• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Średnio 2 kolizje dziennie z autobusami i tramwajami. Winni z reguły kierowcy osobówek

szym
2 sierpnia 2023, godz. 15:30  Raport
Opinie (125)

Tak wyglądała kolizja na rondzie przy ul. Marynarki Polskiej.

Tylko przez pierwsze sześć miesięcy tego roku gdańskie autobusy i tramwaje brały udział w 367 kolizjach. Do większości incydentów dochodziło z winy innych uczestników ruchu.

Czytelnicy poinformowali nas o tym w Raporcie.
Widzisz coś ciekawego? + dodaj Raport


Stałe(a)ś w korku przez kolizję w komunikacji miejskiej?

Do ostatniej, poważnej stłuczki tramwaju i samochodu doszło we wtorek, na rondzie w Letnicy. Czytelnicy w Raporcie z Trójmiasta informowali nas o mocno uszkodzonym aucie na torowisku, a kolizja spowodowała spore korki w okolicy.

Kilka dni wcześniej, na wysokości Polsat Plus Areny kolejne auto wjechało pod tramwaj.

- Jechałem za nim. Paliło się czerwone. Nawet nie zwolnił, tylko wjechał wprost pod tramwaj. Miał szczęście, że ten w stronę Nowego Portu wyhamował, bo by była masakra. Na szczęście nic się nie stało - napisał jeden z internautów w komentarzach.


Samochód wjechał pod tramwaj. Przyczynę oraz winnego ustalą policjanci. Samochód wjechał pod tramwaj. Przyczynę oraz winnego ustalą policjanci.
Oczywiście głos czytelnika nie przesądza o tym, kto był sprawcą kolizji. Przyczyny stłuczek wyjaśnią policjanci, rolą funkcjonariuszy jest także ustalenie winnych incydentów drogowych.

Ponad 300 kolizji z autobusami i tramwajami



Z danych spółki Gdańskich Autobusów i Tramwajów wynika jednak, że odpowiedzialność za większość kolizji ponoszą inni uczestnicy ruchu.

Ze wspomnianych 367 kolizji z udziałem pojazdów komunikacji miejskiej:

  • 245 dotyczy autobusów
  • 112 tramwajów.


Z czego do aż 85 proc. incydentów drogowych z udziałem tramwajów doszło z winy innych kierowców.
W przypadku autobusów - około 60 proc. zdarzeń to wina innych uczestników ruchu.

szym

Opinie (125) 4 zablokowane

Wszystkie opinie

  • Marlena szaleje na torach.

    • 6 1

  • Dużo jeździ amatorów

    • 15 0

  • Karać jeszcze raz karać !!!

    • 9 3

  • Opinia wyróżniona

    15 procent kolizji tramwajowych i aż 40 procent kolizji autobusowych z winy prowadzących pojazdy komunikacji miejskiej. (19)

    W przypadku autobusów to nie jest mało.

    • 82 29

    • (6)

      To nie rower ze wyhamuje natychmiast . Zacznij myslec . Wsiadz do tych pojazdow a zmienisz zdanie

      • 23 19

      • (3)

        Trzymaj kierownicę autobusiarzu

        • 12 14

        • Dobrze, że Bruksela walczy z szrotami (2)

          W mieście tylko rowerami a jął się nie podoba to wypad do Afryki!!!

          • 1 10

          • Zacznij od siebie!

            Ale bez ściemy, pyka pyka do sklepu.

            Każdego dnia do pracy, do piekarni, do rolnika - tak, to wszystko jedzie autami więc nie bądź hipokryta. W sobotę rowerek do pługa i ryć pole. Traktor tpnawet gorszy niż samochód

            • 6 1

          • też myślę, że jął

            • 0 0

      • Piszę o zdarzeniach z winy prowadzących pojazdy komunikacji miejskiej.

        Zacznij myśleć,

        • 8 1

      • No wlasnie! Zacznij myslec! Nie wyhamuje natychmiast, a wozi nieprzypietych w zaden sposob pasazerow.

        • 5 1

    • niestety

      często swoje frustracje wylewają za kierownicą

      • 2 3

    • (5)

      Wieśniak nie wie ,że autobus wyjeżdżając z zatoki przystanku ma pierwszeństwo! Już nawet nie wspomnę o tramwaju bo pewnie Kaszub nie wie co to za pojazd .

      • 1 14

      • jak rozumiesz pierwszeństwo?

        • 8 3

      • Nie jesteś w stanie zrozumieć kilku zdań, tak czasami bywa.

        Jeszcze raz powtórzę, piszę o zdarzeniach z winy prowadzących pojazdy komunikacji miejskiej.

        • 6 0

      • Autobus wyjeżdżający z zatoki nie ma pierwszeństwa!

        Trzeba umożliwić kierowcy autobusu włączyć się do ruchu ale to nie daje mu pierwszeństwa!

        • 6 3

      • I co z tego, ze ma pierwszenstwo? Gdybym tak do tego podchodzil to mialbym juz na sumieniu kilku pieszych i pewnie kilkadziesiat wypadkow, no bo przeciez mialem pierwszenstwo.

        • 1 0

      • Nie ma. Ile razy trzeba to powtarzać?

        • 1 2

    • Zwłaszcza, że autobusami kierują ponoć...

      zawodowcy.

      • 0 0

    • Nie od dzisiaj wiadomo ze kierowcow brakuje

      Zarobki są jakie są, bardziej się opłaca tirem jeździć

      Ci co są, są często przepracowani

      • 0 0

    • To rowerofczyk ma hamulce? Nie zauważyłam. Pędzą jak dzik na plażę

      • 0 0

    • A skąd te liczby?

      • 0 0

    • A skąd te liczby?

      Otóż pozostałe przypadki zawierają nie tylko winę kierowców i motorniczych GAiT ale też zdarzenia bez określonego winnego, spowodowane usterkami mechanicznymi pojazdów, czy z winy infrastruktury (takie jak brak kratki w studzience w kałuży).

      • 0 0

  • Szpilek (1)

    Uważam ,że to motorniczy i kierowcy autobusów doprowadzają do wypadków .

    Gubi ich rutyna i zuchwalstwo .
    Pamiętam jak jeden motorniczy pokazał mojej żonie środkowy palec i wymusił pierwszeństwo .

    • 13 41

    • Rozumiem

      Dla ciebie dane to tylko czyjaś opinia

      • 8 0

  • (3)

    60 % winy niedzielnych kierowców to oznacza 40% winy zawodowych kierowców. Nie ma tutaj jakiejś dużej dysproporcji...

    • 11 6

    • Jak dla mnie to sporo. (2)

      60 do 40 oznacza że kierowcy osobówek powodują o połowę więcej wypadków autobus-osobówka niż kierowcy autobusów. Jak dla mnie to bardzo duża różnica.
      Nie aż tak drastyczna jak ponad sześciokrotna różnica w wypadkach z tramwajami, ale jednak duża.

      • 1 1

      • To jest jeden na dziesieciu w te lub we wte. Wielka roznica, zaiste. (1)

        • 0 1

        • Jak już to dwóch na dziesięciu. I zdecydowanie "wte"

          A to już oznacza że na każdych 4 winnych kierowców autobusów istnieje 6 winnych kierowców osobówek. Statystycznie to już dużo i każde badanie na temat wypadków osobówka-autobus powinno zawierać między innymi analizę czemu kierowcy osobówek powodują o 50% więcej wypadków niż kierowcy autobusów.

          • 1 1

  • Kontakt z przecinakiem zawsze źle się kończy dla samochodu

    • 12 2

  • Opinia wyróżniona

    Ale ile wymuszeń i wykroczeń (24)

    popełniają kierowcy komunikacji miejskiej, to już nikt nie mówi i nie pisze. W wielu przypadkach takich zdarzeń można by uniknąć, gdyby i oni właczali myślenie, a nie jechali po złości, bo "to klient płaci"... Oczywiście nie generalizuję, ale jeżdżę i widzę co się dzieje. Czasem wystarczy jakąś "łajzę" przepuścić i mieć z głowy, ale nie, bo on jest panem drogi, bo ma autobus...

    • 69 216

    • (6)

      Jakieś 2 tygodnie temu na wysokości przystanku brama wyżynna jechałem osobówką. W jednym momencie zauważyłem kątem oka autobus wyjeżdżający z wysepki, ledwie włączył kierunkowskaz i jazda przez 2 pasy nie patrząc na to, że byłem mniej więcej na wysokości przegubu. Włączcie myślenie ZTM!

      • 20 39

      • (5)

        przeczytaj sobie art 18 ust 1 pord
        masz zwolnić a nawet zatrzymać się

        • 33 15

        • (2)

          A przeczytałeś uważnie? Gość stał na przystanku. Wjechał mi nie patrząc w lusterko. Nada byłaby moja wina?

          • 18 8

          • W mieście tylko rowery (1)

            Wasze spalinowe szroty na złom!

            • 8 17

            • nie możesz być aż takim d**ilem

              • 12 6

        • Mhm, a kierunkowskaz, to tylko dodatek do oświetlenia?

          Czy lampka choinkowa? Może mam czytać w myślach?

          • 9 5

        • Ma umożliwić włączenie się do ruchu. Nie znaczy to z automatu, że autobus ma pierwszeństwo i może się wtarabaniać bez patrzenia. Poza tym kierunkowskaz to nie magiczne urządzenie, które daje pierwszeństwo, to tylko sygnalizator zamiaru wykonania manewru.

          • 1 2

    • Te 85% w przypadku tramwajów widać codziennie w raportach

      Z Marynarki Polskiej i Kartuskiej.

      • 10 0

    • Kierowcy autobusów (4)

      Nagminne opuszczają skrzyżowania na czerwonym świetle . Mam kamerkę w aucie i gdybym była kapusiem to bym wysłała gdzie trzeba.

      • 17 23

      • I trzeba to robić! Ukrócić miszczów z GAiT!

        • 13 18

      • (2)

        Skoro już wjechali na skrzyżowanie i dostają czerwone, to mają się zatrzymać tym 18-metrowym autobusem na środku i czekać na sygnalizację, paraliżując przy tym ruch?

        • 15 3

        • Przepisy są słabe.

          Można opuścić skrzyżowanie na czerwonym tylko wtedy gdy nie ma drugiego sygnalizatora wyświetlającego sygnał czerwony np. przed przejściem za skrzyżowaniem. Tak sobie wymyślono i tak jest. Autobus musi czekać co czasami jest głupotą i wstrzymuje ruch.

          • 1 1

        • Przeciez tak wlasnie blokuja jadac z Dmowskiego w Jaskowa na przyklad. Bo nawet nie moga tego skrzyzowania opuscic.

          • 2 1

    • gdyby kierowca autobusu (4)

      czasem nie wymusił, stalibyśmy na przystankach nigdzie byśmy nie dojechali, czasem widzę jak zachowują się kierowcy samochodów

      • 24 8

      • Autobus wyjeżdżający z przystanku, w terenie zabudowanym, ma pierwszeństwo. (3)

        • 8 4

        • Od kiedy, od rana?

          • 2 5

        • Ale przeciez nie przed pojazdem, ktory wlasnie omija znajdujacy sie w zatoce autobus!

          • 4 1

        • Nie ma.

          • 0 0

    • (3)

      Autobusy wyjeżdżający z zatoczki przystanku mają pierwszeństwo!!!

      • 7 6

      • mają się upewnić czy mogą wyjechać

        • 8 1

      • Nie ma takiego obowiązku w przepisach raczej tylko zalecenie.

        Jeden warunek, że mysi sygnalizować zamiar włączonym lewym kierunkowskazem. Prawo o ruchu drogowym jasno wskazuje, że kierowca, który zbliża się do oznaczonego przestanku w obszarze zabudowanym, musi bezwzględnie zmniejszyć prędkość oraz w razie potrzeby ustąpić pierwszeństwa autobusowi lub trolejbusowi.

        • 2 3

      • Nie mają.

        • 0 0

    • Nie ma winy kierowczykow

      Portal tuska i peowczyki z gait wymyslily sobie te dane

      • 1 7

    • A ile wymuszeń dokonują rowerzyści i szlachta na motocyklach?

      • 0 1

  • Opinia wyróżniona

    Obowiązek ustąpienia pierwszeństwa autobusowi włączającemu się do ruchu z zatoczki (16)

    Czy ktoś z komentujących jeszcze o tym pamięta? Kierowca zoobowiązany jest przed oznakowanym przystankiem Zwolnić (nie przyspieszyć by przybolkowoać autobus lub przed niego się wcisnąć) tylko w razie potrzeby ustąpić pierwszeństwa.

    • 144 24

    • Autobus (10)

      włącza się do ruchu, kierowca powinien się upewnić, że może się włączyć.

      • 33 13

      • Tak jak na skrzyzowaniu kierujący podjezdzajacy pod przystanek powinien zachować uwage i czujnosc by nie blokowac wlaczajacego sie autobusu...

        • 15 2

      • To nic. (8)

        W chwili w której wrzuca kierunkowskaz zyskuje pierwszeństwo. Wystarczyło słuchać na kursach na prawko. Oni i tak czekają na miejsce, ale pierwszeństwo jednak mają.

        • 10 23

        • niezła bzdura z tym magicznym kierunkowskazem dającym pierwszeństwo

          • 22 5

        • Ale jak dochodzi do dzwona to ponosi winę

          Kierowca 6841 w 2014 r. w ten sposób wyjechał i zderzył się z taksówką, po czym otrzymał mandat. Nie myśl jak Staniszewski.

          • 11 1

        • Może, ale nie musi. (1)

          Prawo o ruchu drogowym jasno wskazuje, że kierowca, który zbliża się do oznaczonego przestanku w obszarze zabudowanym, musi bezwzględnie zmniejszyć prędkość oraz w razie potrzeby ustąpić pierwszeństwa autobusowi lub trolejbusowi.

          • 7 5

          • A jak "jedzie" prawym pasem gosc pchajacy wozek, to tez ma bezwzglednie zwolnic? Do ilu?

            • 0 7

        • bzdury piszesz

          Przepis mówi wyraźnie że kierowca jadąc drogą i widząc autobus komunikacji miejskiej który ma włączony lewy kierunkowskaz powinien zwolnić i umożliwić włączenie się do ruchu w/w. pojazdowi. Natomiast nie ma napisane że autobus ma pierwszeństwo, to na nim ciąży obowiązek ustąpienia wszystkim bo to on się włącza do ruchu.

          • 12 1

        • Nie. Kierowca na pasie ma ewentualnie umożliwić kierowcy autobusu włączenie się do ruchu. Autobus nie ma w tynm przypadku żadnego pierwszeństwa. Jak puknie kogoś na pasie to obydwoje dostaną kwity. Na pasie za nie umożiwienie włączenia się do ruchu, kierowca autobusu za wymuszenie pierwszeństwa i kolizję.

          • 7 0

        • sorry, ale

          to bzdura

          • 0 0

        • Zle myslenie

          Droga hamowania i reakcji się kłania.

          • 0 0

    • A kierowca wyjeźdźający z takiej zatoczki...

      .. ma obowiązek włączyć wcześniej! kierunkowskaz, a nie na pałę wyjechać i powodować zagrożenie w ruchu.

      • 15 3

    • To jedno z najgorszych praw drogowych w Polsce

      Jak ciągle pojawiają się artykuły, które je tłumaczą, a ludzie wciąż nie mogą dojść Jak to z tym jest, to znaczy, że coś jest nie tak.

      • 0 0

    • To czysta fikcja (1)

      w praktyce autobus czeka aż będzie pusto

      • 0 0

      • Bez przesady

        Większość wymusza "na chama"
        Sami nikogo nie chcą wpuścić do ruchu, nawet jak mają taki obowiązek

        • 0 0

    • Kierowca

      Kierowca autobusu nie powinien wymuszać pierwszeństwa, włączając się do ruchu i tyle, ms grzecznie czekać aż ktoś wyhamuje i wpuści do ruchu.

      • 0 0

  • wincyj!

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane