażerami autobusów). Druga rzecz, to fakt, że na zwężeniu nie jest 1:1 tylko totalna anarchia co rodzi tylko niepotrzebne nerwy.

    • 4 6

    • ale jazda na zamek skraca korek

      Dzięki temu kolejne skrzyżowania nie są blokowane

      • 5 2

    • Krecik, a jakby tak umierał ktoś z Twoich bliskich..

      a karetka przyjechałaby 2 min za późno, bo musiałaby przeciskać się przez 100 metrowy korek na morskiej, tylko dlatego, że wszyscy jadący przez estakadę staliby na na jednym pasie wydłużając korek aż do morskiej, choć do dyspozycji był drugi pas estakady a długości 2 km, to też byłbyś zdania, ze te 100 metrów nie miało znaczenia? Pomyśl trochę chłopie..

      • 1 0

  • tiry

    bezwzglednie w ciagu dnia nie powinny jezdzic tiry i ciezarowki. One swoja dlugoscia zajmuja kilka miesc samochodow osobowych Czas remontu jest szczegolnym okresem i powinno sie o tym pomyslec.Puszczac je-jak to juz ktos zauwazyl-wieczorem !!!!!!!!!!

    • 4 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane