• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Stoisz długo na czerwonym? Podjedź do linii

Michał Sielski
23 lutego 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Skrzyżowanie ul. Morskiej i Kalksztajnów. Kierowca po prawej tym razem uruchomił pętlę indukcyjną. Innie zatrzymują się jednak jeszcze bardziej nieporadnie i długo czekają na zielone światło. Skrzyżowanie ul. Morskiej i Kalksztajnów. Kierowca po prawej tym razem uruchomił pętlę indukcyjną. Innie zatrzymują się jednak jeszcze bardziej nieporadnie i długo czekają na zielone światło.

Kierowcy skarżą się, że na niektórych skrzyżowaniach muszą czekać trzy zmiany świateł na zieloną strzałkę w lewo. Tymczasem niekiedy sami są sobie winni, bo pętla indukcyjna zmieni światło na zielone praktycznie od razu - ale trzeba na nią najechać, a nie zatrzymywać się kilka metrów przed linią.



Często widzisz kierowców, którzy stają daleko przed światłami?

Z problemem zmiany świateł na skrzyżowaniu ul. Morskiej z ul. Kalksztajnów zobacz na mapie Gdyni w Gdyni zwrócił się do nas pan Marcin. Nacz czytelnik często ustawia się tam na lewoskręcie i zauważył powtarzający się problem. Zielone światło dla samochodów skręcających w lewo włącza się tam tylko wtedy, gdy czujnik wykryje oczekujący na przejazd samochód.

- W ostatnią środę znowu był problem. Pierwsza zmiana świateł - u nas "czerwona strzałka w lewo". Druga zmiana świateł (pełen cykl) - stoimy. Trzecia zmiana - stoimy. Okazało się po chwili, że pan w pierwszym samochodzie zatrzymał auto ok. 3-4 m przed linią warunkowego zatrzymania się. Przeszedłem się do niego, podpowiedziałem, aby podjechał bliżej i... światła przełączyły się natychmiast - relacjonuje pan Marcin.

Podobnie działają pętle indukcyjne na większości skrzyżowań w Gdyni. Pętle indukcyjne zamontowane zostały w ramach systemu sterowania sygnalizacją świetlną Tristar, który ma zmniejszyć korki w całym Trójmieście i zapewnić priorytetowy przejazd spóźnionym pojazdom komunikacji publicznej oraz pojazdom uprzywilejowanym, jadącym na sygnale.

Dzięki pętlom ruch jest bardziej płynny, bo jeśli na lewoskręcie nie czekają żadne samochody, auta na głównej drodze nie są zatrzymywane i mogą mieć zielone światło przez długi czas. Gdy pojawi się samochód chcący skręcić, światło się zmieni. Chyba, że kierowca nie podjedzie do linii. Margines jest duży, pętla sięga z reguły co najmniej dwóch metrów od miejsca, w którym należy się zatrzymać. Dla niektórych to jednak wciąż za mało.

- Takie sytuacje zdarzają się nagminnie. Czasem nawet dzwonią do nas kierowcy samochodów czekających na zmianę świateł. Mamy tam monitoring wizyjny, więc instruujemy od razu kierowców, prosząc o podjechanie do linii. Dziwią się, że tak szybko można to "załatwić", tymczasem wystarczy po prostu przestrzegać przepisów i podjeżdżać do linii zatrzymania - podkreśla Karol Kozak z gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni. - Docelowo pętle będą sukcesywnie zwiększane, by wydłużyć ich zakres oddziaływania, ale to melodia przyszłości - dodaje.

Zobacz wizualizację systemu Tristar.

Miejsca

Opinie (341) ponad 10 zablokowanych

  • Tristar (2)

    Po zmianie sygnalizacji zadowoleni są kierowcy, natomiast z pieszymi nikt się nie liczy. Na skrzyżowaniu Morskiej z Wiejską czeka się na światłach 5 minut,żeby przejść na drugą stronę

    • 4 1

    • oburzona

      zgadza sie i nie tylko na tych,na kolejnych w strone Domu towarowego stalam ostatnio ponad 5-8 minut!!!!!!!!!!!!!wkoncu obok mnie kobieta z malym dzieckiem i wózkiem poszla na czerwonym.A juz nie wspomne o ogłuszająym dzwięku zielonego światła który slychaac przez pol dzielnicy

      • 0 0

    • Niech se piesi kupią samochody albo niech jeżdżą autobusami, hehe.

      • 2 2

  • "Melodia przyszłości" ? (2)

    Urzędnik (p. Karol Kozak) mówiący o "melodii przeszłości' powinien ją sobie grać na flecie na zielonej trawce.
    Trzeba było od razu dobrze zamontować, a nie zwalać na kierowców własną nieudolność.

    • 11 3

    • Bo ten pan to przemądrzały arogant

      zreszta doprosic sie w ZDiZ o jakas zmiane-zapomnij,oni uważaja ze wszystko jest ok i dobrze zrobione .

      • 0 0

    • owoc bezstresowego chowu tzw. młodzieży

      • 1 0

  • i znowu ten bystry pan Kozak

    chyba pora zmienic pracownika w ZDiZ

    • 0 0

  • Roweru nie wykrywa?? (9)

    Motocykla nie wykrywa, a co dopiero roweru.... Ale jest w takiej sytuacji dopuszczalne wjechanie na czerwonym i nie poniesienie konsekwencji.Czekamy dwie zmiany, i z zachowaniem szczególnych środków ostrożności wjeżdżamy na skrzyżowanie.

    • 84 14

    • (4)

      Na swoim tico muszę wozić na dachu materac żeby wykryło...

      • 60 3

      • Na szczęście... (3)

        Na szczęście ja mam grubą żonę, więc mi łapie.

        • 61 2

        • To co ona się śrutu nażarła? (2)

          • 18 0

          • Tak ma (1)

            żona myśliwego - pomaga czasem w nagonce

            • 5 0

            • dobre:)

              • 0 0

    • (2)

      a po co ma rower wykrywać? to nie jest droga dla rowerów, wszedzie by sie chcieli z tymi rowerami pchac, a wzdluz morskiej jest sciezka rowerowa.
      zawsze jak widze rowerzyste na morskiej to mnie uj strzela....

      • 8 9

      • nie umiesz baranie jeździć samochodem więc cię wkurzają rowerzyści?Zobacz ty ch..ju jak wygląda na morskiej ta ścieżka a potem zabieraj głos bo póki co idiotę z siebie robisz biedaczyno

        • 0 0

      • baranie rower to pojazd który może korzystać ze wszystkich dróg poza autostradami ekspresówkami czy drogami oznaczonymi stosownym znakiem po co ma rower wykrywać?A ch.. niech nie wykrywa przejedzie na czerwonym

        • 1 0

    • to dowód, że ktoś popełnił przestępstwo

      wydawanie moich pieniędzy z podatków na zepsucie mojej drogi to sabotaż za który powinna być dzisiaj przynajmniej kara finansowa. Dawniej była inna , ale znieśli.

      • 12 1

  • Roweru nie łapie. (3)

    Zdarzają się miejsca z pętlą indukcyjną w miejscach, gdzie teoretycznie można jechać rowerem, a faktycznie nie można przejechać przez skrzyżowanie, ponieważ pętla nie rozpoznaje rowerzysty. Takie miejsce jest na przykład przy wyjeździe z parkingu przed Urzędem Miejskim w Rumi.

    • 1 2

    • (2)

      To przejdź przez przejście dla pieszych ... będzie szybciej. Ps. wszędzie ci rowerzyści. ...

      • 3 1

      • przejdź?Może przejedź.Nie po to jadę rowerem by z nim spacerować

        • 0 1

      • Myślisz, że teraz już tak nie robię? Ale tak nie powinno być!

        • 0 0

  • Albo najezdzasz na petle indukcyjna, albo widzisz syganlizator - wybor nalezy do ciebie :D (2)

    Jak najade na linie, to musze otworzyc okno i wystawic glowe na zewnatrz zeby zobaczyc jakie jest swaitlo na syganlizatorze. Nie wiem czy ktos to testowal, jezeli tak, to chyba wzieli liliputa do tego. Chyba zrobie sobie dodatkowe lusterko skierowane w syganliaztor, pionowo w gore.

    Jak zwykla, zero myslenia - "Unia dala, to zrobimy, a czy dziala - who cares, byleby pieniadze byly wydane".

    • 11 1

    • (1)

      Albo kupujesz sobie samochód ze szklanym dachem, względnie z szyberdachem. Nie jęcz.

      • 0 3

      • No, albo kabrio. Na zimę jak znalazł :P

        • 1 0

  • Panie Kozak! (7)

    "tymczasem wystarczy po prostu przestrzegać przepisów i podjeżdżać do linii zatrzymania" - a może wystarczyłoby zawieszenie tabliczek z informacją, że trzeba podjechać do linii, ponieważ światło zmienia się gdy czujnik zareaguje??? Czy to takie trudne? Zamiast wymagać od kierowców żeby się domyślali - proszę poustawiac tam tabliczki informujące.

    • 28 24

    • (4)

      "Zamiast wymagać od kierowców żeby się domyślali - proszę poustawiac tam tabliczki informujące.".
      Szanowny KIEROWCO, nikt nie wymaga od Ciebie, żebyś się DOMYŚLAŁ, że trzeba podjechac do lini, zarządca drogi zakłada, że skoro posiadasz uprawnienia, to posiadasz też wiedzę jak zachowac się na drodze.

      • 5 5

      • (1)

        A. Podjezdzajac do linii zatrzymania czesto juz nie widac sygnalizatorow. Kierowca zgodnie z przepisami ma sie zatrzymac _przed_ linia (zaden przepis nie mowi ze ma do niej docjechac!!!) tak aby widziec sygnalizator.

        B. Na zasniezonej ulicy nie widac linii zatrzymania.

        Dyskutant "kierowca" ma calkowita racje.

        • 6 2

        • Musisz wjechać NA linię. Pan Kozak tak chce i koniec!

          • 1 1

      • no widzisz syla (1)

        zarzadsca drogi domysla sie ze on zna przepisy ruchu
        i tak sie konczy jak ktos sie czegos domysla
        twoj przedmowca to wyjatkowy osobnik
        jestem pewien ze w domu nad kiblem ma tabliczke z informacja ze ma podetrzec tylek bo inaczej sie nie domysli i bedzie smierdziala mu d*pa

        • 4 2

        • To, że ty musisz mieć taką tabliczkę nad - jak to mówisz - kiblem

          (sorry, nie mój poziom dyskusji) nie oznacza, że inni też muszą mieć.

          • 1 0

    • (1)

      Zawsze należy podjeżdżać do linii zatrzymania, a nie ograniczać pojemność skrzyżowania zatrzymując się kilka metrów przed nią.

      • 8 7

      • Jasne, tylko sygnalizatory są tak ustawione, że jak podjedzie się do linii, to trzeba nieźle głowę zadzierać, żeby było sygnalizator widać.

        • 15 1

  • Petli nie można było oczywiście zamontowac 5m przed światłami (2)

    Poza tym, skąd kierowcy mają wiedzieć, ze takowa pętla jest na danym skrzyżowaniu?

    Mam wrażenie że w Polsce drogowcy to tacy kawalarze z tendencjami ro rebusów i szarad. A to znaki postawią wg "jakiegoś pomysłu", a to przebieg drogi jest superaśny. A teraz pętle indukcyjne montują na liniach, podczas gdy przepis nakazuje zatrzymać się przed linią a nie na linii.

    • 13 2

    • Tak przepis nakazuje zatrzymac sie przed linią (1)

      dokładnie bezpośrednio przed ta linią a nie 1,2 długości aut wcześniej....

      • 1 4

      • Jesli zachowasz się tak jak piszesz, to w 9/10 przypadków nie widzisz sygnalizatora

        • 3 0

  • co tam blachosmrody! to pieszy powinien byc chroniony (4)

    dlaczego to pieszy ma czekac az sie jasnie panstwo blachosmrodliwe przejedzie. dlaczego skrzyzowania sa dwuetapowe i trzeba zatrzymywac sie na wyspie srodkowej. Przeciez przymusowe zatrzymywanie pieszych miedzy dwoma sunacymi sznurami pojazdow to narazanie pieszych na niebezpieczenstwo i to z cala premedytacja.

    • 15 15

    • (3)

      Dobre :) Ale się sfilmował :D
      To właściwie każde przejście jest ryzykowne.
      Zostawmy samochody przed granicą miasta. I nie będzie problemu.
      Trójmiasto wolne od samochodów i komunikacji!
      Od jutra poruszamy się tylko pieszo :)

      • 5 3

      • zobacz jak funkcjonuja swiatla na Hucisku to bedzoesz wiedzial co jest napisane (1)

        na tym ruchliwym przejsciu nie da przejsc na raz. trzeba stac posrodku samochodow i tramwajow. a niech ktory wypadnie z toru jazdfy to od rtazu w tlum. najgorsze w tym ze inzynieria ruchu takiego czegos nie przewiduje

        • 2 1

        • Oj,.. Tam. Biedny. Pokrzywdzony ludek, mieszkający w nieprzyjaznym świec. Żal że musisz się tak męczyć.
          Może zorganizujemy dla ciebie Pana Stop, który będzie Ciebie przeprowadzał.

          • 1 0

      • ja np przebiegam

        bo nie znosze tego niewyobrazalnego wprost smrodu - na wysepkach biora cie w dwa ognie i padasz bez zycia. Blachosmrody do tuneli i juz. Jak chca niech sie truja.

        • 0 2

  • (3)

    niektóre sygnalizacje reagują na światła i tak np kiedyś jadąc nocą w Oliwie na wysokości Opackiej w kierunku Wrzeszcza jakieś 100m przed światłami zmieniło mi się na czerwone jednak mrugnąłem "długimi" i od razu się zmieniło z powrotem na zielone. Czerwone światło było przez jakieś 2 sekundy.

    • 3 1

    • a skad pomysl zeby w takiej sytuacji wlaczyc dlugie? ha bym bral sie za hamowanie:-P (1)

      • 1 0

      • Przecież to normalne że jak VIP jedzie i widzi czerwone, to wrzuca długie.
        Taki tam tajny kod, by nie stać na czerwonym.
        :)

        • 3 0

    • Henio musiał przełączyć jak zobaczył , że mrugasz długimi

      • 8 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane