• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Spotkania z mieszkańcami nt. Trasy Kaszubskiej

Maciej Naskręt
2 listopada 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Trasą Kaszubską pojedziemy najszybciej w 2019 r. Trasą Kaszubską pojedziemy najszybciej w 2019 r.

W listopadzie i grudniu mieszkańcy miejscowości położonych przy planowanej Trasie Kaszubskiej będą mogli zapoznać się szczegółowo z planami tej inwestycji. W Gdyni konsultacje odbędą się 18 grudnia.



Czy uczestniczysz w spotkaniach związanych z realizacją inwestycji w sąsiedztwie?

Rusza akcja informacyjna na temat budowy Trasy Kaszubskiej. W listopadzie i grudniu odbędą się spotkania z mieszkańcami w tej sprawie. To dobra okazja, by szczegółowo zaznajomić się nie tylko z ustalonym już przebiegiem trasy.

- Spotkania z mieszkańcami będą dotyczyły przedstawienia rozwiązań projektowych na poszczególnych odcinkach drogi ekspresowej na etapie koncepcji programowej. Na spotkaniach będzie można zadawać pytania projektantom i zgłaszać uwagi. Ponadto w ciągu tygodnia od danego spotkania będzie można pisemnie przesłać uwagi i wnioski do przedstawionych rozwiązań - mówi Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA.
Urzędnicy i projektanci zaczynają od Lęborka. Kolejne spotkania wyznaczono w Nowej Wsi Lęborskiej, Łęczycach, Szemudzie (dwa spotkania - w Szemudzie i Bojanie), Chwaszczynie (gmina Żukowo) i Gdyni. Spotkania będą się odbywały przez cały listopad do połowy grudnia br.

Na tydzień przed planowanym każdym spotkaniem na terenie gminy lub miasta zostaną rozwieszone plakaty zawierające informacje o terminie oraz miejscu spotkania. Można będzie także ustalić je na stronie projektu budowy Trasy Kaszubskiej.

Przebieg Trasy Kaszubskiej. Przebieg Trasy Kaszubskiej.

Terminy spotkań z mieszkańcami

Miasto Lębork w dniu 5 listopada 2015 r. o godz. 18 w Sali Rajców (nr 101) Urzędu Miejskiego w Lęborku przy ul. Armii Krajowej 14.
Gmina Nowa Wieś Lęborska w dniu 12 listopada 2015 r. o godz. 18
Gmina Łęczyce w dniu 19 listopada 2015 r. o godz.18
Gmina Luzino w dniu 26 listopada 2015 r. o godz.18
Gmina Szemud (dwa spotkania)
Szemud w dniu 1 grudnia 2015 r. o godz. 18
Bojano w dniu 3. grudnia 2015 r. o godz. 18
Gmina Żukowo (Chwaszczyno) w dniu 10 grudnia 2015 r. o godz. 18
Miasto Gdynia w dniu 18 grudnia 2015 r. o godz. 18

64-kilometrowa inwestycja podzielona na dwie mniejsze

Trasa Kaszubska, która będzie miała kategorię drogi ekspresowej, ma mieć ok. 64 km długości. Droga będzie w przekroju dwóch jezdni po dwa pasy w każdą stronę. Dodatkowo na każdej jezdni pojawią się pasy awaryjne. Kierowcy mają podróżować tam z maksymalną prędkością 120 km/h.

Przypomnijmy, że budowa Trasy Kaszubskiej została podzielona na dwie części. Pierwsza to budowa 32-kilometrowej drogi od miejscowości Leśnice na zachód od Lęborka do miejscowości Luzino. W ramach tego przedsięwzięcia powstanie nie tylko obwodnica na południe od Lęborka, ale też pięć drogowych węzłów, czyli jadąc do Trójmiasta: Lębork Południe, Lębork Wschód , Łęczyce, Strzebielino, Luzino.

Ponadto inwestycja zakłada budowę miejsca obsługi podróżnych w Bożym Polu. Obiekt będzie miał drugą kategorię, a to oznacza, że oprócz miejsc postojowych i toalety pojawi się też stacja paliw. Natomiast na wspomnianej Obwodnicy Lęborka zostanie wybudowana ok. 1,5-kilometrowa estakada nad rzeką Okalicą.

Węzeł Wielki Kack po przebudowie w ramach Trasy Kaszubskiej. Węzeł Wielki Kack po przebudowie w ramach Trasy Kaszubskiej.
Druga część to również ok. 32-kilometrowy odcinek drogi, który zaczynać się będzie w Luzinie, a kończyć ma w Gdyni w dzielnicy Wielki Kack. Tutaj wykonawca zbuduje sześć węzłów drogowych - Szemud, Koleczkowo, rozbudowany węzeł Wielki Kack, a także od podstaw zrealizowany Węzeł Chwaszczyno, który umożliwi skomunikowanie z Obwodnicą Metropolitalną. W ramach tego zadania powstanie niewielki węzeł Nowowiczlińska (na Obwodnicy Trójmiasta), węzeł Rdestowa przy Polifarbie.

W miejscowości Kamień natomiast zostanie otwarte miejsce obsługi podróżnych. Obiekt będzie miał trzecią - najwyższą kategorię. To oznacza, że ewentualny najemca będzie mógł tam wybudować oprócz stacji paliw także hotel. Mniejsze miejsce obsługi podróżnych, bo pierwszej kategorii pojawi się nieopodal Sychowa.

Czytaj też: Zmiany w projekcie Trasy Kaszubskiej. Inwestycja zmieni oblicze zachodniej Gdyni

Przekrój poprzeczny przez jezdnię. Przekrój poprzeczny przez jezdnię.
Trwają przetargi

Pod koniec września gdański oddział GDDKiA ogłosił przetargi na wyżej wspomniane części. Zainteresowane firmy i konsorcja mają czas do 16 listopada na złożenie wniosków o dopuszczenie do przetargów.

Na wiosnę 2016 r. powinna być gotowa koncepcja programowa dla Trasy Kaszubskiej wraz z dokumentacją do przetargu według formuły "projektuj i buduj", którą właśnie opracowuje kosztem 7,7 mln zł firma Transprojekt Gdański.

Także na wiosnę pracownicy gdańskiego oddziału GDDKiA powinni zakwalifikować do przetargu firmy lub konsorcja zainteresowane projektowaniem i budową Trasy Kaszubskiej. Wtedy otrzymają one przygotowaną koncepcję i na jej podstawie złożą ostateczną ofertę cenową.

Prace projektowe oraz roboty budowlane wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie powinny być ukończone w ciągu 34-37 miesięcy od daty zawarcia umowy z wykonawcą. Przy czym do czasu realizacji robót nie wlicza się okresów zimowych. Kryterium oceny ofert w obu przetargach zostało określone następująco: cena - 90 proc., gwarancja - 5 proc., termin realizacji - 5 proc.

Drogą pojedziemy pod koniec 2019 r. lub dopiero w 2020 r. w zależności od zakończenia procedury przetargowej i uzyskania pozwoleń.

Budowa dróg na Pomorzu. Budowa dróg na Pomorzu.

Miejsca

Opinie (107) 2 zablokowane

  • nie wiem czy dobrze to odczytuję, ale czyżby w końcu budowa z jednym pasem więcej?

    co prawda "awaryjny" ale to już coś (perspektywicznie można to potem wykorzystać jako trzeci pas) bo 2 pasy + awaryjny + pobocze :)

    do tej pory mam wrażenie, że wszystkie nowe drogi to nadal 2 pasy + pobocze

    • 7 0

  • no i to jest właśnie beznadziejne

    zjazd z obwodnicy na trasę Kaszubską. Oczywiście na końcu zjazdu postawią znak ustąp pierwszeństwa, dzięki któremu będą się tworzyć piękne korki na zjeździe z obwodnicy, a na niej samej auta już będą stać na pasie awaryjnym. Takie sytuacje widzimy codziennie na różnych zjazdach. Szkoda, że nikt nie chce robić wiaduktów, aby można było zjechać na taką trasę bez konieczności zatrzymywania się i czekania, aż ktoś łaskawie nas puści. Wywalą mnóstwo kasy, a kroki będą nadal....

    • 4 12

  • Dla Gdyni, oraz powiatów Wejherowskiego i Puckiego ta droga niewiele zmieni potrzebny jest OPAT! (1)

    • 12 24

    • W której miejscowości/wsi mieszkasz?

      że wypowiadasz się za mieszkańców Gdyni oraz powiatów: wejherowskiego i puckiego?

      • 12 5

  • Do Pana Michalskiego (1)

    Mmay nadzieje, że na tych spotkaniach pokazywane mapy i projekty będą w oparciu o altualne mapy a nie jak dotychczas o te sprzed 20 lat, na których nie ma wielu ulic, dróg i zabudowań powstałych 20, 15 czy 10 lat temu.
    Uwagi z tym związane, jak i dotyczące przeciętych dojazdów, braku przejść czy przejazdów rowerowych, nie wspominając o grubej zwierzynie typu sarny były wysyłane do GDDKiA jak i do Transprojektu. Ale trafiały do kosza, jak to zwykle bywa.

    ---
    Na spotkaniach będzie można zadawać pytania projektantom i zgłaszać uwagi. Ponadto w ciągu tygodnia od danego spotkania będzie można pisemnie przesłać uwagi i wnioski do przedstawionych rozwiązań - mówi Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA

    • 8 9

    • skad wiesz ze trafily do kosza?

      • 6 1

  • Świetnie! Budować jak najszybciej! Jestem ZA!

    Wokół takiej 64km trasy zaczną powstawać nowe miejsca pracy, bo miejsca te będą, w konsekwencji tej inwestycji, jedne z najlepiej skomunikowanych w naszym regionie i ogólnie w północnej Polsce i zachodnio-północnej. Będzie praca, ludziom będzie trochę lepiej w tym kraju.

    • 15 7

  • Jeszcze nie było tak żeby wszyscy byli zadowoleni. Mniej gadać a szybciej robić .

    • 13 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane