• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Po stłuczkach dziewięć razy zamykano tunel pod Martwą Wisłą

Szymon Zięba
23 grudnia 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 18-latek wbiegł do tunelu. 2 tys. zł mandatu

Choć drogowe incydenty wyglądały groźnie, szczęśliwie obyło się bez poważnie poszkodowanych.

Dziewięć razy w tym roku rury Tunelu pod Martwą Wisłą zamykano z powodu kolizji i wypadków. Z roku na rok rośnie także liczba awarii samochodów, które korkują ten odcinek Trasy Słowackiego. To m.in. efekt większego ruchu: podczas gdy w 2018 roku przez tunel dziennie przejeżdżało średnio 26 tys. aut, w tym roku liczba ta urosła do 29 tys. pojazdów na dobę.



Często stoisz w korkach w Tunelu pod Martwą Wisłą?

Tunel pod Martwą Wisłą łączy zachodnią część Gdańska z Wyspą Portową w miejscu, w którym Trasa Słowackiego przechodzi w Trasę Sucharskiego. Każdego dnia tunelem przejeżdżają tysiące samochodów, a każde zamknięcie nie tylko całej rury tunelu, ale i pasa ruchu, wywołuje spore korki w tej części miasta.

W 2019 roku (do 20 grudnia) - z powodu incydentów drogowych - poszczególne rury Tunelu pod Martwą Wisłą musiały być zamykane dziewięć razy. W niektórych przypadkach były to zamknięcia krótkotrwałe, na kilka minut (najkrótsze trwało pięć minut), w innych sytuacjach - tunel zamykano na dłużej.

W pamięci kierowców, którzy często wybierają tę trasę, zapisał się 14 maja - tego dnia doszło w tunelu do stłuczki, przez co rura T1 (w kierunku Letnicy) była zamknięta aż przez trzy godziny, co spowodowało spore korki.

Samochód uderzył w ścianę tunelu



- Kierowca samochodu ciężarowego, jadąc prawym pasem tunelu w kierunku al. Płażyńskiego, podczas wykonywania manewru zmiany pasa ruchu na lewy pas, żeby uniknąć zderzenia ze stojącymi w zatorze innymi pojazdami, zderzył się z, jadącym w tym samym kierunku lewym pasem, samochodem osobowym. Następnie odbity siłą uderzenia zjechał na prawy pas, gdzie uderzył w stojący w zatorze drogowym inny samochód. Jednocześnie pojazd odbity siłą uderzenia przewrócił się na lewy bok, uderzając w ścianę tunelu uszkadzając jej poszycie - przypomina nadkom. Magdalena Ciska z Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku.

Stłuczka z maja 2019 roku:


Ponad 200 zatrzymanych praw jazdy



Wśród przyczyn kolizji na tej ruchliwej trasie, policjanci wymieniają m.in. brawurę i niedostosowanie prędkości do warunków panujących na drogach. W tym roku ze zbyt dociśniętego gazu funkcjonariuszom tłumaczyć się musiały setki kierowców.

- Rejon Tunelu pod Martwą Wisłą jest regularnie patrolowany przez policjantów ruchu drogowego. Funkcjonariusze w ramach pełnionej w tym miejscu służby, m.in. kontrolują prędkość, z jaką poruszają kierowcy. Od początku stycznia 2019 r. do 18 grudnia zatrzymano 202 prawa jazdy kierowcom, którzy przekroczyli dopuszczalną prędkość powyżej 50 km/h w obszarze zabudowanym na tej ulicy - mówi nadkom. Magdalena Ciska.


Co ważne, usuwanie skutków kolizji w tunelu bywa mocno uciążliwe. W przeciwieństwie do zdarzeń na otwartej przestrzeni, uszkodzonego pojazdu nie można swobodnie zepchnąć na pobocze. Rozbity samochód musi zostać usunięty z tunelu najczęściej przy pomocy lawety.

Niemal 30 tysięcy aut w Tunelu pod Martwą Wisłą dziennie



W sumie pas ruchu bądź cała rura tunelu (z różnych przyczyn, również prac serwisowych) zamykana była 608 razy.

- Najczęstsze problemy, jakie spotykały kierowców w tunelu, to brak paliwa w pojeździe, zdarzały się również innego typu awarie, unieruchamiające samochód. W porównaniu z latami ubiegłymi można zaobserwować ponad dwukrotny wzrost liczby takich zdarzeń (w 2017 roku było ich 144, a w 2018 - 157) - mówi Konrad Marciński z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. - Wpływ na to ma wzrost średniej liczby pojazdów przejeżdżających codziennie przez tunel. W 2018 roku przez tunel dziennie przejeżdżało średnio 26 tys. samochodów. W tym roku średnia urosła do 29 tys. pojazdów na dobę.

Groźnie wyglądała także październikowa stłuczka motocyklisty z osobówką: rozpędzony jednoślad wjechał w tył auta. Na szczęście nikt nie doznał poważniejszych obrażeń.



07:41 23 GRUDNIA 19 (aktualizacjaakt. 07:53)

Zamknięty pas w Tunelu pod Martwą (7 opinii)

Utrudnienia w Tunelu pod Martwą Wisłą. Prawy pas, kierunek Nowy Port - zamknięty. Powód: zatrzymane auto.
Utrudnienia w Tunelu pod Martwą Wisłą. Prawy pas, kierunek Nowy Port - zamknięty. Powód: zatrzymane auto.

Miejsca

Opinie (195) 7 zablokowanych

  • Dziennie i na dobę to nie są symetryczne synonimy redaktorze. W szkole nie nauczono precyzji a w domu poprawnie nie mówiono. Tragedia!!!!!

    • 1 3

  • Błąd w tekście.

    Chyba pomyliły się panu redaktorowi słowaw pierwszej linijce tekstu: zamiast rury chyba powinien być ruch. Dalej nie sprawdzałem.

    • 3 1

  • Wyjeżdżam do tunelu... (1)

    ... Jadę prawym pasem 70km/h, a po chwili mam na zderzaku z tyłu ciężarówkę...
    Bez środków dyscyplinyjących nie będzie lepiej. Będzie gorzej. Będzie spektakularne tragedia.

    • 15 1

    • Kultura jazdy. Tego jeszcze długo będziemy się uczyli.

      • 3 1

  • Trasa o jakiej pisze redaktor to Trasa Sucharskiego a on pisze.. .Słowackiego. palą z topografii miasta.

    • 2 3

  • Powinien obowiazywac zakaz zmiany pasow w tunelu... (2)

    W tunelu powinien obowiazywac zakaz zmiany pasow. poza tym, na drogach szybkiego ruchu, dwu- lub trzy pasmowych, kierowcy nie powinnni wyrzedzac bedac na wolniejszym, lewym pasie. Gdyby kierowcy przestrzegali tej prostej zasady, wypadkow byloby duzo mniej. Przydalaby sie kampania spoleczna miasta, zeby uswiadomic kierowcow.

    • 2 9

    • Typowy kobiecy błąd.

      • 4 0

    • Egzekwować pzepisy

      Uświadamiać można tylko posiadaczy szarych komórek a tego na polskich drogach jest głęboki deficyt. Można jednak za wszelkie wykroczenia drogowe w tunelu niemiłosiernie karać po wprowadzeniu kaskadowego pomiaru prędkości. Odcinków nic nie da. Jakiś d... l np. wjedzie do tunelu z prędkością 100km/h a i tak "ugrzęźnie" w nim za innymi pojazdami jadącym przed nim, zwolni mocniej będzie ok.

      • 0 0

  • Beka z głąbów. 100 % tych kolizji to niezachowanie bezpiecznej odległości plus trochę nadmierna prędkość, ale nie ta jest tu sprawczynią.

    • 8 2

  • Byłem świadkiem ruchu pieszych w tunelu (2)

    Jak kiedyś przejeżdżałem tunelem słychać było w głośnikach komunikat : zakaz ruchu pieszych proszę opłacić tunel a pozniej po angielsku to samo. I tak cała drogę tunelem. Na końcu przy wyjeździe od strony przymorza patrzę a tu dwóch ludzi sobie idzie poboczem jak gdyby nigdy nic. No przecież idioci. trąbnąłem przejeżdżając koło nich i pulnąłem się w czoło ale wyglądali na niewzruszonych. Powinni dostać mandaty po 1000zł za wejście do tunelu. Co myślicie?

    • 7 1

    • Policja powinna na nich czekać na końcu tunelu. Jednak ta śpi a 987 zlikwidowano.

      • 3 1

    • wychodzili z tunelu

      • 1 0

  • xxx

    Zgodnie z polityką władz miasta, statki rozbijają nabrzeże-trzeba wywalić statki. Analogicznie, auta rozbijają tunel-trzeba zakazać wjazdu ......takie to głupie myślenie.

    • 5 2

  • Jest Bardzo Duży Problem z Predkością !!!! (2)

    Jest bardzo duży problem z prędkością , jeżdżę tą trasą codziennie do pracy i widzę jak każdy próbuję być szybszy od tego co jedzie z przodu, średnio 100 km/h to jest standard , fotoradar jest konieczny przed tunelem. My Polacy nie potrafimy jeździć na dwupasmowych drogach.

    • 10 6

    • (1)

      Na jednopasmowych też nie. Na osiedlowych drogach też nie.
      Potrafimy jeździć tylko tam, gdzie mandaty są w euro i nie ma zmiłuj.

      • 2 1

      • Dokładnie! Potrafimy jeździć i to bardzo dobrze. Jest problem z przestrzeganiem przepisów. Tak jak piszesz jakoś na zachodzie potrafimy jeździć przepisowo. Najwyższy czas wyciągnąć wnioski i egzekwować prawo. Nie potrzebujemy więcej rannych i zabitych na drogach.

        • 1 0

  • Foto

    Tylko fotoradar. Codziennie widzę w tunelu egzemplaże pędzące grubo powyżej 100km/h

    • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane