Fakty i opinie

stat

Statki Lotos Petrobaltic trafią do spółki na Cyprze. Będzie strajk w Polsce?

Najnowszy artukuł na ten temat

Dwie nowe koncesje Lotosu w Norwegii

Związki zawodowe w Lotos Petrobaltic sprzeciwiają się restrukturyzacji w spółce i przekazaniu statków Bazalt i Granit do spółki z siedzibą na Cyprze.
Związki zawodowe w Lotos Petrobaltic sprzeciwiają się restrukturyzacji w spółce i przekazaniu statków Bazalt i Granit do spółki z siedzibą na Cyprze. mat. prasowe

Związki zawodowe działające w spółce Lotos Petrobaltic weszły w spór zbiorowy z zarządem. Powodem sporu jest proces restrukturyzacji, jaki zachodzi w spółce. W jego ramach dwa statki Petrobalticu - Bazalt i Granit, zostaną przekazane spółce z siedzibą na Cyprze. Wiąże się to również z redukcją etatów. Związkowcy ostrzegają, że jeśli rozmowy nie przyniosą skutku przejdą do innych form walki o miejsca pracy.



TSV Granit
TSV Granit
TSV Bazalt
TSV Bazalt
W spółce Petrobaltic ma nastąpić restrukturyzacja, w ramach której ma nastąpić wniesienie aportem dwóch statków Granit i Bazalt do spółki z siedzibą na Cyprze. Według związków zawodowych, chodzi o spółkę Miliana Shipping Company Ltd., która została zarejestrowana 22 kwietnia 1999 roku na Cyprze. Lotos Petrobaltic jest w posiadaniu 999 udziałów, co stanowi 99,9 proc. kapitału zakładowego spółki.

Poprzez spółkę zależną Aphrodite Offshore Services N.V., która posiada 1 udział w Miliana Shipping Company Ltd., Petrobaltic jest właścicielem 100 proc. kapitału zakładowego Miliana Shipping Company Ltd. Spółka zajmuje się świadczeniem usług magazynowania i transportu ropy naftowej, asysty ratowniczej i przeciwrozlewowej oraz usług geotechnicznych.

- Takie działania mogą skutkować likwidacją dotychczasowych miejsc pracy. Chodzi o min. 50 osób - mówi Zbigniew Moneta, przewodniczący Związku Zawodowego Pracowników Ruchu Ciągłego Petrobalticu. - Załodze statków przedstawiono już Program Dobrowolnych Odejść.

Jednak według związków nie jest on zadowalający. W projekcie PDO podano konkretne daty złożenia wniosku o przystąpienie do programu i rozwiązania umowy za porozumieniem stron oraz uzależniono wysokości dodatkowej odprawy od terminu złożenia wniosku. To właśnie, według związkowców, świadczy o wywieraniem presji na załodze przewidzianej do zwolnień grupowych. - Pracownicy mogą też pracować dla spółki cypryjskiej, jednak nowe kontrakty mają o wiele gorsze warunki finansowe - dodaje Moneta.

- Związki zawodowe zrzeszające część pracowników Lotos Petrobaltic skierowały do pracodawcy pisma, w których domagają się odstąpienia od planowanych zmian organizacyjnych w obszarze floty -
odpowiada Krzysztof Grabowski, doradca ds. PR Lotos Petrobaltic. - Postępując zgodnie z przepisami ustawy o rozwiązywaniu sporów zbiorowych, pracodawca powołał zespoły negocjacyjne, których zadaniem i zamiarem jest wyjaśnienie kwestii spornych w drodze rokowań.

Według władz Grupy Lotos restrukturyzacja, która trwa w Petrobalticu, ma przynieść Grupie Lotos oszczędności idące w miliony złotych rocznie. Na identycznej zasadzie, na jakiej działać mają Bazalt i Granit, obecnie pracują już inne statki, świadczące usługi dla Grupy Lotos - Aphrodite I (należący do Aphrodite Offshore Services N.V.) oraz St. Barbara i Kambr (Miliana Shipping Company).

Opinie (293) ponad 20 zablokowanych

Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

STOP Hejt! Przemyśl swoją opinię

Regulamin dodawania opinii

zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.