• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Spotkania z mieszkańcami nt. Trasy Kaszubskiej

Maciej Naskręt
2 listopada 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Trasą Kaszubską pojedziemy najszybciej w 2019 r. Trasą Kaszubską pojedziemy najszybciej w 2019 r.

W listopadzie i grudniu mieszkańcy miejscowości położonych przy planowanej Trasie Kaszubskiej będą mogli zapoznać się szczegółowo z planami tej inwestycji. W Gdyni konsultacje odbędą się 18 grudnia.



Czy uczestniczysz w spotkaniach związanych z realizacją inwestycji w sąsiedztwie?

Rusza akcja informacyjna na temat budowy Trasy Kaszubskiej. W listopadzie i grudniu odbędą się spotkania z mieszkańcami w tej sprawie. To dobra okazja, by szczegółowo zaznajomić się nie tylko z ustalonym już przebiegiem trasy.

- Spotkania z mieszkańcami będą dotyczyły przedstawienia rozwiązań projektowych na poszczególnych odcinkach drogi ekspresowej na etapie koncepcji programowej. Na spotkaniach będzie można zadawać pytania projektantom i zgłaszać uwagi. Ponadto w ciągu tygodnia od danego spotkania będzie można pisemnie przesłać uwagi i wnioski do przedstawionych rozwiązań - mówi Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA.
Urzędnicy i projektanci zaczynają od Lęborka. Kolejne spotkania wyznaczono w Nowej Wsi Lęborskiej, Łęczycach, Szemudzie (dwa spotkania - w Szemudzie i Bojanie), Chwaszczynie (gmina Żukowo) i Gdyni. Spotkania będą się odbywały przez cały listopad do połowy grudnia br.

Na tydzień przed planowanym każdym spotkaniem na terenie gminy lub miasta zostaną rozwieszone plakaty zawierające informacje o terminie oraz miejscu spotkania. Można będzie także ustalić je na stronie projektu budowy Trasy Kaszubskiej.

Przebieg Trasy Kaszubskiej. Przebieg Trasy Kaszubskiej.

Terminy spotkań z mieszkańcami

Miasto Lębork w dniu 5 listopada 2015 r. o godz. 18 w Sali Rajców (nr 101) Urzędu Miejskiego w Lęborku przy ul. Armii Krajowej 14.
Gmina Nowa Wieś Lęborska w dniu 12 listopada 2015 r. o godz. 18
Gmina Łęczyce w dniu 19 listopada 2015 r. o godz.18
Gmina Luzino w dniu 26 listopada 2015 r. o godz.18
Gmina Szemud (dwa spotkania)
Szemud w dniu 1 grudnia 2015 r. o godz. 18
Bojano w dniu 3. grudnia 2015 r. o godz. 18
Gmina Żukowo (Chwaszczyno) w dniu 10 grudnia 2015 r. o godz. 18
Miasto Gdynia w dniu 18 grudnia 2015 r. o godz. 18

64-kilometrowa inwestycja podzielona na dwie mniejsze

Trasa Kaszubska, która będzie miała kategorię drogi ekspresowej, ma mieć ok. 64 km długości. Droga będzie w przekroju dwóch jezdni po dwa pasy w każdą stronę. Dodatkowo na każdej jezdni pojawią się pasy awaryjne. Kierowcy mają podróżować tam z maksymalną prędkością 120 km/h.

Przypomnijmy, że budowa Trasy Kaszubskiej została podzielona na dwie części. Pierwsza to budowa 32-kilometrowej drogi od miejscowości Leśnice na zachód od Lęborka do miejscowości Luzino. W ramach tego przedsięwzięcia powstanie nie tylko obwodnica na południe od Lęborka, ale też pięć drogowych węzłów, czyli jadąc do Trójmiasta: Lębork Południe, Lębork Wschód , Łęczyce, Strzebielino, Luzino.

Ponadto inwestycja zakłada budowę miejsca obsługi podróżnych w Bożym Polu. Obiekt będzie miał drugą kategorię, a to oznacza, że oprócz miejsc postojowych i toalety pojawi się też stacja paliw. Natomiast na wspomnianej Obwodnicy Lęborka zostanie wybudowana ok. 1,5-kilometrowa estakada nad rzeką Okalicą.

Węzeł Wielki Kack po przebudowie w ramach Trasy Kaszubskiej. Węzeł Wielki Kack po przebudowie w ramach Trasy Kaszubskiej.
Druga część to również ok. 32-kilometrowy odcinek drogi, który zaczynać się będzie w Luzinie, a kończyć ma w Gdyni w dzielnicy Wielki Kack. Tutaj wykonawca zbuduje sześć węzłów drogowych - Szemud, Koleczkowo, rozbudowany węzeł Wielki Kack, a także od podstaw zrealizowany Węzeł Chwaszczyno, który umożliwi skomunikowanie z Obwodnicą Metropolitalną. W ramach tego zadania powstanie niewielki węzeł Nowowiczlińska (na Obwodnicy Trójmiasta), węzeł Rdestowa przy Polifarbie.

W miejscowości Kamień natomiast zostanie otwarte miejsce obsługi podróżnych. Obiekt będzie miał trzecią - najwyższą kategorię. To oznacza, że ewentualny najemca będzie mógł tam wybudować oprócz stacji paliw także hotel. Mniejsze miejsce obsługi podróżnych, bo pierwszej kategorii pojawi się nieopodal Sychowa.

Czytaj też: Zmiany w projekcie Trasy Kaszubskiej. Inwestycja zmieni oblicze zachodniej Gdyni

Przekrój poprzeczny przez jezdnię. Przekrój poprzeczny przez jezdnię.
Trwają przetargi

Pod koniec września gdański oddział GDDKiA ogłosił przetargi na wyżej wspomniane części. Zainteresowane firmy i konsorcja mają czas do 16 listopada na złożenie wniosków o dopuszczenie do przetargów.

Na wiosnę 2016 r. powinna być gotowa koncepcja programowa dla Trasy Kaszubskiej wraz z dokumentacją do przetargu według formuły "projektuj i buduj", którą właśnie opracowuje kosztem 7,7 mln zł firma Transprojekt Gdański.

Także na wiosnę pracownicy gdańskiego oddziału GDDKiA powinni zakwalifikować do przetargu firmy lub konsorcja zainteresowane projektowaniem i budową Trasy Kaszubskiej. Wtedy otrzymają one przygotowaną koncepcję i na jej podstawie złożą ostateczną ofertę cenową.

Prace projektowe oraz roboty budowlane wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie powinny być ukończone w ciągu 34-37 miesięcy od daty zawarcia umowy z wykonawcą. Przy czym do czasu realizacji robót nie wlicza się okresów zimowych. Kryterium oceny ofert w obu przetargach zostało określone następująco: cena - 90 proc., gwarancja - 5 proc., termin realizacji - 5 proc.

Drogą pojedziemy pod koniec 2019 r. lub dopiero w 2020 r. w zależności od zakończenia procedury przetargowej i uzyskania pozwoleń.

Budowa dróg na Pomorzu. Budowa dróg na Pomorzu.

Miejsca

Opinie (107) 2 zablokowane

  • (1)

    Mieszkam w domu przy samej obwodnicy..mam ogród..miejsce dla dzieci...i co zaoferuje mi miasto dwa pokoje w bloku? Ciekawe czy ktoś myśli o mieszkańcach których domy mają zostać wyburzone...tylko rozmowy o drodze..

    • 6 6

    • mieszkańcy mało ważni

      poza tym spotkanie dotyczące wyburzeń w grudniu...18...więc niecały tydzień przed świetąmi BN, cudowne Święta planują zrobić mieszkańcom, a radni miasta i dzielnicy jak zwykle nic nie zrobią....

      • 0 0

  • Budowac trasy wokol trojmiasta i parkingi pod miastem (16)

    do Gdańska wjazd tylko dla zarejestrowanych w Gdańsku reszta parkuje pod Miastem i jedzie komunikacją publiczną.

    • 29 35

    • Kiedyś w Warszawie była podobna idea, tyle, że nie dot. samochodów. (3)

      "Pod jednym adresem" zarejestrowanych było dziesiątki osób - dziękuj komunie, że tak cię wytresowała w podobnych pomysłach.

      • 10 2

      • (2)

        Jogibabu, Jasiu:)

        • 1 5

        • Gimby nie znajo

          • 0 0

        • ?!

          • 0 0

    • Zgoda (4)

      Pod warunkiem zbudowania zasieków wokół Gdańska i niewypuszczania na zewnątrz niczego z blachami GD

      • 4 3

      • Poziom blach ? To jaką podstawówkę reprezentujesz ?

        • 0 1

      • Przecież miastowe zdechły by z głodu (2)

        a jaki by był płacz o dacze na Kaszubach

        • 1 2

        • Te, mądrala, miastowe to są już wszędzie. We wsi koło Kościerzyny, gdzie mam

          domek letniskowy, mieszkańcy pędzą typowy żywot miejski. Już prawie nikt nie uprawia tam roli ani nie hoduje zwierząt (jedynie parę kur) i właściwie cała ta wieś to kościerska "sypialnia" (tam głównie mają robotę). Nawet "helloween" obchodzą.
          Spora część polskich wsi, zwłaszcza te duże to raczej miasteczka, które z automatu powinny dostawać prawa miejskie. Te które mają już więcej niż 5 000 mieszkańców, w szczególności leżące przy naszych największych miastach (Koziegłowy k. Poznania, Kozy k. Bielska-Białej).

          • 0 1

        • Emma

          a kaszuby płakały by o swoja prace na czarno w Gdansku

          • 1 1

    • Jestem za wprowadzeniem oplat dla aut z GD wjezdzajacych do gmin osciennych (2)

      tylko nie mysl, ze autostrada ominiesz takie myto, jestes dalej za swoim pomyslem?

      • 8 1

      • I vice versa.

        • 0 1

      • Po co jątrzyć.

        • 1 0

    • z taka mentalnością, to kiedy gdańsk odda pieniądze za odbudowane po wojnie stare miasto? (3)

      a lotnisko to zadaje się w Rębiechowie jest a nie w gdańsku, więc polecisz jak opłacisz myto na rogatkach i wykupisz wizę na Kaszuby

      • 5 2

      • tu się mylisz (2)

        lotnisko leży na terenie administracyjnym miasta Gdańska.

        • 2 3

        • dopiero od niedawna

          • 3 1

        • Teraz już tak...

          • 3 0

  • Nie tendy droga (12)

    Nieprawidłowości w projektowaniu, analizach i wyborze wariantów realizacyjnych drogi ekspresowej S6 i OMT spowodowały, że koszt realizacji tych odcinków drogi S6 jest wyższy o około 1 miliard 400 milionów zł od zasadnego, racjonalnego rozwiązania.
    GDDKiA nigdy nie przedstawiła społeczeństwu kompleksowych analiz wyboru wariantu przebiegu drogi ekspresowej na odcinku od Lęborka do A1/S7 i Obwodnicy Metropolitarnej Trójmiasta. Inwestor nigdy nie dowiódł, że jego projekt jest zgodny z celami programu budowy dróg, wytycznych rozwoju sieci dróg UE i akceptowalny społecznie. Niestety, zarówno przygotowanie inwestycji jak i tzw. szczegółowe analizy obarczone są zasadniczymi wadami i powinny być zweryfikowane na podstawie zunifikowanych kryteriów oceny. Porażającym jest fakt, że analizy wyboru wariantu realizacyjnego Trasy Kaszubskiej (S6) i Obwodnicy Metropolitarnej Trójmiasta (OMT) nie zawierają fundamentalnych kryteriów oceniających stopień realizacji założonych celów inwestycji. Wytyczne UE dotyczące metodologii przeprowadzania analiz przedstawiają zasady, które zapewniają większą spójność i dyscyplinę sporządzanych wniosków o środki z UE. Pierwszą rzeczą, jaką należy określić są cele działań niezbędnych do zaspokojenia zaistniałej potrzeby. Należy rozważyć różne opcje i ocenić, która opcja może najlepiej przyczynić się do realizacji założonych celów.
    Założone cele budowy dróg S6 i OMT i zastosowane kryteria oceny wariantów są niespójne z celami w skali makro.
    Przebieg drogi S6 należy rozpatrywać łącznie na całym odcinku od Lęborka do Gdańska. Inwestycja powinna w większym stopniu realizować wytyczne UE, krajowych dokumentów i uwzględniać cele strategiczne województwa pomorskiego i oczekiwania społeczne.
    Odcinek drogi S6 od Lęborka do Gdańska powinien być kompilacją dotąd oddzielnie projektowanych odcinków drogi. Oba projekty są ze sobą słabo zintegrowane i odnosi się wrażenie, że są zlepkiem oderwanych od siebie dróg lub, że OMT ma uzasadnić i ratować, niekompatybilną z celem głównym inwestycji początkowej ( Lębork-A1/S7), niefortunnie zaprojektowaną, nieracjonalną TK.
    Droga S6 od Lęborka powinna być prowadzona śladem wariantu II lub III do węzła Luzino a następnie śladem wariantu B lub C do Miszewa (lub węzeł Nowy Tuchom) i dalej obok Żukowa do Straszyna wg śladu z projektu OMT. Taka trasa, racjonalna, lepiej spełnia podstawowy cel zadania inwestycyjnego kreowanego przez wymóg priorytetu sieci TEN-T i celów wyartykułowanych w dokumentach powiązanych.
    Zachodzi pytanie jak zaproponowana trasa racjonalna spełnia zalecenia i jak realizuje cele, w jakich kryteriach jest lepsza lub gorsza od trasy forsowanej przez GDDKiA.
    Dane ogólne
    - długość trasy ok. 69,7 km, trasa jest krótsza o ponad 21 km; (skrócenie budowy trasy S6 o 24 km)
    - koszt ok. 5,2 mld zł, obniżenie kosztów budowy o ok. 1,4 mld zł , oszczędności wynikają z zaniechania budowy odcinka TK od Milwina do Wielkiego Kacka w tym dwóch złożonych wielopoziomowych węzłów w Chwaszczynie i Wielkim Kacku;
    - skrócenie odległości przejazdu od kilkunastu do ponad dwudziestu kilku km to jest, w niektórych jazdach, o prawie 40 %,
    - oszczędności paliwa ok. 160 tys ton rocznie (wg prognoz ruchu 2030 r.) i wynikające z tego zmniejszenie obciążenia środowiska + rakotwórcze pyły, gazy eksploatacyjne;
    - skrócenie średniego czasu przejazdu ok. 20 minut co przy prognozowanym natężeniu ruchu daje oszczędność ok.10 000 godzin/dziennie roboczogodzin.
    Dodam jeszcze, że projekty na poziomie STEŚ i Raporty OOŚ spotkały się z krytyczną oceną społeczeństwa, Biegłego i Komisji Krajowej Ochrony Środowiska, także ze względu na brak ich rzetelności i obiektywności.
    (dodam mapkę - jeżeli wejdzie)

    • 8 13

    • TK (3)

      W pełni zgadzamy się z krytyczną opinią tej inwestycji, kosztownej i po prostu nieracjonalnej. Szczególnie absurdalny jawi się ostatni odcinek drogi dojazdowej z węzła Chwaszczyno do Gdańska, prowadzony wyraźnie po granicy Gminy Żukowo i wprowadzający cały ruch w ulicę Kielnieńską i Spacerową. Wyraźnie więc widać że projekt nie kieruje się racjonalnością przebiegu drogi (najkrótsza, najprostsza itp. ) tylko są inne uwarunkowania.... Takie rozwiązanie to oczywiście absurd, już teraz zawsze zakorkowana Osowa będzie w takim układzie zupełnie nieprzejezdna. Ponadto wyprowadzenie do ul. Kielnieńskiej następuje na tak ukształtowanym terenie, że nie ma możliwości poszerzenia drogi , JEZIORO!!!!! a węzeł zaplanowano na powierzchni pochyłej z górki, piaszczystej. Już teraz cała droga w tym miejscu cały czas osypuje się. Zachowano również zasady bezpieczeństwa w ruchy, bo co innego - jak nie nagły zakręt i zwężenie drogi, zapewni kierowcom bezpieczny przejazd!?
      PS. Proszę autora wpisu o kontakt, albowiem chcemy podjąć kroki racjonalnej zmiany planu dla dobra przyszłych pokoleń , jako mieszkańcy na trasie TK.

      • 2 2

      • "W pełni zgadzamy się" - masz schizofrenię, że piszesz w liczbie mnogiej?

        • 1 2

      • "W pełni zgadzamy się" - masz schizofrenię, że piszesz w liczbie mnogiej?

        • 1 2

      • "W pełni zgadzamy się" - masz schizofrenię, że piszesz w liczbie mnogiej?

        • 1 2

    • jak nie tenDy, to ktUreNdy inRZynieŻe? (3)

      • 6 2

      • to nie jest wpis inżyniera, to jest bełkot , niestety "nitendy"

        • 2 1

      • nie tędy droga

        Przykro mi ( należy czytać co się napisało) - a którędy ma przebiegać droga można przeczytać we wpisie. Moim zdaniem ten ewidentny błąd nie umniejsza wartości merytorycznej i jej nie podważa.
        Sądzę, że jednak ktoś przeczyta całość.
        Pozdrawiam czujnego czytelnika.

        • 2 1

      • czytanie z zrozumieniem sie kłania:)

        • 1 2

    • jak widzę takiego byka w tytule, to dalej nie czytam z obawy o higienę umysłową (2)

      • 4 4

      • (1)

        "Błąd jest przywilejem filozofów, tylko głupcy nie mylą się nigdy"

        • 1 1

        • to nie jest błąd tylko ewidentne braki w edukacji

          które podważają zaufanie do wiedzy merytorycznej autora.

          • 6 4

    • ktoś z brakami edukacyjnymi z podstawówki pisze o nieprawidłowościach natury inżynieryjnej

      Nie będę czytać z obawy o własne życie, mógłbym umrzeć ze śmiechu

      • 7 4

  • kolejny krok w ślepą uliczkę niezrównoważonego rozwoju (8)

    Niedługo, tak jak w USA, nie będzie środków na utrzymanie przewymiarowanej infrastruktury drogowej.

    Mieszkańcy Trójmiasta będą uciekać do sąsiednich gmin przed hałasem i spalinami generowanymi przez coraz większą liczbę samochodów stojących codziennie w kilkusemetrowych korkach na dojazdach do miejsc pracy położonych w pobliżu centrum Gdańska, Wrzeszcza, Oliwy, Sopotu i Gdyni.

    • 19 42

    • W pupie byłeś i kupkę widziałeś (1)

      A nie w USA.

      • 2 1

      • Jesteś pogromcą gimbazy ? No co ty nie powiesz przedstawicielu podstawówki ?

        • 0 0

    • zapewne wówczas pojawią się lewacy z wizją uzdawiania swiata na dwupedałową modłę (1)

      każą zaorać ulice i przeznaczyć je na ścieżki rowerowe (obowiązkowo wśród chodników) a na reszcie ulic będą maratony, codzienne

      • 6 3

      • Co ty malutki chłopczyku prawisz ? Myślisz, że świat normalnych krajów

        naprawisz swymi korwinistycznymi wizjami reprezentancie świata trójpedałowego ?

        • 0 1

    • Patrzyłeś na mapę (2)

      TK akurat jest po to, aby dać oddech ludziom w mieście. Obecnie cały tabor nawala przez Rumię, Redę i Wejherowo, a tak wreszcie pójdzie bokiem.

      Co do tych korków proponuje czasem wyjrzeć poza swoje koryto i zrozumiesz, że coraz więcej ludzi akurat pracuje po za centrum i dzielnicach o których piszesz.

      • 12 3

      • nowe drogi tylko przez krótki czas dają oddech

        później generują dodatkowy ruch samochodów ludzi dojeżdżających z coraz większych odległości, który powoduje, że miasto się dusi dosłownie i w przenośni.

        Ratunkiem jest jedynie budowa kompaktowych dzielnic w policentrycznych aglomeracjach połączonych wygodną komunikacją szynową.

        Taką aglomeracją mogłoby się stać Trójmiasto przy innym rozłożeniu akcentów inwestycyjnych. Drogi pseudoszybkiego ruchu to nie jest rozwiązanie.

        • 2 3

      • oddech ludziom w mieście da wprowadzenie systemu zarządzania popytem na parkowanie

        który ograniczy skłonność do korzystania z samochodów w centrum miasta.

        Oprócz tego uspokojenie ruchu i poprawa warunków chodzenia pieszo, korzystania z roweru i z komunikacji publicznej.

        Jazda samochodem na krótkie odległości (do 5 km) źle wpływa na zdrowie i pogarsza jakość życia w mieście.

        Kasa przeznaczana na przewymiarowane rozwiązania drogowe zostałaby wydana z większym pożytkiem na prawdziwie zrównoważony system mobilności w mieście.

        • 3 6

    • masz rację ale co w tym złego?

      będzie dobrze, razem z mieszkańcami przeniesie się biznes
      a to spowoduje, że nikt nie będzie miał potrzeby pchać się do centrum codziennie,
      PKM i taksówki załatwią sprawę teatru czy wieczornego wypadu do restauracji,
      wszystko idzie w dobrym kierunku

      • 3 5

  • kierowca.

    Co za palanty wymyslily taki wezel ;Gordyjski;?

    • 2 3

  • a kasę skąd wezmą? (7)

    nowa władza na pomorskie nie da ani złotówki

    • 70 34

    • Spokojna twoja rozczochrana (2)

      Nowa władza g*wno zrobi. Młodocianych wyborców uprasza się o spytanie kogoś doro

      • 4 1

      • (1)

        dorosłego o bajkę pt. "Jak PiS drogi budował"

        • 3 1

        • Ktoś pamięta jak to z A1 było za czasów polaka

          Jak Jarek nie będzie chciał Kaszubskiej to jej nie będzie

          • 2 1

    • nowa kasa z UE jest już podzielona

      całe szczęście, że zdążyli przed wyborami

      • 8 1

    • Stara władza też tak znowu dużo nie dawała. Warto wejść w szczegóły, a nie powtarzać to co mówiła propaganda.

      • 3 9

    • (1)

      miejmy nadzieję ... nie zasługujecie na nic

      • 3 37

      • To po co wchodzisz na lokalny portal? Oglądaj ten z swój - podkarpacki.

        • 32 2

  • Moim zdaniem ta trasa jest źle poprowadzona. (2)

    Osowa będzie dalej zapieprzona po kokardkę.
    I nie, nie jestem z Osowy. Jestem z okolic śródmieścia, często jeżdżę na zachód kraju i będę zjeżdżał z obwodnicy przy Osowie, jechał przez Osowę i wbijał się na Trasę Kaszubską w Chwaszczynie zamiast objeżdżać do Gdyni żeby cofać się do Chwaszczyna. Z punktu widzenia jadących od Gdańska to bardzo niekorzystne rozwiązanie.

    • 10 6

    • Po kokardkę

      W pełni podzielam opinię. Trasa nieprzemyślana i niedokończona.
      Gdzie wiadukty nad obwodnicą!? Gdzie przebudowa Spacerowej!!!!?

      • 0 0

    • jesli zbuduja Nowa Kielenska

      od wezla Wysoka do wezla Chwaszczyno, jak maja to w planie, bedzie to bardzo dogodne polaczenie obwodnicy z TK. Problem w tym, ze megalomanskie zapedy prezydentow, ktorzy chca nam zafundowac tunel pod Pacholkiem wymuszaja inna koncepcje, mianowicie Nowa Kielenska musi byc ujeta jako czesc inwestycji drogi zielonej z nieszczesnym tunelem - inaczej marne szanse na dofinansowanie calego projektu z UE gdyz musi to byc droga regionalna a wiec laczaca przynajmniej dwie gminy. Final moze byc taki, iz TK bedzie smigac do wezla Chwaszczyno a Nowa Kielenska bedzie czekac do nastepnego wydarzenia jakim bedzie (moze) droga zielona.

      • 4 0

  • (4)

    Może zacznijmy od nazwy ! Bardziej pasuje Trasa Pomorska . W przyszłości OPAT można nazwać Kaszubską .

    • 4 9

    • Adasiu, jeszcze mało wiesz o życiu. (3)

      Jest to Trasa Kaszubska(od Gdyni Wielki Kack/ Chwaszczyno do Lęborka włącznie), bo wiedzie przez Kaszuby. Powiat pucki to "Morzanie" albo "Rybaki", to takie morskie kaszuby, jednak już nie te prawdziwe, tam gdzie ich serce, przez które wiedzie Trasa Kaszubska.

      • 5 1

      • (2)

        Trasa ma łączyc woj. Pomorskie z Zach. Pomorskim . A poza tym Kaszub brzmi niesmacznie.

        • 0 6

        • Kaszub ci niesmaczny? Ty z Danzig, czy może z Warsiawy, ekscelencjo?

          • 3 1

        • Widać, że nawet nie wiesz gdzie się kończy pomorskie

          a zaczyna zachodniopomorskie. Trasa Kaszubska to nazwa odcinka Gdynia - Lębork.

          • 4 0

  • Kropla w morzu (7)

    Czekamy na OPAT

    • 73 64

    • OPAT wyprowadzić poza Redę ! (1)

      OPAT tak, ale nie w takiej formie. W obecnie proponowanej to obwodnica .... Rumi, zaś Redę trasa tnie i rozbija na kilka części. Jeśli ktoś chce wyprowadzić ruch na 216 ok, ale poza Redą!

      • 2 1

      • Racja!

        Racja, racja, racja!!!

        • 0 0

    • Teraz już OPAT niepotrzebny (3)

      Cały tranzyt na Słupsk, Koszalin, Szczecin i dalej na Niemcy zostanie przerzucony na Trasę Kaszubską. Reda, Rumia, Wejherowo zostaną znacząco odciążone. Ruch na półwysep będzie odtąd płynny.

      • 29 17

      • Jaki *%:"*/% tranzyt

        Polecam stanąć na szóstce w Rumi i policzyć ile tam tranzytu. Tranzyt na zachód jest minimalny.

        • 4 2

      • Tak bardzo się mylisz... (1)

        Że jeszcze zobaczysz.

        • 10 8

        • Agencie z Kuźnicy

          nie jesteś pępkiem świata.

          • 9 4

    • zdecydowanie TAK

      Zdecydowanie bardziej potrzebna jest droga wyprowadzająca ruch tranzytowy - turystyczny z Rumi i Redy, gdzie mieszka ok 70tyś ludzi zamiast autostrada do Żukowa i Kartuz, gdzie razem mieszka zaledwie 20tyś osób..

      • 14 29

  • A Chwaszczyno? (4)

    GDDKiA jak zwykle robi co chce.
    A tam gdzie bedzie wielki wezel, konsultacji nie bedzie.

    Chwaszczyno nie bedzie mialo wjazdu na te trase

    • 20 12

    • Też (2)

      ...będzie miało (gmina Żukowo).

      • 4 3

      • A wyjasnisz mi dwa spotkania? (1)

        Gmina Szemud i oddzielne Szemud?
        W Chwaszczynie bedzie najwiekszy wezel w polnocnej Polsce

        • 4 2

        • bo

          ...to najdłuższy odcinek na terenie jednej gminy.

          • 1 0

    • i bardzo dobrze :)

      • 0 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane