• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Środa ostatnim dniem autobusów na al. Armii Krajowej

ms
17 grudnia 2007 (artykuł sprzed 16 lat) 
aktualizacja: godz. 09:40 (17 grudnia 2007)
Najnowszy artykuł na ten temat Czarna dziura pochłania tramwaje na Chełmie?
Schemat pętli tramwajowo-autobusowej na Chełmie Schemat pętli tramwajowo-autobusowej na Chełmie
Częstotliwość kursowania linii łączących centrum Gdańska z Chełmem. Częstotliwość kursowania linii łączących centrum Gdańska z Chełmem.

W środę 19 grudnia aleją Armii Krajowej pojedzie tramwaj na Chełm, ale już następnego dnia z znikną z niej autobusy kursujące przez Chełm m.in. na Kowale, Osiedle Pięć Wzgórz i Osiedle Świętkorzyskie

.

Nie - jak zapowiadano - między świętami i Nowym Rokiem, lecz już 20 grudnia, czyli w najbliższy czwartek, z al. Armii Krajowej znikną kursujące po niej dotychczas linie autobusowe. Po zmianach linie będą kursowały następująco:

- 118 pojedzie z Ujeściska do Gdańska, ale przez ul. Zaroślak,
- 155, 255, 295 trasy są skrócone do pętli tramwajowej przy ul. Witosa,
- C, 195 kursują bez zmian
- 108 kursuje do Gdańska przez ul. Zaroślak również bez zmian, tylko zmienią się częstotliwości (aby dopasować tę linię do linii 118) ,
- linie 208 i 308 zostają zlikwidowane.

Mieszkańcy nowych osiedli w dzielnicy Gdańsk Południe już pomstują na te zmiany (czemu dają wyraz w listach do naszej redakcji). Żeby nowa organizacja transportu publicznego w tej części Gdańska była dla nich jak najmniej bolesna, przy ul. Witosa na Chełmie powstała pętla ułatwiająca przesiadanie się z tramwaju do autobusu (schemat obok).

Umieszczono na niej osiem elektronicznych tablic z rozkładem jazdy. Na razie będą one pokazywały czas rozkładowy, czyli nie uwzględniający opóźnień wywołanych korkami. Po zainstalowaniu nadajników i odbiorników GPS w pojazdach i na pętli, tablice będą wyświetlały czas rzeczywisty dojazdu autobusu i tramwaju na pętlę.
ms

Opinie (159) 5 zablokowanych

  • nareszcie szybko, wygodnie, tanio - normalnie! (3)

    Świetna sprawa dla gdańskiego śródmieścia - nowoczesny tramwaj co 5 minut, a nie stary ikarus co 15 minut, a do tego często opóźniony. A ci, co płaczą, że "przesiadki..." są trochę śmieszni - zrobić 2 kroki z autobusu do tramwaju to rzeczywiście wielki problem jest... Idziemy w ślady miast rozwiniętych, gdzie po centrum miasta jeżdżą ciche i ekologiczne tramwaje niskopodłogowe, a na obrzeżach autobusy. Gdańsk - trzymać tak dalej!!!
    P.S. płaczący mieszkańcy Gdańska Południe powinni się przeprowadzić na Białoruś albo Ukrainę, bo tam rozklekotane, przepełnione marszruty zawiozą ich za 2 grosze wszędzie.

    • 0 0

    • chyba cie pokrecilo!!! (1)

      wiesz clowieku co to jest mieszkac na nowym osiedlu i dojechac do centrum komunikacja miejska jaka jest linia 155!!! wyobraz sobie ze musisz najpier czekac na starego grata ktory nie zawsze jest zgodnie z rozkladem na przystanku, potem odstac swoje w korku bo jeszcze na trasie jest wlekacy sie od wakacji remont drogi, a na koncu przesiadasz sie do tramwaju! (kupisz sobie karnet, kasujesz za 2,80zl i dojechales do centrum teraz za ile bede kasowal wsiadajac na ul.wiezyckiej??? kto bedzie mi doplacal do tego??? do tej pory mozna bylo liczyc na wyrozumialosc kontrolerow jak mowielem gdzie wsiadalem, a teraz jakie rozwiazanei masz tej sytuacji? rozumiem lepiej dla centrum a dla mieszkancow zakoniczyna, kowal i reszty kiszka!!! panownie, osoby ktore to zatwierdzaly daliscie ciala, pewnie nikt z was nie jezdi autobusem, i w dodatku nikt z was nie mieszka w tej czesci gdanska! radze sie przejechac waszymi srodkami transportu! wymiencie tez te stare wraki na cos mniej zdezelowanego bo to wstyd dla miasta!!! panie prezydencie Adamowicz nich sie pan przejedzie autobusem w tym kierunku i zobaczy jak to jest!!! z powazanie mieszkaniec jednego z osiedli gdanska

      • 0 0

      • popieram

        dodam, ze na nowe osiedla niczym nie da sie dojechac, bo miasto drog nie buduje, a jesli juz to najpierw trzeba wyjechac z miasta po to zeby potem wrocic. ani samochodem, ani komunikacją. Gdańsk miasto nieprzyjazne mieszkańcom.

        • 0 0

    • nareszcie szybko, wygodnie, tanio - normalnie!

      Mieszkańcu metropolii zatoki gdańskiej albo masz nie pokolei w głowie lub mieszkasz na Chełmie.

      • 0 0

  • lepiej jechac 162... (1)

    Ja dojezdzajac na UG do Oliwy mogłam na przykład jechać sobie do Gdańska i dalej tramwajem lub kolejką lub autobusami lini 162 lub 262 do Wrzeszcza. W podobnej sytuacji byli studenci PG. Obawiam się, że po tych zmianach, kiedy to aby dojechac z Ujesciska do Oiwy (lub na PG) trzeba będzie się co chwile przesiadać (najpierw autobus, potem tramwaj, potem znowu tramwaj) a jakby ktoś chciał jechać kolejką, to jeszcze wiecej tych przesiadek by bylo (w tym przypadku ten rodzaj podrozy juz kompletnie odpada, a szkoda, bo byl najszybszy). W takiej sytuacji dla mnie podróż przez Gdańsk jest zdecydowanie nie na rękę. Wolę wsiąść sobie pod domem w 162, zjechac do Wrzeszcza, a tam podjechac dalej tramwajem. Jest to znacznie bardziej czasochłonne, ale wygodniejsze, gdyż w autobusie mozna sie uczyc lub ewentualnie pospac. Obawiam się, że do podobnych wnioskow dojda tez inni podróżujący w te strony mieszkancy dzielnicy Gdańsk- Południe, co spowoduje, ze juz teraz zapchane autobusy 162/262 beda jeszcze bardziej zapchane, a na tramwajach skorzystaja jedynie mieszkancy Chelmu...

    • 0 0

    • Skoro linie zostają skrócone to do ich obsługi potrzeba o 20-30 % mniej pojazdów + te całkiem zlikwidowane. Więc będzie możliwość zwiększenia ilości kursów na innych liniach, w szczególności tych, które przejmą część obciążenia (np.162). Efekt może być taki, że 162 będzie jeździć np. co 10 minut lub może nawet mniej gdy zajdzie potrzeba.
      Liczę, że zmiany jednak są pomyślane i zsynchronizowane. Nie lamentujmy na zapas nie znając szczegółów.

      • 0 0

  • Porażka

    Czy wszyscy mysła ze ludzie mieszkający na Kowalach i Zakoniczynie dojeżdzaja tylko do Centrum! Żeby dojecha do pracy na Przymorze musze sie dwa razy przesiadac-PARANOJA! Z autobusu na tramwaj do Centrum i potem znowu na Przymorze dlaczego chociaż jeden autobus nie moze jeździć do Centrum! Moze niech chociaż 256 jeźdz z większa częstotliwością! Smiech na sali!!!!!!!

    • 0 0

  • zostawcie nam chociaz 155!!!

    Popieram powyższe opinie, że skoro zostaje 118, to powinien zostac tez 155, kursujac do Gdańska z ominięciem Chełmu!!!!!!!!

    • 0 0

  • Do mieszkaniec metropolii zatoki gdańskiej (1)

    Zwolnij się z Urzedu miasta bo głupoty pleciesz, na AK nie ma korków.
    Powtórzę to jeszcze raz ,AUTOBUSY NIE GENERUJA KORKÓW NA AK, KORKI POWSTAŁY Z UWAGI NA OSADZANIE TOROWISKA, TERAZ KOMUNIKACJA ODBYWA SIĘ BEZ PRZESZKÓD, I jeszcze raz zeby jeden idiot a z drugim z ZTM skumali, AUTOBUSY NIE GENERUJA KORÓW NA AK , ITD ITD

    • 0 0

    • Autobusy mają mały wpływ na korki, ale tu raczej chodzi o względy ekonomiczne. Skracając kursy można zaoszczędzić 20-30 % pojazdów + linie zlikwidowane to daje pewnie kilkanaście pojazdów wraz z kierowcami, które można skierować na inne trasy gdzie nie ma alternatywy w postaci tramwaju.
      A busy na AK dublowałyby się z tramem.
      ZTM nie ma budżetu z gumy ani nieskończonej liczby busów.

      • 0 0

  • Tigi ? (4)

    A ciezko przejsc sie od Lotu do Dworca ??
    Pozniej nie narzekaj ze masz za duzo kg i serducho
    nie daje rady.

    • 0 1

    • nie ciężko tylko czasochłonnie

      Widac ze nie jezdzisz do pracy baranie. Jakbys tracil 0,5h-1h na dojazd to byś wiedział o co chodzi. Przejście spod lotu do dworca to jakies min. 15 minut. Dla ludzi jadacych do pracy to jest 15 minut dluzszy dojazd do pracy nie mowiac juz o tym, ze jak jest zima, deszcz, silny wiatr albo mróz to przyjemnosc to to nie jest.

      • 0 0

    • re tigi

      Ludzie starsi nie są już tak sprawni, dodajmy do tego jeszcze np: nieodśnieżony chodnik lub ciężką torbę.

      • 0 0

    • MADRALA!!!

      SAMA SOBIE PRZEJDŹ Z LOTU DO DWORCA!!!!!!!!!!!JAK JESTEŚ ZA GRUBA I MASZ PROBLEMY!!!!!!1

      • 0 0

    • odp'

      jak nie musisz zapier.... z buta to sobie podaruj takie teksty

      • 0 0

  • Czemu tramwaj 1 bedzie skrecac w lewo zjezdzajac z AK? (2)

    Niech mi to ktos wytlumaczy.. Dla mnie to glupota, taki kierunek sugeruje, ze docelowo wiekszosc jedzie na Stogi, a to wiadoma bzdura. Zeby dojechac do Wrzeszcza najlepiej wysiasc przy bramie wyzynnej (moznaby na Hucisku, ale tam zdaje sie rzadziej jezdzi tramwaj). Wtedy nie trzeba byloby przechodzic przez tunel zeby zmienic przystanek, natomiast zmiana przystanku na Hucisku, to nie problem, bo nie ma tunelu przeciez..

    • 0 0

    • czytanie ze zrozumieniem (1)

      czy wy coś w ogóle kumacie? tramwaj zjedzie z AK pod Urząd Miasta i zakręci na HUCISKO właśnie, gdzie można poczekać i przesiąść w 10/12 albo przejść te 200m chodnikiem do Dworca PKP.
      BTW, wywalenie części autobusów pod Akademię Muzyczną to był dobry pomysł - jest 12:45 a Podwale Przedmiejskie już stoi w gigant korku, czy to naprawdę tak musi być?

      • 0 0

      • czytanie ze zrozumieniem

        od Huciska do Dworca jest ponad 10 minut na piechotę dziarskim krokiem - to oczywiście nie problem przejść.

        Dla kogoś kto wstaje o 5 rano by dojechać komunikacją miejską z dzielnic południowych do pracy każde dodatkowe 10 minut to konieczność wcześniejszego wstania.
        To, że trzeba 10 minut iść, oznacza, że ucieka komuś tramwaj, którym jedzie do pracy - czyli musi wyjść 10 minut wcześniej z domu - a ponieważ komunikacja jeździ jak jeździ, to z tych 10 minut robi sie z pół godziny lub coś koło tego.

        • 0 0

  • Sam się cieszyłem z tramwaju na Chełm ale myślałem o trochę innym rozwiązaniu ale jak zawsze wyszło do d... Korzystając wczoraj z wolnej chwilki zerknąłem no rozkład jazdy "1" i jak mi to wszystko zagra z moim autobusem. Przeraziłem się jak zobaczyłem to wspaniałe skomunikowanie autobusu z tramwajem (tramwaj odjeżdza 2 minuty przed przyjazdem autobusu na pętle) następnie tramwaj przyjeżdza do lotu 3 minuty po odjeżdzie autobusu 112. To wszystko jest założenie zgodne z rozkładem jazdy a wiadomo jak "tu" ma się rozkład do rzeczywistości. Więc jakby nie było czeka mnie wcześniejsze wstawanie teraz o 5:00 a tak bedzie trzeba wstawać 15 minut wcześniej.Super udogodnienie chyba tego co to wymyślił trzeba zaprosić na przejażdzkę w godzinach szczytu z dworca na osiedle Świętokrzyskie

    • 0 0

  • hahahaha...

    Powinszowania dla tych wszystkich, którzy proponują puszczenie 155 Łostowicką i Kartuską... No miodzio - nic, że z 20-minutowym opóźnieniem, ważne, że bezpośrednio...

    • 0 0

  • kilka refleksji

    1. Korki w Centrum tworzą głównie nie autobusy, a samochody - średnio w każdym siedzi jeden pasażer... 2. Osobiście wsiadam teraz do 155 na Chełmie, 1 przystanek przed sławną nowo wybudowaną pętlą, i jadę do pracy prawie do końca trasy 155 lub 255. Jak widać, takim osobom jak ja puszczenie tramwaju, choćby i ze złota, na nic się nie zda, przyjdzie mi chyba pieszo chodzić przez cały Chełm, do pętli i z powrotem po pracy. 3. Kto jest tak naiwny, żeby wierzyć w przesiadki "drzwi w drzwi", które zajmą kilka sekund? Co będzie, jak te 250 osób z tramwaju wyskoczy i rzuci się na busa? Tramwaj wprawdzie jedzie co 5 minut (teoretycznie, póki się jakiś nie wykolei i nie spowoduje zatoru na parę godzin - co wtedy zaproponuje nam ZKM?). Autobusy średnio odjeżdżają co kwadrans w godzinach szczytu. Jak pogodzić tę rozbieżność z ideą przesiadki "drzwi w drzwi"? 4. W pełni popieram oburzenie niezmotoryzowanych mieszkańców dzielnic takich jak Kowale czy Południe, którzy w tym momencie tracą bezpośrednie połączenie z Gdańskiem, nie zyskując praktycznie nic (przejażdżka nowym tramwajem jest rozrywką odpowiednią może dla małego dziecka lub turysty..., nie dla kogoś, kto spieszy się do pracy).

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane