• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Po stłuczkach dziewięć razy zamykano tunel pod Martwą Wisłą

Szymon Zięba
23 grudnia 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 18-latek wbiegł do tunelu. 2 tys. zł mandatu

Choć drogowe incydenty wyglądały groźnie, szczęśliwie obyło się bez poważnie poszkodowanych.

Dziewięć razy w tym roku rury Tunelu pod Martwą Wisłą zamykano z powodu kolizji i wypadków. Z roku na rok rośnie także liczba awarii samochodów, które korkują ten odcinek Trasy Słowackiego. To m.in. efekt większego ruchu: podczas gdy w 2018 roku przez tunel dziennie przejeżdżało średnio 26 tys. aut, w tym roku liczba ta urosła do 29 tys. pojazdów na dobę.



Często stoisz w korkach w Tunelu pod Martwą Wisłą?

Tunel pod Martwą Wisłą łączy zachodnią część Gdańska z Wyspą Portową w miejscu, w którym Trasa Słowackiego przechodzi w Trasę Sucharskiego. Każdego dnia tunelem przejeżdżają tysiące samochodów, a każde zamknięcie nie tylko całej rury tunelu, ale i pasa ruchu, wywołuje spore korki w tej części miasta.

W 2019 roku (do 20 grudnia) - z powodu incydentów drogowych - poszczególne rury Tunelu pod Martwą Wisłą musiały być zamykane dziewięć razy. W niektórych przypadkach były to zamknięcia krótkotrwałe, na kilka minut (najkrótsze trwało pięć minut), w innych sytuacjach - tunel zamykano na dłużej.

W pamięci kierowców, którzy często wybierają tę trasę, zapisał się 14 maja - tego dnia doszło w tunelu do stłuczki, przez co rura T1 (w kierunku Letnicy) była zamknięta aż przez trzy godziny, co spowodowało spore korki.

Samochód uderzył w ścianę tunelu



- Kierowca samochodu ciężarowego, jadąc prawym pasem tunelu w kierunku al. Płażyńskiego, podczas wykonywania manewru zmiany pasa ruchu na lewy pas, żeby uniknąć zderzenia ze stojącymi w zatorze innymi pojazdami, zderzył się z, jadącym w tym samym kierunku lewym pasem, samochodem osobowym. Następnie odbity siłą uderzenia zjechał na prawy pas, gdzie uderzył w stojący w zatorze drogowym inny samochód. Jednocześnie pojazd odbity siłą uderzenia przewrócił się na lewy bok, uderzając w ścianę tunelu uszkadzając jej poszycie - przypomina nadkom. Magdalena Ciska z Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku.

Stłuczka z maja 2019 roku:


Ponad 200 zatrzymanych praw jazdy



Wśród przyczyn kolizji na tej ruchliwej trasie, policjanci wymieniają m.in. brawurę i niedostosowanie prędkości do warunków panujących na drogach. W tym roku ze zbyt dociśniętego gazu funkcjonariuszom tłumaczyć się musiały setki kierowców.

- Rejon Tunelu pod Martwą Wisłą jest regularnie patrolowany przez policjantów ruchu drogowego. Funkcjonariusze w ramach pełnionej w tym miejscu służby, m.in. kontrolują prędkość, z jaką poruszają kierowcy. Od początku stycznia 2019 r. do 18 grudnia zatrzymano 202 prawa jazdy kierowcom, którzy przekroczyli dopuszczalną prędkość powyżej 50 km/h w obszarze zabudowanym na tej ulicy - mówi nadkom. Magdalena Ciska.


Co ważne, usuwanie skutków kolizji w tunelu bywa mocno uciążliwe. W przeciwieństwie do zdarzeń na otwartej przestrzeni, uszkodzonego pojazdu nie można swobodnie zepchnąć na pobocze. Rozbity samochód musi zostać usunięty z tunelu najczęściej przy pomocy lawety.

Niemal 30 tysięcy aut w Tunelu pod Martwą Wisłą dziennie



W sumie pas ruchu bądź cała rura tunelu (z różnych przyczyn, również prac serwisowych) zamykana była 608 razy.

- Najczęstsze problemy, jakie spotykały kierowców w tunelu, to brak paliwa w pojeździe, zdarzały się również innego typu awarie, unieruchamiające samochód. W porównaniu z latami ubiegłymi można zaobserwować ponad dwukrotny wzrost liczby takich zdarzeń (w 2017 roku było ich 144, a w 2018 - 157) - mówi Konrad Marciński z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. - Wpływ na to ma wzrost średniej liczby pojazdów przejeżdżających codziennie przez tunel. W 2018 roku przez tunel dziennie przejeżdżało średnio 26 tys. samochodów. W tym roku średnia urosła do 29 tys. pojazdów na dobę.

Groźnie wyglądała także październikowa stłuczka motocyklisty z osobówką: rozpędzony jednoślad wjechał w tył auta. Na szczęście nikt nie doznał poważniejszych obrażeń.



07:41 23 GRUDNIA 19 (aktualizacjaakt. 07:53)

Zamknięty pas w Tunelu pod Martwą (7 opinii)

Utrudnienia w Tunelu pod Martwą Wisłą. Prawy pas, kierunek Nowy Port - zamknięty. Powód: zatrzymane auto.
Utrudnienia w Tunelu pod Martwą Wisłą. Prawy pas, kierunek Nowy Port - zamknięty. Powód: zatrzymane auto.

Miejsca

Opinie (195) 7 zablokowanych

  • Polacy sami sobie stwarzają problemy i niepotrzebnie a wystarczy radarek na początku na końcu i 1000 za przekroczenie o 1 km i założę się o każde pieniądze ze tunel nie zostanie zamknięty w roku ani razu,wiecznie żył nie będę ale pomysłami służę.

    • 2 1

  • Dlatego potrzebna jest alternatywa (9)

    W postaci Nowej Wałowej, żeby byle stłuczka w tunelu nie powodowała paraliżu miasta

    • 31 30

    • Czekam na nowa grunwaldzka i na nowa hallera:)

      • 0 0

    • (1)

      Wtedy bedzie paraliz tu i tu. Nowe drogi nie odciazaja juz istniejacych tylko powoduja zwiekszenie ilosci samochodow

      • 13 8

      • Z pewnością to drogi produkują i kupują samochody, gdzie ty takie cudowne informacje znalazłeś, bo mi się wydawało, że to ilość mieszkańców wpływa na ilość samochodów...

        • 0 0

    • Alternatywą jest karanie każdego (1)

      w tunelu nie przestrzegającego przepisów

      • 0 0

      • Tylko, że ta alternatywa niczego nie zmieni, a no może rząd będzie miał na waciki, bo na ilość wypadków nie wpłynie.

        • 0 0

    • Nowa Wałowa tak, ale na moście (2)

      A nie w tunelu aby znowu się korkował

      • 0 9

      • (1)

        No tak, na moście łatwiej zepchnąć samochód do rzeki.

        • 11 0

        • Tak. Do rzeki w raz z kierowcą i pasażerami. Leczenie jest drogie

          • 1 0

    • Nowej Spacerowej

      • 1 3

  • Trasa Słowackiego? Wkradł się błąd.

    • 1 0

  • 9 razy to bardzo niewiele.

    • 1 0

  • Problem jest łatwy do rozwiązania

    1. Odcinkowy pomiar prędkości
    2. Sprawdzanie za pomocą kamer odległości między pojazdami
    Takie rozwiązania są w wielu tunelach w krajach w których organizacją ruchu zajmują się fachowcy a nie naukowcy i politycy.

    • 4 1

  • kiedy wreszcie będzie pas dla rowerów? (6)

    • 30 76

    • Kup sobie rower wodny

      I dymaj przez Motławę

      • 0 0

    • Przydałyby się także ławeczki dla seniorów.

      • 7 0

    • Połowa szerokości dla rowerów. Teraz będą korki.

      • 2 2

    • Rowerzysta

      ??????? Człowieku pomyśl ...

      • 4 1

    • Miałeś w szkole fizykę?

      Jak byś miał to byś do tunelu rowerem nigdy nie wjechał

      • 3 4

    • patrząc na te ofiary w samochodach z filmów, na rowerze tym bardziej bałbym się tam wjechać

      • 13 4

  • Opinia wyróżniona

    Prędkość. (3)

    Odcinkowy pomiar prędkości, to może rozwiązać problem. Niby jest ograniczenie do 70km/h, sam nie raz byłem wyprzedazany przez ciężarówki z dużo większą prędkością. Potem wszyscy zdziwieni czemu tak dużo kolizji. nadmierna prędkość.

    • 42 17

    • (2)

      Problemem jest brak wyobraźni i znajomości podstawowych praw fizyki. Redukcją prędkości można zredukować efekty, ale nie wyeliminuje się przyczyn. Gwałtowne bezmyślne manewry, brak dynamiki i sygnalizowania swoich zamiarów, nietrzymanie dystansu adekwatnego do prędkości, brak uwagi wobec otoczenia i innych kierowców, poczucie wyższości wobec innych (próżność). Poziom umysłowy ludzi z uprawnieniami do kierowania pojazdami (i nie tylko) pozostawia wiele do życzenia. Część tych osób nie powinna obsługiwać niczego bardziej skomplikowanego od taczki z gnojem. Z drugiej strony jest potrzeba na tanie usługi typu dowóz paczki pod drzwi, czy tani powszechny bilet na autobus. Trochę przyjdzie poczekać, aż tego typu osoby zostaną zastąpione przez sztuczną inteligencję.

      • 9 0

      • I mamy Janusza. (1)

        brak dynamiki - żle, prędkość OK?
        Jesteś jednym z tych, co "szybko, ale bezpiecznie"?

        • 2 7

        • Szukasz Janusza, ale sam się ujawniłeś jako Janusz.
          Praca domowa na święta, popytaj rodziców, wujków, szwagrów co to jest dynamika i różnica między dużą prędkością. Podpowiem gnanie od świateł do świateł i gwałtowne hamowanie to nie jest dynamika :) Naprawdę mamy słabych kierowców, i to tych jeżdżą "przepisowo".

          • 3 0

  • Najłatwiej zwalać wszytko na szybkość (3)

    Łatwo w ten sposób uspokoić swoje sumienie. Szkoda, ze nikt nie łapie tych, którzy nie potrafią korzystać z pasów rozbiegowych, tych którzy włączony kierunkowskaz uważają za pierwszeństwo do zmiany pasa, zawalidrogów na lewym pasie, rozkojarzonych kierowców, którzy przecież jakoś muszą wrócić na wpół śpiąc po całym dniu pracy... przymykane jest oko na cwaniaków, którzy często próbują się wbić w korek na ciągłej lini na środku skrzyżowania. No i mamy już kilka innych powodów, przez które miasto stoi, a wcale nie są związane z szybkością... ale wiadomo niedostosowanie szybkości i bla bla bla...

    • 13 4

    • "zawalidrogów na lewym pasie" (2)

      pewnie takich, którzy jeżdżą zaledwie 80 tam, gdzie wolno 50.

      • 2 2

      • Chociażby takich (1)

        Którzy od placu zebrań ludowych jadą do Gdyni lewym pasem 50 kph...

        • 1 2

        • Ci co minusują nie patrzą na znaki i nie mają pojęcia jakie tam jest ograniczenie... I to jest właśnie problem w Polsce, jest masa słabych kierowców, brawurowych też mamy, większość kolizji jest przez brak umiejętności, a nie prędkość, wypadki to inna bajka, fizyki się nie oszuka i jednak siła jest potrzebna...

          • 1 0

  • Tam powinna być linia ciągła

    • 3 0

  • za duża prędkość i brak odpowiednich odstępów

    • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane