• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Stalowa kładka przejechała przez Trójmiasto

Marzena Klimowicz-Sikorska
4 listopada 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 

Długa na 38 metrów i szeroka na 6,5 m kładka pieszo-rowerowa, która jedzie do szwedzkiego Malmö, wyjechała w nocy z Trójmiasta. Specjalnie dla tego transportu zdemontowano częściowo bramki na autostradzie A1.



Zobacz jak transportowano wieże wiatrowe.

Jadąc nocą z 3 na 4 listopada Obwodnicą Trójmiasta można było natknąć się na wyjątkowy, wielkogabarytowy ładunek. Przewożona w jednym kawałku stalowa kładka pieszo-rowerowa ma ok. 33 m długości, blisko 6,5 m szerokości i masę przekraczającą 40 ton. Wraz z ciągnikiem i naczepą długość całego zestawu przekroczyła 38 metrów długości i osiągnęła 4,5 metra wysokości. Z kolei asysta i pilotaż ciągnika transportującego ładunek składa się aż z pięciu jednostek cywilnych i urzędowych.

Transport ponadgabarytowy na Hutniczej w Gdyni.

Załadunek rozpoczął się w poniedziałek, ok. godz. 14, na terenie firmy Vistal Gdynia przy ul. Hutniczej 40 zobacz na mapie Gdyni. Potem, późno w nocy, konstrukcja została przetransportowana trasą im. Eugeniusza Kwiatkowskiego do trójmiejskiej obwodnicy w kierunku Łodzi. Stamtąd, przez autostradę A1, Starogard Gdański, Czersk, Chojnice do Wałcza, następnie drogą nr 10 do Stargardu Szczecińskiego, transport ma dotrzeć do Świnoujścia. Załadowana na prom do Trelleborga kładka, trafi na miejsce montażu finalnego, czyli do centrum Malmö.

- Rzadko się zdarza, aby ładunek o tak znacznych rozmiarach był transportowany drogami publicznymi, a w tym przypadku poprzeczkę podnosi fakt, że miejscem rozładunku jest dopiero południowa Szwecja - mówi Patryk Szymański, wiceprezes Scandinavian Express Poland, operatora logistycznego odpowiedzialnego za całościowy transport mostu.

Na całej trasie na wielkogabarytowy transport będzie czekać kilka newralgicznych punktów. Na przykład przy wjeździe na autostradę A1 trzeba było częściowo zdemontować bramki do poboru opłat.

- Przygotowania do takiego transportu trwały ponad dwa miesiące i wiązały się ze szczegółowym zaplanowaniem całego procesu, przygotowaniem sprzętu, bardzo precyzyjnymi manewrami na trasie oraz częściowym demontażem infrastruktury drogowej - wymienia Patryk Szymański. - Dodatkowym utrudnieniem była konieczność dokonania przeprawy promowej - wjazd takim kolosem do ładowani promu wymagał wcześniejszych konsultacji i przygotowań oraz dokonania szczegółowych pomiarów zarówno jednostki jak i obu terminali .

Kładka dotrze do Malmö prawdopodobnie w piątek.

Trasa transportu wielkogabarytowego

Estakada Kwiatkowskiego, obwodnica, dalej A1 do Swarożyna, następnie droga krajowa nr 22 przez Starogard, Czersk, Chojnice do Wałcza, następnie drogą nr 10 do Stargardu Szczecińskiego, stamtąd przez Goleniów do Świnoujścia.


Rekordowy załadunek w stoczni Crist

Miejsca

Opinie (79) 3 zablokowane

  • Pochwałka

    Ten kierowca to zawodowiec! Bardzo sympatyczny gość! ;) Pozdrawiam

    • 0 0

  • Gdzie? (1)

    Mieszkam w Malmö i jestem ciekawa gdzie w Malmö będzie ta kładka? Czy autor filmu lub notatki wie?

    • 0 0

    • gdzieś przy dworcu, w tv o tym gadali

      • 1 0

  • Nie prościej byłoby jakimś statkiem z Gdyni? (11)

    • 175 6

    • (4)

      może i prościej, ale pewnie drożej:)

      • 8 7

      • to znaczy, że mamy za niskie opłaty za przejazd takich ładunków po drogach. (3)

        • 65 1

        • nie tylko... (2)

          mamy również bardzo niskie opłaty za wykonanie konstrukcji, z tej przyczyny chytrzy Szwedzi zlecili wykonanie kładki w Polsce.

          • 12 6

          • po prostu jesteśmy w tym konkurencyjni (1)

            niższe koszty - podobna jakość i wygrany przetarg.

            • 10 2

            • Ale mi chodzi o coś innego

              Skoro tak ogromny transport opłaca się bardziej pchać z całym konwojem przez drogę zamiast z Gdyni czy Gdańska na barce ciągniętej przez jakiś holownik to znaczy, że opłaty za korzystanie z dróg przez tak wielki ładunek są za niskie!

              • 1 0

    • Ze świnoujścia jest bezpośredni prom prawie do Malmo (2)

      z Gdańska tylko Karlskrona

      • 4 10

      • Prom niech sobie będzie. (1)

        Dziwne dla mnie jest to, że nie ma możliwości morskiego transportu podobnych towarów.

        • 10 1

        • Pewnie, że jest tylko ktoś chciał za dużo zarobić

          i taniej rozbierać bramki, i tłuc się przez pół Polski....
          Podobnie było przy budowie Stadionu...
          Były tory i bocznica ale kolej dała tak wysokie ceny za wywóz urobku, że taniej było wywozić tysiące ton ciężarówkami przez centrum miasta.
          Taniej to oczywiście pojęcie względne, bo zniszczonej infrastruktury nikt w koszty nie wlicza...

          • 2 0

    • albo ... (2)

      zapakować i wysłać kurierem

      • 23 0

      • Tylko trzeba na paletę zapakować i jazda.

        • 8 0

      • poleconym z priorytetem z 5,5zl

        • 13 0

  • a mogła zostać w gdańsku. kilka dobrych miejsc by się znalazło

    • 1 0

  • A ja myślałem że, jest to kładka przez Motławę do Filharmonii Bałtyckiej a szkoda.

    • 1 0

  • Barka bylaby tansza..

    • 0 0

  • Podziwiam kierowców... (1)

    Podziwiam kierowców, którzy przewożą wielkogabaryty. Nieliczni kierowcy którzy mogą się nazywać zawodowymi kierowcami. Myślę, ze byle kto, z byle jakim doświadczeniem nie wozi takich rzeczy....

    • 2 0

    • Też podziwiam

      Tez podziwiam, zwłaszcza za prowadzenie łączności na kanale drogowym 19 pasma CB, co jest kompletnym brakiem odpowiedzialności, jeśli chodzi o gabaryty... Takie rzeczy tylko w Polsce, w 3mieście to standard, niestety... Blokowanie kanału drogowego przez pilotów, prowadzenie wewnętrznej łączności na pasmie ogólnodostępnym... ech... myślenie boli...

      • 0 0

  • kpina. kto to puscil, w gdyni jest port do jasnej!

    • 3 0

  • Ponad 40 ton. (4)

    Pewnie zajdzie potrzeba remontu Estakady, zakorkowanie obwodnicy itp.

    • 12 18

    • Estakada nie jest do remontu, a do wyburzenia! (1)

      • 9 2

      • dlaczego? takie ladne dzieuo sztuki awangardowej,
        pomnik szczurka, niech sobie stoi
        ale dorosłą drogę trzeba zbudować obok

        • 1 1

    • Jak się coś pisze to trzeba mieć o tym pojęcie.... (1)

      40 ton ładunku rozłożyło się na 9 osi a nie na 5 (standardowy zestaw) więc nacisk na pojedynczą oś jest znacznie mniejszy i taki transport nie niszczy nawierzchni bardziej niż zestaw z kontenerami.

      • 13 0

      • ZMP Gdynia płacze, że nie można po estakadzie puszczać zestawów po 70 ton

        czyli dwóch pudeł na jednej palecie

        • 2 1

  • szkoda że taka krótka prezentacja

    świetnie to wygląda, nie mamy się czego wstydzić

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane